Zajmavé články k diskuzi:
Jawa 400 Geeny jse konečně do prodeje. Cena se těsně vejde pod 130 tisíc
Jawa na motosalonu představuje čtyřstovku Geeny
Nová indická Jawa 42 FJ větší silnější modernější
Nová Jawa 350 Indové zvětšují kejvačku
BSA gold star vs. Jawa 650 OHC Sport vs. Royal Enfield Interceptor
Cestou necestou, nebo radši jenom cestou. Brixton CrossFire 500 xc vs. Honda CL500 vs. RVM by Jawa Scrambler 500
Jawa představuje nové modely 650 ohc a my už víme jak jezdí
Třetí indická Jawa na českém trhu. Začal se prodávat model forty two
Jawa 350 CL pérák. Zážitky na prvním místě.
Jawa mění řadu 350 OHC. Přibude model sport
Indická Jawa obnovila značku Yezdi. Její stroje prý nebudou pro svatoušky
Test RVM by Jawa Scrambler 500. Záleží vám na motorce, nebo rodokmenu ?
Jawa bude nabízet dalčí RVM Scrambler 500. Překvapuje letmáčem vzadu.
Jawa nabídne upravenou 350 OHC. Normou Euro 5 se pochlubí i třístovka
Jawa - Jak šel úspěšný život devadesátileté babičky
Jawa v česku přidá dvě varianty 350 OHC. A co další verze indické třístovky ?
Indové představují novou Jawu 42
Test RVM 500 by Jawa. Chytrá horákyně v globálním pojetí
Jawa 300 CL míří do česka. Bude stát 150 tisíc
Jawa nabídne motorku na dobrodružné cestování
Benneli imperiale 400 vs. Jawa 350 OHC vs. Royal Enfield Classic 500. Železo, kulatá světla a spousta chladících žeber
Jawa 350 OHC special vs. FB Mondial sport classic 300i abs retro a neo retro.
Nová Jawa pérák má silnější motor a plní ekvivalent normy Euro 5
Jawa 1000 typ 838 a Jawa 1200. Jak to bylo a jak to bude
První jízda na indické Jawě 300. Jak jezdí novodobá kývačka ?
Jawa 300 největším lákadlem dnešních oslav 90 let značky
Jawa 350 scrambler z týnce. Hurá na čundr
Mahindra ukázala nový motor Jawa. Bude i pro ČR ?
Nová Jawa je trhák. V Indii je do listopadu vyprodaná
Jawa 350 Speciál - totální magnet
Jawa představila kapotovaný cafe racer 350 OHC Special
Jawa 350 OHC Retro, nebo pokrok ?
Jawa 660 Vintage. Scrambler na domácí způsob
Jawa oficiálně představuje nové modely 350 OHC a 660 Vintage
Jawa 350 OHC. Realita, nebo další mýtus z Týnce ?
Motocykly Jawa se budou znovu vyrábět v Indii
Podívejte se na neoficiální fotky nové Jawy 1000
Kam kráčí Jawa
Fotoreportáž Jawy Sportard od Jardy Šímy
Jawa 660 Sportard
Jawa 660 Sportard se představuje
Motocykl 2009 a Jawa
Jawa 650 Classic
Naposledy editováno 29.11.2024 21:37:17
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez cenzury
Drakl píše: Chtěl jsem v 90tkácb koupit přes známého - Majora - nějaký vylitaný Jawa soutěžák
Ve ValMezu v casinu jich taky pár bylo.
Jenže na to byl moc malý mafián
P.s."major je stále majorom, i kdyby mal iba meter "
Major Haluška
1 reakcí na tento příspěvek Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez cenzury
S tým skútrom Tatran mám nezabudnuteľné zážitky, otec si to kúpil po ťažkej havárii na kývačke. Toľko som motocykel za celý život dokopy neroztláčal,ako ten Tatran. Optimistickí projektanti tam dali dynoštarter priamo na kľuke a ak to nenaskočilo po dvoch otáčkach, už to nepretočilo vôbec. No a samozrejme optimistickí projektanti tam nenaprojektovali nakopávačku, takže ostávalo len roztlačiť. Aj nové, správne naformátované batérie vydržali minimum (2x 6V do série, značka Akuma, iné neboli...), za tri roky otec minul cca 4 sady, potom to odstavil, predala sa na súčiastky.
