raceczech_listopad




paolo_novy paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Zalomený šroub ovládání odskoku RM-Z 250 (2007)
10.11.2024 v 22:18
SUZUKI RM-Z 250 (2007)
Vidlice Showa 47
Zdravím, povedl se mi krásný kousek při utahování šroubku na odskok, tak to šlo už tak ztuha, že se najednou hlavička ulomila. Zbytek šroubKu se závitem zůstalo uvnitř, takže teď není možnost to dál nastavovat. Koukal jsem na partsdepot, je to položka číslo 13 případně číslo dílu (51170-37FC0)
Na partsdepotu to stojí 4000kč. Což je ranec peněz jenom kvůli šroubku. Nevíte, dá se tenhle díl nějak opravit, servisovat, rozebrat, jak vyndat ten šroubek ? Je to fakt malej šroubek a nevim jak to vypadá za ním nebo ten samotný šroubek, jestli má nějaký profil, kuličku to klikátko atd. nevim co všechno tam v tom je Jinak vidle byla rozebraná, novej olej, prachy, gufera, když tohle jsem měl venku rozebraný, tak to šlo krásně zlehka v pohodě a jakmile se to složilo tak už to zase šlo špatně a šlo to špatně povolovat už předtim než jsem tu vidlici rozebral. Každopádně nevíte co s tím, dá se to opravit, servisovat, stalo se to někomu ? Co s tím ? Děkuji za rady a tipy

Zalomený šroub ovládání odskoku RM-Z 250 (2007)

11.11.2024 v 11:38 | Nahoru | #1
To vypadá, že před složením vidlice jsi ten šroubek zašrouboval moc dovnitř, pak se o jeho čelo opřelo o protikus a to byl začátek konce.


Při skládání si dává pozor, aby to tam natočil všechno na rozměr, jak to bylo původně.


Naposledy editováno 11.11.2024 11:39:21

3 reakcí na tento příspěvek Zalomený šroub ovládání odskoku RM-Z 250 (2007)

11.11.2024 v 14:12 | Nahoru | #2
Bylo to vysroubovany uplne ven na volno a protikus, co je ve tvaru pulmesice do nej to slo krasne. Nevim, kde se stala chyba. Ale nefungovalo to ani predtim, nez jsem ty vidlice rozebiral. Naposledy, nez jsem je ja rozebral, tak to skladal nekdo jiny, takze, jestli uz predtim to nekdo nedojebal...

Zalomený šroub ovládání odskoku RM-Z 250 (2007)

11.11.2024 v 15:42 | Nahoru | #3
1) Koupit novy
2) koupit z nejake KO vidlice (to asi tezko sezenes, ladici co se odpruzenim zabyvaji muzou tohle mit v supliku pro strycka prihodu, hlavne ti co delaji MX podvozky)
3) omerit a vysoustruzit ten jeden dil (je to cela sestava dilu) novy - ja si myslim, ze kdyby to bylo v tvych silach tak se tady neptas - a kdyz to nechas vyrobit, jako kusovka od cloveka co ma takove skills to vyjde jako ten novej dil...)

obcas se vyplati nechat vidlice udelat odbornika... prace je cca 2500,- to uz jsi ty aktualne projel vic...

Naposledy editováno 11.11.2024 15:44:52

1 reakcí na tento příspěvek Zalomený šroub ovládání odskoku RM-Z 250 (2007)

12.11.2024 v 12:12 | Nahoru | #4

(reakce na) Zalomený šroub ovládání odskoku RM-Z 250 (2007)

12.11.2024 v 12:21 | Nahoru | #5
borishonda> "Stred tučné" bude asi v původním jazyce myšleno "zátka plná". Bez toho regulačního šroubu.

Zalomený šroub ovládání odskoku RM-Z 250 (2007)

12.11.2024 v 12:43 | Nahoru | #6

1 reakcí na tento příspěvek Zalomený šroub ovládání odskoku RM-Z 250 (2007)

12.11.2024 v 12:44 | Nahoru | #7

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zalomený šroub ovládání odskoku RM-Z 250 (2007)

12.11.2024 v 13:05 | Nahoru | #8
borishonda> Tak to je těžké, když slova Bolt a Bold splývají těm stránkám v jedno.
Co by mohlo sedět, je tady:
https://showabygenui...-bolt-comp-fb2600003
jen to není pro RMZ 2007, takže čert ví, jestli tam ta vidlice patří nebo jestli není seskládaná z nějakých jiných dílů, buď jako upgrade nebo omylem.

