Zajmavé články k diskuzi:
Jawa 400 Geeny jse konečně do prodeje. Cena se těsně vejde pod 130 tisíc
Jawa na motosalonu představuje čtyřstovku Geeny
Nová indická Jawa 42 FJ větší silnější modernější
Nová Jawa 350 Indové zvětšují kejvačku
BSA gold star vs. Jawa 650 OHC Sport vs. Royal Enfield Interceptor
Cestou necestou, nebo radši jenom cestou. Brixton CrossFire 500 xc vs. Honda CL500 vs. RVM by Jawa Scrambler 500
Jawa představuje nové modely 650 ohc a my už víme jak jezdí
Třetí indická Jawa na českém trhu. Začal se prodávat model forty two
Jawa 350 CL pérák. Zážitky na prvním místě.
Jawa mění řadu 350 OHC. Přibude model sport
Indická Jawa obnovila značku Yezdi. Její stroje prý nebudou pro svatoušky
Test RVM by Jawa Scrambler 500. Záleží vám na motorce, nebo rodokmenu ?
Jawa bude nabízet dalčí RVM Scrambler 500. Překvapuje letmáčem vzadu.
Jawa nabídne upravenou 350 OHC. Normou Euro 5 se pochlubí i třístovka
Jawa - Jak šel úspěšný život devadesátileté babičky
Jawa v česku přidá dvě varianty 350 OHC. A co další verze indické třístovky ?
Indové představují novou Jawu 42
Test RVM 500 by Jawa. Chytrá horákyně v globálním pojetí
Jawa 300 CL míří do česka. Bude stát 150 tisíc
Jawa nabídne motorku na dobrodružné cestování
Benneli imperiale 400 vs. Jawa 350 OHC vs. Royal Enfield Classic 500. Železo, kulatá světla a spousta chladících žeber
Jawa 350 OHC special vs. FB Mondial sport classic 300i abs retro a neo retro.
Nová Jawa pérák má silnější motor a plní ekvivalent normy Euro 5
Jawa 1000 typ 838 a Jawa 1200. Jak to bylo a jak to bude
První jízda na indické Jawě 300. Jak jezdí novodobá kývačka ?
Jawa 300 největším lákadlem dnešních oslav 90 let značky
Jawa 350 scrambler z týnce. Hurá na čundr
Mahindra ukázala nový motor Jawa. Bude i pro ČR ?
Nová Jawa je trhák. V Indii je do listopadu vyprodaná
Jawa 350 Speciál - totální magnet
Jawa představila kapotovaný cafe racer 350 OHC Special
Jawa 350 OHC Retro, nebo pokrok ?
Jawa 660 Vintage. Scrambler na domácí způsob
Jawa oficiálně představuje nové modely 350 OHC a 660 Vintage
Jawa 350 OHC. Realita, nebo další mýtus z Týnce ?
Motocykly Jawa se budou znovu vyrábět v Indii
Podívejte se na neoficiální fotky nové Jawy 1000
Kam kráčí Jawa
Fotoreportáž Jawy Sportard od Jardy Šímy
Jawa 660 Sportard
Jawa 660 Sportard se představuje
Motocykl 2009 a Jawa
Jawa 650 Classic
Naposledy editováno 29.11.2024 21:37:17
Drakl píše: Něco mezi naháčem, muscle bikem a fundůrem
... ..jo 250 cc muscle bajk... ..to jsem bejval frajer... Byl to srac za spoustu penez. Ale je fakt, ze pote co mi tehda pred lety valec motoru toho 250 vodnika opravil borec v Honde MCH v Praze - jmeno uz jsem zapomel, ale puvodne to byl machr z VVZ Jawa - tak to prestalo kazdou chvili varit (melo to z vyroby nepruchodne 2 kanalky chlazeni presne kolem vyfuku). No a pak mi kluci z Pragovky sehnali ostrou hlavu s pistem a ten ostrej vyfuk vrchem - dostali jsme to k tem 30 konim a to uz pak jelo hodne pekne a dal ten Technometracky motor zadne problemy nemel.. Akorat se klasicky zase sral ten zbytek, praskal ram, jebala se elektrika.....
