bmw_r1300gs_cartec

Téma: Omán na 3 etapy
Hledám parťáka na výlet, je to trochu komplikované, ale snad to popíšu srozumitelně.
můžu mít volno vždy jen 3 týdny a chtěl bych trochu brouzdat na východu, takže tady je plán:
1 etapa:
start na konci října
před startem kvůli úspoře času odvézt motorky dodávkou do Řecka a nechat je převézt lodí do Izraele
přelet do Izraele, vyzvednout motorky a jet Izrael, Jordánsko, SA, Omán
letět domů
2 etapa
moc toužím vidět Dakar, takže v lednu letět do Ománu, přejet do SA, mrknout na nějakou etapu Dakaru, pobrouzdat jižní Omán a opět letět domů
3 etapa
v březnu/dubnu letět do Ománu a na motorkách jet domů po zemi:
SAE, SA, Katar, SA, Bahrajn, SA, Kuvajt
z Kuvajtu jsou dvě možnosti - v případě dobré situace přes Irák, Irácký Kurdistán, Turecko a domů, nebo v případě špatné bezpečnostní situace krátký přejezd přes Irák do Íránu, Turecko a domů

technické věci:
karnet bude potřeba
spaní stan/střecha podle počasí. Rád su ve stanu, ale v blátě a dešti jdu radši pod střechu
určitě off, ale nic extrémního, mám plotnu s 8 šrouby v zápěstí, Afru kvůli tomu v automatu a při přetížení ruky mám problémy. Řekněme off do 3/5
převoz motorek Řecko - Izrael mám pořešený, cena cca € 350,-
parkování motorek v Ománu mám domluvené
víza budu řešit přes Moravia contact pokud možno všechny dopředu
body a hezká místa po cestě mám celkem naplánované

Byl jsem už na blízkém východě, takže nějaké zkušenosti mám a preferuju to samé od potencionálního parťáka. Celkem rád chodím, takže bych rád dělal i nějaké procházky, ne jen ve stylu japonského turisty - zastavit, fotka, jedeme.
Celkem komplikované je to se mnou ohledně jídla atd. Tyhle věci vůbec neřeším, a s člověkem, který vstane v 9, vyráží se po snídani a kafíčku v 10, ve 12 je obýdek a cigaretka, jede se za 2 hodiny a za hodinu se svačí, aby se v 17 hod hledal nocleh jet fakt nemůžu. Já si ráno švihnu něco malého a večer si udělám něco u stanu na vařiči, zbytek dne věnuju cestování.
Rozhodně bych chtěl nějaký krátký seznamovací výlet.

pokud jsem na něco zapomněl, tak odpovím níže.

Vím, že to není jednoduché, hlavně časově, ale třeba je náhoda blbec a někdo rozumný kdo by takový výlet chtěl tu je , toš uvidíme

Naposledy editováno 04.05.2023 21:45:46

4.5.2023 v 22:36 | Nahoru | #1
První problém bude dostat motorku do Izraele , nevím jestli kolem toho něco zjišťoval, ale podle mě je to nereálné.

4.5.2023 v 22:43 | Nahoru | #2
Další problém je přejezd hranice Izrael - Jordánsko viz
TADY

Všeobecně je velmi komplikované až nereálné cestovat do dalších arabských zemích a mít v pase vízum z Izraele, většinou pak žádné vízum do arabského světa nedostaneš.

2 reakcí na tento příspěvek Omán na 3 etapy

4.5.2023 v 23:05 | Nahoru | #3
Jinak pokud chceš zažít africkou exotiku, Saharu a mnoho dalšího, doporučuji Tunisko.
Loni jsem ho projel úplně celé , sám a na čtyřkolce, spal jsem ve stanu, bylo to naprosto super !VIDEO

4.5.2023 v 23:17 | Nahoru | #4
DavR1> pekny

5.5.2023 v 06:18 | Nahoru | #5
DavR1> přeprava do Izraele nejen že je možná, ale je už i ověřená a domluvená, cena € 350,- RO-RO loď, takže jen motorka bez pasaýéra, proto ji tam chci vézt dopředu

o problémech s Izraelským vízem vím, letos jeden Čech jel na motorce na Dakar, měl v pase Izrael a normálně přejel přes Jordánsko do SA bez jakýchkoliv problémů, nicméně já to podcenit nechci a budu mít dva pasy, do jednoho půjdou razítka Izraele, do druhého všechna ostatní. Komunikoval jsem i s dalšími lidmi, kteří tuhle trasu jeli... Zprávy z naší státní správy bych opravdu bral s rezervou

nejsem jeden z těch, co dají do google maps trasu a řeknou si, to jedu..... Většinu informací (zásadní všechny) mám zjištěné a ověřené
samozřejmě se může stát cokoliv, pokud by mě nepustili do Jordánska, tak budu prostě 3 týdny v Izraeli, potom zase nechám motorku přehodit do Řecka a pojedu domů.

Naposledy editováno 05.05.2023 06:21:00

5.5.2023 v 06:29 | Nahoru | #6
Pavel je z lidi, kteri si zpravy velmi peclive overuji, umi planovat a veci ma velmi dobre nastudovane. kdyz neco napise, tak to ma podlozene. drzim palce.

