Téma: První "A" jak pro dálnici, tak i do města
Ahoj, zdravím všechny.

Chtěl bych se Vás poptat a případně poprosit o radu/zkušenosti s výběrem většího stroje.
Posledních pár let jsem najezdil cca 15tisíc po Praze na 125 Vespě, ale z důvodu stěhování dál jsem si pořídil Áčko a rád bych si i koupil trošku větší stroj.

Nicméně, pořád potřebuji dojíždět jak cca 20km po dálnici, tak i přes půl Prahy, z toho důvodu potřebuji něco trošku obratnějšího, ale s dostatečným výkonem pro dálnici. Nepotřebuju úplně honit adrenalin, jsem trošku posera a hlavně chci v klidu dojet domu :)
Co se týče stylu, líbí se mi oldschool/caferacer/bobber typy, ale není to úplně podmínky. Co jsem tak koukal po nabídkách tak se budgetem vejdu nejlépe do výběru z těchto motorek:

CFMOTO 700CL-X Heritage
Kawasaki Eliminator 500
Honda CMX500 Rebel

Doporučíte mi některou z nich, případně cokoliv jiného co mi proplulo ve výběru?

Moc díky!
Předchozí
1 2
Následující

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První "A" jak pro dálnici, tak i do města

Skvělá odpověď, děkuji! 17.2.2025 v 09:26 | Nahoru | #31

zdendis23 píše: Posledních pár let jsem najezdil cca 15tisíc po Praze na 125 Vespě
potřebuji dojíždět jak cca 20km po dálnici, tak i přes půl Prahy, z toho důvodu potřebuji něco trošku obratnějšího, ale s dostatečným výkonem pro dálnici

Mimo mnohé zde několikrát padla zmínka na velký skůtr. Vespa LX125 má rozvor 1280mm, délku 1,8m a váží 115kg. Obratné malé žihadlo do města.
Honda Forza350 rozvor 1510mm, délka 2,15m, váha 186kg. HD Forty-eight o 15mm kratší rozvor 1495mm, stejná délka 2,16m.
To si vážně někdo myslí že skůtr-monstrum s rozměry chooperu je vhodné do města? Už vidím jak s takovým plastovým křižníkem manévruje v koloně aby se dostal na světlech dopředu. Nebo se snaží vycouvat do mírného protisvahu z parkovacího místa.

líbí se mi oldschool/caferacer/bobber typy, ale není to úplně podmínky.
CFMOTO 700CL-X Heritage, Kawasaki Eliminator 500, Honda CMX500 Rebel

Všechno jsou to takové divné malo-čopry s jízdní pozici "pro lenocha". Motorky pro mladé pupkáče co časem dokynou do těch správných rozměrů.

SV 650X - obratný dvouválec v retro designu který poptáváš. Má skvěle řešená řidítka. Né vysoko jako na naháči, ale i né úplně dole jako na sportu. Aktivní pozice né nepříjemě namáhavá.
Na přesun ku městu dostatečně výkoný aby jsi na dálnici nebyl obtěžován autaři a bez problémů jel tak rychle jak potřebuješ. Ve městě v kolonách a na křižovatkch ovladatelná, při parkování dobře zvladatelná.
A bonus je zadní 160/60. S touhle užší pneu se motorka skvěle vodí v zatáčkách. Nechápu proč výrobci na tuhle třídu lehkých motorek dávají 180/55. MT-07, Duke 790, Street Triple. Jen SV 650 a Z650/ER6 mají vzadu 160-tky. Jízda na motorkách téhle kategorie se 160-tkou pneu je mnohem zábavnější.

Naposledy editováno 17.02.2025 09:41:14

(reakce na) První "A" jak pro dálnici, tak i do města

17.2.2025 v 09:36 | Nahoru | #32
Morozko> S tou 160kou vzadu máš pravdu. Jednou jsme to testovali: street triple vs. SV.
Člověk by neřekl jak velký to má vliv.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První "A" jak pro dálnici, tak i do města

17.2.2025 v 09:39 | Nahoru | #33
Morozko> Proč ne rovnou Triumph Scrambler? Nebo tvůj oblíbený Desert Sled, jak máš v oblibě nutit lidem, kteří netuší, která bije?