Naposledy editováno 29.11.2024 15:09:35
nemako píše: kiv61> ona ta fabrika taky mohla skončit jako mnoho jiných evropských výrobců motorek. Japonci se to naučili a nebylo asi snadný jim stačit. Jawa díky tomu, že dělala furt tu samou jednoduchou zastaralou věc s rusakum to vyhovovalo a koupili to všechno, protože to Ivan uměl opravit kombinackama a drátem. Takže třeba se Jawa dožila devadesátých let jen díky tomu, že nicoc nevylepsovala.
No to si právě nikdo ze zaslepených dědků neuvědomuje...
Že kdyby rus nechtěl levné mrdky, tak by to skáplo tak o 15 let dřív...
Je vůbec někdo znich vyjmenovat evroské výrobce motorek? V itálii pochcípalo všechno krom Guzzi a Ducati a i ty měly na mále... nebudu zmiňovat reinkarnované značky a Piaggio, které vyrábí kde co, jen ne velké motorky... Anglie v podobném duchu. nezbylo tam nic, protoýže Triumph dnes amá s původní firmou spoečnou jen značku.... Chcípnul Indian, HD měl na mále...
A to je furt naprosto jiná technická úroveň, než po páté převlečená Janečkárna v hranatých deklech a ohavně zastaralým motorem a ani tebn podvozek na tom nebyl o moc líp....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez cenzury
1 reakcí na tento příspěvek Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez cenzury
Drakl píše: assassin> asi by bylo na místě jim ten filtr v rámci reklamace omlátit ( včetně oleje) o rypák a případně to rozmáznout v recenzi na servis
Je to palivovej filtr a jak jsem psal, vetsina tech lidi jsou moji znami… taky delam chyby. Ale kdyz to pujde, budu si auto opravovat sam… co se da delat… ostatne jejich hodinovka se přiblížila te me, uz pro me neni tak nevýhodné delat to sam…
Za Jawu obecně považuji původní Jawy z Týnce a nové Jawy z Indie. Protože ty jsou postavené od píky s tím, že to bude Jawa (nebo příbuzné Yezdi něco ve smyslu Jawa - ČZ), ne soubor náhradních dílů z Číny se samolepkou Jawa.
Naposledy editováno 29.11.2024 21:01:07
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez cenzury
¨Ne e, o "vzniku" fenoménu Slušovic něco vím - tam chtěl prostě bolševik mít svou výkladní skříň a najal si Čubu , vybavil jej pravomocemi jaký nikdo jiný neměl aby onen výstavní auslág předvedl...
Víceméně bez jakýchkoli tehdy daných omezení, která platila pro zbytek soc. hospodářství včetně např. hospodaření s "valutami" atd., atd.
S Jawou to nejde srovnávat ani omylem. Strojní a technologické vybavení v podstatě ještě od Janečka, k tomu příkaz od majoritního odběratele na žádné zásadní změny a ve finále stop stav na investice do čehokoli ...
Celé slavné ČSSR hospodářství odevzdávalo všechno během 80. let na vývoj a uvedení do výroby Favorita.
Na víc prostě nemělo, zařvalo mraky jiných projektů od L 610, M602, V 620 až po veškerou spotřební elektroniku a ve finále v Harpasanu nebyli schopni vyprodukovat ani dostatek dámských vložek když začala, vcelku logicky menstruovat i "husákova děvčata" ...
Naposledy editováno 29.11.2024 23:23:52
1 reakcí na tento příspěvek Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez cenzury
Upleskali pár ohavných bastlů, které nefungovaly ani přes to, že si motory kupovali, protože stejně jako posledních 60 let si ho prostě vyrobit neuměli a dodnes neumí...
Takže bejt po revoluci rok nebo pět, ještě by to mělo váhu..
Ale takhle ne, je to tam cháska lemplů, podvodníků a lhářů, nikdy nic neuměli a umět nebudou.
Jiní ukázali, že se to dá i přes to, že tu kdysi, nějakou tu chvíli, komunisti byli...
1 reakcí na tento příspěvek Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez cenzury
EDIT: ..jeste dneska by se dal business plan postavit na joint venture s Mahindrou a udelat jim branu do EU ... mno... ale mam v sobe flasku luxusniho sucheno Sauvignonu, tak to zas neberte tak vazne...
