bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Olej
Zdravím koupil jsem si Hondu cx500. Předešlí majitel ještě nevyměnil olej. Takže mě čeká výměna.

V oficiálním manuálu se píše SAE 10W40

SAE 10W-40 Tyto oleje jsou většinou označovány jako polosyntetické, avšak toto označení je zde naprosto zavádějící. Pro dosažení žádané viskozitní úrovně se již používají i směsi základových olejů, a to v různých kombinacích, např. PAO a hydrokrakový olej, PAO a rozpouštědlový rafinát, hydrokrakový olej a rozpouštědlový rafinát. Kromě těchto směsí se používají i čistý hydrokrakový olej a výjimečně i čistý rozpouštědlový rafinát. Z tohoto výčtu je vidět, že v této viskozitní třídě lze skutečně nalézt polosyntetické oleje, ale i minerální oleje jsou naprosto běžné.

Někdo tvrdí polosyntetické, někdo zase minerální.....

Má někdo nějaké dlouho dobé zkušenosti s touto motorkou ? Jinak já sem rozhodnutej že tam naleju SAE 10W40. Což jestli jsem to dobře pochopil je něco mezi polosyntetikou a minerálem.


Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Olej

Skvělá odpověď, děkuji! 1.3.2023 v 12:56 | Nahoru | #1
10W-40 až 15W-50 JASO MA, MA1 nebo 2, na tom není co vymejšlet.

Olej

1.3.2023 v 13:29 | Nahoru | #2
Se vzrůstajícím počtem osob s tituly klesá prudce IQ populace.

To by jeden nevěřil, jakým problémem může být výměna oleje pro dnešního člověka.

Dej tam to, co tam má být dle výrobce, tzn. podle toho "oficiálního manuálu".

Naposledy editováno 01.03.2023 13:44:03
combust> Teď právě koukám že to co předepisuje výrobce SAE 10w40 tak mi to hledá blbosti. Takže když použiju Motul 5100 Ester 4T 10W-40 Tak bude všechno cajk.

(reakce na) Olej

1.3.2023 v 13:51 | Nahoru | #4
Toretak1050> Jo.

Olej

1.3.2023 v 15:04 | Nahoru | #5
10w40

1 reakcí na tento příspěvek Olej

1.3.2023 v 16:08 | Nahoru | #6
Paneboze uz zase

Jakoukoli 10W40 urcenou pro motorky

Moje na okruhu honena R6 uz jezdila na ELF, Valvoline, Motul, Catrol, Mobil a Repsol a porad je spokojena a jezdi rychle . Takze bych se vsadil ze to CX500 umaze ...

Naposledy editováno 01.03.2023 16:13:39

(reakce na) Olej

1.3.2023 v 16:33 | Nahoru | #7

Ozzy_ píše: Paneboze uz zase

Jakoukoli 10W40 urcenou pro motorky

Moje na okruhu honena R6 uz jezdila na ELF, Valvoline, Motul, Catrol, Mobil a Repsol a porad je spokojena a jezdi rychle . Takze bych se vsadil ze to CX500 umaze ...



Pokud ten obal nebude podepsány MM tak neumaže.

2 reakcí na tento příspěvek Olej

1.3.2023 v 18:20 | Nahoru | #8
Ok, dík. Dnes sem to byl poprvé kloudně projet a běželo to na jeden válec. Svíčka černá vyměnil svíčku za jinou a dobrý.... Jak dlouho necháváte sytič nahoře po startu ? Já ho nechal tak možná 15 - 20 vteřin. Je možný že se to přechcalo a tu svíčku sem tím odpravil ?

Toretak1050 píše: Jak dlouho necháváte sytič nahoře po startu ? Já ho nechal tak možná 15 - 20 vteřin. Je možný že se to přechcalo a tu svíčku sem tím odpravil ?



Končím.

1 reakcí na tento příspěvek Olej

1.3.2023 v 18:33 | Nahoru | #10
No hlavně nezapomeň vyměnit olej v koncovém převodu.

Jaké jsi tam dal svíčky ?
Gazda4> Hele nemusíš se vyjadřovat, jestli tě to obtěžuje. Na co to tady je to fórum? Motorku mám pár dní. A nemám zkušenosti se starým železem. U starých aut co sem měl se sytič běžně nechával nahoře takhle dlouho.
Obdélník> BRISK

(reakce na) Olej

1.3.2023 v 19:13 | Nahoru | #13

Toretak1050 píše: Gazda4> Hele nemusíš se vyjadřovat, jestli tě to obtěžuje. Na co to tady je to fórum? Motorku mám pár dní. A nemám zkušenosti se starým železem. U starých aut co sem měl se sytič běžně nechával nahoře takhle dlouho.



Spíš mě děsí, co jezdí na cestách.

1 reakcí na tento příspěvek Olej

Skvělá odpověď, děkuji! 1.3.2023 v 19:45 | Nahoru | #14
olej 10w40 4t /pro čtyřtaktní motor/ svíčky raději značkové /denso,ngk/ a sytič nechej tak dlouho, pokud nepůjde dobře za plynem. A na ostatní povýšenecké kecy se vyser, vyber z toho jenom co potřebuješ. Kdybys něco potřeboval, tak napiš. j.
Benda1> povýšenecké kecy nejsou to, že je tady týpek, co evidentně nezná základy nutné k získání řidičského oprávnění sk. A.
Zajímalo by mě, který komisař mu ho dal.
Už se nedivím, že to na cestách vypadá jak to vypadá.

Naposledy editováno 01.03.2023 19:55:04

1 reakcí na tento příspěvek Olej

1.3.2023 v 19:58 | Nahoru | #16
Do tak starého stroje bych dal minimálně 10w50! Dnešní 10w40 jsou řidší než před 30 lety.

Olej

1.3.2023 v 20:03 | Nahoru | #17
Dal bych Mogul.
Gazda4> Hele teď mě něco napadlo, nejsi tak trochu debil?

Fueltank píše: Do tak starého stroje bych dal minimálně 10w50! Dnešní 10w40 jsou řidší než před 30 lety.


A tohle "moudro" máš odkud?

Olej

1.3.2023 v 20:48 | Nahoru | #20
Oleje.cz - clanky- mazivarske myty.

Manual vyrobce urcuje viskozitu pro dane klimaticke podminky, a API normu, kterou musi olej splnovat. Precti si ty clanky a zjistis, ze rozlisovat olej na mineral a syntetiku je 30 let preokonana praxe, a ze vsechny moderni oleje svoji API normou prevysuji dalece normu potrebnou.

Toretak1050 píše: Gazda4> Hele teď mě něco napadlo, nejsi tak trochu debil?



.

Naposledy editováno 03.03.2023 09:24:04

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej

Skvělá odpověď, děkuji! 1.3.2023 v 20:59 | Nahoru | #22
Toretak1050> Brisk nejsou good.

Kup NGK DR8ES-L, to jsou tvoje svíčky

(reakce na) Olej

1.3.2023 v 21:05 | Nahoru | #23

Obdélník píše: Toretak1050> Brisk nejsou good.

Kup NGK DR8ES-L, to jsou tvoje svíčky


Já na Briskách B12S odjezdil asi 30tkm a jezdilo to normálně. Ale už je to asi 10 let.

(reakce na) Olej

Skvělá odpověď, děkuji! 1.3.2023 v 21:51 | Nahoru | #24
Toretak1050> Zdravím, já to také řešil a vyřešil takto https://www.motorkari.cz/tema/?t=223649

Obdélník píše: Brisk nejsou good...


Podle mě - naopak. Do 40 staré vylítané vrány budou odolné Brisky vhodnější, než NGKáčka hodně citlivá na ulití. A pokud se Toretak1050 vyptává na práci se sytičem, je o to větší šance, že svíčky NGK ulije. Problém bude i ve stavu karburátorů - před pár lety jsme jednu CX oživovali a bez výměny spousty gumových dílů se to neobešlo.

Toretak1050 píše: Ok, dík. Dnes sem to byl poprvé kloudně projet a běželo to na jeden válec. Svíčka černá vyměnil svíčku za jinou a dobrý.... Jak dlouho necháváte sytič nahoře po startu ? Já ho nechal tak možná 15 - 20 vteřin. Je možný že se to přechcalo a tu svíčku sem tím odpravil ?



I kdybys celej den jezdil na sytic, nevidim duvod abys uchcal/znicil svicku.

(reakce na) Olej

1.3.2023 v 22:00 | Nahoru | #27

Ozzy_ píše: I kdybys celej den jezdil na sytic, nevidim duvod abys uchcal/znicil svicku.



combust> 20 let praxe?

Olej

2.3.2023 v 06:19 | Nahoru | #29
Brisky jsou k hovnu. Srot.

Nebo ne?

Olej

2.3.2023 v 07:12 | Nahoru | #30
Když se to uleje, brisk se mi obvykle chytal víc oproti NGK .pravda.. Do dvoutaktů Champion
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
CX 500 přední brzda Honda CX 500 V-tec4 4 7.4.2024 v 10:09 combust
Pískání brzd Honda CX 500 Toretak1050 7 2.4.2024 v 17:11 xbedla
Zkřípání Honda CX 500 Toretak1050 0 3.3.2024 v 16:43 Toretak1050
CX500 výměna budíků Honda CX 500 Toretak1050 2 7.11.2023 v 21:50 combust
Servisní interval+ pohodlí pro spol... [1, 2] Suzuki GS 500E, Yamaha XJR 1300, MZ ETZ 251, Suzuki ... Apo-Rider 32 23.9.2023 v 16:43 dettektorr


TOPlist