Chtěl bych se Vás poptat a případně poprosit o radu/zkušenosti s výběrem většího stroje.
Posledních pár let jsem najezdil cca 15tisíc po Praze na 125 Vespě, ale z důvodu stěhování dál jsem si pořídil Áčko a rád bych si i koupil trošku větší stroj.
Nicméně, pořád potřebuji dojíždět jak cca 20km po dálnici, tak i přes půl Prahy, z toho důvodu potřebuji něco trošku obratnějšího, ale s dostatečným výkonem pro dálnici. Nepotřebuju úplně honit adrenalin, jsem trošku posera a hlavně chci v klidu dojet domu :)
Co se týče stylu, líbí se mi oldschool/caferacer/bobber typy, ale není to úplně podmínky. Co jsem tak koukal po nabídkách tak se budgetem vejdu nejlépe do výběru z těchto motorek:
CFMOTO 700CL-X Heritage
Kawasaki Eliminator 500
Honda CMX500 Rebel
Doporučíte mi některou z nich, případně cokoliv jiného co mi proplulo ve výběru?
Moc díky!
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První "A" jak pro dálnici, tak i do města
zdendis23 píše: Posledních pár let jsem najezdil cca 15tisíc po Praze na 125 Vespě
potřebuji dojíždět jak cca 20km po dálnici, tak i přes půl Prahy, z toho důvodu potřebuji něco trošku obratnějšího, ale s dostatečným výkonem pro dálnici
Honda Forza350 rozvor 1510mm, délka 2,15m, váha 186kg. HD Forty-eight o 15mm kratší rozvor 1495mm, stejná délka 2,16m.
To si vážně někdo myslí že skůtr-monstrum s rozměry chooperu je vhodné do města? Už vidím jak s takovým plastovým křižníkem manévruje v koloně aby se dostal na světlech dopředu. Nebo se snaží vycouvat do mírného protisvahu z parkovacího místa.
líbí se mi oldschool/caferacer/bobber typy, ale není to úplně podmínky.
CFMOTO 700CL-X Heritage, Kawasaki Eliminator 500, Honda CMX500 Rebel
SV 650X - obratný dvouválec v retro designu který poptáváš. Má skvěle řešená řidítka. Né vysoko jako na naháči, ale i né úplně dole jako na sportu. Aktivní pozice né nepříjemě namáhavá.
Na přesun ku městu dostatečně výkoný aby jsi na dálnici nebyl obtěžován autaři a bez problémů jel tak rychle jak potřebuješ. Ve městě v kolonách a na křižovatkch ovladatelná, při parkování dobře zvladatelná.
A bonus je zadní 160/60. S touhle užší pneu se motorka skvěle vodí v zatáčkách. Nechápu proč výrobci na tuhle třídu lehkých motorek dávají 180/55. MT-07, Duke 790, Street Triple. Jen SV 650 a Z650/ER6 mají vzadu 160-tky. Jízda na motorkách téhle kategorie se 160-tkou pneu je mnohem zábavnější.
Naposledy editováno 17.02.2025 09:41:14
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První "A" jak pro dálnici, tak i do města
Krautkopf píše: Morozko> Proč ne rovnou Triumph Scrambler? Nebo tvůj oblíbený Desert Sled, jak máš v oblibě nutit lidem, kteří netuší, která bije?
400ccm Triumph mi nepřipadá jako vhodné přibližovadlo když se bude jezdit po dálnici. a o Desertu Sledu si může přečíst ve vedlejším vlákně.1 reakcí na tento příspěvek První "A" jak pro dálnici, tak i do města
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První "A" jak pro dálnici, tak i do města

