Naposledy editováno 21.11.2024 22:59:51
1 reakcí na tento příspěvek Vyučení v opravě motocyklů
https://www.spsautoc...r-motorovych-vozidel
Ale na podobor Opravar motocyklu se vybira jen omezeny pocet uchazecu.
No, vráťme sa k tebe. Neviem, ako ste na tom , myslím finančne rodina. Možno podnikáte v agroodbore a ty v tom budeš pokračovať a pôjdeš na vysokú. Ak ste , teda foter je zamestnanec, tak nie si ničím viazaný a ako mladého mechanika ťa radi všade prijmú, teda myslím automechanika, to okolo áut sa naučíš rýchlo. Aj okolo motoriek. Ja, keď som robil motorky, tak ku mne chodil chalan, sused, furt tam bol, pri mne. Oplatilo sa mu to, lebo som mu dával jazdiť opravené stroje, mne sa na tom nchcelo furt jazdiť po lese a on sa tomu tešil. Potom som sa zľakol, že sa niekde zrakvý a jeho fotrovci ma zožerú, ale vybavil som si od nich povolenie, že môže jazdiť. Keď som sa odsťahoval na juh, tak prebral aj mojich zákazníkov. Robí lepšie ako ja.
Tak, hlavne nech sa darí a ešte jedno ti závidím, že nemusíte ísť teraz na tú debilnú vojnu oddrbať dva roky života. Ja som síce bol rok, ale stačilo mi to.
1 reakcí na tento příspěvek Vyučení v opravě motocyklů
Naposledy editováno 22.11.2024 07:41:27
1 reakcí na tento příspěvek Vyučení v opravě motocyklů
no a taky se to pak hodi, kdyz clovek ty velke plany do zivota o tom co chce a nechce delat zmeni...
14.03.2019 Údržba motorových vozidel a jejich příslušenství.
Náplň živnosti Údržba motorových vozidel a jejich příslušenství spadá pod tzv.volnou živnost.
V rámci živnosti Údržba motorových vozidel a jejich příslušenství můžete vykonávat především tyto činnosti:
Mytí a běžná údržba motorových vozidel, spočívající v ochraně těchto vozidel proti povětrnostním vlivům, zejména provozování myček automobilů, provádění povrchové úpravy karoserií tmelením, broušením, výměnou čelních skel, oken vozidel, těsnících prvků karoserie. Opravy pneumatik studenou cestou a montáž pneumatik, vyvažováním kol, výměna provozních náplní, montáž autopříslušenství a obdobné činnosti. Montáž, opravy, servis, zkoušky a revize plynového zařízení na LPG k pohonu motorových vozidel a jiné podobné činnosti.
Obsahem činnosti nejsou opravy silničních vozidel a opravy ostatních dopravních prostředků a pracovních strojů. (zejména opravy mechanických, pneumatických, hydraulických a elektrických skupin a podskupin), opravy karoserií vozidel a opravy pneumatik spojené s vulkanizací.
Náplň živnosti Opravy silničních vozidel spadá pod tzv.řemeslnou živnost.
V rámci živnosti Opravy silničních vozidel můžete vykonávat především tyto činnosti:
Diagnostika, opravy, údržba, servis a záruční prohlídky motokol, mopedů, motocyklů, tříkolek a čtyřkolek, osobních automobilů, autobusů, nákladních automobilů, speciálních vozidel, tahačů, přípojných vozidel a traktorů; diagnostika, opravy, úpravy a výměny mechanických, pneumatických, hydraulických skupin a podskupin vozidel.
V rámci živnosti Opravy silničních vozidel lze dále provádět opravy, úpravy a výměny elektrických skupin a podskupin, montáž a opravy zařízení pro pohon motorových vozidel plynem (LPG) , výměny pneumatik, vyvažování kol, aplikace antikorozivních prostředků, výměnu provozních náplní a údržbu povrchu vozidel. Opravy karoserií silničních vozidel, zejména montáž a demontáž rozebíratelným způsobem vyměnitelných částí, plamenové nebo obloukové svařování.
