Dily na batbike




paolo_novy paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Fichtl - aneb nekonečné problémy
Takže.. Koupil jsem si cca 3 měsíce zpět fichtla, jen je strašně náladovej, už pořádně nevím po čem jít..

Věci co jsou měněné:
Kabel od cívky, fajfka,
kondík, kladívka - origo uloženkový, dokonce jsem zkoušel i gufero u zapalka..
Jehla, šouple, atd atd..
No zkrátka dost věcí, pincek jiskru hází, ale zřejmě slabou, jelikož chytne na roztlačení, ale ovšem hned.
Občas mi chytl i na nakopávačku, ale to až po tom, co byl víc zahřátej, řekl bych.

Dělal jsem předstih. 1.5mm před hú, jiskra byla vždycky pěkná, docela velká, nyní je taková dožluta - zkoušeno více svíček
Je možné že bych něco provedl špatně? Jede vždy pěkně, volnoběh drží..
Dnes tedy opět zklamal, jel jsem se projet okolo komína, jak se zahřál, nechtělo se mu chytnout, svíčka mokrá..
Napadlo mě, že by neházel skoro vůbec jakmile se to zahřeje? Indukčka?..

Můžu pak natočit tu jiskru. DÍk
Předchozí
1 2
Následující

Fichtl - aneb nekonečné problémy

Skvělá odpověď, děkuji! 21.12.2024 v 14:49 | Nahoru | #1
Co kdyby bylo slabé magneto. Matně vzpomínám na mládí. A super jiskra byla s 12V cívkou že Škodovky.... Víc nevím

Naposledy editováno 21.12.2024 14:51:17

Fichtl - aneb nekonečné problémy

21.12.2024 v 15:07 | Nahoru | #2
Mám za to, že vláken o tom zázraku z Pováží je tu hafo ...

Fichtl - aneb nekonečné problémy

21.12.2024 v 17:14 | Nahoru | #3
To není závada, to je vlastnost.
Fichtl je sadomasochistický nástroj, je účelem aby jezdec trpěl. Generace na něm trpěly, protože neměly na výběr. Dnes na fichtlovi jezdí pouze ti, co trpět chtějí.
Jiskra je slabá z konstrukčních důvodů, to je u toho origo magneta normální. V kombinaci s nepovedeným karburátorem je náladový z výroby. Pokud dobře drží volnoběh, bude špatně startovat. Pokud ho naladíš tak, aby dobře startoval, bude špatně držet volnoběh.

Jo a závodní stroje se roztlačují. To je normální.

Naposledy editováno 21.12.2024 17:14:34

2 reakcí na tento příspěvek Fichtl - aneb nekonečné problémy

21.12.2024 v 19:38 | Nahoru | #4
12v vape a máš do smrti klid

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fichtl - aneb nekonečné problémy

21.12.2024 v 19:40 | Nahoru | #5
kokoška.> Jó, to bych klidně investoval.. Kdyby měl aspoň doklady, já to chci na pole aspoň ať to trochu jede.. Ale mám ho plný zuby

(reakce na) Fichtl - aneb nekonečné problémy

21.12.2024 v 19:51 | Nahoru | #6

PinkFloydCZ píše: kokoška.> Jó, to bych klidně investoval.. Kdyby měl aspoň doklady, já to chci na pole aspoň ať to trochu jede.. Ale mám ho plný zuby


No všechno zlé je k něčemu dobré, aspoň budeš ve výborné telesne kondici když ho budeš po poli tlačit

1 reakcí na tento příspěvek Fichtl - aneb nekonečné problémy

22.12.2024 v 10:44 | Nahoru | #7
Ten předstih se mi zdá dost malej,já jsem u fichtlů dával přestih okolo 2 mm. V návodech na předstih to bývá napsáno dost zmatečně. Dost totiž záleží na tom jak ten předstih měříš! Pokud používáš přípravek do díry pro svíčku, tak je předstih psán menší a pokud je předstih měřen šuplerou, tak je předstih větší. Také u fichtlů bývají časté závady v tom, že někdo použije koš zapalování z typu 05 a rotor z typů 20-21-23, nebo naopak. Pak se stává, že zapalování nefunguje jak má. Tak si to překontroluj a napiš co jsi zjistil

Fichtl - aneb nekonečné problémy

22.12.2024 v 11:58 | Nahoru | #8
Jaký máš odtrh na svíčce? Jakmile sem měl víc než 0,6, tak sem musel roztláčet.