Naposledy editováno 30.11.2024 22:57:15
2 reakcí na tento příspěvek Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez cenzury
Pořád jsem se snažil i tady na m.cz na Jawu neházet špínu, ale ten rozhovor, co jsem absolvoval na stánku Jawy mě dost dorazil. Se trochu obávám, že kdyby z Mahindry přijela delegace jednat o společném podniku, tak by to dopadlo jako v Slunce Seno, když přijela delegace Italů do Hoštic.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez cenzury
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez cenzury
Loni jsem na tři dny půjčenou 300CL forty two, najel skoro tisíc kilometrů a celkem dobrý. Zápůjčka z Jawy úplně zadarmo. To samé jsem si ve Velešíně dohodl s 350 Bobber. Že mi ho půjčí, jako forty two. Furt ve mě trošku hlodalo, že bych něco takového koupil jako druhou motku na prdlání v neděli odpoledne. Ta scénka, pokud nebyla zaměstnanci Jawy hraná, mě dost nahlodala, jestli je to dobrý nápad
jandaxx píše: hrnous> fakt to mám napsat? Přemýšlím o tom už od září. Nejsem ale člověk, který by chtěl někoho solit, vím že v Jawě jsou i pracovití lidé, prostě to není fabrika, kde je 100% lemplů. Nechtěl jsem jim úplně ubližovat.
Loni jsem na tři dny půjčenou 300CL forty two, najel skoro tisíc kilometrů a celkem dobrý. Zápůjčka z Jawy úplně zadarmo. To samé jsem si ve Velešíně dohodl s 350 Bobber. Že mi ho půjčí, jako forty two. Furt ve mě trošku hlodalo, že bych něco takového koupil jako druhou motku na prdlání v neděli odpoledne. Ta scénka, pokud nebyla zaměstnanci Jawy hraná, mě dost nahlodala, jestli je to dobrý nápad
Tu historku nám tady napiš
Jestli přemýšlíš o nějakém prdlátku na neděli tak zkus taky RE Classik 350, Ten dlouhozdvihový motor je zajímavý a celkově ta motorka je taková pěkná , padne do ruky .Za pár peněz.
Jinak je jasný, že v Česku ekonomicky nedává smysl vyrábět motorky.
Ale dává smysl dělat dobrý marketing ,servis atd. A to mi hlava nebere proč tohle nedokážou, když jim motorky vyrábějí v indii, spadlo jim to samo z nebe. Prostě dobře fungovat jako obchodní zástupce a síť prodejců pro Jawa Indie a BSA.
dělat to stejný jako například Yourneyman CZ pro CF moto. A ty to umí hodně dobře.
Naposledy editováno 01.12.2024 12:31:03
3 reakcí na tento příspěvek Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez cenzury
Jawu sleduji, zejména produkci Mahindry, protože jejich Jawy, jsou podle mě opravdu Jawy, i když od Indů. Myšlenka byla, postavit novou motorku s odkazem na historii. Minimálně vzhledem se povedlo. Motorky z Číny nejsou Jawy, jen upravené Shineraye do vzhledu Jawy. To na úvod.
Koukám vlastně každý den do inzerce, jak na nové tak barazové motorky. Tedy i Jawy. Takže vím, za kolik se která nová Jawa prodává. Cca týden než jsem jel na den otevřených dveří do Velešína, kde má Jawa tradičně stánek (protože stejný majitel Jihostroje i Jawy), jsem zaregistroval, že cena "limitky" forty two se opět snížila asi 5 000,-. Přesná částka je jedno. Buď čistí sklady před příchodem nového modelu, nebo už se toho co je skladem potřebují zbavit třeba kvůli Euro 5+. Není důležité.
