Téma: Tracer 9 GT neradi
29.11.2024 v 17:02
Ahoj,mam tracer 9 gt, rok 2021, najeto 35000Km.
V lete se zacaly vyskytovat potize s razenim smerem dolu s vyuzitim quick shifteru, do te doby vse fungovalo, jsem prvni majitel.napr. pokud mam zarazen sesty rychlostni stupen a zacnu podrazovat smerem dolu, tak na paty a ctvrty prevodovka podradi bez potizi, ale na treti jiz nepodradi a prevodovka na pohyb radici paky smerem dolu prestane reagovat.Radici paka se po seslapnuti dolu pohybuje, ale k prerazeni nedojde ani kdyz zmacknete spojku.
Vypozoroval jsem, ze pokud jemne nohou radici paku prizvednu, tak nasledne to smerem dolu jiz radi az na prvni stupen bez potizi.
Nesetkal jste se s tim nekdo, pripadne nejaky tip, co by mohlo byt KO?
Diky
Honza
Naposledy editováno 29.11.2024 17:08:50
V lete se zacaly vyskytovat potize s razenim smerem dolu s vyuzitim quick shifteru, do te doby vse fungovalo, jsem prvni majitel.napr. pokud mam zarazen sesty rychlostni stupen a zacnu podrazovat smerem dolu, tak na paty a ctvrty prevodovka podradi bez potizi, ale na treti jiz nepodradi a prevodovka na pohyb radici paky smerem dolu prestane reagovat.Radici paka se po seslapnuti dolu pohybuje, ale k prerazeni nedojde ani kdyz zmacknete spojku.
Vypozoroval jsem, ze pokud jemne nohou radici paku prizvednu, tak nasledne to smerem dolu jiz radi az na prvni stupen bez potizi.
Nesetkal jste se s tim nekdo, pripadne nejaky tip, co by mohlo byt KO?
Diky
Honza
Naposledy editováno 29.11.2024 17:08:50
1 reakcí na tento příspěvek Tracer 9 GT neradi
U Tracerov, MT, XSR normálka. Tiež som niečo pri XSR asi po 10000km postrehol. Idem cez dedinu na štvorku, niekto skočí do cesty, spojka-brzdy. Chcem to skopať na jednotku a nejde to, musím viackrát pustiť trochu spojkovú páčku, aby to preradilo /najmä 4-3-2/.
Ty to asi budeš mať vážnejšie, ale keď som sa bavil s majiteľmi tohto motora, tak si sťažovali tiež. Často býva aj hlučná rozvodová reťaz, do tých 10000km to bolo v pohode, potom to počuješ pri každom štartovaní. Aj toto mi už xx majiteľov potvrdilo. Ani japonec nie je zázračný.
Ak bude mať niekto nápad ako na to, dajte vedieť. Možno aj olej pomôže, zatiaľ tam liali Yamalube /ak to bol on/ v rámci záruky, budúci rok to budem už meniť sám /často používam Repsol, ale posledne sa mi ľúbil aj Motul 7100 - moto KTM/.
Ty to asi budeš mať vážnejšie, ale keď som sa bavil s majiteľmi tohto motora, tak si sťažovali tiež. Často býva aj hlučná rozvodová reťaz, do tých 10000km to bolo v pohode, potom to počuješ pri každom štartovaní. Aj toto mi už xx majiteľov potvrdilo. Ani japonec nie je zázračný.
Ak bude mať niekto nápad ako na to, dajte vedieť. Možno aj olej pomôže, zatiaľ tam liali Yamalube /ak to bol on/ v rámci záruky, budúci rok to budem už meniť sám /často používam Repsol, ale posledne sa mi ľúbil aj Motul 7100 - moto KTM/.
