Zajmavé články k diskuzi:
Jawa 400 Geeny jse konečně do prodeje. Cena se těsně vejde pod 130 tisíc
Jawa na motosalonu představuje čtyřstovku Geeny
Nová indická Jawa 42 FJ větší silnější modernější
Nová Jawa 350 Indové zvětšují kejvačku
BSA gold star vs. Jawa 650 OHC Sport vs. Royal Enfield Interceptor
Cestou necestou, nebo radši jenom cestou. Brixton CrossFire 500 xc vs. Honda CL500 vs. RVM by Jawa Scrambler 500
Jawa představuje nové modely 650 ohc a my už víme jak jezdí
Třetí indická Jawa na českém trhu. Začal se prodávat model forty two
Jawa 350 CL pérák. Zážitky na prvním místě.
Jawa mění řadu 350 OHC. Přibude model sport
Indická Jawa obnovila značku Yezdi. Její stroje prý nebudou pro svatoušky
Test RVM by Jawa Scrambler 500. Záleží vám na motorce, nebo rodokmenu ?
Jawa bude nabízet dalčí RVM Scrambler 500. Překvapuje letmáčem vzadu.
Jawa nabídne upravenou 350 OHC. Normou Euro 5 se pochlubí i třístovka
Jawa - Jak šel úspěšný život devadesátileté babičky
Jawa v česku přidá dvě varianty 350 OHC. A co další verze indické třístovky ?
Indové představují novou Jawu 42
Test RVM 500 by Jawa. Chytrá horákyně v globálním pojetí
Jawa 300 CL míří do česka. Bude stát 150 tisíc
Jawa nabídne motorku na dobrodružné cestování
Benneli imperiale 400 vs. Jawa 350 OHC vs. Royal Enfield Classic 500. Železo, kulatá světla a spousta chladících žeber
Jawa 350 OHC special vs. FB Mondial sport classic 300i abs retro a neo retro.
Nová Jawa pérák má silnější motor a plní ekvivalent normy Euro 5
Jawa 1000 typ 838 a Jawa 1200. Jak to bylo a jak to bude
První jízda na indické Jawě 300. Jak jezdí novodobá kývačka ?
Jawa 300 největším lákadlem dnešních oslav 90 let značky
Jawa 350 scrambler z týnce. Hurá na čundr
Mahindra ukázala nový motor Jawa. Bude i pro ČR ?
Nová Jawa je trhák. V Indii je do listopadu vyprodaná
Jawa 350 Speciál - totální magnet
Jawa představila kapotovaný cafe racer 350 OHC Special
Jawa 350 OHC Retro, nebo pokrok ?
Jawa 660 Vintage. Scrambler na domácí způsob
Jawa oficiálně představuje nové modely 350 OHC a 660 Vintage
Jawa 350 OHC. Realita, nebo další mýtus z Týnce ?
Motocykly Jawa se budou znovu vyrábět v Indii
Podívejte se na neoficiální fotky nové Jawy 1000
Kam kráčí Jawa
Fotoreportáž Jawy Sportard od Jardy Šímy
Jawa 660 Sportard
Jawa 660 Sportard se představuje
Motocykl 2009 a Jawa
Jawa 650 Classic
Naposledy editováno 29.11.2024 21:37:17
2 reakcí na tento příspěvek Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez cenzury
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez cenzury
pech. píše: Protože ČZ250 sport, je nejlepší motorka z celé kulaté řady... Panelka je proti tomu pařez....
měl jsem i 477 chopper s posi lube. Taky dobrý,jen byla malá,ale jela na tu dobu hezky, já nikdy moc necestoval, tak do 200 km max a když mi bylo 17, byla to mašina. Ta Sportka bych řekl že jede skoro stejně,jako 634,ale je taková veselejší, obratnější1 reakcí na tento příspěvek Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez cenzury
2 reakcí na tento příspěvek Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez cenzury
DesperateDan píše: Jo, jo LM byli podobní zmrdi jako PS VB.
mnohem horší. Měli vybavení jako armáda. Můj soused byl velitel lm v ČKD kompresory a byl fakt hodně nasranej, že si v listopadu 89 nezastrilel. Takový byli všichni, nebo minimálně drtivá většina. Stala se ta nehoda,že jim to prošlo, protože nejsme jako oni1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez cenzury
JAVR píše: V létě byla vystavena na 105 let cz ve strakonicích na hradě,je to replika(kromě motoru), Originál je v muzeu ve fabrice ČZ.
