1 reakcí na tento příspěvek Seřizování ventilů u dvouválcem do V
Naposledy editováno 10.06.2023 22:10:22
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřizování ventilů u dvouválcem do V
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřizování ventilů u dvouválcem do V
Nastavíš TDC na jednom z válců - seřídíš na něm vůle ventilů. Nastavíš TDC na druhým válci, seřídíš vůle na jeho ventilech.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřizování ventilů u dvouválcem do V
badyXV píše: combust> mne jde o to přední válec je v TDC a je volný jedno vahadlo na zadním válci a zadní válec je v TDC a je volný jedno vahadlo na předním valci.Proto se ptám jak pracují ventili při běhu motoru.
Tak logicky když jsou válce do V tak maj posunutý časování (plus to může mít přesazený ojniční čepy na klice) a zpravidla jsou ještě o půl cyklu aby se pravidelně střídaly. Takže když je jeden v TDC tak druhej buď vyfukuje nebo saje takže stavem jeho ventilů se nemá cenu zabývat.
E: A v TDC musí mít vůli jak sací tak výfukový. Pokud má jen jedna dvojice a druhá pracuje tak to není TDC ale konec výfuku nebo začátek sání.
Naposledy editováno 10.06.2023 22:39:25
1 reakcí na tento příspěvek Seřizování ventilů u dvouválcem do V
Pokud máš v HÚ jeden ventil otevřený, tak to spíš nasvědčuje tomu, že se jedná o pracovní cyklus přechodu mezi výfukem a sáním. Tam ty ventily střihají, že se výfukový zavírá a sací otevírá. Samozřejmě není to přesně v HÚ, ale zjednodušeně to tak lze napsat. Naopak kompresní HÚ má oba ventily zavřené dlouho před a po jejím dosažení.
rousini píše: Zajímá tě horní úvrať pro pracovní cyklus komprese. To znamená, že během pohybu pístu vzhůru už jsou oba ventily uzavřeny. Strč si místo svíčky vařečku a odsleduj si to. Horní úvrať tak poznáš snadno a rozdíl zdvihu +- 2 mm není důležitý. V ten moment seřídíš vůli na všech ventilech daného válce. Jestli jsou ostatní válce do V, v řadě nebo protiběžné tě vůbec nemusí zajímat.
Pokud máš v HÚ jeden ventil otevřený, tak to spíš nasvědčuje tomu, že se jedná o pracovní cyklus přechodu mezi výfukem a sáním. Tam ty ventily střihají, že se výfukový zavírá a sací otevírá. Samozřejmě není to přesně v HÚ, ale zjednodušeně to tak lze napsat. Naopak kompresní HÚ má oba ventily zavřené dlouho před a po jejím dosažení.
Vařečku? Na co když stačí otevřít krytku a koukat na rysku na alternátoru?
1 reakcí na tento příspěvek Seřizování ventilů u dvouválcem do V
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřizování ventilů u dvouválcem do V
t_freedom píše: Twl, to je téma.... a jen se ptáš anebo to děláš?
Twl, to je, jediný kdo přibližně chápe kdy se vlastně seřizuje ventil je zakladatel a ostatní z něj dělají blbce přitom mu to neumí pořádně vysvětlit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřizování ventilů u dvouválcem do V
Fullnull píše: Twl, to je, jediný kdo přibližně chápe kdy se vlastně seřizuje ventil je zakladatel a ostatní z něj dělají blbce přitom mu to neumí pořádně vysvětlit.
jako sorry...ale míchat do seřizování další válce... samo o sobě blbá otázka... prostě si otáčím motor na horní úvrať v kompresi ( pozná vůbec kdy je výfuk a kdy komprese?) pro každej válec...nechápu proč bych se měl zabejvat tím, co zrovna dělá válec druhej, ne?
Většinou je na to někde ryska (nebo více) a jen otáčíš furt dokola a koukáš na postavení vaček, ne?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřizování ventilů u dvouválcem do V
Naposledy editováno 09.07.2023 00:01:28
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřizování ventilů u dvouválcem do V
Fullnull píše: t_freedom> Tak podstatný je postavení vaček, kde je píst, je jen berlička, ne? A třeba je zvyklí dělat jen osmiválce do V
Postavení pístu je sice jen berlička ale u řady motorů není vačka vidět bez zbytečný demontáže dalších částí. Takže výrobce za tím účelem udělal značky pro TDC (HÚ) na alternátoru, opatřil kryt kontrolním otvorem a spoléhá se na to že servisáci nemaj problém otočit klikovkou a poznat TDC.
