1 reakcí na tento příspěvek MT 07 olej
2 reakcí na tento příspěvek MT 07 olej
Pemik89 píše: Ber motul, já minuly rok motorex 1L za 560,- teď jsem dal motul 1L za 290,- a přijde mi to klidnější ? navíc je červený
přijde ti to klidnější? myslíš vážně, že na to má značka oleje vliv?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MT 07 olej
Pemik89 píše: Ber motul, já minuly rok motorex 1L za 560,- teď jsem dal motul 1L za 290,- a přijde mi to klidnější ? navíc je červený
a kdyz natankujes vervu tak to jede vic?
Humusus píše: lze použít olej jakékoliv značky splňující předepsanou specifikaci
přijde ti to klidnější? myslíš vážně, že na to má značka oleje vliv?
Jako normálně bych reagoval podobně ale vzhledem k tomu že Yamaha používá podobný argumenty v rámci propagace svých olejů tak mi to přijde jako relevantní u Yamalube hodnotit olej podle "pocitů".

Např. tohle je z Yamalube katalogu -

E: link na katalog
Naposledy editováno 25.03.2023 19:08:06
2 reakcí na tento příspěvek MT 07 olej
Ten motor má litrový výkon asi tak 100 koní/l čo je vysoká hodnota na atmosferický motor a toho oleja je tam pomerne málo. V manuáli máš presne čo za požiadavky na olej sú dané, v rámci toho nájdeš iste nejaké rozmedzie, ale za mňa: kúp ten lepší. Ja svojej motorke doprajem.
edit - Pozrel som čo je ten Motul5100 za olej a pramene sa mi nejak líšia či je polo- alebo plnosyntetický. Okrem toho som našiel zmienku že s ním niekomu v inej motorke šmýka spojka.
V manuále MT07 (neviem ale či rovnaký ročník ako máš) stojí k oleju:
Engine oil:Recommended brand:YAMALUBE
Type:SAE 10W-30, 10W-40, 10W-50, 15W-40,20W-40 or 20W-50
(graf)
Recommended engine oil grade:API service SG type or higher, JASO standard MA
Engine oil quantity:Without oil filter cartridge replacement:2.30 L
With oil filter cartridge replacement:2.60 L
+ máš tam graf s rozsahmi teplôt (ten mi sem neprenieslo)
Urobíš dobre ak tam naleješ ten yamalube lebo napríklad JASO (špecifikácia k spojke) nebude to isté MA a MA-2. Ten Motul 5100 má MA-2 a chcel som ti pôvodne navrhnúť Motul 7100, ten je synetický, ale má tiež MA-2.
Naposledy editováno 25.03.2023 19:47:08
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MT 07 olej
marna píše: Šetriť na oleji do takejto motorky je šetrne povedané prejavom nedostatku schopnosti myslieť.
Ten motor má litrový výkon asi tak 100 koní/l čo je vysoká hodnota na atmosferický motor a toho oleja je tam pomerne málo. V manuáli máš presne čo za požiadavky na olej sú dané, v rámci toho nájdeš iste nejaké rozmedzie, ale za mňa: kúp ten lepší . Ja svojej motorke doprajem.
A mohli by jsme vědět který je ten lepší?
A který je ten horší?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MT 07 olej
combust píše: A mohli by jsme vědět který je ten lepší?
A který je ten horší?
tak to snad urcuje cena ne? cobolske mysleni je velmi proste
2 reakcí na tento příspěvek MT 07 olej
Litrové motory so 100kW chodia do kytek pomerne svižne a môžeš do nich liať čo len chceš. Teda hlavne keď ich budeš využívať v porovnateľnom režime ako priemerný motorkár používa športovejšie ladenú motorku

