globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 250 kývačka míchání směsi následky
21.5.2023 v 21:22
Nazdar motorkáři, chtěl bych se zeptat, na motorce Jawa 250/353 která je zvyklá jezdit 1:20 am olej. Když tam začnu lýt klasický m2t, 1:30 myslím že je to tak v příručce mohlo by se něco stát že se př. že se odloupne karbon?

Jawa 250 kývačka míchání směsi následky

22.5.2023 v 09:09 | Nahoru | #1
Dej tam nějaký lepší olej, třeba TSF od Motulu. Mazat můžeš klidně 1:33 nic se nestane. Karbon se nerozpustí. Hlavně nemíchej plná a polosyntetika

Jawa 250 kývačka míchání směsi následky

22.5.2023 v 09:19 | Nahoru | #2
Na karbon je nejlepší VIF do benzínu a namíchat M2T napůl s tou "syntetikou" (JASO FC nebo FD). Smrt karbonu!

Jawa 250 kývačka míchání směsi následky

22.5.2023 v 11:52 | Nahoru | #3
Na karbon je nejlepší vyšroubovat čtyři matice M10 držící hlavu a úsady seškrábat.
Tenhle kafemlejnek umaže i máslo a mísící poměr bych upravil dle použitého oleje..
Osobně jsem používal zmiňovaný TSF v poměru 1:50.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka míchání směsi následky

22.5.2023 v 12:25 | Nahoru | #4
poměr je hodně odvislý od typu ojničního ložiska (kluzne vs. jehličkové) znalci budou určitě vědět podrobnosti

(reakce na) Jawa 250 kývačka míchání směsi následky

22.5.2023 v 12:31 | Nahoru | #5
Johny_Servis> Kejva má v originálu dole válečky a nahoře pouzdro. Po repasi se dávají dole jehlové klece a tuším že nahoru taky ale tím si nejsem jist.

Jawa 250 kývačka míchání směsi následky

22.5.2023 v 16:26 | Nahoru | #6
TSF už se nevyrábí, protože Mogul už neexistuje. "Klasický" M2T už se taky nevyrábí protože Mogul už neexistuje. Název používají jiní výrobci, předpokládám že narozdíl od TSF na to Orlen nedrží ochrannou známku.

Já a spousta dalších používáme Motul 510, jinak lidi co vím taky lijou Lavio.

1:50 na píst na jehlách je v pořádku, na futro je to MÁLO. (tam 1:33-1:40)

Naposledy editováno 22.05.2023 16:28:57

Jawa 250 kývačka míchání směsi následky

23.5.2023 v 11:14 | Nahoru | #7
...a to jako že se odloupne karbon tak co se stane?
Prd.
Vyletí výfukem. Maximálně možeš odlétnuvším žhavíčkem ve žňa způsobit požár.
Tyhle věci vznikly v době, kdy se přecházelo (před více než půlstoletím) na aditivované oleje a ty v případě mohutných úsad ve čtyřtaktech mohly způsobit při- nebo aj zacpání kanálů rozvodu mazání.
Tak proto.
U 2T e eště takové konstrukce se nic nestane, páč ucpání nejakým karbonem jaksi z principu funkce nehrozí.
A to začouzení kliky...to je prkotina. Zakarbonování vypadá ináč...

Jawa 250 kývačka míchání směsi následky

25.5.2023 v 15:21 | Nahoru | #8
ahoj, nevím jestli je to ještě aktuální,ale léta používám olej do motorových pil, ojnice s futrem 1:40,s jehlovým ložiskem 1:50, píst i hlava jsou bez karbonu s barvou lehce do zlatova
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3868, 3869] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116049 Dnes v 14:11 Bimbam
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka pornopoet 3 9.3.2024 v 08:28 cmiral
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka Lithwick 12 25.2.2024 v 12:11 udinar
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 57 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR


TOPlist