bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vybíjení baterie
20.5.2023 v 20:34
Po odstávce na týden nebo dva nenastartuju. Posledně jsem nastartoval pomocí kabelů k autu. Po pár kilometrech se baterka zřejmě dobila a pak už ok. Ale po dalším odstavení na pár týdnů zase nic. Budíky, světla se rozsvítí. Ale pak jen cvakne relé, ale startér se nerozjede. Už se to takto tenhle rok opakovalo několikrát.
Dneska jsem tam přehodil litiovku z druhé moto a cajk.
Chci věřit tomu, že je baterka po smrti a stejně chci koupit "litiovku" i do téhle. Ale jednou se mi to stalo i s tou litiovkou. Po zimě jsem ji tam zapojil. Ale startoval jsem až po asi dvou týdnech a nechtělo se tomu. Po krátké jízdě už zase ok.
Předpokládám tedy, že to dobíjí. Ale neměřil jsem.
Vypadá to, že baterku něco vybíjí. Ale netuším co. Není tam žádný alarm, zásuvka, nic. Opět jsem to zatím neměřil.

Neměli jste někdo podobný problém? Na co se zaměřit, pokud tam opravdu je nějaký "parazitický" odběr?

Po vypnutí na budíkách bliká dioda imobilizéru. Ale ta po asi 24 h zhasne. A nevěřím tomu, že by to vybila. Dřív se to nestávalo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybíjení baterie

23.5.2023 v 22:57 | Nahoru | #1

Stana.k. píše: PS.: Nejlépe vymen i regulátor dobíjení a nejlépe kabely prepoj natvrdo tzn. Bez konektoru. Každá motorka na to trpí. Už jsem to řešil u 3ks. Bohužel už nevím v jakém pořadí jsem postupoval. Ale až jsem to udělal vše tak to bylo ok



Tak snad že bys napsal těm co to vyráběj že jsou úplně pitomí a už asi 50 let cpou do motorek konektory a regulátory co nefungujou.
A zvláštní je že to dělaj u všech značek a stejně.

A taky bych strašně rád viděl jak skrz regulátor kterej má na výstupu diodovej usměrňovač, a je v pořádku, procpeš nějakej reverzní proud co by byl schopen vyšťavit baterii (taková běžná schottky má dneska reverzní proud okolo 1mA při 100°C a při poklesu pod 80° to jde na uA, u obyč křemíkovejch to nepoleze přes 10uA ani nad 100°C).

Ad měření multimetrem - jako základní diagnostika ok ale občas je tam zrada.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybíjení baterie

24.5.2023 v 06:43 | Nahoru | #2
combust> já neříkám že konektory dělají špatně pane chytrej. Jen je to stará vrána a ty závady bývají stejné! Jsou tam celkem vysoké proudy. Často je pak vidíš, jak je to tam začernale teplem. Může tam prostě vznikat odpor teplem. Nebo kolikrát jsou jen zoxidované. Samozřejmě pokud měníš rovnou oboje alternátor i regulátor a je to nové, tak asi jej můžeš nechat. Já to bohužel udělal postupně. myslím že první regulátor a pak alternator.
Proto je nejlepší zajít na americké fórum a hledat tam kde s tim mají zkušenosti a podělí se o řešení, než se ptát tady hejtru na motorkáři cz.
Kdyby jsi četl pořádně, sám jsem psal že se mi výměna alternátoru nezadala, ale fungovalo to. Btw jak víš že má v pořádku regulátor?

_unq_> ano, nová motorka je řešení, když nechceš řešit problémy :D

Naposledy editováno 24.05.2023 07:33:22
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ducati Monster 695 přestala startovat Ducati Monster 695 blahi 7 5.7.2023 v 19:04 pma1
Výměna kapaliny a odvzdušnění spojk... Ducati Monster 695 __unq__ 8 19.7.2022 v 10:30 __unq__
Kryt sedla spolujezdce Ducati Monster 695 Šnek82 0 3.10.2021 v 17:00 Šnek82
budíky monster 695 Ducati Monster 695 pajis84 0 6.9.2021 v 10:39 pajis84
Motocentrum Ostaševski Mělník Ducati Monster 695 Nikitka35 12 18.2.2021 v 15:32 Ivos


TOPlist