Odborná způsobilost pro řemeslné živnosti se prokazuje dokladem nebo doklady o
a) řádném ukončení středního vzdělání s výučním listem v příslušném oboru vzdělání,
b) řádném ukončení středního vzdělání s maturitní zkouškou v příslušném oboru vzdělání, nebo s předměty odborné přípravy v příslušném oboru,
c) řádném ukončení vyššího odborného vzdělání v příslušném oboru vzdělání,
d) řádném ukončení vysokoškolského vzdělání v příslušné oblasti studijních programů a studijních oborů,
e) uznání odborné kvalifikace, vydaným uznávacím orgánem podle zákona o uznávání odborné kvalifikace, nebo
f) získání všech profesních kvalifikací tak, jak jsou pro odpovídající povolání stanoveny v Národní soustavě kvalifikací
To LPG u volné živnosti se mi nějak nezdá, ale u nás je možné ledasco.
2 reakcí na tento příspěvek Vyučení v opravě motocyklů
Doporučuji poslechnout (nevím jestli je to i ve zkrácené verzi, já to poslouchal celé). Je to super rozhovor a tvůj dotaz mi to hodně připomněl Držím palce
Kohlstein píše: Z oboru Agropodnikání vyjdeš jako dotační inženýr, to tě vezmou rovnou do Jawy.
Jenže tam by naučili maximálně lepit nálepky , tomu baráku by se měl obloukem vyhnout.
Výborný reference jsou na tu školu v Brně, ubytování se dá taky řešit podnájmem kousek od Brna - vyjde to laciněji než v Brně.
Na druhou stranu na motorky ti ta skola asi tolik neda, motorky uz umis. A strojarinu prave studujes.
Ale kdybys je opravdu chtel vystudovat, zkus odpoledni studium. K nam do Vodochod takhle chodili po vecerech dospeli chlapi.
Hlavne ale dodelej skolu, kterou jsi uz rozjel.
Drzim ti palce. Imponuje mi Tve nadseni!
1 reakcí na tento příspěvek Vyučení v opravě motocyklů
Každopádně, doporučil bych se spíš vyučit na automechanika s tím že na motorce použiješ čtvrtinu toho co se naučíš.
Otázka je, jak moc je to perspektivní jako profese na celý život.
Auta se spalovacím motorem bude zakázáno prodávat už za 10 let. Němečtí ekologičtí komsomolci chtějí zákaz prodeje pohonných hmot už za 15 let, aby konečně dostali ta špinavá auta ze silnic. Tím skončí i motorky a zbyde jen Surron Bee a podobná elektrokola, co servisují cykloshopy, když už si to kolo někdo nedokáže opravit doma.
To je už zhruba 10 let po tvém plánovaném vyučení, tedy jen zlomek obvyklých 40 let pracovního života.
Navíc hlásají, že elektromobily jsou jen dočasným mezikrokem od "sobecké" individuální k "uvědomělé" plně hromadné dopravě.
Po té veškerý průmysl nahradíme výrobou bez lokálních emisí (dovoz z Číny) a celá EU se bude živit ekofarmařením. Čímž dosáhneme nirvány a boží spásy.
1 reakcí na tento příspěvek Vyučení v opravě motocyklů
Neni pravda, ze ti ta skola nic extra neda, zalezi na ochote se ucit, taky jsem si myslel, kolik toho neumim, kdyz jsem tam nastupoval, ale proberes tam postupne vsechno, co se motorek tyka, co na automobilovym oboru neni.
Pokud te to opravdu bavi a chces se tomu venovat, klidne jdi do toho. Behem skoly zjistis, co te zajima nejvic a kudy chces pokracovat, jestli motorky komplexne, nebo ruzne ladeni na brzde, podvozky atd.
Tim, ze budes na druhe stredni skole, tak budes mit x uvolnenych predmetu, coz ti da cas na ruzne brigady, klidne i u motorek, servisu je v Brne dost.