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První "A" jak pro dálnici, tak i do města
udinar píše: Ozzy_> No ono to není jen o mzdě, ale jaksi jsi zapomněl na bydlení stravu a další náklady. Takže průměrný nájem v ČR je cca 18 tis. do toho musíš započítat ještě energie, to je cca 4 tis. Pak jídlo na měsíc, to jsou další 4 tis. Takže když máš tedy 32 čistého -26 tis., zůstane ti zhruba 6 tis. na měsíc na všechny možné další výdaje. Tak z toho se opravdu dá šetřit jen sporadicky. I kdybych nekouřil, nechodil občas na pivo, pořád jen seděl doma na zadku a těch 6 tis neutratil, tak to není 16 měsíců, ale cca 30 měsíců a to nepočítám úroky. Když bych ji nekoupil ihned, tak za ty necelé tři roky už bude cena zase někde jinde a budou jiné modely, takže si tu motorku vlastně nikdy nekoupím. To je bohužel realita. Ne každý bydlí do 40 u rodičů a ne každý má své bydlení a ne každý má ten průměrný plat.
Brek brek brek brek. I kdybys měl ještě míň, a ušetřil jen polovinu, a ó hrůzo musel na novou motorku jako naprostou zbytečnost šetřit 30 měsíců, tak je to podle mě známka neskutečnýho blahobytu. Jestli to tak nevidíš, nevnucuju ti to, jen jsem nabídl svůj pohled na věc. A s kolegou že jsou tydle motorky za pakatel naprosto souhlasím.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První "A" jak pro dálnici, tak i do města


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První "A" jak pro dálnici, tak i do města
Kohlstein píše: Ozzy_> Nekecáš ty? Pamatuju kývačku za pětikilo, když potřebovala ještě trochu opravit, nebo až za 1500 Kčs, ale to už byla fakt hodně slušná. To dneska neseženeš. Takže houby, a ne že se máme. Ale zase na druhou stranu, kdo se spokojí s fárošem místo s kývačkou, může ušetřit ....
Bavíme se o nových motorkách ve vztahu k výplatě a kolik ušetříme, co do toho taháš kývačku za pětikilo?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První "A" jak pro dálnici, tak i do města
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První "A" jak pro dálnici, tak i do města
Kohlstein píše: Ozzy_> Aha. V tom případě Jawa TS 350 / 638 byla za 3 - 4 výplaty.
Byl jsem student, takže jsem googlil. 1985, hrubá průměrná mzda 2900 (ale kolik to bylo na ruku už teď nevím jak spočítat). Cena výdobytku moderní techniky, čili třiapůle 12000. Takže pokud teď je průměrná hrubá mzda (ať porovnáváme jablka s jablkama) 45000 hrubýho
Takže Jawa tenkrát za 4.1 průměrný hrubý platy. Dneska jsou 4 průměrný hrubý platy 180000 a pět 225000.
Takže velmi podobný "reálný" peníze, akorát teď se bavíme o tom, že za to dostaneme Guzzinu nebo Triumpha, což je při vší úctě s třindou naprosto nesrovnatelný. Odpovídající stroj, třeba CRF300 je za 140tisic, tedy za 3.1 průměrného platu. A to je proti třindě pořád ještě dost luxus.
... pořád trvám na tom, že nemusím mít ředitelský plat, aby mi guzina nebo triumph přišli za pakatel, a že se máme neskutečně dobře ....
Naposledy editováno 18.02.2025 21:14:49
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První "A" jak pro dálnici, tak i do města
Ozzy_ píše: Brek brek brek brek. I kdybys měl ještě míň, a ušetřil jen polovinu, a ó hrůzo musel na novou motorku jako naprostou zbytečnost šetřit 30 měsíců, tak je to podle mě známka neskutečnýho blahobytu. Jestli to tak nevidíš, nevnucuju ti to, jen jsem nabídl svůj pohled na věc. A s kolegou že jsou tydle motorky za pakatel naprosto souhlasím.
Hele já nebrečím, já jsem si v posledních 5 letech koupil dvě nové motorky, ale nabízet někomu v podstatě to nejdražší na trhu a do toho napsat, že to stojí "hovno" je dost troufalé, při tom, když ten "průměrný plat" má v republice opravdu málo kdo. Ty možná ano, já v žádném případě a to si na plat vůbec nemůžu stěžovat, jsou na tom lidi mnohem hůře, zvláště v současné době. Jestli v politice lidi přemýšlejí stejně jako ty (já mám dost, tak se ostatní musí mít taky dobře), tak se pak nedivím současné situaci v ČR. Shodneme se na tom, že mu ty motorky nevnucuješ, ale cenu a její velikost raději nekomentuj.
1 reakcí na tento příspěvek První "A" jak pro dálnici, tak i do města
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První "A" jak pro dálnici, tak i do města