Fichtl - aneb nekonečné problémy

Skvělá odpověď, děkuji! 22.12.2024 v 12:16 | Nahoru | #9
Vyměnil bych indukční cívku, kondensátor i svíčku. I když jsou totiž úplně nové, nemusí být 100 procentní.
To je moje zkušenost.
Jinak na pionýru jezdím stále, vcelku i hodně a vždy bez problémů. Dělám pouze běžnou údržbu. Ty řeči o nespolehlivosti a slovenské pomstě považuju za pouhé řeči.

2 reakcí na tento příspěvek Fichtl - aneb nekonečné problémy

22.12.2024 v 12:51 | Nahoru | #10
Měl sis na začátek pořídit něco slabšího, aby ses naučil a rozjezdil.

(reakce na) Fichtl - aneb nekonečné problémy

22.12.2024 v 15:45 | Nahoru | #11
SuperSic58> máš pravdu předsedo, na začátek zbytečně moc silný, úplně to trhá ruce...

(reakce na) Fichtl - aneb nekonečné problémy

22.12.2024 v 17:21 | Nahoru | #12

kokoška. píše: 12v vape a máš do smrti klid


Lepší je, prodat to nějakému ještě většímu pacošovi a za utržené peníze koupit motorku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fichtl - aneb nekonečné problémy

23.12.2024 v 09:29 | Nahoru | #13
SuperSic58> Já na tom jezdit umím, jen ten fichtl nejede.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fichtl - aneb nekonečné problémy

23.12.2024 v 09:40 | Nahoru | #14
udinar> No, včera mi neteklo dostatek paliva, pak jsem to vyčistil a zkusil jen tak nakopnout - chytl, pak zas ne.. Ale měřil jsem to šuplérou, jinak to zapalko mám daný správně, to už jsem koukal předtím. Se svíčkou jsem nic nedělal, vyzkouším.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fichtl - aneb nekonečné problémy

23.12.2024 v 09:50 | Nahoru | #15

PinkFloydCZ píše: SuperSic58> Já na tom jezdit umím, jen ten fichtl nejede.


Však si z tebe dělají srandu.
To že fichtl nejede, je jeho charakteristická vlastnost, to není závada.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fichtl - aneb nekonečné problémy

23.12.2024 v 10:17 | Nahoru | #16
PinkFloydCZ> Ještě bych kouknul na zapalování , jestli je tam správný rotor , 20 w , 30 w , dělalo mě to taky podobně , mají posunuté magnety a impuls do indukční cívky je slabý , já jsem to vyřešil přehozením zapalovací cívky na jiné místo , měl jsem ji vlevo nahoře a dal jsem ji vpravo dolu a chytá na brnk akorát jak je větší tak se tam špatně vejde tak pozor ať ji neponičíš . jinak návodů je tady hafo protože každý druhý fichtlař zakládá téma fichtl nejede nebo nestartuje , podívej se ne youtube tam toho je taky dost i s vysvětlením 25w-35w .

Naposledy editováno 23.12.2024 16:45:47

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fichtl - aneb nekonečné problémy

Skvělá odpověď, děkuji! 23.12.2024 v 10:21 | Nahoru | #17
PinkFloydCZ> taky jsem měl problém s karburátorem hlavní tryska dole netěsnila a šlo tam moc benzinu zřejmě už za ty roky vymačkané a musel sem dát jiný karbec .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fichtl - aneb nekonečné problémy

23.12.2024 v 13:40 | Nahoru | #18
Deadman>
No on je ten fichtl fak mr*lej, včera chytl na kop.. pak už ne..
Jo babetta, ta je aspoň ok..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fichtl - aneb nekonečné problémy

23.12.2024 v 13:42 | Nahoru | #19
MILOS61> Jojo, o tom vím, mám to spravne, 30w vlevo nahoře. On občas chytne, ale jinak na roztlač.