Virážková hlava je totiž na to pozorování vačky jak dělaná.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřizování ventilů u dvouválcem do V
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřizování ventilů u dvouválcem do V
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřizování ventilů u dvouválcem do V
Fullnull píše: combust> Myslím že my si nemusíme vysvětlovat jak se nastavují rozvody pro seřízení ventilů, pokud to chápu dobře tak BadyXV nerozumí jen tomu, proč při TDC předního válce nemá na zadním ventily ve střihu a naopak. Tam stačilo napsat že ojnice jsou na klice na společném čepu a díky tomu že jsou osy válce rozvidlený nemají HÚ společnou (proto má každý válec svoji značku TDC) tzn při TDC předního válce je na zadním výfuk volný a sání tvrdé a samozřejmě naopak
Ale vždyť on to v #4 přímo napsal - "mne jde o to přední válec je v TDC a je volný jedno vahadlo na zadním válci a zadní válec je v TDC a je volný jedno vahadlo na předním valci.Proto se ptám jak pracují ventili při běhu motoru. " - z toho je jasný že ví že každej válec má TDC (HÚ) v jiným okamžiku. Jestli je to na jednom čepu nebo přesazený je v podstatě fuk (většina těch Vček to přesazením víceméně dohání k 90°)
A v #5 jsem mu napsal že kvůli tomu že je to "V" a tak je to časování mezi válcema posunutý a proto když jeden je v TDC tak druhej saje nebo vyfukuje.
Tak mi uniká jaká informace co už tu nebyla výše zmíněna je v tom tvym popisu navíc, no hlavně že se tazatel dozvěděl odpověď (takže možná po 14 letech vlastnictví toho stroje zjistil jak mu pracují "ventili" )
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřizování ventilů u dvouválcem do V
jedině boxer bude mít na kompresní úvrati na druhý stran přesnej střih... nebo jeho otázce furt nějak nerozumím...
Cokoli co je na jednom čepu a má jinej než 180°úhel válců bude jinak...
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřizování ventilů u dvouválcem do V
t_freedom píše: combust> mě už ale i tahle otázka příjde divná ... cokoli co nemá sevření válců a uhel mezi čepy stejnej, neboi násoběk 180° to bude mít rozhozený ...
jedině boxer bude mít na kompresní úvrati na druhý stran přesnej střih... nebo jeho otázce furt nějak nerozumím...
Cokoli co je na jednom čepu a má jinej než 180°úhel válců bude jinak...
Prostě borec naposledy steloval ventily na Skodarne, kde je jasne dany, ze stelujes proti strihu jinyho valce (1-3-4-2). A nedoslo mu, ze Virgl neni ctyrval s uvratěma po 90° a holt musi stelovat podle rysek. A chvilku se holt branil sve nevedomosti. Jako bysme kazdej z nas potupu nevedomosti obcas nezazili na vlastni kuzi..
Tak mi uniká jaká informace co už tu nebyla výše zmíněna je v tom tvym popisu navíc
Twl, to je, jediný kdo přibližně chápe kdy se vlastně seřizuje ventil je zakladatel a ostatní z něj dělají blbcepřitom mu to neumí pořádně vysvětlit.
Zapiš si zásada č.8 Na světě je to tak, že jedni orají a vláčejí, a druzí sklízejí.
DrDNA01 píše: Prostě borec naposledy steloval ventily na Skodarne, kde je jasne dany, ze stelujes proti strihu jinyho valce (1-3-4-2). A nedoslo mu, ze Virgl neni ctyrval s uvratěma po 90° a holt musi stelovat podle rysek. A chvilku se holt branil sve nevedomosti. Jako bysme kazdej z nas potupu nevedomosti obcas nezazili na vlastni kuzi..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřizování ventilů u dvouválcem do V
DrDNA01 píše: Prostě borec naposledy steloval ventily na Skodarne, kde je jasne dany, ze stelujes proti strihu jinyho valce (1-3-4-2). A nedoslo mu, ze Virgl neni ctyrval s uvratěma po 90° a holt musi stelovat podle rysek. A chvilku se holt branil sve nevedomosti. Jako bysme kazdej z nas potupu nevedomosti obcas nezazili na vlastni kuzi..
Dotore...ještě žes přišel... ...už se zase cítím ve své kůži
Naposledy editováno 13.06.2023 09:18:12
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřizování ventilů u dvouválcem do V
t_freedom píše: Dotore...ještě žes přišel... ...už se zase cítím ve své kůži
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřizování ventilů u dvouválcem do V
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřizování ventilů u dvouválcem do V
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřizování ventilů u dvouválcem do V
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřizování ventilů u dvouválcem do V
Ikdybych neviděl na vačku, tak vím kdy mi choděj ventily při vstupu do úvratě a kdy se ani nehnou... pokud dělám jeden válec, druhej mě nezajímá...resp. u dvouválu fakt ne.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Vyběhaná vačka prvního válce Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 1000 Virago | Frantomas | 3 | 23.8.2024 v 17:02 Krautkopf |
virago Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 750 Virago | MaCoin | 0 | 5.8.2024 v 15:59 MaCoin |
Yamaha Virago 1991 3LP Yamaha XV 1100 Virago | Pepanek | 7 | 18.6.2024 v 18:48 badyXV |
Yamaha Virago 1991 3LP Yamaha XV 1100 Virago | Pepanek | 1 | 17.6.2024 v 09:14 ja1 |
XV Velká Virago Vyjížďka 2025 se p... [1 ... 347, 348] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... | rancher | 10416 | 24.5.2024 v 16:52 rancher |