Lidi s prumernym prijmem si maji hledat prumerne konicky, motorky nejsou zrovna zabava pro bohace, ale prumerna zabava to taky neni…
To ze kazdej nema prachy na novou motorku mi prijde docela normalni stav a zvrhly je v tomhle pripade spis tvoje mysleni, kdyz to stavis do roviny, ze za to muzou ti nahore - ne, za to kolik kdo vydela/usetri a co si za to koupi si muze kazdy sam…
Tech 60k asi ozzyho docela pobavi, mozna by te dost prekvapilo kolik vydelavaji i docela obycejni lide co se jen trochu lepe ucili a umi neco co je k necemu uzitecne

Naposledy editováno 22.02.2025 11:53:21
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První "A" jak pro dálnici, tak i do města
udinar píše: Ozzy_> Ano koupil, ale obě stály o 100000 méně. Ty obě stály hovno. Mě obě nové motorky stályjako jedna co jsi zde nabídl jako za hovno hrušek . A tu první jsem splácel 3 roky a tu druhou splácím ještě teď. Nechtěl jsem brečet, protože nemám důvod, ale ty prostě v té své zabedněnosti nechápeš, že ne všichni se mají jako prase v žitě. Když vyděláváš okolo 60 tis. měsíčně, já ti to nezávidím , ale necpi to ostatním jako normální stav.
Teď už dokonce i víš kolik beru, a že někomu nabízím motorky.
Já jsem jen nabídl svůj pohled na věc, že ty motorky stojí vzhledem k průměrnému příjmu coby ukazateli životní úrovně velice málo, a že se ztotožňuji s názorem toho koho si napadl že jsou "za pakatel". Nesouhlasíš s tím, fajn, právo a vlastní názor nikomu neberu. Ale je to přesně tahle věčná nespokojenost s blahobytem, která nás nakonec dostane do sraček.
Ozzy_ píše: Teď už dokonce i víš kolik beru, a že někomu nabízím motorky.
Já jsem jen nabídl svůj pohled na věc, že ty motorky stojí vzhledem k průměrnému příjmu coby ukazateli životní úrovně velice málo, a že se ztotožňuji s názorem toho koho si napadl že jsou "za pakatel". Nesouhlasíš s tím, fajn, právo a vlastní názor nikomu neberu. Ale je to přesně tahle věčná nespokojenost s blahobytem, která nás nakonec dostane do sraček.
A to je hrubého, nebo čístého? Jen abychom si to ujasnili...

Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Malý power cruiser Kawasaki Vulcan S (EN 650), Honda CMX500 Rebel, Hond... | Bobinsky | 25 | 17.3.2025 v 11:27 rousini |
Nová Kawasaki Eliminator Kawasaki Eliminator | Jásám | 6 | 9.9.2024 v 12:33 bazin. |
Řdičák v Americe Honda CMX500 Rebel | Kapacita15 | 11 | 19.8.2024 v 06:30 Medved |
ABS Honda CMX500 Rebel | Kitty13 | 7 | 16.8.2024 v 15:17 Kitty13 |
Vibrace do sedla Honda CMX500 Rebel | Olgojc | 2 | 15.4.2024 v 20:01 Fueltank |