paolo_novy paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Cestovní nabo enduro s kardanem
Dobrý den, ahoj.
S kolegy řešíme takový řečníků kvíz, co je lepší a které moto to má. Myslím normální značky ná našem trhu. Jde o Kardan vz. řetěz na cestovním, cestovním enduro a klasickém enduro s kubaturou do 1000ccm. Za celkem normální cenu.
Je třeba se trochu rozhlédnout a poszovat co má své pro a proti. Možná vyměnit stroj na jaro.
Předmět děkuji za odpovědi.
Franta

Naposledy editováno 02.12.2024 14:21:40

1 reakcí na tento příspěvek Cestovní nabo enduro s kardanem

2.12.2024 v 13:13 | Nahoru | #1
Mně karban nikdy moc nešel.

(reakce na) Cestovní nabo enduro s kardanem

2.12.2024 v 14:24 | Nahoru | #2
Krautkopf> to asi většině lidí. A nemusíš hned kousat. Když T9 začne úřadovat, tak se pak jeden diví.
Dík za upozorněni

1 reakcí na tento příspěvek Cestovní nabo enduro s kardanem

2.12.2024 v 14:56 | Nahoru | #3
A co myslíš normální značkou? A co je normální cena? Chceš novou? A cenduro do litru s kardanem? Mě napadá snad jen jedno....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní nabo enduro s kardanem

2.12.2024 v 15:04 | Nahoru | #4

kuzmič píše: A co myslíš normální značkou? A co je normální cena? Chceš novou? A cenduro do litru s kardanem? Mě napadá snad jen jedno....



Co tě napadá.
Normální značka = není Čína nebo Korea nebo Ind.
Cestovní enduro nebo klasický cesťak.
Jako vzor s velkou kubaturou; Yamaha FJR 1300,
Nová nebo středně jetá je jedno.

Cestovní nabo enduro s kardanem

2.12.2024 v 15:25 | Nahoru | #5
S FJR 1300 jsem velice spokojen řetěz už bych nechtěl. Akorát si zvyknout na váhu a častější výměnu přední pneu.

Cestovní nabo enduro s kardanem

2.12.2024 v 15:54 | Nahoru | #6
Pohon hřídelem vznikl v době, kdy řetězy stály za prd. Dneska je to naopak.

Cestovní nabo enduro s kardanem

2.12.2024 v 16:08 | Nahoru | #7
Na Thundercatce jsem dal novou řetězovku, zlaté DID a po 3tkm byla nerovnoměrně vytahaná. Mazání, čistění, vše okolo zaflákaný...
Teď jednou za rok vyměním 2 deci oleje a při výměně zadní pneu vyčistím a promažu hřídel

(reakce na) Cestovní nabo enduro s kardanem

Skvělá odpověď, děkuji! 2.12.2024 v 16:27 | Nahoru | #8
František_ly> no, jediné cestovní enduro pod litr s kardanem je Moto Guzzi V85 TT .
A teď vystartuješ s FJR 1300

Cestovní nabo enduro s kardanem

2.12.2024 v 16:58 | Nahoru | #9
MG V85 to istí, nič iné nenájdeš. Alebo prežiješ tých 42ccm a ideš do V100 či Stelvia.

Tiež takto kamarát začal tie krčmové reči, že chce motorku s objemom 2459ccm a s kardanom. Tesne sa Rocket 3 do objemu nezmestil. Tak si musel zohnať Hayabusu. Iná cesta nebola.

Naposledy editováno 02.12.2024 16:59:04

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní nabo enduro s kardanem

2.12.2024 v 17:07 | Nahoru | #10

František_ly píše: Co tě napadá.
Normální značka = není Čína nebo Korea nebo Ind.
Cestovní enduro nebo klasický cesťak.
Jako vzor s velkou kubaturou; Yamaha FJR 1300,
Nová nebo středně jetá je jedno.



Značka - splňuje (francouz)
Klasika - splňuje bo to je klasika na který se tehdá cestovalo (pač nic jinýho nejezdilo) a v podstatě je to jako GS (gelande strasse) protože zpevněný cesty tehdá taky nebyly skoro nikde.
podlitr - 250ccm - splňuje
nová nebo středně jetá - z toho plyne že se jedná o technický stav a nikoliv věk takže to se dá považovat za splněný automaticky bo je to věc názoru.

Takže takhle - sem tam se na bazaru objeví okolo 40000€, a má to jak hřídel tak řetěz


Naposledy editováno 02.12.2024 20:37:45

(reakce na) Cestovní nabo enduro s kardanem

2.12.2024 v 17:15 | Nahoru | #11
combust>to je vůl... dyť na to nedá kufry...