(reakce na) Fichtl - aneb nekonečné problémy

23.12.2024 v 14:23 | Nahoru | #20
MILOS61> On i ten karburátor dělá hodně. U moji Jawy 05 byl vyčištěný, dobře sestavený i seřízený. A pionýr jel stále mizerně. Dal jsem jiný, z Jawy 20 , který nevypadal nijak extra, ale 05 s ním najednou jela o 100 % lépe. Mnohdy to chce opravdu zkoušet a experimentovat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fichtl - aneb nekonečné problémy

Skvělá odpověď, děkuji! 23.12.2024 v 16:43 | Nahoru | #21

PinkFloydCZ píše: MILOS61> Jojo, o tom vím, mám to spravne, 30w vlevo nahoře. On občas chytne, ale jinak na roztlač.



zkus trochu zvětšit odtrh , sice trochu rozhodíš předstih ale na chytnuti to nemá vliv musíš trochu experimentovat a zkoušet . taky jsem koupil pincka že je vše originál i podle roku výroby 30w zapalko ale rotor 20w a projevovalo se to přesně jak píšeš .

Naposledy editováno 23.12.2024 16:44:48

(reakce na) Fichtl - aneb nekonečné problémy

23.12.2024 v 16:56 | Nahoru | #22
PinkFloydCZ> tady kukaj

Fichtl - aneb nekonečné problémy

24.12.2024 v 14:54 | Nahoru | #23
Prosim tě, sežeň si do toho křapu karburátor z větší motorove pily, nebo ze sekačky, ideál nějaké walbro - na mého fekala jsem to kdysi sehnal někde ve sběrně kovů..může to být i Čína, to je fuk, odpadne ti pak 90% problémů...

Fichtl - aneb nekonečné problémy

25.12.2024 v 08:29 | Nahoru | #24
Výfuk s kolenem máš čisté?

1 reakcí na tento příspěvek Fichtl - aneb nekonečné problémy

25.12.2024 v 15:27 | Nahoru | #25
Já jsem u pařeza řešil, že mi taky chytal na roztláčení a né na našlápnutí pákou. Problém jsem vyřešil pořízením zapalovací cívky z babetty 207. Svíčka pak hází lepší jiskry

Fichtl - aneb nekonečné problémy

25.12.2024 v 19:49 | Nahoru | #26
jak si človek prelistuje toto vlákno, tak zas o další level viac obdivuje aj nechápe toho chlapca z Michaloviec čo na tom prebrázdil svet.
Inak, ja ked som na tom pred 30 rokmi jazdil, tak som tsnád inak ako roztláčaním neštartoval.

(reakce na) Fichtl - aneb nekonečné problémy

25.12.2024 v 20:23 | Nahoru | #27

smrk1 píše: Já jsem u pařeza řešil, že mi taky chytal na roztláčení a né na našlápnutí pákou. Problém jsem vyřešil pořízením zapalovací cívky z babetty 207. Svíčka pak hází lepší jiskry