Přijedu s kamarádem do Velešína, prolejzáme fabriku. Dojdu ke stánku s Jawou, zdravím se s Kraftem. Už se známe z jiných akcí, zápůjčky forty two atd. Zapředeme rozhovor, jak se co prodává, že bych si půjčil Bobbera. Ptám se, kolik mají ještě forty two skladem, že Jawa snížila cenu. A teď začala komedie. Kraft se ptá, jak vím že je nižší cena, že to není akce nějakého prodejce. Já povídám, že na webu Jawa nic nemá, ale že na korunu stejnou má skokově ze dne na den několik prodejců v inzercích a na webech. Takže se domnívám, že by to tak mohlo být. No a tom okamžiku se přítomní pánové z Jawy ( Kraft, Procházka, třetího neznám), začali dohadovat, jestli už teda platí ty nové ceny, na které poradě to bylo, kdo to měl dát na web. Kraft jako výkonný ředitel povídal, že myslel, že už to tam někdo dal, že to asi bylo na poradě minulý týden. Jen jsem valil oči, jak je možné, že se taková věc může stát, že se od zákazníka vedení firmy dozví, že nemají na webu aktuální ceny, že vlastně neví, kdo a kdy to tam měl dát. Scénka měla pokračování. Po ujištění, že to tam příští týden dají, jsem se ptal dál. Že jsem v inzerci viděl, že se Bobber prodává i v dalších barvách a na webu to nemají, jen info, že bude a je dostupný v červeno bílé. Že by to mohla být pro zákazníky zajímavá informace, pokud někdo hledá podobnou motorku a nechce tuhle barvu. Povídám, bylo by dobré udělat fotky, pověsit na web. Procházka už byl velmi nervózní, začal vyskakovat, že by to stálo moc peněz a kdesi cosi. Tak říkám, dejte jen fotky nádrží, jako náhled. A on na to, že to nejde, že Bobber vlastně patří pod Péráka, že by to samé muselo být u něj a že by mohlo přijít dalších tisíc chytrolínů co by chtěli něco jiného (jako jsem já, když jsem řekl, že by na webu měla být zmínka o barvách a barvy) a že by se TO CELÉ MUSELO PŘEDĚLAT. Pak v rámci dalšího hovoru, jsem se dozvěděl, že pan Procházka je odpovědný za web (proto tak vyskakoval) a že se na to podívají. Já jsem ještě řekl pár vět, že mají na webu další faktické chyby a dohoda byla, že až bude čas, tak to hodím na papír (do e-mailu) a pošlu. Odcházel jsem prakticky ve vývrtce, jestli je tohle možné, nebo to byla divadelní scénka. Naprosto nekompetentní člověk se stará o web, který je dost hrozný, kde je i hromada chyb, je to taková stará struktura v Jawě, která má místo jedné ruky nakopávačku z Konopnice, ředitel neví co má a nemá na webu, jestli už platí nové ceny a třetí nevěděl kdy se co schválilo. A ještě se dohadují takhle před zákazníkem, což by se dít nemělo. Člověka, který tak nějak jemně a slušně upozorní na tyhle věci, označí za chytrolína, místo aby to odpovědný zaměstnanec vzal jako pobídku, jak zlepšit obraz Jawy prostřednictvím webu a snažil se získat další informace, jako zpětnou vazbu. Každý kdo sem nebo do diskuze pod články chodí, tak ví, že Jawu nesolím, spíš omlouvám a dávám jí šanci. Po tomhle výstupu, jsem měl úsměv na bodu mrazu a trochu jsem přehodnotil, co si myslím. Fakt jsem o tom přemýšlel asi týden.
Neumí ani vytvořit novou adresu na webu pro představení Geeny a její parametry. Původní adresa odkazuje na Jawu Bobber. Takže Procházka, nebo kdo jen smaže text a naprasí nový na původní adresu. Stejně je to i dalšími adresami. Použijí staré a naprasí nový text a informace.
Stačí kouknout.
https://www.jawa.eu/...a-350-cl-bobber-copy
Do dneska tam nejsou fotky barev Bobbera. Jen po mém upozornění jsou barvy textově u motorky. Do dneška jsou chyby v popisu 300 CL a forty two, která už má ABS i na zadním kole. 300 CL už má vzadu i kotouč (forty two měla od začátku). Weby některých prodejců obskurní, častokrát prodejci všeho možného, u Jawy Písek (a dalších) do dnes není info, že existuje nějaký Bobber. Přitom web prezentace je to první, kde mnoho lidí hledá. A nestálo by to tolik peněz. Jen místo pana Procházky (nebo někoho odpovědného za web, abych mu třeba nekřivdil), by bylo potřeba zaměstnat profesionála.
Přestal jsem mít pocit, že když u Jawy koupím motorku, tak se o zákazníka dobře postarají a v případě problému bude fungovat servis a technická podpora. Je mi z toho trošku smutno.
Po tom co jsem napsal, pokud se to donese Kraftovi už mi asi nic nepůjčí. I když je to pravda. Ale to se nedá nic dělat.
edit: oprava překlepů a přehození části textu na konec.
Naposledy editováno 01.12.2024 18:04:40
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez cenzury
Ten červeno bílý bobber je fakt hodně pěkná motorečka.