1 reakcí na tento příspěvek MT 07 olej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MT 07 olej
marna píše: Páni odbavili ste sa? Vyššie som doplnil.
Litrové motory so 100kW chodia do kytek pomerne svižne a môžeš do nich liať čo len chceš. Teda hlavne keď ich budeš využívať v porovnateľnom režime ako priemerný motorkár používa športovejšie ladenú motorku
Jenže MT-07 má asi 105k/l a ne 100kW/l. V podstatě běžná hodnota u japonskejch motorek asi od přelomu 70/80-tých let. Takový motorky zpravidla "nejdou svižně kytek" (v podstatě je to úroveň výkonu co maj 35kW půlitry nebo sportovní cesťáky jako cbf).
A co se týče tvého výběru oleje. Jak Yamalube tak Motul maj u 10w-40 JASO MA2 a i to Yamalube má 10w-40 olej který označuje jako "plně syntetický". Takže je fajn že jsi doplnil svůj příspěvek ale který je ten lepší když to všecko plní MA2 a je to "syntetický"?
Naposledy editováno 25.03.2023 21:09:16
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MT 07 olej
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MT 07 olej
combust píše: Jenže MT-07 má asi 105k/l a ne 100kW/l. V podstatě běžná hodnota u japonskejch motorek asi od přelomu 70/80-tých let. Takový motorky zpravidla "nejdou svižně kytek" (v podstatě je to úroveň výkonu co maj 35kW půlitry nebo sportovní cesťáky jako cbf).
A co se týče tvého výběru oleje. Jak Yamalube tak Motul maj u 10w-40 JASO MA2 a i to Yamalube má 10w-40 olej který označuje jako "plně syntetický". Takže je fajn že jsi doplnil svůj příspěvek ale který je ten lepší když to všecko plní MA2 a je to "syntetický"?
Si slepý? Nikde nepíšem že MT07 má 100kW/l.
Tá "bežná" hodnota 100k/l je bežná v rámci motoriek, čo je však v rámci atmosferických 4taktov vysoká hodnota, akú u áut dosahovali M3 alebo S2000. Okrem toho opomínaš že tu nehovoríme o radovom 4valci ale o 2valci.
BTW Michal spomenul 100kW litrový trojvalec v aute, tak to pravdepodobne nebol atmosferický motor - vhodné rozlišovať a nepliesť hrušky a jablká.
Kohlstein píše: marna> Jestli tam na základě tvého rozboru někdo naleje ten Yamalube (litr v ceně čtyřlitrovky, např. Elf ), tak je ještě větší debil, než ty.
Ahá, pan je expert, polosyntetika triedy API SL no jó. Asi moc k svojim motorkám nemáš vzťah, určite by som nič tebou opatrované nechcel kupovať. Hlavně levně!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MT 07 olej
Tak to bys neměl psát tohle:
"Recommended engine oil grade: API service SG type or higher, JASO standard MA"

Nepôsobíš na mňa ako svojprávny jedinec tak odporúčam ešte si to tu raz prejsť aby si zistil že ten yamalube nie je drahší bez príčiny.
btw "vydržel" je dosť široký pojem

2 reakcí na tento příspěvek MT 07 olej
Humusus píše: lze použít olej jakékoliv značky splňující předepsanou specifikaci
přijde ti to klidnější? myslíš vážně, že na to má značka oleje vliv?
Jojo, přijde a myslím si že značka má na to vliv! Motorex určitě vydrží více, asi bude kvalitnější ale taky ta cena tam je za značku. Motul je sametovějši. - řazení jak z bavlnky. Na tom jednoválci od KTM je strašne cítit kvalitní/nekvalitní benzin a teď vím ze i olej.
Naposledy editováno 26.03.2023 12:23:33
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MT 07 olej
jawatar píše: Jen můj postřech.Do Ducati 800 icon jsem dal Motul 5100 /10w-40.....
Do DUCATI se vzducháčem a desmem, je ale předepsaný 15W50!!! Hlavně pro letní vedra, tam ta 10W40 není, zcela optimální

" hlavně,na těchto dvou,výkonem stejných motorkách se jezdí tak, že nejsou tepelně zrovna přetěžované , nemluvě o otáčkách!Pár lidí,co používají Motul zn?m a všichni v poho !"
tak to tak prosto je, lebo je cez oleje a viskozity ekspert, ví co je pro jeho stroj dobrý a hlavně JE V POHO

Nemluvě vo tom že Ducati vosumset ikón je typickej zimnej stroj takže k pšehžátí prostě docházet nemúže!

1 reakcí na tento příspěvek MT 07 olej

Otázka v podstatě zněla "má cenu drahej yamalube nebo stačí 5100 od motulu?".
Pemik89 - motul je ok bo je červený a 690 LC4 běží s motulem klidněji než s motorexem
(čili jednobuch na valivejch ložiskách nemá problém s motulem 7100 v 10W-60, podotýkám že 5100 je hnědej, v takový třídě se ani nedělá a ani yamalube nemá v nabídce podobnej olej)
Marna - "Urobíš dobre ak tam naleješ ten yamalube lebo napríklad JASO (špecifikácia k spojke) nebude to isté MA a MA-2. Ten Motul 5100 má MA-2 a chcel som ti pôvodne navrhnúť Motul 7100, ten je synetický, ale má tiež MA-2" + Elf nebrat, protože je levnej, je jen polosyntetika a API SL
(takže yamalube který se vyskytuje ve třídě 10w-40 ve variantách "minerál, polo a plně syntetický" v API SG JASO MA2 jsou ok ale Elf s vyšší API a stejným JASO není i když je ten francouzskej olej, co se většiny známejch parametrů týče, prakticky shodnej s "polosyntetikou" yamalube M081YMC692 což je olej přímo doporučenej yamahou pro prakticky celou řadu MT - mimochodem - připouští i "minerál". Jistou logiku by to mělo pokud bychom předpokládali že yamalube má API SG proto aby nemuseli respektovat omezení na obsah aditiv požadovaný u novějších API, touto logikou by pak RS4GP s API SL byl na úrovni toho ELFu za 160kč a motul 5100 nebo 7100 by byli outsideři protože plní API SN která je z pohledu chemickýho složení přísnější než SG a SL).
Valve -preferuje yamalube protože yamahám praskaly válce a s yamalube se mu to nestalo.
(takže pro řadovej 4vál s výkonem 200k/l co točí 14000 je yamaháckej olej záruka že neprasknou válce - menší problém je trochu v tom že yamalube není v řadě případů vlastní výrobek yamahy a v průběhu let se to i měnilo, subdodavatel byl např. i BP, čili Castrol, takže bez přesnýho udání typu oleje to není příliš hodnotná informace - v současnosti zabírá seznam olejů od yamahy asi 4 stránky v seznamu olejů schválených JASO. A jiní provozovatelé R6 nemaj takový problémy).
Jawatar - 5100 10w40 zlepšila řazení a je levnější
(to by bylo slovo do pranice ale muselo by být jasné co za olej tam bylo před tím, pokud to totiž byla 15w50 co do ducny patří tak je jasný že s jinou viskozitní třídou se to chová jinak, good luck s viskozitou o 25% menší než požaduje výrobce).
Fešo - 40tkm s motulem a cajk
(patrně suzuki gsf1200 která má dle požadované API ještě nižší nároky než MT-07, asi by byla "cajk" s jakýmkoliv olejem s JASO MA a snesla by i olej který by nevyhověl JASO T903 v posledních dvou revizích, nicméně aspoň je z nájezdu jasný že výrobce neuvádí zákazníka v omyl a ten motul je olej a ne brusná pasta - tedy pokud se letos náhodou neukáže že mu zmizely zuby z převodovky