Jasně, konstruktéři a výrobci byli tupci a motali na cívku zbytečně moc drátu.
4V cívka z babety je cívka pro kapacitní zapalování (kde to makalo dohromady s 8uF kondenzátorem). Má větší převodní poměr a menší indukčnost (odhadem tak 4x).
U pařeza to znamená že cívka magneta co dodává energii bude více zatížena (menší indukčnost indukční cívky). Aby ovšem dodala do cívky to samé množství energie jako dodala do původní cívky (s indukčností primáru 6mH) musí být proud v okamžiku rozpojení kladívka prakticky dvojnásobný oproti původnímu. Jestli to původně makalo s 2-3A, tak s tou 4V cívkou to bude potřebovat 4-6A aby jiskra měla stejnou energii (4A jsou obecně uznávanej limit proudu pro kladívko).
Brání tomu ovšem dvě věci - zaprvé je pro zabezpečení maximálního přenosu energie potřeba impedanční přizpůsobení. V tomto případě to znamená že impedance indukční cívky by se měla rovnat impedanci vinutí magneta (a ti co to navrhovali počítali s původní cívkou). A pak je tu taková nemilá vlastnost alternátorů s permanentními magnety která spočívá v tom že celkový dodávaný výkon roste s výstupním napětím (jinak řečeno - pokud by se u motorky s takovým altíkem použilo např. 24V namísto původních 12V, tak altík bude výkonnější, není to úplně lineární takže to nebude dvojnásobek, prakticky je na tomhle efektu založená zkratová regulace kdy během "zkratu" altík jen ohřívá svoje vinutí ale ten výkon je menší než když dodává do zátěže).
Takže jiskra v případě 4V cívky v 550 nebo 555 bude mít míň energie. Pokud by to vyšlo tak že ta energie je podobná tak to bude odnášet kladívko který se bude opalovat rychleji.
Co taková cívka bude dělat líp je větší strmost náběhu napětí a možná to bude mít i vyšší maximální napětí protože to má větší převodní poměr. Jiskra bude ovšem hořet kratší dobu.
U 20, 21 a 23 je to zapalování jiný. Energie pro jiskru se v podstatě kumuluje v elmag poli zapalovacího pólu a indučka funguje jen jako transformátor. Větší převodní poměr by v takovém případě možná pomohl co se týče vyšší hodnoty VN ale zůstává tu pořád problém s impedancemi (originál indučka má v tomhle případě 8mH).

1 reakcí na tento příspěvek Fichtl - aneb nekonečné problémy

Skvělá odpověď, děkuji! 25.12.2024 v 20:30 | Nahoru | #28
...no, člověk časem ty mizerné zážitky vypustí. Ale mě před cca 36 lety renovovaná 21čka jezdila docela ok. Karbec jsem sice čistíval docela často. Ale jinak to nebylo tak hrozné - pokud se člověk staral, seřizoval, mazal plst zápalka a tak.... Jasně kámošovi jsem jeho Simála S51 Enduro záviděl, ale co se dalo dělat.... ...ale jo třeba generálka přední sranda-vidle, stružení silonových pouzder a spousta dalších "radostí" mě srala... ...ale motor mi docela chodil...

Naposledy editováno 25.12.2024 20:33:28

(reakce na) Fichtl - aneb nekonečné problémy

31.12.2024 v 11:40 | Nahoru | #29
MILOS61> No já ten rotor měl v ruce, opravdu je pro 30w zapalko.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fichtl - aneb nekonečné problémy

31.12.2024 v 11:43 | Nahoru | #30
Bubak-z-Nemecka> No mě by vůbec nevadilo investovat do něj, jen nemá TP, takže asi seženu buď TP nebo nějaký stroj s TP, tam nebudu mít problém platit..
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa mustang furt kvapka benzin zo ... Jawa 50/23 Mustang Duso12 12 12.1.2025 v 18:07 Came
kroužek do pístu tvrzený vs chrom Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... milous_xx 2 2.1.2025 v 22:27 KAWAHAB
Keramické ložisko [1, 2, 3] Jawa 50/23 Mustang Qwark 76 18.12.2024 v 17:58 Kohlstein
Jawa 50/23 točí se špatně převodovk... Jawa 50/23 Mustang Tomasnes12 9 26.11.2024 v 19:08 udinar
Jak zespolehlit fichtla [1, 2] Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/05, Jawa 50/23 Mustang, J... Leffee 32 17.11.2024 v 07:31 Johny_R

TOPlist