Naposledy editováno 02.12.2024 17:15:41

Cestovní nabo enduro s kardanem

Skvělá odpověď, děkuji! 2.12.2024 v 19:06 | Nahoru | #12
Pod litr prakticky není.
Deauville se už nevyrábí.
R80 je sběratelský youngtimer.
R850 je nesmysl, protože je to 1150 jen s menším vrtáním - stejně těžká a neohrabaná.
Bohužel BMW neudělalo menší celkově odlehčenou variantu k R1200GS. Místo toho udělalo průměrný řadový dvouvál s řetězem, který není v ničem dobrý a nemá v sobě nic z kouzla BMW. A navíc je těžký skoro jako první ročníky R1200GS.
Teoreticky existuje ještě sólovka Ural 750, ale to je spíš špatný vtip. Technika z roku 1950 s nedoladěným vstřikováním a spoustou menších konstrukčních nedostatků. Navíc je to drahé - malosériová výroba.

1 reakcí na tento příspěvek Cestovní nabo enduro s kardanem

2.12.2024 v 21:23 | Nahoru | #13
Děkuji za snahu,
Potvrdilo se mi že nic lehčího na kratší vzdálenosti s kardanem není.
Na hrkani kolem komína se mi velká tenerka kupovat nechce.

1 reakcí na tento příspěvek Cestovní nabo enduro s kardanem

2.12.2024 v 21:32 | Nahoru | #14
Netrval bych na kardanu. Měl jsem kardan a teď mám už několikátou motorku s automatickým mazáním řetězu a dle mě to je to nej. Lehčí a jednodušší jak kardan, možnost změny převodu,...a přitom téměř bezúdržbový.

(reakce na) Cestovní nabo enduro s kardanem

2.12.2024 v 21:41 | Nahoru | #15
Koudy01>Chtěl jsem napsat totéž.

Cestovní nabo enduro s kardanem

Skvělá odpověď, děkuji! 2.12.2024 v 22:26 | Nahoru | #16
Novejsi motorka pod litr,jak uz psali nahore,jedine MG 85 TT.Pokud to mas jen kolem komina,tak bych se nebal NTV 650 Revere.Mel jsem ji a ted me mrzi,ze jsem ji prodal.Kamos na ni doted jezdi a bez problemu.

(reakce na) Cestovní nabo enduro s kardanem

2.12.2024 v 22:31 | Nahoru | #17
František_ly> a jakou máš motorku teď?
Ona motorka s kardanem prostě lehká nebude. Ano, kardanový naháč je fajn, třeba od BMW řada R. Dáš větší plexi ta motorka je lehčí než Honda Deauville 700 a má daleko více koní... Nebo MG Breva.
Případně Buldog od Yamahy...
Pak se nabízí další varianta, pořídit druhou, lehčí motorku, no....

1 reakcí na tento příspěvek Cestovní nabo enduro s kardanem

3.12.2024 v 06:54 | Nahoru | #18
Děkuji za reakce a tipy.
Moje denní ježdění je okolo 70 až 100km odbpondělka do pátku, v období velikonoce-dušicky.
Do toho občas sluzebka po Slovensku a Čechách. A pak dovolená, a trochu ježdění o víkendech. Déšť není nepřítel.
Za letošek to bylo slabší cca 17k km.
Obvykle to bývá prez 20k km. Za sezónu.
Teď mám tracera 7 z roku 2000, koupil jsem jej před 2 roky s 15k km na budíku. Teď je tam okolo 53k km.
No tak se dívám co by se dalo koupit a na jaře zkusit.
Tentokrát bych zkusil stávající moto prodat a ne sjet do mrtě a poslat na vrakáč. Jak mám zvykem.
Ty starosti s řetězem jdou dost omezující, když chci aby stroj sloužil mě a né já stroji.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní nabo enduro s kardanem

3.12.2024 v 07:01 | Nahoru | #19
František_ly> Jak jsem psal výše - stačí automatické mazání řetězu a řetěz téměř neřešíš. Motorku používám podobně jako ty. Taky na denní dojíždění do práce s podobnýma denníma km. Ročně najedu trošku míň - většinou kolem 15k km. Letos jsem 2x doplnil nádržku na olej pod sedlem. A to byla veškerá starost o řetěz. Jak se to maže pořád a olejem, tak se ten řetěz i sám čistí - bordel odlítá s olejem do pryč a dost to prodlouží jeho životnost. Na Traceru 700 by ti takhle mazaná řetězovka mohla vydržet i těch 50k km.

Dle mě ti ten požadavek na kardan zbytečně a dost radikálně zeštíhluje výběr. Dobrých dostupných cendur do 1000ccm je dneska mrtě. S kardanem skoro nic.