To udělal soukup....
Na hradě je kus, v klasickém rámu, který je smysluplnější jako celek... Rádoby supersport se vzduchovým jednoválcem, je tralný výkřik do tmy...
V tom obyčejném, lehkém rámu, na pomerí endura a cesťáku, to smysl dává...
Někde bych vyhrabal fotky, kdybych se ždímnul.... Je to modrý, s bílejma kolama... Litejma...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez cenzury
Johny_Servis píše: tak hlavně Jawa promarnila svou šanci, když nachystali na svou dobu celkem obstojný dvojitý rám a jako "dočasné" řešení do toho dali zmodernizovanou 2taktni 350, čímž jim vznikla konopnice (634). toto se mělo vyrábět snad jen rok/dva, přičemž už měli připravený 4 taktní motor o objemu tuším 400ccm nebo tak nějak. Dle dobových informací to fungovalo dobře a díky této motorce se mohla Jawa důstojně etablovat na evropském trhu. Jenže místo prosazení sériové výroby se v Týnci raději zabývali důležitějšími činnostmi politicko výchovného rázu
hele čtyřtakt Jawa neměla... Ten udělal Pudil v ČZ. Ale měli lepší dvoutakt 637, to jelo jak debil, ale hovno to vydrželo a byl problém s vibracemi... Tak něž aby to dotáhli, tak se na to, jak je jejichj zvykem vysrali a udělali takovou mírnou modernizaci na Typ 638, kdy vylepšili převodovku, že když už je čtyrkvaltová, což byla bída, tak aspoň jsou ty kvalty 1-2-3-4 a ne 1-2-3-7..... Prototyp pětikvaltové 638 byl, ale jeden a přínos nic moc...
nemako píše: měl jsem i 477 chopper s posi lube. Taky dobrý,jen byla malá,ale jela na tu dobu hezky, já nikdy moc necestoval, tak do 200 km max a když mi bylo 17, byla to mašina. Ta Sportka bych řekl že jede skoro stejně,jako 634,ale je taková veselejší, obratnější
No já měl 477 posilube taky.... Každá modernizace pak jela hůř a hůř...
Vělcí kluci co měli 634 a spol. byli vždycky fest nasraní, že nám nedokážou ujet....
protože ta číza o moc pomaleji nejela a 350 když jí chytneš pod krkem, to nevydrží dlouho, pak umí povolit a v tu chvíli ho bereš, protože číza vydžela jít fulltime-fullgas a byla o polovinu lehčí, v zatáčkách lepší.... Akorát ve douv to bylo v prdeli, to zvadla jak puberťačka při menstruaci...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez cenzury
nemako píše: Ješte jsem si vzpomněl na jednu supar jawu z mého mládí. 90cros se ta věc tuším jmenovala. Nikdy jsem ji neměl,ale měl ji můj spolužák a párkrát jsem na tom jel. Jak by řekl Pech,byl to srac,ale když to jelo, bylo to dost dobrý. Podle mě dohrála na to, že to vlastně bylo na stejný papíry jako všechny velký motorky.
Dohrála na to, že to byla fakt sráč...
To udržet v chodu, chtělo mimořáídnou trpělivost a mimořádné nadání....
Kdžy to jede, je s tím prdel, ale to jak jak Alfa Romeo....
1 reakcí na tento příspěvek Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez cenzury
Kola skládaný, růžice s nábojema litý, ráfky plech, ale už bez těch mezivložek, co byly na původním řešení na tom dvouválcovém čtyřtaktu...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez cenzury
V 90. roce by ještě určitě marketingově to slavné jméno MX motorek zafungovalo. Prodávali by to laciněji a vlastně by udělali to co později číňani v malých kubaturách.
Naposledy editováno 27.11.2024 21:37:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez cenzury
nemako píše: Ješte jsem si vzpomněl na jednu supar jawu z mého mládí. 90cros se ta věc tuším jmenovala. Nikdy jsem ji neměl,ale měl ji můj spolužák a párkrát jsem na tom jel. Jak by řekl Pech,byl to srac,ale když to jelo, bylo to dost dobrý. Podle mě dohrála na to, že to vlastně bylo na stejný papíry jako všechny velký motorky.