2 reakcí na tento příspěvek Omán na 3 etapy

5.5.2023 v 09:28 | Nahoru | #7
Taky jsem toho už dost objel , loni na podzim Irák .. atd atd. Už 8 let jezdím 2x ročně někam.
Letos byla v plánu Sýrie přes Libanon, ale narazil jsem na neřešitelné problémy, hlavně doprava stroje, z Kypru i Turecka všechny spoje zrušili.
Přes Izrael jsem také uvažoval, ale v přístavu dělají Izraelci velké problémy, najdi si to ve forech, oni tam nechtějí turisty s vlastním vozidlem, jsou v tomto ohledu dost nepřátelští.
Stejně tak je problém z Izraele po zemi někam vycestovat už vůbec né směrem Libanon Sýrie :D
Já jsem zvyklej na hraniční problémy, v Turecku jsem řešil pičoviny 2x 5 hodin .. stejně tak v Rusku nebo Kyrgyzstánu atd.
Náhradní plán bylo Alžírsko, jižní část Sahary až k Nigerii , ale po tom co mi přišlo z ambasády v Praze za nesmyslné podmínky, odepsal jsem jim, že se asi posrali a to byl konec.
Takže za měsíc vyrážím do Západní Sahary přes celé Maroko až k hranicím Mauretánie ... snad to bude bez komplikací a tobě ať se daří !

5.5.2023 v 10:42 | Nahoru | #8
za mě pěkný plán, včetně přípravy - mám i podobný styl cestování, chci něco vidět tak kombinuju jízdu a procházky, spím kde se dá a jím coi si uvařím v kombinaci s místní kuchyní

ale nedám to časově, vše jsem až do příštího roku vyplýtval v jižní americe

5.5.2023 v 11:09 | Nahoru | #9
DavR1> přeprava v Izraeli podle konkrétní zkušenosti člověka z tohoto roku a agenta, kterému jsem psal a komunikujeme spolu by opravdu neměla být problém, samozřejmě ale stát se může cokoliv...
Libanon a Sýrii bych taky moc chtěl, ale Sýrie je průser bezpečnostní, doprava je možná jen s doprovodem a na to kašlu. Přechod z Libanonu do Izraele je nemožný. Doprava z Řecka do Libanonu možná je RO-Ro loď stejně jako do Izraele. Byl to původní nápad, ale zavrhnul jsem ho pro nemožnost přechodu do Izraele a mnohem komplikovanější dopravě motorky do Libanonu. Hodně mě to ale mrzí, je tam pár míst, které bych rád viděl
Stát se může cokoliv a na téhle straně se může změnit cokoliv, s tím počítám a proto mám připravené alternativy. Když cokoliv nepůjde, tak vždycky můžu stejnou cestou zpátky

1 reakcí na tento příspěvek Omán na 3 etapy

5.5.2023 v 11:37 | Nahoru | #10
Sýrie je z velké části naprosto bezpečná, chtěl jsem jet trasu Damašek - Homs - Aleppo na netu je mraky lidí co to jelo, úplně v pohodě žádný doprovod být nemusí , nebezpečný je západ směrem Rakka a tam je to fakt o hubu.
Jinak doporučuji Irácký Kurdistán, naprostá bezpečnost a krásná země .. projel jsem ji křížem krážem autem ..
klip mám tady ..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Omán na 3 etapy

5.5.2023 v 12:19 | Nahoru | #11
DavR1> minulý týden jsem se z Iráckého Kurdistánu vrátil

5.5.2023 v 12:27 | Nahoru | #12
jets> super

5.5.2023 v 19:49 | Nahoru | #13

DavR1 píše: Hele v pohodě já nejsem žádnej prudič :D .. budu rád když se ti to povede, každý by se někdy měl pokusit o nějakou odvážnou cestu ..

Tak potom prosím poreferuj, chceme to jet příští rok

Naposledy editováno 05.05.2023 19:49:49

15.6.2023 v 21:53 | Nahoru | #14
super výlet !!! já zrovna hledám jak se dostat z Íránu do Ománu trajektem, pak do Saudský se podívat za klukama na Dakar. Přemýšlím nechat si odvíst moto do Turecka a pak po vlastní ose. Zatím nevím jak zpět motorku, nebo jestli to vzít jinudy po ose.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Afrika 1100, postřehy a zkušenosti [1 ... 24, 25] Honda CRF1100L Africa Twin, Honda CRF1100L Africa Tw... Dušan_Sihelský 727 4.4.2024 v 12:27 dave-lister
Konfigurace Hondy Africa Twin Adven... [1, 2] Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports Bigbear 57 3.4.2024 v 20:52 Bigbear
ATAS vs GS nebo [1, 2] BMW R 1250 GS Adventure, Honda CRF1100L Africa Twin ... Jakub-1 54 2.4.2024 v 08:14 Bigbear
Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290 [1, 2] KTM 1290 Super Adventure, Moto Guzzi V85 TT, BMW F 8... Edien 60 8.3.2024 v 23:39 Metric
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... RockStar1666 20 12.1.2024 v 11:08 docent