S kolegy řešíme takový řečníků kvíz, co je lepší a které moto to má. Myslím normální značky ná našem trhu. Jde o Kardan vz. řetěz na cestovním, cestovním enduro a klasickém enduro s kubaturou do 1000ccm. Za celkem normální cenu.
Je třeba se trochu rozhlédnout a poszovat co má své pro a proti. Možná vyměnit stroj na jaro.
Předmět děkuji za odpovědi.
Franta
Naposledy editováno 02.12.2024 14:21:40
1 reakcí na tento příspěvek Cestovní nabo enduro s kardanem
1 reakcí na tento příspěvek Cestovní nabo enduro s kardanem
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní nabo enduro s kardanem
kuzmič píše: A co myslíš normální značkou? A co je normální cena? Chceš novou? A cenduro do litru s kardanem? Mě napadá snad jen jedno....
Co tě napadá.
Normální značka = není Čína nebo Korea nebo Ind.
Cestovní enduro nebo klasický cesťak.
Jako vzor s velkou kubaturou; Yamaha FJR 1300,
Nová nebo středně jetá je jedno.
Tiež takto kamarát začal tie krčmové reči, že chce motorku s objemom 2459ccm a s kardanom. Tesne sa Rocket 3 do objemu nezmestil. Tak si musel zohnať Hayabusu. Iná cesta nebola.

Naposledy editováno 02.12.2024 16:59:04
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní nabo enduro s kardanem
František_ly píše: Co tě napadá.
Normální značka = není Čína nebo Korea nebo Ind.
Cestovní enduro nebo klasický cesťak.
Jako vzor s velkou kubaturou; Yamaha FJR 1300,
Nová nebo středně jetá je jedno.
Značka - splňuje (francouz)
Klasika - splňuje bo to je klasika na který se tehdá cestovalo (pač nic jinýho nejezdilo) a v podstatě je to jako GS (gelande strasse) protože zpevněný cesty tehdá taky nebyly skoro nikde.
podlitr - 250ccm - splňuje
nová nebo středně jetá - z toho plyne že se jedná o technický stav a nikoliv věk takže to se dá považovat za splněný automaticky bo je to věc názoru.
Takže takhle - sem tam se na bazaru objeví okolo 40000€, a má to jak hřídel tak řetěz


Naposledy editováno 02.12.2024 20:37:45
Deauville se už nevyrábí.
R80 je sběratelský youngtimer.
R850 je nesmysl, protože je to 1150 jen s menším vrtáním - stejně těžká a neohrabaná.
Bohužel BMW neudělalo menší celkově odlehčenou variantu k R1200GS. Místo toho udělalo průměrný řadový dvouvál s řetězem, který není v ničem dobrý a nemá v sobě nic z kouzla BMW. A navíc je těžký skoro jako první ročníky R1200GS.
Teoreticky existuje ještě sólovka Ural 750, ale to je spíš špatný vtip. Technika z roku 1950 s nedoladěným vstřikováním a spoustou menších konstrukčních nedostatků. Navíc je to drahé - malosériová výroba.
1 reakcí na tento příspěvek Cestovní nabo enduro s kardanem
Potvrdilo se mi že nic lehčího na kratší vzdálenosti s kardanem není.
Na hrkani kolem komína se mi velká tenerka kupovat nechce.
1 reakcí na tento příspěvek Cestovní nabo enduro s kardanem
Ona motorka s kardanem prostě lehká nebude. Ano, kardanový naháč je fajn, třeba od BMW řada R. Dáš větší plexi ta motorka je lehčí než Honda Deauville 700 a má daleko více koní... Nebo MG Breva.
Případně Buldog od Yamahy...
Pak se nabízí další varianta, pořídit druhou, lehčí motorku, no....

