Téma: Přehrání řídící jednotky
29.7.2024 v 11:49
Ahoj, sháním někoho kdo by mi přehrál řídící jednotku na crosstourerovi. Prý, už jen to by mohlo pomoct. Nejlépe okolí K. Varů. .Samozřejmě vše zaplatím. Díky Láďa

1 reakcí na tento příspěvek Přehrání řídící jednotky

29.7.2024 v 12:03 | Nahoru | #1
Nechci se mýlit ale přehrání jednotky asi jen dealer značky….tak dvacka možná

(reakce na) Přehrání řídící jednotky

29.7.2024 v 12:17 | Nahoru | #2
Gahan37> Nechtěls, ale mýlíš se. A často ani ne každej autorizák ti to udělá.
Spíš jde o to, proč to tazatel chce a co mu to má vyřešit...

Přehrání řídící jednotky

29.7.2024 v 17:43 | Nahoru | #3
Nejsem žádnej spisovatel, ale pokusím se popsat můj problém. Motorka normálně startuje i jezdí. Za studena to nedělá. Jak se ohřeje na provozní teplotu, tak po ubrání plynu a opětovném přidání je jako prodleva, cca1-2sek. A když je to v zatáčce tak je to hodně nepříjemný. Když je motor ve vysokých otáčkách tak to není tak znát, ale když tam mám kolem 3 tis tak je to pěknej kopanec. Přidáváš plyn, nic, nic, a pak to vystřelí a rána do kardanu. Nechával jsem dělat ventily, svíčky, klapky, filtry dle výměny. Ten TPS senzor, nebo jak se jmenuje ten potenciometr na konci plyn. lanka. Diagnostika , vše ok. Po výměně svíček jsem měl pocit že se to trochu zlepšilo, ale asi to byl jen můj pocit. Nakonec 2 kluci říkali, že něco podobného řešil bavorák. Tak to zkouším tady. Možná, že to bude nějaká jiná věc, já už nevím co kde hledat, třeba někdo hodí nějaké laso.

Přehrání řídící jednotky

31.7.2024 v 22:12 | Nahoru | #4
U jednotek řízení do aut se teplotní závislosti řeší dost často.
Pokud prostor a provedení jednotky dovolí,používáme chladicí sprej,nebo stačí i PETka se studenou vodou,kterou jednotku zchlazujeme a tím ověříme,zda je vadná.
Mohlo by to pomoct i na moto

Přehrání řídící jednotky

1.8.2024 v 18:24 | Nahoru | #5

Nechával jsem dělat ventily, svíčky, klapky, filtry dle výměny. Ten TPS senzor, nebo jak se jmenuje ten potenciometr na konci plyn. lanka. Diagnostika , vše ok.


Zdravím, zajímavé... Ten problém byl již před a nebo nastal až po tom, co se výše uvedené dělalo?
Lze tuto závadu vyvolat na místě (ohřát, podržet pár minut v těch 3 tis ot, na 2 sek. zaklapnout a dát plyn)? Díky..

Přehrání řídící jednotky

1.8.2024 v 18:37 | Nahoru | #6
otazka je, jestli je to zavada nebo vlastnost... takhle se projevuje u modernich motorek "fuel-cut" - otazka je jak hodne to dela, 1-2s neni normalni, ale pri tom cuknuti clovek nema odhad, vypada to jako vecnost...

2 reakcí na tento příspěvek Přehrání řídící jednotky

1.8.2024 v 18:44 | Nahoru | #7
Ahoj, nemyslím si, že by toto byl můj problém. Řeším to dlouhodobě a dělá i když je chladno. Ale děkuju za laso.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přehrání řídící jednotky

1.8.2024 v 18:49 | Nahoru | #8
Beďa43> teplota vzduchu na to nema uplne vliv, proste se pri brzdeni motorem zavira benzin a pak pri opetovem otevreni chvili trva, nez se zaplavi sani smesi.. ale tohle je vlastnost a ma ji spousta motorek, vice ci mene - u tebe to vypada, ze se to projevuje vic, takze to bude spis nejakej problem - ale taky klidne na to muzes byt prilis citlivej...

kazdopadne to che asi nekoho kdo je schopnej zjistit, jestli tam v tom okamziku jde benzin, jestli to zapaluje atd... tzn nejake znalosti a vybaveni (osciloskop, lambda, brzda) ...