(reakce na) První "A" jak pro dálnici, tak i do města

17.2.2025 v 09:51 | Nahoru | #34

Krautkopf píše: Morozko> Proč ne rovnou Triumph Scrambler? Nebo tvůj oblíbený Desert Sled, jak máš v oblibě nutit lidem, kteří netuší, která bije?

400ccm Triumph mi nepřipadá jako vhodné přibližovadlo když se bude jezdit po dálnici. a o Desertu Sledu si může přečíst ve vedlejším vlákně.

1 reakcí na tento příspěvek První "A" jak pro dálnici, tak i do města

17.2.2025 v 19:38 | Nahoru | #35
Průměrná mzda je v CZ 45kkc hrubyho, takže i pokud máš 40, je to u bezdětného cca 32 čistého. Pokud polovinu z toho dokážeš ušetřit, máš na dražšího speed-twina za 16 měsíců. Takže souhlasím s tím, že je "za pakatel". Když si vezmu kolik byla průměrná mzda a cena emzety nebo třistapadesítky za mého mládí ..... tak se máme jak prasata v žitě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První "A" jak pro dálnici, tak i do města

18.2.2025 v 14:49 | Nahoru | #36
Ozzy_> No ono to není jen o mzdě, ale jaksi jsi zapomněl na bydlení stravu a další náklady. Takže průměrný nájem v ČR je cca 18 tis. do toho musíš započítat ještě energie, to je cca 4 tis. Pak jídlo na měsíc, to jsou další 4 tis. Takže když máš tedy 32 čistého -26 tis., zůstane ti zhruba 6 tis. na měsíc na všechny možné další výdaje. Tak z toho se opravdu dá šetřit jen sporadicky. I kdybych nekouřil, nechodil občas na pivo, pořád jen seděl doma na zadku a těch 6 tis neutratil, tak to není 16 měsíců, ale cca 30 měsíců a to nepočítám úroky. Když bych ji nekoupil ihned, tak za ty necelé tři roky už bude cena zase někde jinde a budou jiné modely, takže si tu motorku vlastně nikdy nekoupím. To je bohužel realita. Ne každý bydlí do 40 u rodičů a ne každý má své bydlení a ne každý má ten průměrný plat.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První "A" jak pro dálnici, tak i do města

18.2.2025 v 15:25 | Nahoru | #37

udinar píše: Ozzy_> No ono to není jen o mzdě, ale jaksi jsi zapomněl na bydlení stravu a další náklady. Takže průměrný nájem v ČR je cca 18 tis. do toho musíš započítat ještě energie, to je cca 4 tis. Pak jídlo na měsíc, to jsou další 4 tis. Takže když máš tedy 32 čistého -26 tis., zůstane ti zhruba 6 tis. na měsíc na všechny možné další výdaje. Tak z toho se opravdu dá šetřit jen sporadicky. I kdybych nekouřil, nechodil občas na pivo, pořád jen seděl doma na zadku a těch 6 tis neutratil, tak to není 16 měsíců, ale cca 30 měsíců a to nepočítám úroky. Když bych ji nekoupil ihned, tak za ty necelé tři roky už bude cena zase někde jinde a budou jiné modely, takže si tu motorku vlastně nikdy nekoupím. To je bohužel realita. Ne každý bydlí do 40 u rodičů a ne každý má své bydlení a ne každý má ten průměrný plat.



Brek brek brek brek. I kdybys měl ještě míň, a ušetřil jen polovinu, a ó hrůzo musel na novou motorku jako naprostou zbytečnost šetřit 30 měsíců, tak je to podle mě známka neskutečnýho blahobytu. Jestli to tak nevidíš, nevnucuju ti to, jen jsem nabídl svůj pohled na věc. A s kolegou že jsou tydle motorky za pakatel naprosto souhlasím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První "A" jak pro dálnici, tak i do města

18.2.2025 v 18:35 | Nahoru | #38
Ozzy_> Nekecáš ty? Pamatuju kývačku za pětikilo, když potřebovala ještě trochu opravit, nebo až za 1500 Kčs, ale to už byla fakt hodně slušná. To dneska neseženeš. Takže houby, a ne že se máme. Ale zase na druhou stranu, kdo se spokojí s fárošem místo s kývačkou, může ušetřit ....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První "A" jak pro dálnici, tak i do města

18.2.2025 v 19:44 | Nahoru | #39

Kohlstein píše: Ozzy_> Nekecáš ty? Pamatuju kývačku za pětikilo, když potřebovala ještě trochu opravit, nebo až za 1500 Kčs, ale to už byla fakt hodně slušná. To dneska neseženeš. Takže houby, a ne že se máme. Ale zase na druhou stranu, kdo se spokojí s fárošem místo s kývačkou, může ušetřit ....