Naposledy editováno 03.12.2024 07:03:16

Cestovní nabo enduro s kardanem

3.12.2024 v 08:50 | Nahoru | #20
No vcera jsem byl posedet na "etalonu" cestovani BMW R1200RT

+ zrcatka super vyhled
+ kapoty zcela jiste chrani velmi dobre
+ vyhrivane hefty i sedacky obe
+ velke kufry
+ kardan (kdyz se udela vcas repase, tak to neni takovy majlant)
+ teziste nizko diky boxeru
+ podvozek
+ 2013 model takze posledni vzduch/olej

ALE:

- celkovy dojem z kvality. Na to ze to melo cca 70 tis. najeto, od prvniho majitele servisovane v BMW, tak jak to bylo vsechno vychechlane hlavne teda ta komfortnejsi sedacka to bylo divne. Technicky to vypadalo ok, ale to zpracovani povrchu teda neodpovida premiovce vubec. Moje o 12 let starsi FJR vypada uplne jinak
- rozvor cca o 5cm mensi nez u mojeho skutru ADV 350 !!! a jak si na to clovek sedne, tak to je pozna, vzadu pro spolujezdce uz tolik mista nezbyva a je to videt i na videiich
- i ve vyssi poloze sedadla nohy zalomene uplne stejne stejne jako na FJR. U cestovni motorky bych teda ocekaval polohu nohou jako u VStrom 800DE nebo Honda Goldwing ci rovnou Yamaha Royal Star Venture, HD Electra Glide ci Kawasaki VN 1700 Voyager. Jeste navic malo mista na kolena, v motohadrech s chranici uz bych nedal nohy tak uplne k nadrzi. Tohle je dost zklamani v tomhle smeru

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní nabo enduro s kardanem

3.12.2024 v 10:00 | Nahoru | #21

Koudy01 píše: František_ly> Jak jsem psal výše - stačí automatické mazání řetězu a řetěz téměř neřešíš. Motorku používám podobně jako ty. Taky na denní dojíždění do práce s podobnýma denníma km. Ročně najedu trošku míň - většinou kolem 15k km. Letos jsem 2x doplnil nádržku na olej pod sedlem. A to byla veškerá starost o řetěz. Jak se to maže pořád a olejem, tak se ten řetěz i sám čistí - bordel odlítá s olejem do pryč a dost to prodlouží jeho životnost. Na Traceru 700 by ti takhle mazaná řetězovka mohla vydržet i těch 50k km.

Dle mě ti ten požadavek na kardan zbytečně a dost radikálně zeštíhluje výběr. Dobrých dostupných cendur do 1000ccm je dneska mrtě. S kardanem skoro nic.



Prosím tě, který systém máš nainstalovaný.
Mrknu se na něj ať vim

Naposledy editováno 03.12.2024 10:01:35

(reakce na) Cestovní nabo enduro s kardanem

3.12.2024 v 10:20 | Nahoru | #22
František_ly> Já mám staří model CLS. Ale výborně funguje i Scottoiler a další. Dneska elektronický věci, který z dobiíení a tak podobně poznají, že jede motor. Když jedeš dlouho v dešti, můžeš si na ovladači zvýšit intenzitu mazání,...spotřeba oleje nula nula nic a fakt není potřeba čistit nebo ručně domazávat řetěz.

(reakce na) Cestovní nabo enduro s kardanem

9.12.2024 v 17:41 | Nahoru | #23
František_ly> Ja osobne mám Scottoiler X system v3 - to je elektrický, ale bez extra displeja, ovláda sa to tlačítkami na nádržke, ktorú si obvykle pripevníš na rám alebo podsedlák a zapojíš ju na baterku. Aktivuje sa to samo, keď cíti vibrácie, akurát to treba vypnúť, keď ju necháš pár mesiacov stáť (mne v2 za 3 mesiace nejazdenia vybilo baterku, ale tento nový má mať výrazne nižší odber) alebo keď ju prevážaš (pretože na prívese vibruje, tak sa aktivuje). Koľko to má olejovať, si nastavíš - je tam 36x rozdiel...

Akurát sa vyhni verzii v1, tá sa dnes už nikde nepredáva, ale keby si náhodou niekde zohnal použitý, pretože tým presakovali tesnenia.

Cestovní nabo enduro s kardanem

9.12.2024 v 17:51 | Nahoru | #24
Já tedy osobně má daleko lepší pocit z jízdy na motorce s řetězem. Kardan je moc tvrdej.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kamarádka na výlet Ostatní cestovní Osinek 7 15.5.2024 v 09:40 TomasNBK
Bridgestone Batlax A41 Adventure, r... Ostatní cestovní greg600 10 24.2.2024 v 19:31 NUTELIER
Točí semi gripy Ostatní cestovní bommbay 14 4.2.2024 v 19:04 kalous72
vyplatí se 125ccm Ostatní cestovní obcasjuli 23 20.10.2023 v 18:46 dva_hrnce
grossglockner [1, 2] Ostatní cestovní Zbyněc 38 12.9.2023 v 22:29 TomasNBK

TOPlist