(reakce na) Zalomený šroub ovládání odskoku RM-Z 250 (2007)

12.11.2024 v 14:37 | Nahoru | #9
Krautkopf> 2007-2012 majú rovnaký center bolt comp.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zalomený šroub ovládání odskoku RM-Z 250 (2007)

12.11.2024 v 16:30 | Nahoru | #10
Pajitu66> Jakého průměru je ten šroubek?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zalomený šroub ovládání odskoku RM-Z 250 (2007)

13.11.2024 v 00:33 | Nahoru | #11
TomasRA> asi 4 nebo 5mm

(reakce na) Zalomený šroub ovládání odskoku RM-Z 250 (2007)

13.11.2024 v 00:46 | Nahoru | #12
Pajitu66> V tom případě by se možná dala modelářskou vrtačkou s milimetrovým vrtáčkem na železo vyvrtat do toho zbylého dříku dirka, narvat do ní nějaké seříznuté párátko, a pokusit se to vyšroubovat, ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zalomený šroub ovládání odskoku RM-Z 250 (2007)

13.11.2024 v 08:33 | Nahoru | #13
Pajitu66> Opatrně rozeber na prvočinitele ten druhý tlumič. Zjistíš jak dlouhý závit má onen zalomený šroub, jestli je možnost ho odstranit z druhé strany, nebo jak hluboko je potřeba odvrtávat, nebo z toho vzejde i jiná možnost řešení až to uvidíš komplet rozebrané.

Naposledy editováno 13.11.2024 08:35:26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zalomený šroub ovládání odskoku RM-Z 250 (2007)

13.11.2024 v 10:09 | Nahoru | #14
bazin.> Nic na druhé šavli nerozebírat, žádný závit nehledat (žádný tam není!) a hlavně nic neodvrtávat!
Jediná možnost je koupit novou sestavu zvanou Center bolt a před složením zjistit, proč se to nechtělo točit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zalomený šroub ovládání odskoku RM-Z 250 (2007)

13.11.2024 v 10:20 | Nahoru | #15
Krautkopf> To může udělat vždycky... ale kdyby se podařilo ten zalomený šroubek nějak vyndat, byla by oprava mnohem levnější (nový šroubek by se dal celkem snadno vyrobit z čehokoli se stejným závitem).

(reakce na) Zalomený šroub ovládání odskoku RM-Z 250 (2007)

13.11.2024 v 10:56 | Nahoru | #16
TomasRA> Není to šroubek, nemá to závit, není to zalomené. Chyba je jinde.

(reakce na) Zalomený šroub ovládání odskoku RM-Z 250 (2007)

13.11.2024 v 11:57 | Nahoru | #17

Pajitu66 píše: Bylo to vysroubovany uplne ven na volno a protikus, co je ve tvaru pulmesice do nej to slo krasne. Nevim, kde se stala chyba. Ale nefungovalo to ani predtim, nez jsem ty vidlice rozebiral. Naposledy, nez jsem je ja rozebral, tak to skladal nekdo jiny, takze, jestli uz predtim to nekdo nedojebal...


Tak jsem se pořádně podíval, jak ta tvoje vidlice v té spodní části funguje. Tlumič a jeho škrticí jehla nejsou dole, jak jsem původně myslel i já, ale víc nahoře, na obrázku je ta škrticí jehla č. 11. Někomu se ji asi podařilo moc utáhnout a kousla se

Jehlou se otáčí pomocí tyčky, která se z neznámého důvodu jmenuje pushrod, přitom na nic netlačí, protože je to hřídelka. V tom, co se rozbilo, je zase jenom hřídelka, na jednom konci zploštělá, s aretací (4 kliky na otáčku).

Tobě upadl konec a s ním i drátová pojistka, která to nespíš drží v axiálním směru pohromadě. Až ten Center Bolt vyšroubuješ, měla by ta hřídelka jít normálně vytlačit.


Naposledy editováno 13.11.2024 11:59:50

Zalomený šroub ovládání odskoku RM-Z 250 (2007)

13.11.2024 v 12:58 | Nahoru | #18
Nejdřív mě napadlo nastavit na té jehle 3,5 otáčky základ podle návodu a nechat tak. Jenže to asi nepůjde. Jehla nemá žádnou aretaci a po vyjmutí hřídelky by si dělala, co by se jí zachtělo.
Sešroubovat to s hřídelkou a s tou poškozenou spodní aretací taky nepůjde, protože jehla se utáhne a není způsob, jak udělat těch 14 kliků zpátky.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Suzuki RMZ 250 2008 nastavení rozvo... Suzuki RM-Z250 Mateooo 5 19.12.2023 v 13:52 Maxipes_Fík
Jakou motorku Suzuki RM-Z450, Suzuki RM-Z250, KTM 250 SX-F, KTM 45... Erik416 4 9.7.2023 v 12:56 ja1
Jakou motorku Suzuki RM-Z450, Suzuki RM-Z250, KTM 250 SX-F, KTM 45... Erik416 0 8.7.2023 v 17:15 Erik416
Olej suzuki RMZ 250 2006 Suzuki RM-Z250 Patrik83628 16 19.4.2023 v 21:02 assassin
centrovani kola ve středočeském kra... Suzuki RM-Z250 Lolař 22 4.4.2023 v 10:06 gugo

TOPlist