Podivej se, kdy maji den otevrenych dveri a zajed se na tu skolu klidne podivat
Kdyz tak vzpominam, tak nas byla snad pulka tridy, co uz mela jednu stredni nebo vysokou skolu hotovou, takze tam nejspis nebudes jedinej. A jestli jsi od Plzne a umis nemecky, tak pokud pak chytnes praci u sousedu, tak budes za vodou
Kdyby te neco konkretniho zajimalo, klidne se ptej
PS: Jak bylo receno, spousta zakazniku jsou fakt zlo a budou dny, kdy budes premyslet, proc to vlastne delas
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyučení v opravě motocyklů
Praxe nebyvala v servisech, ale na skolni dilne, protoze v beznem servise te v sezone nenechaji cvicne skladat prevodovky, merit ovalitu valcu, hrat si s osciloskopem, skladat desmo rozvody atd. Zakazky z venku ale na dilne jsou, takze nejake drobne si vydela i na praxi, cim sikovnejsi, tim slozitejsi a lepe hodnocene zakazky dostane.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyučení v opravě motocyklů
assassin píše: cim komplexnejsi technicke vzdelani tim lepe. kdyz nekdo chape jak veci funguji, nepotrebuje znat detaily tykajici se motorek - to uz je pak snadne nastudovat.
no a taky se to pak hodi, kdyz clovek ty velke plany do zivota o tom co chce a nechce delat zmeni...
krokoš píše: Freeman11> čau, dobre, že si toto tu napísal. Zaujímavé, že sú tam aj ľudia po vyške. Koľko také štúdium trvá? Teda, keď máš maturu z inej školy , alebo skončenú vyšku tak ako uznávajú predmety z ostatných škôl? Akú musíš mať známku, aby ti ten predmet uznali a ty si nemusel naň chodiť.
Ja jsem treba byl na ISSA asi 6let zpatky, davno po skole. Sice ne cele studium, ale kurz tykajici se diagnostiky a to me pritom zivi neco uplne jineho… jen me to proste zajima. Ale je fakt,ze vsichni ostatni zaci opravovali motorky… jako nemechanik jsem tam byl exot, ikdyz vlastne Mirka Rollingera znam opravdu dlouho tady z fora - v te dobe tam ucil a asi i ma mnoho zasluh na vzniku te skoly. Kdysi mel stranky o upravach GSXR (stare1100 apod), dnes vyrabi quickshiftery - ShiftContRoll (samo, ze to byl placeny kurz a ne uplne zadarmo)
Naposledy editováno 27.11.2024 12:21:33
Naposledy editováno 29.11.2024 18:14:33
osiris píše: ...já jen abys s tím počítal a věděl do čeho jdeš, živnost na to mám, takže vím o čem mluvím, motorkáři jsou ze všech skupin lidí ti nejhorší zákazníci
Nejhorší jsou prý učitelé a doktoři, protože si myslí, že tomu rozumí : )))
Deadman píše: Vždy jsem myslel, že opravy motorek jsou koníček, ne profese.
Každopádně, doporučil bych se spíš vyučit na automechanika s tím že na motorce použiješ čtvrtinu toho co se naučíš.
Otázka je, jak moc je to perspektivní jako profese na celý život.
Auta se spalovacím motorem bude zakázáno prodávat už za 10 let. Němečtí ekologičtí komsomolci chtějí zákaz prodeje pohonných hmot už za 15 let, aby konečně dostali ta špinavá auta ze silnic. Tím skončí i motorky a zbyde jen Surron Bee a podobná elektrokola, co servisují cykloshopy, když už si to kolo někdo nedokáže opravit doma.
To je už zhruba 10 let po tvém plánovaném vyučení, tedy jen zlomek obvyklých 40 let pracovního života.
Navíc hlásají, že elektromobily jsou jen dočasným mezikrokem od "sobecké" individuální k "uvědomělé" plně hromadné dopravě.
Po té veškerý průmysl nahradíme výrobou bez lokálních emisí (dovoz z Číny) a celá EU se bude živit ekofarmařením. Čímž dosáhneme nirvány a boží spásy.
Ale no tak, ono to nebude tak horké...však ono to bude ještě všechno přehodnoceno...