Naposledy editováno 10.05.2023 21:14:52
Eddie83 píše: Cihla má jednu náplň. Ovšem sojku má jednolamelovou suchou klasicky jako u auta. Normálně jsem tam lil motul 10w40. 4.5 litrů. Než ze spodu přišroubuješ filtr, tak ho naplň do plna olejem. A ten krycí trojúhelník na tři imbusy musí perfektně těsnit, jinak to sákne. Tady je totiž filtr potopený v oleji. Zdar
A na tu jednu náplň jsi přišel jak? Kudy by se přes tu suchou spojku automobilového typu dostával olej z motoru do převodovky? Samozřejmě, že má dvě náplně.
Naposledy editováno 10.05.2023 21:53:36
Eddie83 píše: Cihla má jednu náplň. Ovšem sojku má jednolamelovou suchou klasicky jako u auta. Normálně jsem tam lil motul 10w40. 4.5 litrů. Než ze spodu přišroubuješ filtr, tak ho naplň do plna olejem. A ten krycí trojúhelník na tři imbusy musí perfektně těsnit, jinak to sákne. Tady je totiž filtr potopený v oleji. Zdar
Ne tak docela, "cihly" jsou obecně K-čka od řady K100 až po K1200 s podélně uloženým motorem (do cca 2005 ) a ty maj všechny separovanou olejovou a převodovou náplň. Proto nemaj potřebu používat motorový oleje určený pro společný náplně (viz. specifikace JASO MA). Zato se u nich udává olej se specifikací "HD" což v době uvedení poslední takový K1200 bývaly oleje u kterých byly větší nároky na výdrž než u běžných automobilových (dneska jsou to typicky ACEA Ex a API Cx specifikace).
K1200LT s motorem podél byla na některých trzích souběžně i s novější K1200 s motorem naštorc (asi do 2008). Tam se možná udála nějaká změna a má to možná nějak udělanou společnou náplň (to už se ale v místních manuálech nenajde protože to je na DVD verzi manuálu).

Nakonec z toho vyplyne, že jsi neměl K 1200 LT, ale RS, vůbec nevíš, kde je na tom převodovka, takže jsi měnil jenom olej v motoru, a že motory napříč nejsou v LT, ale v GT.
Co si tak matně vzpomínám tak známej u LT prskal hlavně kvůli přístupu k výpušťáku toho převodovýho oleje ale už nevim jestli tam překážel stojan nebo nějakej držák.


combust píše: Eddie83> Žádný. Všechny co jsem viděl a u něčeho asistoval byly cizí. Taky proto jsem psal že je možný že tam existovala nějaká verze co tam mohla mít něco jinak (i když to by bylo u BMW dost divný). Každopádně všechny "cihly" co jsem viděl já od K75 až po 1200 s motorem podél to měly odděleně a v převodovce převodovej olej.
Co si tak matně vzpomínám tak známej u LT prskal hlavně kvůli přístupu k výpušťáku toho převodovýho oleje ale už nevim jestli tam překážel stojan nebo nějakej držák.
Eddie83 píše: Krautkopf> Tak podle mě LT, RS, GT má uložený motor v rámu totožně .
Do roku 2005, kdy bylo GT odvozené od RS.
https://de.wikipedia.org/wiki/BMW_K_1200_GT
Teď ale to nejdůležitější - jak je to s tou společnou olejovou náplní, když je motor a převodovka zvlášť?

EmílekKapusta píše: chlapi dočetl jsem to až do konce, ale furt nevím jestli moje LT z roku 99 má dvě náplně. určitě ale nevěřím tomu, že se míchá motorový olej s převodovým v jakémsi poměru. asi bude nejlepší to odstrojit vypustit vyměnit a zjistit si to sám
Jo, a tady to máš i na videu jak to udělat (když nevěříš tomu co se píše v návodech co jsou v linku hned v první odpovědi )
EmílekKapusta píše: ....... určitě ale nevěřím tomu, že se míchá motorový olej s převodovým v jakémsi poměru...
Si ještě neodpustím takovej koment (doteď nebyl čas).
Komunikace na zdejší fóru vyžaduje vyšší kognitivní schopnosti než tupý příjem informací.
To výše byl totiž "humor ve spojení s klasickou metodou disputace - reductio ad absurdum".
To se pozná tak že když někdo do vlákna dá video kde je přímo ukázáno že K1200RS má oddělenou olejovou náplň pro motor a převodovku (viz. video v příspěvku #8).
I pro jazykově méně zdatně je tam totiž vidět následující.

Tak to je prosím nalévací otvor pro převodový olej.
a

A to je výpušťák (autor videa si položil zrcadlo pod motorku a by se to pohodlněji natáčelo).
Ale někdo (čti Eddie83) to rozporuje a jede si svou o společné náplni.
Slávek-TDM tedy použil jistou formu logického důkazu jehož výsledek je nesmysl (z videa je jasné že tam jsou separované náplně, z manuálů taky, z osobních poznatků několika členů fóra taky a nejde míchat převoďák s motorákem protože to prostě nedává smysl), výsledkem je tudíž negace předpokladu co tu razí Eddie83.
Naposledy editováno 19.05.2023 21:22:38

Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
tlumiče BMW K 1200 LT | EmílekKapusta | 11 | 12.9.2023 v 16:27 assassin |
BMW K1200LT BMW K 1200 LT | Alexáč | 10 | 6.9.2023 v 12:09 Gemin |
brzda BMW K 1200 LT | EmílekKapusta | 7 | 21.8.2023 v 11:14 Eddie83 |
brzdy BMW K 1200 LT | EmílekKapusta | 1 | 12.8.2023 v 19:58 OndraCB |
seřízení tlumiče BMW K 1200 LT | EmílekKapusta | 1 | 27.7.2023 v 07:18 Marťas33 |