bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Transalp XL750 nebo Yamaha Tenere 700
Uvažuji o výměně starého V-Stroma a váhám mezi Transalpem a Tenerkou. Hoďte pls. vaše názory k čemu by jste se přiklonili. Terén/cesta 50/50. Je jasné, že Tenerka bude více zaměřená na terén a Transalp naopak silnice ?
Díky za vaše názory
Anketa: Transalp XL750 vs. Yamaha Tenere 700
Honda XL750Transalp
47%
29
Honda XL750Transalp
2%
1
Yamaha Tenere700
50%
31
Yamaha Tenere700
2%
1

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Transalp XL750 nebo Yamaha Tenere 700

25.3.2023 v 10:54 | Nahoru | #1
Metric> clanek 13

Obecné povinnosti výrobcş
1. Výrobci zajistí, aby vozidla, systémy, konstruk?ní ?ásti a samostatné technické celky, které vyrobili a které jsou
uvedeny na trh, byly vyrobeny a schváleny v souladu s po?adavky stanovenými v tomto na?ízení, a zejména
s po?adavky ?lánku 5.
2. Výrobci odpovídají schvalovacímu orgánu za vőechny aspekty postupu schvalování a za zajiőtĎní shodnosti výroby.
U vícestupňového schválení typu odpovídají výrobci také za schválení a shodnost výroby systémş, konstruk?ních ?ástí
nebo samostatných technických celkş, které vmontovali ve stupni dokon?ení vozidla. Výrobci, kte?í mĎní konstruk?ní
?ásti, systémy nebo samostatné technické celky, které ji? byly schváleny na ni?őích stupních, odpovídají za schválení
typu a shodnost výroby pozmĎnĎných konstruk?ních ?ástí, systémş nebo samostatných technických celkş. Výrobci
p?edchozího stupnĎ poskytnou výrobcşm následujícího stupnĎ informace o ka?dé zmĎnĎ, která mş?e ovlivnit schválení
typu konstruk?ní ?ásti, systému nebo samostatného technického celku ?i schválení typu vozidla. Takové informace se
poskytují bezprost?ednĎ po udĎlení nového rozőí?ení schválení typu vozidla, a nejpozdĎji k datu zahájení výroby
neúplného vozidla.
3. Výrobci, kte?í upraví neúplné vozidlo zpşsobem, který vede k za?azení do jiné kategorie vozidel, co? má za
následek, ?e po?adavky, které byly posouzeny v p?edchozím stadiu schvalování typu, se zmĎnily, jsou odpovĎdní také za
splnĎní po?adavkş platných pro kategorii vozidel, do ní? upravené vozidlo spadá.
4. Pro ú?ely EU schválení typu vozidel, systémş, konstruk?ních ?ástí a samostatných technických celkş jmenuje
výrobce usazený mimo Unii jediného zástupce usazeného v Unii, aby jej zastupoval p?ed schvalovacím orgánem.
Doty?ný výrobce jmenuje také jediného zástupce usazeného v Unii pro ú?ely dozoru nad trhem, co? mş?e být tentý?
zástupce, který byl jmenován pro ú?ely EU schválení typu.
5. Výrobci zajistí, ?e jejich vozidla, systémy, konstruk?ní ?ásti a samostatné technické celky nejsou zkonstruovány tak,
aby zahrnovaly strategie ?i jiné prost?edky, které mĎní jejich výkonnost prokázanou v prşbĎhu zkuőebních postupş tím
zpşsobem, ?e p?i fungování za podmínek, které lze dşvodnĎ o?ekávat p?i bĎ?ném provozu, nesplňují toto na?ízení.
6. Výrobci zavedou postupy, kterými zajistí, ?e sériová výroba vozidel, systémş, konstruk?ních ?ástí a samostatných
technických celkş zşstane ve shodĎ se schváleným typem

bod 6 znamena že pokud je vozidlo schvalene tak tak musi zustat

(reakce na) Transalp XL750 nebo Yamaha Tenere 700

25.3.2023 v 12:19 | Nahoru | #2

tenere píše: 6. Výrobci zavedou postupy, kterými zajistí, ?e sériová výroba vozidel, systémş, konstruk?ních ?ástí a samostatných
technických celkş zşstane ve shodĎ se schváleným typem

bod 6 znamena že pokud je vozidlo schvalene tak tak musi zustat

1. V bode 6 sa špecificky píše o "sériovej výrobe". Ak mi u dealera prehrajú software, nie je to sériová výroba. Kontroloval som aj anglický text, je tam "series production", teda nejedná sa o chybu v preklade.
2. V prílohe č. 2 (Annex 2) sa nachádza zoznam prvkov, ktoré podliehajú schvaľovaniu. Nič z toho sa nedá napasovať na tempomat ani quickshifter. Motoricky sa vozidlo homologizuje z hľadiska úrovne hluku, emisií, rizika vzplanutia atď. Ono tá vyhláška sa vzťahuje na kategórie M, N a O - teda nie L, ale predpokladám, že u L to bude podobné. To si si vlastne ani nevšimol.

Fakt, že sa jedná o bežnú prax, ktorá sa vykonáva už aspoň 10 rokov a zatiaľ nikto nevyhral žiaden spor s výrobcom, napovedá, že to asi tak horúce nebude. A je to škoda, ja som premýšľal o výmene 790-ky za niečo väčšie (teda pohodlnejšie) a keby mi stačilo, ako Ty hovoríš, kúpiť si z Powerparts ladený výfuk (ten mimochodom schvaľovaniu podlieha), nechať si ho namontovať (aby som sa vyhol tomu, že by sa jednalo o subjektívnu zodpovednosť výrobcu dodržať vyhlášku) a výrobca by mi musel vrátiť peniaze za motorku, veľmi by sa mi to hodilo. Nová stála o dosť viac než 300 tis., výfuky stoja cca 20, takže by som za ňu mohol dostať povedzme 300 - to za 3 roky starý stroj s 30+ tis. km nedostanem ani zďaleka.

Lenže je tu tá veta o sériovej výrobe.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Tenére World Raid vs alternativy - ... [1, 2, 3, 4] Yamaha Tenere 700, Aprilia Tuareg 660, Yamaha Tenere... Enky 116 Včera v 08:48 bazin.
Výber cestovného endura [1, 2, 3] Yamaha Tenere 700, BMW F 850 GS, KTM 790 Adventure R... Metric 61 16.4.2024 v 08:33 Metric
TransAlp 750 delší zkušenosti [1 ... 4, 5] Honda XL750 Transalp Roman2bk 137 14.4.2024 v 13:54 JAVR
trať enduro Yamaha Tenere 700 Eskoun 2 9.4.2024 v 13:49 MH79
jaké kufry na TA750 Honda XL750 Transalp Roman2bk 5 8.4.2024 v 20:33 Roman2bk


TOPlist