Téma: Upgrade brzdových třmenů
29.9.2024 v 12:54
Ahoj,

už jste někdo zkoušel vylepšit brzdy výměnou orig. prasátek za takováto odvětraná - děrovaná či vykousaná?



Naposledy editováno 29.09.2024 12:56:03
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Upgrade brzdových třmenů

1.10.2024 v 08:35 | Nahoru | #31
Čau, vospolok, ja len pre srandu, keď som robil v servise vedúceho, tak prišiel zákazník s nejakou amerikou: že potrebujem vymeniť doštičky vpredu, a mám aj nové. Robota na hodinu, aj so špáraním v nose a vypisovaním papierov. Tak som to nechal hodiť na zdvihák a mechoš-elektro, sa ponúkol, že to vymení. Tak šup, a prúser, ako mechoš vyhodil staré doštičky , tak zatlačil na piestik šrúbovákom a ten, kurva americká, imperialistická praskol. Tí hajlzli ho vyrobili z....pertinaxu. Tak vyrobiť nové piestiky z nerezu, poskladáme a .....drb rupol odvzdušňovák. Dva týždne mi to tam trčalo.

PS: ten pertinax, no , ako som to čítal čo písal destroyer tak to asi boli tie fenolytické. Čítal som to až pri písaní príspevku.

(reakce na) Upgrade brzdových třmenů

1.10.2024 v 09:34 | Nahoru | #32
krokoš> Bakelit je dnes v brzdách moderní. Snadná výroba, nerezne to, funguje to perfektně, když brzda funguje perfektně ... Bohužel je tam malá rezerva, když brzdy zatuhnou a přehřejí se, nebo na ně vezmeš kladivo.

1 reakcí na tento příspěvek Upgrade brzdových třmenů

2.10.2024 v 10:30 | Nahoru | #33
dewwil> hliníkový pístky s nějakou tvrdou povrchovou úpravou jsou podle mě i na Nissinech čtyřpístkovejch třeba z hondy cbr f, 929 atd.. tyhle děrovaný pístky máme v brembách co je na našem týmovým Kalex moto 2 jak píše Assa, v top řadách třmenů pro závody to je normální

(reakce na) Upgrade brzdových třmenů

2.10.2024 v 11:12 | Nahoru | #34
Rolda89> jak pises, v lepsich nissinech je hlinik, ja mam alu pistky v tech 6pistech co mam na TL... na svou dobu a na sve pouziti to bylo ok, ty 4pisty ala 954RR a SP1/2 jsou podle me jeste lepsi, ale tady uz jsme zase nekde jinde... tady jde spis o upgrade brzicu typu M50 a ty uz jsou preci jen zase o generaci jinde nez bylo SP... a hlavne taky okruh vs silnice. Na silnici nic takoveho jako Ti pistky s mensim prenosem tepla neni potreba...

1 reakcí na tento příspěvek Upgrade brzdových třmenů

2.10.2024 v 11:26 | Nahoru | #35
assassin>ty hliníkový pístky jsi si vyrobil, nebo se to dá koupit? Na silnici to je určitě zbytečný, ono i na okruhu už musíš bejt fakt rychlík, protože jsme nikdy s brzdama problém neměli a to kámoš patří vždycky k těm "rychlejším"

2 reakcí na tento příspěvek Upgrade brzdových třmenů

2.10.2024 v 11:52 | Nahoru | #36
Ale za celou dobu jsi nenapsal do kterých třmenů to budeš dávat.
Jestli není lepší dát kvalitnější třmeny

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Upgrade brzdových třmenů

2.10.2024 v 12:33 | Nahoru | #37
Rolda89> ne, ty jsou v tech brzdicich v serii...
jestli ovsem nekecam, me uz se to vsechno dost mota

Naposledy editováno 02.10.2024 12:33:34

(reakce na) Upgrade brzdových třmenů

2.10.2024 v 12:39 | Nahoru | #38

dakarista píše: Ale za celou dobu jsi nenapsal do kterých třmenů to budeš dávat.
Jestli není lepší dát kvalitnější třmeny



podle fotek v profilu jezdi na okruhu a nerekl bych, ze jen tak neco meni z rozmaru ( sada na 2x 4pist je 10+ tis...) tipuju, ze vylepsuje nejakou M4,M50 apod...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Upgrade brzdových třmenů

2.10.2024 v 13:10 | Nahoru | #39
assassin> tak tokica 6 piston mám taky a tam hliníkový nebyly, na to jsem narazil až právě u těch 4 piston nissin z cbr 600f to mě docela překvapilo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Upgrade brzdových třmenů