1 reakcí na tento příspěvek Tracer 9 GT neradi
KO je noha, že nezařadí pořádně čtverku a aretační mechanismus řazení zůstane viset na nedostatečně pootočeném řadicím bubínku.
nevo7> Ano, kdyz stojis na miste, tak tam ty kvalty jen tak nenakopes, ale mel jsem za to, ze uvedene chovani je spravne, takto se to chova u vsech motorek, pokud stojis na miste.
Take jizdim motul 7100 druhou sezonu.Vymena oleje me take napadla, potize se zacaly projevovat na oleji, ktery ma za sebou 7000Km
Co se tyce rozvodu, jiz od zacatku sel slyset pri studenem startu hydraulicky napinak na rozvodech, prej je to normalni, jinak na zadne jine pazvuky z motoru nejdou.
Take jizdim motul 7100 druhou sezonu.Vymena oleje me take napadla, potize se zacaly projevovat na oleji, ktery ma za sebou 7000Km
Co se tyce rozvodu, jiz od zacatku sel slyset pri studenem startu hydraulicky napinak na rozvodech, prej je to normalni, jinak na zadne jine pazvuky z motoru nejdou.
1 reakcí na tento příspěvek Tracer 9 GT neradi
To že zastavíš na štvorke a chceš to skopať dolu a nejde to na prvykrát, nie je normálne. Keď mám sólo jazdu od predajcu, tak to skúšam, lebo viem, že s tým motorky majú problém. Naposledy som išiel na Aprilii RS660 a tam to problém nebol. Na prvykrát som to skopal na 3-2-1, bez posúvania motorky, či ďalšieho povolovania zmačknutej spojkovej páčky. Zas na QJ Motor to napríklad problém bol, na všetkých 3 modeloch rôznych kubatúr, čo som skúšal.
Chápem to ešte u Jawy 350 z roku 1991 /tu mám náhodou doma/, ale nečakám také správania na motorkách po roku 2020.
Chápem to ešte u Jawy 350 z roku 1991 /tu mám náhodou doma/, ale nečakám také správania na motorkách po roku 2020.
Po precteni nekolika diskuzi, je potreba zacit vymenou oleje.
Dle diskutujicich, Oleje, obvzlaste racingove jsou top, ale pouze 3000km, pak degraduji.Motul 7100 muze byt udajne po 5000km opotrebovany a projevuje se to v problemech s razenim
https://www.tracer90.../16445-oil/#comments
Dle diskutujicich, Oleje, obvzlaste racingove jsou top, ale pouze 3000km, pak degraduji.Motul 7100 muze byt udajne po 5000km opotrebovany a projevuje se to v problemech s razenim
https://www.tracer90.../16445-oil/#comments
jj. ja si menim olej po 5tis, zase takova darda to neni. tak QS na 2021 tuším 3. generace(?) je jeste takový ne úplně vyladený a vypozoroval jsem, ze potrebuje durazny pohyb boty..tj ne jen napůl a min pul vteriny mezi kopanci.. sám ho mám a radeji vetsinou, pri podrazování, pouzivam spojku s meziplynem. lepsi ke kruhaci dojizdet s vytočenou 2kou než udušenou 5kou a zkopavat tesne pred zastavenim, ale nahle situace chápu.
koukal sem a slozeni prevodovky u Tracera je dost podobne jako u R6 a tenhle problem s podrazenim, ze se tomu nechce tak byl na vine opotrebovany zobacek mechanismu hridelky razeni - SHIFT SHAFT ASSY 1RC-18101-01-00 pozice 8, spolecne nacatym cidlem QS/DS je to dost pravdepodobny, situace se zhorsuje a zhorsuje az zobacek na hridelce uleti a prestane radit, obecne u Yamahy normalni vec..... mechanismus se da vymenit bez nutnosti motoru z ramu
1 reakcí na tento příspěvek Tracer 9 GT neradi
A chodi ti radicka lehce? Uz jsem ji na par tracerech sundaval a promazaval, obcas se tam dostane voda a zacne drhnout na tom cepu. Pak se to taky chovalo tak, jak pises, proroze se obcas nevratila do vychozi polohy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tracer 9 GT neradi
Freeman11> Nevim uplne presne ktery cep myslis,viz obrazek vyse,je to nasazane na tisicihranu, ale kouknu na to.