(reakce na) Přehrání řídící jednotky

1.8.2024 v 21:16 | Nahoru | #9
Beďa43> Zdravím, nezkoušeli jste diagnostikou (pokud to umí) logovat (nahrávat) údaje z jednotky (polohy klapek, plynu, předstih, délku vstřiku, lambdu apod)? A pak porovnat stav za studena, kdy je to ok a za tepla, kdy je problém?
Otázka je, jak rychlá je ta komunikace, zda ty 2 sek budou stačit.
Spíše ten osciloskop.
Myslím, že kdyby to byl problém jednotky, tak by si na to stěžovalo určitě více uživatelů...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přehrání řídící jednotky

1.8.2024 v 21:24 | Nahoru | #10
assassin> "a pak pri opetovem otevreni chvili trva, nez se zaplavi sani smesi.. "

Zdravím, myslím si, že se tady bude palivo vstřikovat přímo na sací ventily, takže reakce by měla být okamžitá (není to centrální vstřikování do společného sacího potrubí, kde by to pak tak platilo)

1 reakcí na tento příspěvek Přehrání řídící jednotky

1.8.2024 v 22:30 | Nahoru | #11
Nemyslím, že by to byla chyba v programu, spiš v hardware. Někomu to na VFR1200X dělá a někdo nikdy neodhalí příčinu, přičemž přehrávání ECU nepomůže.
Šel bych na to v tomto pořadí:
Stav baterky, konektorů a všech drátů včetně ukostření. Pokles napětí znamená menší dávku vstřiku.
Palivové čerpadlo a jeho filtry. Regulátor tlaku paliva.
Proměřit TPS dle manuálu.

(reakce na) Přehrání řídící jednotky

2.8.2024 v 00:18 | Nahoru | #12

motodiag píše: assassin> "a pak pri opetovem otevreni chvili trva, nez se zaplavi sani smesi.. "

Zdravím, myslím si, že se tady bude palivo vstřikovat přímo na sací ventily, takže reakce by měla být okamžitá (není to centrální vstřikování do společného sacího potrubí, kde by to pak tak platilo)



Pokud to neni primy vstrik, jakoze si myslim, ze ne tak to znat je… u sportu se kvuli tomu u qs pouziva preruseni jiskry a ne paliva - preruseni paliva u qs (jak to delal treba powercommander) se totiz chova tak jak jsem popsal… samo, neni to ve vterinach, ale…

Vstrik do nejakeho spolecneho saciho potrubi melo naposled, nevim, k100 ctyricet let zpatky ?

Naposledy editováno 02.08.2024 00:20:12

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přehrání řídící jednotky

2.8.2024 v 10:00 | Nahoru | #13
Kohlstein> Baterku můžu vyloučit, zkoušel jsem výměnu.Konektory jsem prolezl a prostříkal, kostry taky. Kouknu na čerpadlo a filtr.Ale nepociťoval jsem nějaký pokles výkonu ve vysokých otáčkách.TPS senzor jsem zkoušel měnit ale bez jakékoliv změny.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přehrání řídící jednotky

2.8.2024 v 22:04 | Nahoru | #14
Beďa43> Ta prodleva po přidání plynu by mohla být způsobená ještě sekundárními škrticími klapkami, kdyby je to mělo. Jenže nemá. Zbývá jen ta nedostatečná dávka paliva, jak píše assassin, nebo nějaká závada v systému ride-by-wire.
Protože proč by tohle jinak psali?


Na cizích fórech se diskutovalo, že je potřeba naladit vůli v lanovodech mezi rukojetí a servem na klapkách. A pak to přestane škubat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přehrání řídící jednotky

5.8.2024 v 22:03 | Nahoru | #15
Kohlstein> Zdravím, mohlo by být , je potřeba to vyzkoušet..

(reakce na) Přehrání řídící jednotky

5.8.2024 v 22:11 | Nahoru | #16
motodiag> Když budeš kroutit plynem a pozorovat pohyb škrticích klapek, tak by to mělo být 1:1 bez zpoždění, cukání nebo zadrhávání.

Přehrání řídící jednotky

6.8.2024 v 09:59 | Nahoru | #17
Díky, mrknu na to.

Naposledy editováno 06.08.2024 10:07:43

1 reakcí na tento příspěvek Přehrání řídící jednotky

7.8.2024 v 09:40 | Nahoru | #18
Tak jsem včera koukal na ty lanka plynu. Obě jsou nastavená skoro bez vůle. Koukal jsem i na senzor TPS. Nevěděl jsem jak ho nastavit, tak jsem zvolil způsob pokus, omyl. Jedna krajní poloha měla zvýšené otáčky na volnoběh, cca 2tis. Druhá opačná, při pohybu plynu se klapky nehejbaly. Ve středu oválů byl volnoběh kolem 1tis ale ten plyn byl pořád takový ostrý, a stále to kopalo. Nakonec jsem senzor nastavil na krajní možnou polohu co plyn začal otvíral klapky. Volnoběh kolem 1tis. Ale motorka na plyn nereaguje tak rychle, je jako taková gumová v té krajní poloze. Což při ubrání a opětovném přidání je lepší. Tak mám pocit, že se můj problém tak o 40% zlepšil. Nevím kde hledat dál, tak to zatím nechám a budu zkoušet. Všem děkuju za pomoc

(reakce na) Přehrání řídící jednotky

7.8.2024 v 11:24 | Nahoru | #19
Beďa43> Už před týdnem se ti tady psalo, že ten TPS se má proměřit podle manuálu. Závislost napětí na pootočení škrticí klapky. Je tam určitě popsaná procedura, hodnoty, případně nějaký reset. To nejde nastavovat od oka.

1 reakcí na tento příspěvek Přehrání řídící jednotky

7.8.2024 v 14:36 | Nahoru | #20
Vím, řešil jsem to postupně jedno po druhém. Zkusím najít nějaký postup, a pak se na to vrhnu.

(reakce na) Přehrání řídící jednotky

7.8.2024 v 14:55 | Nahoru | #21
Beďa43> Hledat netřeba, 621 MB ke stažení .

1 reakcí na tento příspěvek Přehrání řídící jednotky

7.8.2024 v 15:23 | Nahoru | #22
Díky, večer na to kouknu

Naposledy editováno 07.08.2024 15:24:10

(reakce na) Přehrání řídící jednotky

7.8.2024 v 19:13 | Nahoru | #23
Beďa43> Myslel jsem, že když napíšeš "TPS senzor jsem zkoušel měnit ale bez jakékoliv změny." , tak to bylo se vším všudy, včetně měření a nastavení, a ne jak boty.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výměna zapalovacích svíček Honda VF... Honda VFR 1200F, Honda VFR 1200X Crosstourer sydy 18 25.6.2024 v 11:38 H123
Cestovní enduro do 200k [1, 2] BMW R 1200 GS Adventure, Yamaha XT1200Z Super Tenere... Qvitko 34 29.11.2023 v 05:04 vaypor
Automat nebo manuál [1 ... 11, 12] Honda VFR 1200X Crosstourer, Honda NC 750X, Honda NC... art007 358 20.10.2023 v 20:46 Metric
Výška jezdce na Honda VFR 1200X Cro... Honda VFR 1200X Crosstourer poky.m 29 20.7.2023 v 14:01 jirkajira
výměna chladící kapaliny crosstoure... Honda VFR 1200X Crosstourer fantomaz 10 16.7.2023 v 09:32 JaroTA


TOPlist