Role lidí v Týnci by mělo být pouze zajistit kvalitní moderní marketing a servis pro tyhle indický jawy. Případně si k tomu vzít ještě BSA, když je to od stejného výrobce.
Plus ještě k tomu normálně provozovat to muzeum co mají v Týnci Což by bylo vlastně taky součástí marketingu.
Tím vším by zajistili důstojné pokračování odkazu Jawy v Česku a přestalo by tohle to věčné dohadování.
(Každý rozumný člověk přece ví, že v Česku se už žádná motorka sériově nikdy nevyrobí, ekonomicky to není možné).
Naposledy editováno 01.12.2024 14:59:56
2 reakcí na tento příspěvek Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez cenzury
Že nekecám:
Naposledy editováno 01.12.2024 18:00:08
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez cenzury
Např. Variant motocyklu Jawa
V 60.minulého století
https://www.jawa.eu/jawa-350-cl-perak
Naposledy editováno 01.12.2024 18:19:36
Bimbam píše: výborně, skvělé, od Jawy k vložkám a Harmassanu Jsem vás tu našel bando - podařilo se mi po velkém boji s počítačem a hlavně pomocí šváry vydolovat z jakéhosi disku heslo k přihlášení ( já si ho po těch letech nepamatoval, ono se to přihlašovalo leta samo na uložené heslo.... no a před pár měsíci se cosi kdesi potentovalo, švára to vyměnil a už to samo od sebe nepřihlašovalo a já na to heslo nemohl přijít a nový jsem z principu nechtěl generovat, protože bych dopadl jak Kutil z Olmíku... - Born bude vědít
No nazdar. Už jsem měl strach, jestli žiješ.
Hele to se přihodí. Automatické přihlašování, necháš to jet pár let a pak víš prd, co jsi tam vymyslel za taje...?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez cenzury
Bubak-z-Nemecka píše: ..uz jsem to psal skoro dekadu a pul zpatky i na Manii. Napred neschopny namagement a pak vsehoschopni pri privatizaci a nasledne dojna krava na dotace... Souhlas s pechem...
EDIT: ..jeste dneska by se dal business plan postavit na joint venture s Mahindrou a udelat jim branu do EU ... mno... ale mam v sobe flasku luxusniho sucheno Sauvignonu, tak to zas neberte tak vazne...
Plebs má Indy za pitomce z lesa, stejně jako Číňany, ale realita je úplně jiná, protože jsou tam sice územní diference jako mezi new Yorkem a Vladivostokem, nicméně už jim patří dlouho původně věhlasné podniky jejich kolonizátora a kde co dalšího. Čína má ve vybraných oblastech technologický náskok více než deset let... Například v elektrotrakci.... A schopnost to rychle vyvíjet a uvádět na svět v nových, lepších generacích...
Jen Jawa si umí vybrat to nejblbější a nejzaostalejší, z celé té širé země...
jandaxx píše: Mahindra bránu do Evropy už dávno má, protože vlastní BSA, které se v Evropě prodává. Nepřekvapivě v tom Jawa ani u nás nijak nefiguruje, ačkoli mohla třeba nabídnout svoji prodejní síť pro prodej BSA a vše, co s tím souvisí. Na podzim jsem ve Velešíně na dní otevřených dveří Jihostroje zažil s vedením Jawy takovou historku a situaci, že se mi oči protáčely v sloup.
Pořád jsem se snažil i tady na m.cz na Jawu neházet špínu, ale ten rozhovor, co jsem absolvoval na stánku Jawy mě dost dorazil. Se trochu obávám, že kdyby z Mahindry přijela delegace jednat o společném podniku, tak by to dopadlo jako v Slunce Seno, když přijela delegace Italů do Hoštic.
Jen ven s tím. Zajímá mne to.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 4056, 4057] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 121703 | Dnes v 21:48 Borntobewild |
Tlumič řízení Jawa Panelka, Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 350... | Jirk_K | 3 | Dnes v 19:27 kokoška. |
Sidecar Velorex [1, 2] Jawa 350/634, Velorex 562, Velorex 563, Velorex 565,... | Krautkopf | 47 | Včera v 09:29 Krautkopf |
Ceny Jawa [1 ... 10, 11] Jawa 250 Pérák | tatrula | 319 | 26.11.2024 v 20:25 Dolin |
Cena v roce 1962 [1, 2] Jawa 350/354 Kývačka | martingrey | 32 | 22.11.2024 v 00:36 TomasRA |