gonzalos16v> Šteloval jsi někdy řazení na přehazovačce na kole? Musíš najít nějakou střední akurátní polohu, aby to řadilo hezky nahoru i dolů. Tady to funguje podobně, akorát je to seštelované z fabriky a většinou se na to už nikdy nemusí šahat. Tu správnou polohu zajišťuje pružina 9 na obrázku a excentrický štelovací čep 4. Všechny Yamahy to mají stejně nebo podobně, jen je to okénko, které omezuje chod řadicí páky, bývá různě umístěné.
Tady máš tu funkci na videu.
Když z jakéhokoliv důvodu ty parůžky / zobáčky nezapadnou po zařazení kvaltu správně na čepy řadicího bubínku, neřadí to dál. Ty důvody jsou různě vyjmenované výše - nedořazení, opotřebené ty parůžky, nastavení střední polohy vůči řadicímu bubínku a to, čím bych začal - kontrola samotné řadicí páky, jestli nedrhne.
Naposledy editováno 04.12.2024 10:39:42
Tady máš tu funkci na videu.
Když z jakéhokoliv důvodu ty parůžky / zobáčky nezapadnou po zařazení kvaltu správně na čepy řadicího bubínku, neřadí to dál. Ty důvody jsou různě vyjmenované výše - nedořazení, opotřebené ty parůžky, nastavení střední polohy vůči řadicímu bubínku a to, čím bych začal - kontrola samotné řadicí páky, jestli nedrhne.
Naposledy editováno 04.12.2024 10:39:42
Když už sem přihlásenej bych se zeptal nač je rychlořazení dobrý u turistické motorky,je to nějakej ekvivalent DCT?.....čisté hrubiánství pro převodovku pokud se u toho QS neřadí správne a důsledně...hlavně teda dolů a nízké kvalty kde je ten brzdní účinek motoru celkem značnej.
1 reakcí na tento příspěvek Tracer 9 GT neradi
No ten QS tý životnosti převodovky taky nepřidá, při řazení pod plynem bez spojky to nepříjemně škube, takže ho raději nepoužívám a řadím klasicky. Btw CP3 má hydraulickej napínák, jak tu někdo psal vejš? Mám zato, že je tam klasickej mechanickej s pružinou, ale možná se pletu..
Těch napínáku bylo u CP3 více variant,(taky s hydraulikou a pružinou) na některé u prvních ročníků byla myslím i svolávačka,pak se to úpravama nějak pořešilo k spolehlivosti.Trochu zjednodušeně...napr. u GT r.21 je v telese napínáku šnekovej převod s pružinou a dvě zajišťovací kruhové spony kde jedna zabraňuje vysunutí a druhou se tyčka zamkne před instalací do motoru.....trochu šalamounské řešení ale pro přesnější pochopení funkčnosti jde snadno rozebrat
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
“Kevlarové” kalhoty [1, 2] Yamaha Tracer 9 / 900 | Kouk23 | 34 | 10.12.2024 v 09:17 MMARTINK |
servis tracer 9 GT 35000Km [1, 2] Yamaha Tracer 9 / 900 | gonzalos16v | 38 | 6.12.2024 v 11:35 context |
Tracer 9 GT zadní centrála Yamaha Tracer 9 / 900 | mára929r | 17 | 5.10.2024 v 11:55 JimMrJim |
Defekty pneumatiky [1, 2] Honda CB 500X, Honda CB 650F, Yamaha Tracer 9 / 900,... | Metzler | 33 | 4.10.2024 v 13:40 jandaxx |
Výlet 219 - 249 Yamaha Tracer 9 / 900 | Kouk23 | 2 | 15.9.2024 v 21:59 Kouk23 |