Bavíme se o nových motorkách ve vztahu k výplatě a kolik ušetříme, co do toho taháš kývačku za pětikilo?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První "A" jak pro dálnici, tak i do města

18.2.2025 v 20:08 | Nahoru | #40
Ozzy_> Aha. V tom případě Jawa TS 350 / 638 byla za 3 - 4 výplaty.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První "A" jak pro dálnici, tak i do města

18.2.2025 v 21:06 | Nahoru | #41

Kohlstein píše: Ozzy_> Aha. V tom případě Jawa TS 350 / 638 byla za 3 - 4 výplaty.



Byl jsem student, takže jsem googlil. 1985, hrubá průměrná mzda 2900 (ale kolik to bylo na ruku už teď nevím jak spočítat). Cena výdobytku moderní techniky, čili třiapůle 12000. Takže pokud teď je průměrná hrubá mzda (ať porovnáváme jablka s jablkama) 45000 hrubýho

Takže Jawa tenkrát za 4.1 průměrný hrubý platy. Dneska jsou 4 průměrný hrubý platy 180000 a pět 225000.

Takže velmi podobný "reálný" peníze, akorát teď se bavíme o tom, že za to dostaneme Guzzinu nebo Triumpha, což je při vší úctě s třindou naprosto nesrovnatelný. Odpovídající stroj, třeba CRF300 je za 140tisic, tedy za 3.1 průměrného platu. A to je proti třindě pořád ještě dost luxus.

... pořád trvám na tom, že nemusím mít ředitelský plat, aby mi guzina nebo triumph přišli za pakatel, a že se máme neskutečně dobře ....

Naposledy editováno 18.02.2025 21:14:49

(reakce na) První "A" jak pro dálnici, tak i do města

18.2.2025 v 21:47 | Nahoru | #42
Ozzy_> Mít se hůř, než před 40 lety, to už by asi bylo přespříliš. A ta TS 350 stála v roce 1987 11.200 Kčs.
Proč se o tom vlastně bavíme? Lenochod stejně nic kupovat nebude.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První "A" jak pro dálnici, tak i do města

22.2.2025 v 10:57 | Nahoru | #43

Ozzy_ píše: Brek brek brek brek. I kdybys měl ještě míň, a ušetřil jen polovinu, a ó hrůzo musel na novou motorku jako naprostou zbytečnost šetřit 30 měsíců, tak je to podle mě známka neskutečnýho blahobytu. Jestli to tak nevidíš, nevnucuju ti to, jen jsem nabídl svůj pohled na věc. A s kolegou že jsou tydle motorky za pakatel naprosto souhlasím.

Hele já nebrečím, já jsem si v posledních 5 letech koupil dvě nové motorky, ale nabízet někomu v podstatě to nejdražší na trhu a do toho napsat, že to stojí "hovno" je dost troufalé, při tom, když ten "průměrný plat" má v republice opravdu málo kdo. Ty možná ano, já v žádném případě a to si na plat vůbec nemůžu stěžovat, jsou na tom lidi mnohem hůře, zvláště v současné době. Jestli v politice lidi přemýšlejí stejně jako ty (já mám dost, tak se ostatní musí mít taky dobře), tak se pak nedivím současné situaci v ČR. Shodneme se na tom, že mu ty motorky nevnucuješ, ale cenu a její velikost raději nekomentuj.