2.10.2024 v 15:08 | Nahoru | #40
Rolda89> ja nemam serie (TL1000S ma 4pist tokico, Rko ma 6pist tokico) mam 6pist od nissinu

(reakce na) Upgrade brzdových třmenů

2.10.2024 v 15:32 | Nahoru | #41
assassin> jj já vim, ale už nevim, že máš Nissiny, ty jsouhodně dobrý já mam tokica, ale fungujou po vyčištění slušně

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Upgrade brzdových třmenů

2.10.2024 v 19:16 | Nahoru | #42

dakarista píše: Ale za celou dobu jsi nenapsal do kterých třmenů to budeš dávat.
Jestli není lepší dát kvalitnější třmeny



Nevěděl jsem, že to musím napsat
Důvodů, proč se na to ptám je několik a toto je jeden z nich - zda nemá větší smysl uvažovat nad lepšími třmeny.

(reakce na) Upgrade brzdových třmenů

2.10.2024 v 19:58 | Nahoru | #43
venakucera> Já bych tomu nedával zbytečně nějaké až nesmyslně nízké mantinely, jakože o něco lepší třmeny. Navrhuji, místo střepu , co ani nebrzdí, zkonzultovat tady možnost nějaké opravdové motorky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Upgrade brzdových třmenů

4.10.2024 v 07:18 | Nahoru | #44
venakucera>

na díly koukni na Carpimoto.it super rychlá komunikace a posílají

popřípadě pokud budeš dávat Stylemy, nejlevněji se dají sehnat v KTM

(reakce na) Upgrade brzdových třmenů

4.10.2024 v 19:25 | Nahoru | #45

dakarista píše: venakucera>

na díly koukni na Carpimoto.it super rychlá komunikace a posílají

popřípadě pokud budeš dávat Stylemy, nejlevněji se dají sehnat v KTM



Díky za tip
Co se brzd týče, tak sleduji Omniaracing.net . Myslím, že ty Stylemi vyjdou levněji tam. Šel bych už ale spíše do Hypure - jsou skoro za stejné peníze, jsou o generaci dál a pokud obrázek z prezentace nekecá, tak by pístky měly mít děrované (ale žádné jasné informace jsem o tom nenašel).

1 reakcí na tento příspěvek Upgrade brzdových třmenů

5.10.2024 v 15:50 | Nahoru | #46
Právě na mě na FB vyskočilo video od Yamaha týmu WSBK, kde kluk čistí třmeny a je vidět, že pístky jsou "normální".



zde odkaz na video

Upgrade brzdových třmenů

Skvělá odpověď, děkuji! 5.10.2024 v 17:33 | Nahoru | #47
S brzdama na Suzuki (relativne low end oem od bremba trmeny, maj pistky 32mm, a jsou to takovy "nejlevnejsi" monobloky co jsou) uz jsem mel nekolik problemu.

Napred jsem ciste uvaril brzdovou kapalinu v horkym Brne, jeste kdyz byla v serii vcetne ABS. Moje chyba, byla tam origo brzdova kapalina, a presto ze jsem mel motorku prvni rok, byla 5 let stara (r.v.2017, kupovano 2021, stalo se 2022 po neznem zajeti na silnici).

Po vymene brzdovky, a natazeni primejch hadic super. Jezdil jsem s tim docela dlouho s relativne seriovejma deskama, a fungovalo to dobre. Prvni ostry kolo a sla packa kousek k riditku, pak to zustalo konstatni, a brzdilo to super.

Pak se mi rozpadla deska Brembo LA na prach, tzn pri zkoumani proc jsem pri zavode prestal poradne brzdit a odstoupil jsem zjistil, ze 3 desky jsou "jako nove" a ctvrta je "jen plech". To navic zkroutilo kotouce Brembo Oro, co jsem mel na rafku protoze byly nejlevnejsi. Abych se vyhnul dalsim problemum, koupil sem novy OEM kotouce.

A byl dalsi problem, ty OEMy byly krivy a zpusobily ze packa byla mekka jak bahno. Odhaleno, vymeneny kolo, ale mezi tim pri hledani problemu oservisovany pistky neorigo gumickama, tak rychle jsem origo nedokazal koupit.

