Měřil jsem odpor u horních cívek tedy origo a neorigo a hodnoty odporu byly stejné. Pak jsem zkoušel jiskru a všechny dávají stejně.
Další poznatek je, že po delším stání, motorka nechce moc chytnout. Dnes jsem to poprvé po zimní odstávce startnul a docela se to trápilo, pak to i po chvilce chcíplo. (svíčky už byly nové)
To se mi stalo i loni v sezóně, když to pár dní stálo.
Ještě se chystám pročistit filtr (mám K&N)
Po mírném zahřátí už startuje normálně. Motorku dávám dost často na boční stojan, může to mít vliv?
Mám ročník 2009, najeto něco málo přes 100 tis.
Olej to nežere a spotřeba je kolem 5 - 5,5l/100 km.
Díky za případné rady!
Pravá strana

Levá strana

1 reakcí na tento příspěvek BMW R 1200 GS zakarbonované svíčky na levém válci
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R 1200 GS zakarbonované svíčky na levém válci
Naposledy editováno 31.03.2023 12:59:05
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R 1200 GS zakarbonované svíčky na levém válci
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R 1200 GS zakarbonované svíčky na levém válci
A vymena krouzku?
Tak zasadni otazka je, jestli to ma vliv na funkci. Olej to dle pozorovani nebere.
Naposledy editováno 31.03.2023 14:12:59
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R 1200 GS zakarbonované svíčky na levém válci

1 reakcí na tento příspěvek BMW R 1200 GS zakarbonované svíčky na levém válci
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R 1200 GS zakarbonované svíčky na levém válci

2: teoreticky -po vypnutí motoru chvíli počkat s motorkou ve svislé poloze a počkat až steče olej zpět do vany? (předpokládám, že tam ten olej neteče z vany?)
No a 3 možnost ber spíš jako rýpnutí: prodat BMW a koupit místo toho motorku?

Taky mě ještě napadá, že po delší cestě by měly být i svíčky na levé straně v pohodě? Tj. až se vypálí případný olej nateklý při parkování? Aby se mohlo říct, že je to opravdu tím parkováním?
1 reakcí na tento příspěvek BMW R 1200 GS zakarbonované svíčky na levém válci

milonovo píše: Pokud to jede normálně, já bych do toho takhle nehrabal, maximálně, pokud chceš mít jistotu, můžeš změřit tlaky. Přiznám se rovnou, najeto na tom mám prd, ale např. na baworak.cz jsou fotky motoru po cca 300tkm a ten levej válec je zakarbonovanej prostě víc a je to pravděpodobně tím, že to většinou stojí na tom bočním stojánku. Zvlášť když píšeš, že Ti to olej nežere. Když si vzpomenu, kolikrát jsem si touhle přehnanou starostlivostí a zkoumáním, proč to funguje vyrobil problém už tak aktivní nejsem .
Toto by se melo tesat do kamene a pismena pozlatit....byl jsem uplne stejny a vetsinou je takova "oprava" na skodu

Já mám prostě rád, když věci fungují tak, jak fungovat mají...
Došel jsem k závěru, že to pořádně projedu. Budu se snažit parkovat na cent. stojanu a budu kontrolovat svíčky. Do žádných větších akcí se teď pouštět nebudu :D
Ještě jsem si vzpomněl, že cívka na levém válci byla špatně nasazená, tedy šla vytáhnout rukou. Když jsem ji tam zatlačil, musel jsem pak použít vytahovák. Tak třeba to bylo tím. Dám pak vědět.
1 reakcí na tento příspěvek BMW R 1200 GS zakarbonované svíčky na levém válci
Naposledy editováno 03.04.2023 15:35:22
Featured in all BMW Boxers since 2003 (with the exception of the 850cc power units), dual ignition has been further modified and improved on the R1200GS. The auxiliary spark plug is now arranged at the outer edge of the cylinder, the ignition timing of both plugs being freely programmable as a function of load and engine speed in order to further optimise running smoothness, emission management, and fuel economy. Referred to as “phase shift”, this adjustment process is maintained consistently all the way from part load to full load.
In practice, this means different ignition timing points on both spark plugs in defined control map areas. When approaching full load, where dual ignition no longer provides any benefits, the phase shift effect is so large that the spark crosses over on the auxiliary plug in the expansion cycle (60 degrees at TDC). For all practical purposes this corresponds to single ignition on the central spark plug under full load.
https://motorcyclein...formation-index261e/
Kdyby pálily jenom za studena, tak by ty sekundární svíčky měly mít nižší tepelnou hodnotu.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Výměna baterie čidla tlaku pneu BMW [1, 2] BMW R 1200 GS | MarekZZ73 | 34 | 25.5.2023 v 16:53 Johny_Servis |
Bosna, MN, Chorvatsko 96-186 BMW R 1200 GS | montyjeg | 0 | 23.5.2023 v 09:27 montyjeg |
126 švícarsko BMW R 1200 GS | Motoďas | 9 | 17.5.2023 v 18:48 dafikk |
Kolísání otáček BMW R 1200 GS, BMW R 1200 C, BMW R 1200 RT, BMW R 12... | StB | 13 | 30.4.2023 v 17:16 StB |
Převodovka LC 2015 BMW R 1200 GS | Aren1 | 4 | 25.4.2023 v 13:31 Aren1 |