1 reakcí na tento příspěvek Cestovní nabo enduro s kardanem
Moje denní ježdění je okolo 70 až 100km odbpondělka do pátku, v období velikonoce-dušicky.
Do toho občas sluzebka po Slovensku a Čechách. A pak dovolená, a trochu ježdění o víkendech. Déšť není nepřítel.
Za letošek to bylo slabší cca 17k km.
Obvykle to bývá prez 20k km. Za sezónu.
Teď mám tracera 7 z roku 2000, koupil jsem jej před 2 roky s 15k km na budíku. Teď je tam okolo 53k km.
No tak se dívám co by se dalo koupit a na jaře zkusit.
Tentokrát bych zkusil stávající moto prodat a ne sjet do mrtě a poslat na vrakáč. Jak mám zvykem.
Ty starosti s řetězem jdou dost omezující, když chci aby stroj sloužil mě a né já stroji.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní nabo enduro s kardanem
Dle mě ti ten požadavek na kardan zbytečně a dost radikálně zeštíhluje výběr. Dobrých dostupných cendur do 1000ccm je dneska mrtě. S kardanem skoro nic.
Naposledy editováno 03.12.2024 07:03:16
+ zrcatka super vyhled
+ kapoty zcela jiste chrani velmi dobre
+ vyhrivane hefty i sedacky obe
+ velke kufry
+ kardan (kdyz se udela vcas repase, tak to neni takovy majlant)
+ teziste nizko diky boxeru
+ podvozek
+ 2013 model takze posledni vzduch/olej
ALE:
- celkovy dojem z kvality. Na to ze to melo cca 70 tis. najeto, od prvniho majitele servisovane v BMW, tak jak to bylo vsechno vychechlane hlavne teda ta komfortnejsi sedacka to bylo divne. Technicky to vypadalo ok, ale to zpracovani povrchu teda neodpovida premiovce vubec. Moje o 12 let starsi FJR vypada uplne jinak
- rozvor cca o 5cm mensi nez u mojeho skutru ADV 350 !!! a jak si na to clovek sedne, tak to je pozna, vzadu pro spolujezdce uz tolik mista nezbyva a je to videt i na videiich
- i ve vyssi poloze sedadla nohy zalomene uplne stejne stejne jako na FJR. U cestovni motorky bych teda ocekaval polohu nohou jako u VStrom 800DE nebo Honda Goldwing ci rovnou Yamaha Royal Star Venture, HD Electra Glide ci Kawasaki VN 1700 Voyager. Jeste navic malo mista na kolena, v motohadrech s chranici uz bych nedal nohy tak uplne k nadrzi. Tohle je dost zklamani v tomhle smeru
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní nabo enduro s kardanem
Koudy01 píše: František_ly> Jak jsem psal výše - stačí automatické mazání řetězu a řetěz téměř neřešíš. Motorku používám podobně jako ty. Taky na denní dojíždění do práce s podobnýma denníma km. Ročně najedu trošku míň - většinou kolem 15k km. Letos jsem 2x doplnil nádržku na olej pod sedlem. A to byla veškerá starost o řetěz. Jak se to maže pořád a olejem, tak se ten řetěz i sám čistí - bordel odlítá s olejem do pryč a dost to prodlouží jeho životnost. Na Traceru 700 by ti takhle mazaná řetězovka mohla vydržet i těch 50k km.
Dle mě ti ten požadavek na kardan zbytečně a dost radikálně zeštíhluje výběr. Dobrých dostupných cendur do 1000ccm je dneska mrtě. S kardanem skoro nic.
Prosím tě, který systém máš nainstalovaný.
Mrknu se na něj ať vim
Naposledy editováno 03.12.2024 10:01:35
Akurát sa vyhni verzii v1, tá sa dnes už nikde nepredáva, ale keby si náhodou niekde zohnal použitý, pretože tým presakovali tesnenia.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kamarádka na výlet Ostatní cestovní | Osinek | 7 | 15.5.2024 v 09:40 TomasNBK |
Bridgestone Batlax A41 Adventure, r... Ostatní cestovní | greg600 | 10 | 24.2.2024 v 19:31 NUTELIER |
Točí semi gripy Ostatní cestovní | bommbay | 14 | 4.2.2024 v 19:04 kalous72 |
vyplatí se 125ccm Ostatní cestovní | obcasjuli | 23 | 20.10.2023 v 18:46 dva_hrnce |
grossglockner [1, 2] Ostatní cestovní | Zbyněc | 38 | 12.9.2023 v 22:29 TomasNBK |