A pak nasledne se mi neustale zavzdusnovala pumpa. Tak jsem objednal krom novych gumicek (origo) i titanovy pistky od JP brakes. Nemuzu jeste udelat objektivni porovnani, protoze jsem na tom najel jen jeden den v Moste, a pak pul dne v Brne, a rozbil si hubu z jineho duvodu, z cehoz se doted lecim ale pozorovani:

-------------------------------------------------

Sralo me jak to zere desky (nikdy sem nenajel na desky vic jak 1000 okruhovych km, vetsinou spis kolem 500) coz je hrozny, mam najeto 10kkm okruhovejch -> 16 nebo kolik dvojsad desek To jsou sileny cisla.

1/ Packa nezmekne skoro vubec. Zjevne to, ze jde min tepla z desek do brzdicku/kapaliny zpusobi daleko stabilnejsi packu. Ale uprimne tohle me moc netrapilo, protoze to proste v prvnim (treba zahrejvacim) kole zmekno o kousek, a pak to bylo stabilni klidne 20 kol (endurance zavody).

2/ Naproti tomu se mi zda, ze desky misto aby to zralo min, tak to zere jeste vic. Posledni desky tam bylo jen 400 kilaku, a vyndal jsem je "viditelne rozmazly". Obavam se, ze tady je chyba, ze tam mam v tehle konstalaci "prakticky seriove" desky, ktere proste nejsou delane na tak vysoke teploty, takze je normalne "tavim". Logicky, cim min tepla pustim do brzdicu, tim vic ho zustava v sestave kotouc/deska. Takze dalsi testovani udelam s vyznamne zavodnejsima destickama, Na sestce jsem je nikdy nepotreboval, ale holt 200 konovej litr kde jsou brzdy intenzivnejsi, a z vetsich rychlosti proste holt uz nema dostatecnou rezervu.

Vsechno co jsem napsal se tyka jezdeni na okruhu, rekneme ve stavu malicko rychlejsi amater. Nedokazu si predstavit, ze bych cokoli z toho potreboval nebo mel jakejkoli problem pri jezdeni po silnici, kde clovek "obcas pribrzdi", To je proste uplne radove jina zatez na brzdy. A jakekoli "racing" brzdy a "racing" desky mi na silnici nedavaji vubec zadny smysl.

jeste pro ujasneni pojmu, na R6ce jezdim seriovy trmeny a pistky, seriovou pumpu, primy hadice, a desky stridam obycejny silnicni brembo SA a brembo SC. NIKDY za 13 let jezdeni po orkuzich (best Brno/Most 2:16/1:45) jsem nemel na R6ce s brzdama problem. SC lip brzdej, ale SA vic vydrzej, a okruhuvy jezdeni je drahy i tak.

Na litru jsem rychlejsi jen o kousicek (2:12/1:43) a s brzdama jak je videt resim neco furt



Naposledy editováno 05.10.2024 20:08:31

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Upgrade brzdových třmenů

5.10.2024 v 20:01 | Nahoru | #48

venakucera píše: Právě na mě na FB vyskočilo video od Yamaha týmu WSBK, kde kluk čistí třmeny a je vidět, že pístky jsou "normální".

zde odkaz na video



Obhlizel jsem na WSBK v Moste celkem dost techniku. Mimo jine i tovarni triumphy Vostatka a Tom Both-Amose. Jeden chlazeny pistky mel, druhej ne.



Naposledy editováno 05.10.2024 20:03:58

(reakce na) Upgrade brzdových třmenů

5.10.2024 v 21:28 | Nahoru | #49
Ozzy_> <3

1 reakcí na tento příspěvek Upgrade brzdových třmenů

5.10.2024 v 21:39 | Nahoru | #50
Ozzy_> tesat do kamene! racingové desky do premávky zbytočné.
ALE!! woe 2:12 vs. 1:43 prej malej rozdíl! řečičky vypíčenců litrovejch... (ber to s humorom samozrejme, ja som tvoj fanda)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Upgrade brzdových třmenů

5.10.2024 v 21:55 | Nahoru | #51
Destroyer> Já čtu: the best Brno/Most 2:16/1:45 na R6 vs 2:12/1:43 (Brno/Most) na litru.

Upgrade brzdových třmenů

5.10.2024 v 22:45 | Nahoru | #52
Ja jedu tuzku, ale z04 si dopreju, na ten jeden brzdic se to da

(reakce na) Upgrade brzdových třmenů

6.10.2024 v 10:07 | Nahoru | #53
Kohlstein> aha, no jo!!!
Ozzy> tak ten upgrade na Litra bol viac menej kvôli tomu aby to nebolo také lacné. Aj s tou šestkou si sa pozrel do kačera tak raz za sezónu, teraz to tam brúsiš viac
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist