V oficiálním manuálu se píše SAE 10W40
SAE 10W-40 Tyto oleje jsou většinou označovány jako polosyntetické, avšak toto označení je zde naprosto zavádějící. Pro dosažení žádané viskozitní úrovně se již používají i směsi základových olejů, a to v různých kombinacích, např. PAO a hydrokrakový olej, PAO a rozpouštědlový rafinát, hydrokrakový olej a rozpouštědlový rafinát. Kromě těchto směsí se používají i čistý hydrokrakový olej a výjimečně i čistý rozpouštědlový rafinát. Z tohoto výčtu je vidět, že v této viskozitní třídě lze skutečně nalézt polosyntetické oleje, ale i minerální oleje jsou naprosto běžné.
Někdo tvrdí polosyntetické, někdo zase minerální.....
Má někdo nějaké dlouho dobé zkušenosti s touto motorkou ? Jinak já sem rozhodnutej že tam naleju SAE 10W40. Což jestli jsem to dobře pochopil je něco mezi polosyntetikou a minerálem.
Protože pokud myslel řídkým olejem olej s jinou hustotou tak to nemá přímou souvislost s mazáním a ty oleje nemohly bejt v minulosti výrazně odlišný.
Jestli myslel jinou tekutost tak je to ještě větší nesmysl protože viskozita se u mot. olejů sleduje asi od počátku minulýho století, od 50-tých let je známá norma SAE J300 která je používána v rámci API a od 70-tých let máme rozdělení do viskozitních tříd tak jak ho známe dnes (10W-40 apod.) kde jsou pro daný třídy stanovený limity pro 40° a 100°. Sice možná došlo k úpravě metodik a přechodu na soustavu SI, doplnění HTHSV ale to rozhodně nemělo na tyhle měření takovej dopad aby mělo smysl měnit třídu.
Naposledy editováno 02.03.2023 12:39:47
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
cx 500 pumpa Honda CX 500 | peracek1 | 5 | 20.4.2024 v 21:29 combust |
CX 500 přední brzda Honda CX 500 | V-tec4 | 4 | 7.4.2024 v 10:09 combust |
Pískání brzd Honda CX 500 | Toretak1050 | 7 | 2.4.2024 v 17:11 xbedla |
Zkřípání Honda CX 500 | Toretak1050 | 0 | 3.3.2024 v 16:43 Toretak1050 |
CX500 výměna budíků Honda CX 500 | Toretak1050 | 2 | 7.11.2023 v 21:50 combust |