Tuto motku měl otec, když jsem se narodil. Pořád posraná. Říkal mi, že poruchovější stroj snad nikdy nezažil. Slovenská pomsta.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez cenzury
JAVR píše: pech.> Jinak já si myslím ,že ČZ Měla po převratu mnohem větší šance než Jawa. Měli výrobní zařízení, slévárnu, konstruktéry. Prototypy čtyřdobých malých motorek + 519ku. Měli zkusit čtyřdobý stopětadvacítky ,typ jakoby enduro – to ještě nebyli číňani + ladit 519 a 520.
V 90. roce by ještě určitě marketingově to slavné jméno MX motorek zafungovalo. Prodávali by to laciněji a vlastně by udělali to co později číňani v malých kubaturách.
Hele já v tý fabrice dělal...
Motorky nikdy nebyla jediná náplň.
Dělali převodvky a další autodíly, turbodmychadla, řetězy, obráběcí stroje, nástroje, formy....
Přímo ve fabrice byly obě slévárny, strojírna nástrojárna, řetízkárna, hala na autodíly motorárna na motory dvouválcové (jednoválce se dělaly v Protivíně) a montáž... Motorky se potom vyčlenily mimo, ostatek jel a vlastně jede dál a místo motorek je Dura... Takež ta fabrika si prostě našla jinou zábavu už v době, kdy ty motorky ještě nějak jely.... A jede to tam dodnes... Furt lepší než Jawa, která lepí samolepky na čínské mrdky, je fabrika, která funguje, uživí se a šíří značku dál, byť na jiných produktech....
519-520 bylo sice o mnoho lepší, než cokoli předtím, ale svět už byl jinde a pro sport, chtějí závodníci vždycky to nejlepší a ti ostatní nemajípěníze na novou motorku...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez cenzury
jsem slyšel, že v Protivíně se právě dělali motokrosy v tý zlatý éře. V Březnici tlumiče. V blatný snad díly na kola?
Máš přehled o těch pobočkách co se kde vyrábělo?
Pamatuju jak na těch krajských MX Závodech začali jezdit 519ky. V Motocyklu testovali právě tu červenou čtyřstovku..
To mohly být tak roky 91 až 93.
to jsme si ještě mysleli jak to všechno bude fungovat a zase se tady budou vyrábět pěkný motorky.
Naposledy editováno 27.11.2024 22:17:56
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez cenzury
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez cenzury
Teda - pokud ten časopis máš a neporušíš tím (C)
Když jsem tu 400 Čz viděl, bylo to jak zjevení
Škoda, že TO aspoň nezkusili Ten motor prý měl i malé emise, mohl se uchytit od hobby endur přes malotraktory až po centrály, dát vodní chlazení není zase tak sci-fi, apropó - řada DR od Suzy léta vydržela jen s olejákem.
1 reakcí na tento příspěvek Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez cenzury
Rám na ..., brzdy z fichta, přední vidle hokus pokus, motor- šoupě a kanál do pístu , seřídit to všechno
Ale když to jelo
A 5°
To Jawa : -1
A přitom mohli vykuchat Čízu motokros tam to fungovalo
1 reakcí na tento příspěvek Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez cenzury
Beztak je školila Pávková
Jednou jsem byl jako dítko na exkurzi ve skladu osožáků - arzenál jak ve zbrojáku na vojně.
Přímo na nádru
Sklady LM asi vypadaly podobně
Až z toho ***, co by pod " uvědomělým" vedením kovaní soudruzi mohli zkusit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez cenzury
pech. píše: Dohrála na to, že to byla fakt sráč...
To udržet v chodu, chtělo mimořáídnou trpělivost a mimořádné nadání....
Kdžy to jede, je s tím prdel, ale to jak jak Alfa Romeo....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez cenzury
Drakl píše: Jawa 90...
Rám na ..., brzdy z fichta, přední vidle hokus pokus, motor- šoupě a kanál do pístu , seřídit to všechno
Ale když to jelo
A 5°
To Jawa : -1
A přitom mohli vykuchat Čízu motokros tam to fungovalo
Brzdy byly na pohled z pionýra, ale v reálu tam byla větší plocha paken + bubnu uvnitř. Měl jsem jí někdy po roce 1990. Dojel jsem na ojnici, která zakukala. Prodal jsem jí zadřenou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez cenzury
Drakl píše: LM si mohli v "89 zastřílet, kdyby ty "kované" nahnali proti sobě
Beztak je školila Pávková
Jednou jsem byl jako dítko na exkurzi ve skladu osožáků - arzenál jak ve zbrojáku na vojně.