Ale v Považskej robili aj maloobjemové terénne a súťažné motocykle (Tatran), lenže kúpiť sa to nedalo. Cez Zväzarm sa dali zohnať nejaké jazdenky, ale bolo ich strašne málo. Úspechy však mali aj na medzinárodnej úrovni, šesťdňová a tak...
Jaj, a ešte k tým Pannoniám:
Prvé rozšírené Pannonie boli staromódne pohodové 2T jednovalce 250 ccm, až ku koncu výroby sa začalo koketovať s Yamahou ohľadom nejakej spolupráce. Vtedy sa objavili dvojvalce 250 ccm, tie dali podľa prevedenia okolo 120 až (vraj)145 km/h. No, tak na tie nám kvázi-sériové Jawy nestačili...
Naposledy editováno 28.11.2024 13:18:18
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez cenzury
nemako píše: major ti nejspíš zachránil život
V té době asi jo
A ty scootery se delaly i 100vky, ne? Rozdíl pouze píst/válec ( hlava?)
Ten motor je supr maličký a to má stejně kvaltů jak 350
Stryko z toho slátal malotraktor, povídal, že když na tom zamlada lítal, tak to prd jelo a žralo nad 4 l/100
Ale ve frézce- traktorku o.k.
P.s.neplánuje se new-retro-výroba?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez cenzury
2 reakcí na tento příspěvek Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez cenzury
1 reakcí na tento příspěvek Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez cenzury
Drakl píše: V té době asi jo
jednou jsem jel na tramvají 500, ono to tuším zdaleka 500 objem nemělo,ale byla to fakt zlá vec pro trénovaný lidí. Stovnatelna třeba s hondou cr 500. Nejde na tom v podstatě jet, v nízkých otáčkách to chcipa a ve vysokých se na tom neudrzis. A brutálně to žere. Z Brandýsa nad Labem do Kostelce nad Černými Lesy snad 15 litrů.2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez cenzury
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez cenzury
assassin píše: nemako> čeští mechanici jsou problem. Staci to takhke zestrucnit
Před týdnem jsem měl P. Rifter na ročním servisu v autorizáku kvůli razítku v servise je na něm ještě záruka, což mi před měsícem ušetřilo cca 50t. za výměnu katalyzátoru co byl v 47t km v hajzlu,jinak bych si to udělal sám. Zároveň jsem chtěl aby vyměnili olejovou vanu místo původní s tím debilně zapuštěným vypoušťákem. Ujel jsem cca 200km a všimnul si malého olej. flíčku na podlaze garáže. Takže zvednout a sundat kryt pod motorem a takhle to tam vypadalo.
Mechanik co to dělal nedotáhli jeden šroub a olej chcal přímo na kat. a výfuk s vlnovcem. Díky tomu že není vedro to neblaflo, v motoru ubylo min 0,5l oleje. Kdyby nebyla ta kapka na podlaze, tak to možná časem skončilo červenou kontrolou. Příští týden přijedou s podvalem a znovu a lépe Horste. To si za tu výměnu vany počítali 2hod čili cca 2,4t Kč. Omlouvali se, že mají nového zaměstnance a nezkontroloval ho. Cca týden předtím jsem dělal to samé skorozeťákovi a vana absolutně těsná.
Naposledy editováno 28.11.2024 20:40:13
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez cenzury
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez cenzury
PetrL3 píše: Brácha ji nějak po roce 90 chtěl, prodávala se myslím verze 90 CROSS? Nějak tak o tom tenkrát mluvil. Cena bývala kolem 3 - 7 tisíc, pokud si to správně pamatuju.
Ještě že ji nekoupil
Ano zvedlej blatník, vejfuk vrchem....
Drakl píše: Chtěl jsem v 90tkácb koupit přes známého - Majora - nějaký vylitaný Jawa soutěžák
Ve ValMezu v casinu jich taky pár bylo.
Jenže na to byl moc malý mafián
P.s."major je stále majorom, i kdyby mal iba meter "
Major Haluška
Slováíci z toho dělali soutěžáky do třídy 125ccm, vrtali to na 105-115ccm...
Jirka_S píše: Před týdnem jsem měl P. Rifter na ročním servisu v autorizáku kvůli razítku v servise je na něm ještě záruka, což mi před měsícem ušetřilo cca 50t. za výměnu katalyzátoru co byl v 47t km v hajzlu,jinak bych si to udělal sám. Zároveň jsem chtěl aby vyměnili olejovou vanu místo původní s tím debilně zapuštěným vypoušťákem. Ujel jsem cca 200km a všimnul si malého olej. flíčku na podlaze garáže. Takže zvednout a sundat kryt pod motorem a takhle to tam vypadalo.
Mechanik co to dělal nedotáhli jeden šroub a olej chcal přímo na kat. a výfuk s vlnovcem. Díky tomu že není vedro to neblaflo, v motoru ubylo min 0,5l oleje. Kdyby nebyla ta kapka na podlaze, tak to možná časem skončilo červenou kontrolou. Příští týden přijedou s podvalem a znovu a lépe Horste. To si za tu výměnu vany počítali 2hod čili cca 2,4t Kč. Omlouvali se, že mají nového zaměstnance a nezkontroloval ho. Cca týden předtím jsem dělal to samé skorozeťákovi a vana absolutně těsná.
měn to přijde, že v autorizácích, jsou možná ještě větší hovada, než po vsích pogarážích, kde lepí své krumply pro beznohé...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez cenzury
Bubak-z-Nemecka píše: Jirka_S> ...ten servis je autorizak? A co je to za vanu - Riftera v dehtu mam tez....
Jo autorizák, mám na to prodlouženou záruku na 8let, jinak bych si dělal sám. Vanu jsem objednával na www.citroeny.eu/ , Inovovaná olejová vana obj. č. 0301N1.
Johny_Servis píše: pech.> nene, byl to čtyřtakt. pár let nazpátek vyšel časopis, kde se všechny tyto jawi a ČZ prototypy rozebíraly a bylo to fakt zajímavý čtení.
Počkej...
Oni vlastně udělali nějakej levnej OHV motor vlastně....
JAVR píše: pech.>
jsem slyšel, že v Protivíně se právě dělali motokrosy v tý zlatý éře. V Březnici tlumiče. V blatný snad díly na kola?
Máš přehled o těch pobočkách co se kde vyrábělo?
Pamatuju jak na těch krajských MX Závodech začali jezdit 519ky. V Motocyklu testovali právě tu červenou čtyřstovku..
To mohly být tak roky 91 až 93.
to jsme si ještě mysleli jak to všechno bude fungovat a zase se tady budou vyrábět pěkný motorky.
Blatní vidlice, náboje, brzdy, březnice tlumiče, Protivín jednoválce, Strakonice dvouválce...
2 reakcí na tento příspěvek Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez cenzury
Fabrika (jakákoli) neměla vůbec nic ze své produkce.
Mzdy, režii , vývoj a samozřejmě všechno další "dostávala" od SPK naprosto nezávisle na produkci či ekonomickou rentabilitu své výroby.
Jinými slovy např. i ta JAWA exportovala sice cca 95% do CCCP, něco málo přes Motokov i na Západ ale neměla jakýkoli z toho extra příjem.
O tom, kolik dostane zpátky do vývoje či technologií bylo čistě byrokratické/soudružské rozhodnutí patřičných orgánů.
Takže obviňovat konstruktéry Jawy z nečinnosti či leplovitosti je opravdu zcela mimo mísu a nefér ... Ti chlapi byli opravdu velmi dobří ale "systém " je prostě zadusil a neměli šanci...
Naposledy editováno 29.11.2024 00:46:21
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez cenzury
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez cenzury
Ale hlavně proto, že něco lepčího stálo valuty
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez cenzury
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez cenzury
Drakl píše: nemako> to i ostatní socanské značky, Tatra, Avia, Líza, za kopečkama IFA, Warťas, Trabi, Simák, EMza...
Ale hlavně proto, že něco lepčího stálo valuty
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 4067, 4068] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 122015 | Dnes v 08:28 dave-lister |
Jawa sedlo turek vs český Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/360 panelka | Jirk_K | 12 | Včera v 19:08 docent |
Cena v roce 1962 [1, 2] Jawa 350/354 Kývačka | martingrey | 35 | 12.12.2024 v 20:03 TomasRA |
nová kniha - Motocykly v Českoslove... [1, 2] ČZ 175/477, Jawa 250 Pérák, Honda CB 1000F, Manet Ta... | Dolin | 35 | 12.12.2024 v 15:38 Dolin |
Tlumič řízení Jawa Panelka, Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 350... | Jirk_K | 3 | 3.12.2024 v 19:27 kokoška. |