1 reakcí na tento příspěvek První "A" jak pro dálnici, tak i do města

22.2.2025 v 11:18 | Nahoru | #44
A zas, ja sem si v poslednich peti letech koupil 2 nove motorky ale situace v cr je spatna. Ja uz nepisu nic, asi uz jsi vsechno napsal za me.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První "A" jak pro dálnici, tak i do města

22.2.2025 v 11:41 | Nahoru | #45
Ozzy_> Ano koupil, ale obě stály o 100000 méně. Ty obě stály hovno. Mě obě nové motorky stály jako jedna co jsi zde nabídl jako za hovno hrušek. A tu první jsem splácel 3 roky a tu druhou splácím ještě teď. Nechtěl jsem brečet, protože nemám důvod, ale ty prostě v té své zabedněnosti nechápeš, že ne všichni se mají jako prase v žitě. Když vyděláváš okolo 60 tis. měsíčně, já ti to nezávidím, ale necpi to ostatním jako normální stav.

(reakce na) První "A" jak pro dálnici, tak i do města

22.2.2025 v 11:48 | Nahoru | #46
udinar> nejdrazsi na trhu za 200 a neco? Podle me to je hranice kde zacina neco cemu se da rikat motorka - pod touhle hranici uz jsou jen cinsky srace. Nejdrazsi na trhu jsou sportovni stroje od ducati, bmw apod kde to na 500tis zacina …

Lidi s prumernym prijmem si maji hledat prumerne konicky, motorky nejsou zrovna zabava pro bohace, ale prumerna zabava to taky neni…

To ze kazdej nema prachy na novou motorku mi prijde docela normalni stav a zvrhly je v tomhle pripade spis tvoje mysleni, kdyz to stavis do roviny, ze za to muzou ti nahore - ne, za to kolik kdo vydela/usetri a co si za to koupi si muze kazdy sam…

Tech 60k asi ozzyho docela pobavi, mozna by te dost prekvapilo kolik vydelavaji i docela obycejni lide co se jen trochu lepe ucili a umi neco co je k necemu uzitecne

Naposledy editováno 22.02.2025 11:53:21

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První "A" jak pro dálnici, tak i do města

22.2.2025 v 11:50 | Nahoru | #47

udinar píše: Ozzy_> Ano koupil, ale obě stály o 100000 méně. Ty obě stály hovno. Mě obě nové motorky stályjako jedna co jsi zde nabídl jako za hovno hrušek . A tu první jsem splácel 3 roky a tu druhou splácím ještě teď. Nechtěl jsem brečet, protože nemám důvod, ale ty prostě v té své zabedněnosti nechápeš, že ne všichni se mají jako prase v žitě. Když vyděláváš okolo 60 tis. měsíčně, já ti to nezávidím , ale necpi to ostatním jako normální stav.



Teď už dokonce i víš kolik beru, a že někomu nabízím motorky.

Já jsem jen nabídl svůj pohled na věc, že ty motorky stojí vzhledem k průměrnému příjmu coby ukazateli životní úrovně velice málo, a že se ztotožňuji s názorem toho koho si napadl že jsou "za pakatel". Nesouhlasíš s tím, fajn, právo a vlastní názor nikomu neberu. Ale je to přesně tahle věčná nespokojenost s blahobytem, která nás nakonec dostane do sraček.

(reakce na) První "A" jak pro dálnici, tak i do města

22.2.2025 v 15:00 | Nahoru | #48

Ozzy_ píše: Teď už dokonce i víš kolik beru, a že někomu nabízím motorky.

Já jsem jen nabídl svůj pohled na věc, že ty motorky stojí vzhledem k průměrnému příjmu coby ukazateli životní úrovně velice málo, a že se ztotožňuji s názorem toho koho si napadl že jsou "za pakatel". Nesouhlasíš s tím, fajn, právo a vlastní názor nikomu neberu. Ale je to přesně tahle věčná nespokojenost s blahobytem, která nás nakonec dostane do sraček.


A to je hrubého, nebo čístého? Jen abychom si to ujasnili...
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Malý power cruiser Kawasaki Vulcan S (EN 650), Honda CMX500 Rebel, Hond... Bobinsky 25 17.3.2025 v 11:27 rousini
Nová Kawasaki Eliminator Kawasaki Eliminator Jásám 6 9.9.2024 v 12:33 bazin.
Řdičák v Americe Honda CMX500 Rebel Kapacita15 11 19.8.2024 v 06:30 Medved
ABS Honda CMX500 Rebel Kitty13 7 16.8.2024 v 15:17 Kitty13
Vibrace do sedla Honda CMX500 Rebel Olgojc 2 15.4.2024 v 20:01 Fueltank

TOPlist