Přímo na nádru
Sklady LM asi vypadaly podobně
Až z toho ***, co by pod " uvědomělým" vedením kovaní soudruzi mohli zkusit
Sklady LM byly fajn, zakoupil jsem po revoluci za cenu šrotu dvě jawy 350 a polní kuchyni s vojenským stanem. Dohromady za 1000 Kč.
2 reakcí na tento příspěvek Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez cenzury
Strašne som nejakú Crossku chcel, ale najprv som zohnal len jazdenku Roadster. Jeden z dediny si to kúpil (fungla), že na tom bude jazdiť do práce (asi 10km tam a 10 km späť).
Veľmi skoro zistil, že to nepôjde, furt sa mu to kazilo, tak mi to predal za babku. Cestou domov sa mi to zastavilo tiež...
Stále som to opravoval, zapalovanie bolo katastrofálne vyriešené, občas vyskakovali problémy so rotačným šupátkom (drelo sa nejak našikmo), zadieralo sa to, atd.
Potom sa mi podarilo kúpiť aj Cross-ku, bez papierov, tak som jazdil na nej bahno. Z dvoch motorov som mal stále jeden na ponku, kým ma to neprestalo baviť a predal som obe.
Rám nahovno, krátky rozvor, na ceste to vlnilo už pri 70-ke, jaxviňa, ale išlo to hravo na zadné... Brzdy - aj keď čeluste boli cca o 5 mm širšie, ako u Pionierov, nič moc. Predná vidla nič moc a zdvihy oboch typov rovnaké - na Roadster ako-tak, ale na Cross-ku hrôza... Na skoky nebolo ani pomyslenie.
Po Pionieroch alebo kadejakých kývačkách to boli ale krok vpred, po dobrom vyštelovaní, keď to fungovalo, to bolo na danú dobu žihadlo.
Škoda, že to nikdy dlhšie nevydržalo.
Ešte k tým 2T dvojvalcom:
Mali sme skupinku, čo sme spolu jazdili, a to aj do okolitých "povolených" štátov. Veľmi často na Balatón do Hungárie.
(Foto časti skupiny v profile vo wallpaperoch)
Aj keď sme mali Jawky mierne upravené (leštené kanály, kompresia, väčší karbec...), Maďari na MZ 250 nás často predbiehali, na semafóroch nás pravideľne ponižovali... Oni boli tiež veľkí úpravcovia kadečoho a nemali základ mašiny z praveku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez cenzury
MartinED250 píše: Brzdy byly na pohled z pionýra, ale v reálu tam byla větší plocha paken + bubnu uvnitř. Měl jsem jí někdy po roce 1990. Dojel jsem na ojnici, která zakukala. Prodal jsem jí zadřenou.
Brácha ji nějak po roce 90 chtěl, prodávala se myslím verze 90 CROSS? Nějak tak o tom tenkrát mluvil. Cena bývala kolem 3 - 7 tisíc, pokud si to správně pamatuju.
Ještě že ji nekoupil
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez cenzury
FJRPEPA píše: Sklady LM byly fajn, zakoupil jsem po revoluci za cenu šrotu dvě jawy 350 a polní kuchyni s vojenským stanem. Dohromady za 1000 Kč.
Chtěl jsem v 90tkácb koupit přes známého - Majora - nějaký vylitaný Jawa soutěžák
Ve ValMezu v casinu jich taky pár bylo.
Jenže na to byl moc malý mafián
P.s."major je stále majorom, i kdyby mal iba meter "
Major Haluška
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 4067, 4068] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 122014 | Včera v 23:56 Kafi |
Jawa sedlo turek vs český Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/360 panelka | Jirk_K | 12 | Včera v 19:08 docent |
Cena v roce 1962 [1, 2] Jawa 350/354 Kývačka | martingrey | 35 | 12.12.2024 v 20:03 TomasRA |
nová kniha - Motocykly v Českoslove... [1, 2] ČZ 175/477, Jawa 250 Pérák, Honda CB 1000F, Manet Ta... | Dolin | 35 | 12.12.2024 v 15:38 Dolin |
Tlumič řízení Jawa Panelka, Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 350... | Jirk_K | 3 | 3.12.2024 v 19:27 kokoška. |