Téma: Upgrade brzdových třmenů
29.9.2024 v 12:54
Ahoj,

už jste někdo zkoušel vylepšit brzdy výměnou orig. prasátek za takováto odvětraná - děrovaná či vykousaná?



Naposledy editováno 29.09.2024 12:56:03
Předchozí
1 2
Následující

Upgrade brzdových třmenů

29.9.2024 v 13:14 | Nahoru | #1
to nie sú žiadne prasiatka, ale piesty brzdového strmeňa.

1 reakcí na tento příspěvek Upgrade brzdových třmenů

29.9.2024 v 16:31 | Nahoru | #2
Jo mam je vepredu na Ducati ale Z04 a rbf . Mimo okruh si
myslim blbost tam budou dulezitejsi hadice a typ a stav kapaliny.

(reakce na) Upgrade brzdových třmenů

29.9.2024 v 16:47 | Nahoru | #3
Wing> A jaký je rozdíl v měknutí páčky před a po instalaci?

1 reakcí na tento příspěvek Upgrade brzdových třmenů

29.9.2024 v 16:56 | Nahoru | #4
Nemekla ani pred tim…… rcs panceraky samo a rbf + brembo sc. Nemekla. Ale i tak “ pro sichr “ sem je dal a z04. Ublizit to nemuze. Men casto brzdovku s vysokym bodem varu

(reakce na) Upgrade brzdových třmenů

29.9.2024 v 17:12 | Nahoru | #5
Wing> Pokud ti páčka neměkla, tak máš v brzdění asi rezervy.
Ublížit tomu určitě nemůžeš, ale vyhodit zbytečně cca 12 tis. , to normální člověk nechce.
Jinak děkuji za rady, ale o okruhovém ježdění a přípravě motorky něco vím.

1 reakcí na tento příspěvek Upgrade brzdových třmenů

29.9.2024 v 18:41 | Nahoru | #6
Ty díry jsou nějaké lapače bordelu?

(reakce na) Upgrade brzdových třmenů

29.9.2024 v 19:23 | Nahoru | #7
Kohlstein> odlehčení

2 reakcí na tento příspěvek Upgrade brzdových třmenů

29.9.2024 v 19:37 | Nahoru | #8
pri opravdu drsnem zachazeni by pistky mely zustat chladnejsi a lepe se za tepla vracet - omezi to prehrati kapaliny = meknuti packy a soucasne to zlepsi zivotnost desek.
asi to neni jen o dirach, ale i o materialech a tolerancich, tzn asi se neda obecne rict, ze Ti pisty s dirama budou zlepseni vzdy, ja bych vsadil na provereneho a vyzkouseneho vyrobce...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Upgrade brzdových třmenů

29.9.2024 v 20:04 | Nahoru | #9

assassin píše: pri opravdu drsnem zachazeni by pistky mely zustat chladnejsi a lepe se za tepla vracet - omezi to prehrati kapaliny = meknuti packy a soucasne to zlepsi zivotnost desek.
asi to neni jen o dirach, ale i o materialech a tolerancich, tzn asi se neda obecne rict, ze Ti pisty s dirama budou zlepseni vzdy, ja bych vsadil na provereneho a vyzkouseneho vyrobce...



Jo jo...
Samozřejmě jsem si vědom, že výsledné rozměry budou mít velký vliv a vzhledem k tomu, že vím, jak dnešní firmy fungují (řeší problémy, až když nastanou - pokud se někdo ozve), tak mě zajímá právě ta osobní zkušenost s konkrétními pístky.
Třeba ty na té první fotce by měly být (dle všeho) z austenitické nerezi. To znamená velkou tepelnou roztažnost a nízkou tepelnou vodivost - což je přesně opačně, než by mělo být.
Já osobně (vzhledem k ceně a nejistým rozměrům) bych se vydal tou cestou, že bych si udělal drážky na původních prasátkách. Když se něco po*ere, tak originál nejsou tak drahá.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Upgrade brzdových třmenů

29.9.2024 v 20:13 | Nahoru | #10
venakucera> ja mam dobre reference na tyhle : https://www.instagr...gsh=Y3BqaHR2cWNqZ3Q4
doporucil jsem je ozzymu, uz je ma, ale nevim, jestli mel moznost to otestovat...

ja mam CNC brembo a neumim brzdit, takze nemam potrebu upgradovat. U me teda docela velkou zmenu udelala vymena seriove brembo pumpy za jinou s vetsim hydraulickym prevodem.

