1 reakcí na tento příspěvek Hřídel na sekundarní kolečko KO
1 reakcí na tento příspěvek Hřídel na sekundarní kolečko KO
1 reakcí na tento příspěvek Hřídel na sekundarní kolečko KO
Naposledy editováno 17.09.2023 21:27:48
1 reakcí na tento příspěvek Hřídel na sekundarní kolečko KO
2 reakcí na tento příspěvek Hřídel na sekundarní kolečko KO
Podľa mojej mienky k problému došlo tak , že pôvodný majiteľ jazdil s prešponovanou reťazou. nemusel to spáchať sám majiteľ je to prax aj v motoservisoch, citujem: šak ona sa povolí. toto ďalej nebuddem komentovať. Došlo buď k opotrebeniu ložiska, alebo k vydratiu uloženia ložiska v bloku. Teda podľa mojej mienky. Prišiel som na to tak. Ozubené koliesko je chytené o hriadeľ cez upínaciu maticu a dorazom o ložisko.
Riešenie: demontovať koliesko, pozor matica bude asi prilepená, ide to na hovno, rázový uťahovák pomôže , niekedy ani ten nie. Potom do gufera spraviť dierku a zohnutým drôtikom ( ja som používal špic z bicyklového kolesa ) ho demontovať, teda drôtik strčíš do tej dierky a gufero vytrhneš. Potom uvidíš či sa hýbe hriadeľ s ložiskom v bloku, alebo je dodrbané ložisko. keď sa hýbe hriadeľ s ložiskom v bloku, tak pohybom hriadeľa zistíš akú to má vôľu voči bloku. Odmastíš to, ( motrku nahnúť, alebo to robiť pri výmene oleju, tedda bez oleju) teda tú špáru medzi ložiskom a blokom, a do špáry natlačíš Loctite 638-to je lepidlo na ložiská do špáry veľkosti 0,25 mm. Hriadeľom + ložiskom pohybujeľ dopredu dozadu, teda od seba a k sebe aby si to lepidlo dostal na velú lepenú plochu. Potom tan nasadíš gufero správneho rozmeru a hriadeľ oprieš o gufero. Gufero musí byť zarovno blokom a preto ho oprieš o guferoaby si zaistil správnu polohu. Guferro je pri montáži, tada podľa mňa je pri montáži opreté o ložisko a zarovno s blokom.
Ak je rozbité ložisko , tak všetko robíš ako som už písal. Ložisko demontuješ tak , že naňho navaríš trubku . D konca trubky navaríš maticu a potom do matice skrutkuješ skrutku M 10 skrutka sa oprie o čelo hriadeľua tým potom to ložisko vytiahneš von. Všetko bez rozobratia motoru. Ložisko som takto ešte nemenil, len som to videl na nete.
Toľ spúsob náš. (citát z filmu Mandalorián.) Držím palce pri oprave, teda fušovaní.
PS:Treba potom dávať pozor na napnutie reťaze, teda presnejšie na dodržanie správnej vôle , radšej väčšiu ako žiadnu vôľu.
Naposledy editováno 19.09.2023 08:15:40
Naposledy editováno 19.09.2023 09:15:06
Případně zařadit neutrál a rukou nebo případně utahovákem hřídel roztočit a měl bys slyšet jestli hučí ložisko.
Nevím jak 890, ale 790 má podle fotek na druhé straně hřídele víko, takže si myslím že to ložisko tam bude mít vůli v rámci nějakého zajištění.

Naposledy editováno 19.09.2023 09:26:04

ThoprT> kup i to gufero, co je pod retezovym koleckem, sundej kolecko, vyskubni gufero a koukni na lozisko. Kdyz budes mit dole retez i kolecko, zahybes hrideli a uvidis, co to v tom lozisku dela.
1 reakcí na tento příspěvek Hřídel na sekundarní kolečko KO
1 reakcí na tento příspěvek Hřídel na sekundarní kolečko KO
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hřídel na sekundarní kolečko KO
ThoprT píše: ... v KTM manualu je napsane, ze mezera mezi retezem a kyvkou ma byt 2 az 5mm, ale prijde mi to dost napnuty, tak jsem tomu jeste povolil no...
nespletl ses v jednotkách? 2 až 5 cm je reálnější hodnota..1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hřídel na sekundarní kolečko KO
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|