globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vybíjení baterie
20.5.2023 v 20:34
Po odstávce na týden nebo dva nenastartuju. Posledně jsem nastartoval pomocí kabelů k autu. Po pár kilometrech se baterka zřejmě dobila a pak už ok. Ale po dalším odstavení na pár týdnů zase nic. Budíky, světla se rozsvítí. Ale pak jen cvakne relé, ale startér se nerozjede. Už se to takto tenhle rok opakovalo několikrát.
Dneska jsem tam přehodil litiovku z druhé moto a cajk.
Chci věřit tomu, že je baterka po smrti a stejně chci koupit "litiovku" i do téhle. Ale jednou se mi to stalo i s tou litiovkou. Po zimě jsem ji tam zapojil. Ale startoval jsem až po asi dvou týdnech a nechtělo se tomu. Po krátké jízdě už zase ok.
Předpokládám tedy, že to dobíjí. Ale neměřil jsem.
Vypadá to, že baterku něco vybíjí. Ale netuším co. Není tam žádný alarm, zásuvka, nic. Opět jsem to zatím neměřil.

Neměli jste někdo podobný problém? Na co se zaměřit, pokud tam opravdu je nějaký "parazitický" odběr?

Po vypnutí na budíkách bliká dioda imobilizéru. Ale ta po asi 24 h zhasne. A nevěřím tomu, že by to vybila. Dřív se to nestávalo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybíjení baterie

24.5.2023 v 06:43 | Nahoru | #1
combust> já neříkám že konektory dělají špatně pane chytrej. Jen je to stará vrána a ty závady bývají stejné! Jsou tam celkem vysoké proudy. Často je pak vidíš, jak je to tam začernale teplem. Může tam prostě vznikat odpor teplem. Nebo kolikrát jsou jen zoxidované. Samozřejmě pokud měníš rovnou oboje alternátor i regulátor a je to nové, tak asi jej můžeš nechat. Já to bohužel udělal postupně. myslím že první regulátor a pak alternator.
Proto je nejlepší zajít na americké fórum a hledat tam kde s tim mají zkušenosti a podělí se o řešení, než se ptát tady hejtru na motorkáři cz.
Kdyby jsi četl pořádně, sám jsem psal že se mi výměna alternátoru nezadala, ale fungovalo to. Btw jak víš že má v pořádku regulátor?

_unq_> ano, nová motorka je řešení, když nechceš řešit problémy :D

Naposledy editováno 24.05.2023 07:33:22

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybíjení baterie

24.5.2023 v 22:36 | Nahoru | #2

Stana.k. píše: combust> já neříkám že konektory dělají špatně pane chytrej. Jen je to stará vrána a ty závady bývají stejné! Jsou tam celkem vysoké proudy. Často je pak vidíš, jak je to tam začernale teplem. Může tam prostě vznikat odpor teplem. Nebo kolikrát jsou jen zoxidované. Samozřejmě pokud měníš rovnou oboje alternátor i regulátor a je to nové, tak asi jej můžeš nechat. Já to bohužel udělal postupně. myslím že první regulátor a pak alternator.
Proto je nejlepší zajít na americké fórum a hledat tam kde s tim mají zkušenosti a podělí se o řešení, než se ptát tady hejtru na motorkáři cz.
Kdyby jsi četl pořádně, sám jsem psal že se mi výměna alternátoru nezadala, ale fungovalo to. Btw jak víš že má v pořádku regulátor?

_unq_> ano, nová motorka je řešení, když nechceš řešit problémy :D



Ty neříkáš "že konektory dělají špatně", jen v příspěvku č.24 jsi napsal "PS.: Nejlépe vymen i regulátor dobíjení a nejlépe kabely prepoj natvrdo tzn. Bez konektoru..."
To že časem konektory zoxidujou a vzroste přechodový odpor a kdejakej "uživatel motocyklu" to nechá roztavit je sice pravda ale to je prostě zanedbaná údržba (navíc závada identifikovatelná pouhým pohledem). Normální řešení je to prostě vyměnit za nový konektory a musí to fungovat.

To na co ale konektory prakticky nemaj vliv je nějaký vybíjení baterky. Přechodovej odpor může ovlivnit výkon dobíjení ale nezpůsobí nějakej odběr z baterie v klidovým stavu. To by ty konektory musely bejt v takovým stavu že by neizolovaly 12V od kostry aby tam vznikl nějakej svodovej proud (a to by při 12-14V už by asi byly spíš na uhel). A platí to jak pro konektor mezi regulátorem a alternátorem tak pro konektor mezi regulátorem a baterií.
Co se týče stavu regulátoru tak jsem výslovně psal že "..skrz regulátor kterej má na výstupu diodovej usměrňovač,a je v pořádku ,..". Takže ano, pokud je regler vadnej tak může být tím ale to se zjistí velmi snadno prostým změřením odběru v klidu jak je zmíněno výše ve fóru.

Alternátor by mohl bejt přerušenej nebo třeba na popel a taky nic jako odběr z baterie v klidu nezdvihne s vyjímkou jednoho případu a to pokud by regulátor měl řídící obvod uvnitř řešenej tak blbě že by v případě porušení izolace alternátoru (zkrat nebo svod na kostru) došlo ke zvýšení odběru (silně nepravděpodobný, regulátory s takovým napájením řídícího obvodu maj zpravidla jeden kladnej výstup napojenej za spínačku). Každopádně v takovým případě už by alternátor nedobíjel plným výkonem a takovou závadu lze odhalit prostým změřením odporu vinutí proti kostře. Samotný vliv takovýho poškozenýho alternátoru na případný nadměrný odběr regulátoru lze snadno odhalit měřením proudu kterej bude brát regulátor s připojeným a s odpojeným vinutím alternátoru (v klidu).
Dokud má alternátor funkční izolaci a není tam svod nebo zkrat na kostru tak se při stojícím motoru chová pro ss proud jako pahýl kterej nikam nevede. Takže i kdyby tam byl mezizávitovej zkrat nebo přerušený vinutí tak baterku vytloukat nebude.

Připouštím že můžou být vadný obě věci současně ale bezdůvodně vyměnit všechno a propojit to natvrdo není nutný pokud je po ruce multimetr.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ducati Monster 695 přestala startovat Ducati Monster 695 blahi 7 5.7.2023 v 19:04 pma1
Výměna kapaliny a odvzdušnění spojk... Ducati Monster 695 __unq__ 8 19.7.2022 v 10:30 __unq__
Kryt sedla spolujezdce Ducati Monster 695 Šnek82 0 3.10.2021 v 17:00 Šnek82
budíky monster 695 Ducati Monster 695 pajis84 0 6.9.2021 v 10:39 pajis84
Motocentrum Ostaševski Mělník Ducati Monster 695 Nikitka35 12 18.2.2021 v 15:32 Ivos


TOPlist