Naposledy editováno 29.09.2024 20:16:34

1 reakcí na tento příspěvek Upgrade brzdových třmenů

29.9.2024 v 21:20 | Nahoru | #11
keďže sa živím vývojom bŕzd, môžem to k tomu niečo zmysluplné napísať v bodoch:
1. toto "odvetranie" je kvôli prestupu tepla do kvapaliny, ako tu už bolo povedané
2. rozmery piestika - myslím jeho dĺžka, priemer a tolerancie výroby ovplyvňujú celkovú funkciu strmeňa >>ako veľmi môžu byť platničky opotrebované a ako bude fungovať tesniaci krúžok, a to nielen tesnosť ale aj rollback (vracanie piestika)
3. materiál piestika a jeho vyhotovenie má vplyv nielen na vyššie uvedené funkcie, ale aj na trvácnosť ako je opotrebenie a hydraulickú tuhosť, čo sa fakt dosť rieši.
4. povrchová úprava môže spôsobiť nesprávnu funkciu tesniaceho krúžka, prípadne nežiadúcu koróziu s materiálom strmeňa
5. v miestach kde sú otvory je na motocyklovom strmeni práve tesniaca prachovka ktorá zabraňuje nečistotám vniknúť do priestoru k tesniacemu krúžku, myslím že toto riešenie tam pustí prach, pokiaľ na to nieje strmeň stavaný

1 reakcí na tento příspěvek Upgrade brzdových třmenů

29.9.2024 v 21:36 | Nahoru | #12
Taky rozumím tomu, že někdo pojal myšlenku, že menší plochou se omezí vedení tepla.
Ale radši bych to řešil stíněním a přestupem přes dva nebo víc materiálů.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Upgrade brzdových třmenů

29.9.2024 v 21:41 | Nahoru | #13
Kohlstein> cokoliv tam pridas tak se okradas o material desek... tohle je zalezitost okruhoveho jezdeni a jeste ne uplne pomalych pilotu...

Top racing rady bremba to maji v serii...

Naposledy editováno 29.09.2024 21:42:04

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Upgrade brzdových třmenů

29.9.2024 v 22:27 | Nahoru | #14
assassin> Okruh beru, i ty Bremba vidím nahoře na fotce. Ale na silnici, bez údržby a čištění to smysl nedává.
V tom prostoru, co ukradnou ty dírky, by šlo vyřešit to stínění a víc materiálů. Ale nebylo by to tak laciné, jako vyvrtat na CNC mašině 20 dírek.

(reakce na) Upgrade brzdových třmenů

29.9.2024 v 22:35 | Nahoru | #15
Kohlstein> jasne, slo by to posunout dal a udelat nejake kompozitni pistky, ale jak rikas, uz je to zas o level jinde.
Na silnici to samo smysl nedava. Racing brzdy maji obvykle predepsany servis - cisteni po kazde jizde, protoze maji jednoduseji tesnene pistky aby lepe chodily...

Upgrade brzdových třmenů

30.9.2024 v 07:53 | Nahoru | #16
Další téma bude:
Jsem běžný uživatel motocyklu a nechal jsem upravit br. pístky, dle návrhu Upgradu br. třmenů a nepoznal jsem rozdíl..
Co mám nyní dělat?

A opět min. půlka našeho národa má přes zimu co dělat..

Prosím založit zde na N.cz, sekci Racing úpravy a tam takové témata dávat.

Díky S

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Upgrade brzdových třmenů

30.9.2024 v 12:31 | Nahoru | #17

assassin píše: venakucera> ja mam dobre reference na tyhle : https://www.instagr...gsh=Y3BqaHR2cWNqZ3Q4
doporucil jsem je ozzymu, uz je ma, ale nevim, jestli mel moznost to otestovat...

ja mam CNC brembo a neumim brzdit, takze nemam potrebu upgradovat. U me teda docela velkou zmenu udelala vymena seriove brembo pumpy za jinou s vetsim hydraulickym prevodem.



Tyto vypadají pěkně. Je vidět, že nad tím konstruktéři přemýšleli. Máš zkušenost i s jejich deskami?
Ozzymu napíšu a zeptám se ho.
Jo jo.. volba správné pumpy dělá hodně po všech stránkách. Zajímá mě hlavně, jaký efekt má toto řešení (třeba ve srovnání s náfukem na třmen nebo s plíškem s chladičem za brzd. destičkou).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Upgrade brzdových třmenů

30.9.2024 v 12:34 | Nahoru | #18

Destroyer píše: keďže sa živím vývojom bŕzd, môžem to k tomu niečo zmysluplné napísať v bodoch:
1. toto "odvetranie" je kvôli prestupu tepla do kvapaliny, ako tu už bolo povedané
2. rozmery piestika - myslím jeho dĺžka, priemer a tolerancie výroby ovplyvňujú celkovú funkciu strmeňa >>ako veľmi môžu byť platničky opotrebované a ako bude fungovať tesniaci krúžok, a to nielen tesnosť ale aj rollback (vracanie piestika)
3. materiál piestika a jeho vyhotovenie má vplyv nielen na vyššie uvedené funkcie, ale aj na trvácnosť ako je opotrebenie a hydraulickú tuhosť, čo sa fakt dosť rieši.
4. povrchová úprava môže spôsobiť nesprávnu funkciu tesniaceho krúžka, prípadne nežiadúcu koróziu s materiálom strmeňa
5. v miestach kde sú otvory je na motocyklovom strmeni práve tesniaca prachovka ktorá zabraňuje nečistotám vniknúť do priestoru k tesniacemu krúžku, myslím že toto riešenie tam pustí prach, pokiaľ na to nieje strmeň stavaný