Ostatní jsou víceméně toho názoru že tam lze nalít cokoliv 10w40 JASO MA - k tomu bych dodal jen to že na stránkách JALOS se dá dobrat k aktuálnímu seznamu olejů plnících některou specifikaci JASO MA/MB , někteří výrobci si totiž hrají se slovy "splňuje" a "odpovídá" a uvádějí na obalech kde co (nic co by se týkalo výše zmíněných značek).
Srovnat dva oleje by znamenalo prohnat je na identickejch motorech stejným testovacím cyklem/metodikou a pak by se vidělo. V případě yamalube a motulu 5100 by šlo srovnat dosažený výsledky z testování který se provedlo při atestu na to API SG protože to maj oba uvedený ve speckách. Bohužel protokoly s výsledkama nejsou zrovna běžně publikovaný (a čertví kdy to testovali protože SG je zastaralá už asi 10 let - což mimochodem znamená že jak ten yamalube tak ten motul by dnes měli mít stejný složení jako v době testu na API SG) a navíc se to testovalo na motorech co byly ve výrobě před 30 lety.
Naposledy editováno 27.03.2023 13:56:46
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MT 07 olej
Tvoje závery majú určité trhliny, napríklad v tom že určitý výrobca motora môže mať našpecifikovaný svoj olej z dôvodu použitia materiálov alebo technického riešenia a to pravdepodobne nevyhodnotíš na univerzálnom zariadení na testovanie oleja (problematika známa majiteľom áut BMW - sú servisáci ktorí prisahajú na firemné náplne). Ďalej oleje sa obvykle netestujú v motoroch ale v prípravkoch na to určených.
No a na zamyslenie je formulácia "tam lze nalít"

Na základe toho aké dlhé sú intervaly výmeny, objemom toho oleja 2,3l, koľko priemerne najazdíme za sezónu a aké sú rozdiely v cenách medzi olejmi je pre mňa jasne dané že motoru doprajem aspoň nadpriemerný olej ak už rovno nie ten yamalube. Rozdiel sú tak 4 večery v hospode rozložené na 2 sezony?

A hlavne, čo píšeš na konci že špecifikácia a výsledky testov nie sú dostupné: veď to je jasné - neviem to vyhodnotiť že stačí lacnejší tak musím kúpiť originál. Základné procesy rozhodovania v podmienkach čiastočnej informovanosti za dodržania podmienky opatrnosti.
Ale sme slobodní, kto chce šetriť na oleji nech tak robí

Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Někdo z Prahy na občasný pojezd Yamaha MT-07 | Carlitos | 2 | 18.9.2023 v 12:26 Cognomen |
Skútr 750 nebo moto [1, 2] Honda NC 750X, Yamaha MT-07, Yamaha Tracer 7 / 700, ... | Inkvizition | 39 | 13.9.2023 v 00:03 maco |
podřazení přes omezovač Yamaha MT-07 | Andloc | 8 | 25.8.2023 v 13:55 FiZzeR |
Yamaha MT-07 fórum (nejen)pro majitele [1 ... 32, 33] Yamaha MT-07, Yamaha MT-07 Moto Cage, Yamaha XSR 700... | SuperSic58 | 970 | 16.8.2023 v 19:49 SuperSic58 |
větrný štít / dunění v helmě Yamaha MT-07 | Andloc | 25 | 19.7.2023 v 11:17 Andloc |