Co vím, tak závodní třmeny by měly být od výroby vybaveny duralovými pístky. Ale téměř všechny tyto vylepšené z druhovýroby jsou z titanu. Proč titan a ne dural?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Upgrade brzdových třmenů

30.9.2024 v 13:07 | Nahoru | #19
venakucera> desky jsem nezkousel, jedu bremba Z04 a jsem s nima spokojenej...
Nafuky apod maji urcite taky smysl, ale tohle by v principu melo zpusobit lepsi vraceni pistku = mensi "parazitni" treni desek o kotouc a s tim vse souvisejici.
Ja mam to doporuceni od typka co jezdi na docela vysoke urovni - ted jede BSB....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Upgrade brzdových třmenů

30.9.2024 v 13:10 | Nahoru | #20
venakucera> je tam toho viac čo hrá do karát Titanu, od nižšej hmotnosti, menšej tepelnej rozťažnosti, vyššej tuhosti a možnosť monolitického vyhotovenia ak by sme sa bavili o technike prúdových motorov. Takže ak to zaplatíš, máš. Problém je, že menej tepla na piestika a kvapalinu, je viac na platničke. Takže vädnúť by mali zákonite skôr.

Upgrade brzdových třmenů

30.9.2024 v 13:31 | Nahoru | #21
ale ja som v sektore áut, kde sa jedná o cenu, takže vynikajúce vlastnosti mali aj fenolytické piesty, len sa štiepili občas . Ale prestup tepla na kvapalinu a housing bol minimálny.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Upgrade brzdových třmenů

30.9.2024 v 13:36 | Nahoru | #22
Destroyer> jen takovej point - titan urcite neni lehci nez dural a podobne alu slitiny...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Upgrade brzdových třmenů

30.9.2024 v 13:57 | Nahoru | #23

assassin píše: venakucera> desky jsem nezkousel, jedu bremba Z04 a jsem s nima spokojenej...
Nafuky apod maji urcite taky smysl, ale tohle by v principu melo zpusobit lepsi vraceni pistku = mensi "parazitni" treni desek o kotouc a s tim vse souvisejici.
Ja mam to doporuceni od typka co jezdi na docela vysoke urovni - ted jede BSB....



Ty Z04 používáš jen na okruh nebo i v civilu?

(Když píšeš o BSB, dají se sledovat na některém televizním kanálu?)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Upgrade brzdových třmenů

30.9.2024 v 14:04 | Nahoru | #24
venakucera> jen okruh, na civilni motorce mam aktualne APcka...

BSB nevim, televizi nemam vic jak 10let...

(reakce na) Upgrade brzdových třmenů

30.9.2024 v 14:08 | Nahoru | #25

assassin píše: venakucera> jen okruh, na civilni motorce mam aktualne APcka...

BSB nevim, televizi nemam vic jak 10let...



I tak děkuji

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Upgrade brzdových třmenů

30.9.2024 v 15:54 | Nahoru | #26
assassin> lenže je pevnejší, tak máš menej materiálu.

(reakce na) Upgrade brzdových třmenů

30.9.2024 v 15:58 | Nahoru | #27

assassin píše: pri opravdu drsnem zachazeni by pistky mely zustat chladnejsi a lepe se za tepla vracet - omezi to prehrati kapaliny = meknuti packy a soucasne to zlepsi zivotnost desek.
asi to neni jen o dirach, ale i o materialech a tolerancich, tzn asi se neda obecne rict, ze Ti pisty s dirama budou zlepseni vzdy, ja bych vsadil na provereneho a vyzkouseneho vyrobce...


Brembo to tak má v těch top řadách monobloků - titanový dírkovaný pístky. Než dělat pokusy s pístkama, koupil bych raději tuto prověřenou variantu. Musí to už člověk ale potřebovat, protože cena je vyšší.

(reakce na) Upgrade brzdových třmenů

30.9.2024 v 16:03 | Nahoru | #28

assassin píše: venakucera> ja mam dobre reference na tyhle : https://www.instagr...gsh=Y3BqaHR2cWNqZ3Q4
doporucil jsem je ozzymu, uz je ma, ale nevim, jestli mel moznost to otestovat...

ja mam CNC brembo a neumim brzdit, takze nemam potrebu upgradovat. U me teda docela velkou zmenu udelala vymena seriove brembo pumpy za jinou s vetsim hydraulickym prevodem.


Jo, to je Anglán a dost to rozšiřuje, zkouší nový věci a tak. Má příspěvky v okruhových skupinách na fb. Sbírá zpětnou vazbu, takže je vidět, že se snaží. Ale zkušenost nemám.

(reakce na) Upgrade brzdových třmenů

30.9.2024 v 16:05 | Nahoru | #29

Destroyer píše: assassin> lenže je pevnejší, tak máš menej materiálu.



nektera ocel je jeste pevnejsi a mohla by mit jeste mene materialu ... bohuzel takto to na spouste konstrukcnich prvku nelze brat a myslim, ze pistky jsou stejnej pripad.

Upgrade brzdových třmenů

30.9.2024 v 23:45 | Nahoru | #30
Mám v poličce 8.mi pístky Spiegler S8B 40 a pístky jsou eloxovanej dural či co to je...
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist