bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zabehnutie N400
Taká otázka pri zabiehani aké cca otáčky by som mal mať aby to bolo v pohode?

Naposledy editováno 23.02.2023 17:24:47

Zabehnutie N400

Skvělá odpověď, děkuji! 23.2.2023 v 17:36 | Nahoru | #1
To je snad v návodu, ne?
Jinak téma: záběh u Z650 a pro jistotu i naučné video z něho.

1 reakcí na tento příspěvek Zabehnutie N400

Skvělá odpověď, děkuji! 23.2.2023 v 18:05 | Nahoru | #2
Buď to bude v návode. Alebo väčšinou to tak býva do polovice možných otáčok, takže tak do 5500. Nejaké motky majú aj štýl, do 1000km len 5500 otáčok, do 1600km 6500 otáčok, potom už si voľný.

1 reakcí na tento příspěvek Zabehnutie N400

23.2.2023 v 18:11 | Nahoru | #3
Ahoj, nechci být rejpavej, ale zrovna to projetí jen tak po ulici aniž by se motor řádně prohřál je možná větší prohřešek než nějaký prohřešek při záběhu... Chápu, že to chceš vyzkoušet, taky bych asi neodolal

(reakce na) Zabehnutie N400

23.2.2023 v 18:13 | Nahoru | #4
nevo7> no tie otáčky pri zábehu to je hrôza . Tu z práce jeden kúpil R1 a zastavili ho policajti , že čo sa deje, bol normálne podozrivý , že ako s tým jazdí.

Zabehnutie N400

Skvělá odpověď, děkuji! 23.2.2023 v 18:33 | Nahoru | #5
normálně jezdi a využívej celé spektrum otáček, hlavně nepodtáčet.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zabehnutie N400

23.2.2023 v 19:22 | Nahoru | #6
kasssy> nie nie vrčala si 5-6 minút to si myslim že je dost.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zabehnutie N400

Skvělá odpověď, děkuji! 23.2.2023 v 19:32 | Nahoru | #7
Barbar23> no, tak to podle mě fakt nestačí..... to se trošku ohřála voda, ale olej určitě ne...

1 reakcí na tento příspěvek Zabehnutie N400

23.2.2023 v 22:25 | Nahoru | #8
Stejne uz to mas zajety … ohrat a nesrat se s tim … zajeto je po 20km. Co by se tam jako 1500km zajizdelo??

Zabehnutie N400

Skvělá odpověď, děkuji! 24.2.2023 v 05:07 | Nahoru | #9
Taky bych se zajizdenim netrápí. Stejně to prodas do roka nebo do dvou a případné problémy bude řešit jiný majitel… takže furt plný! Zbytečně se připravuješ o ten skvělý pocit a volnost!
Tyhle sezóní motorky mezi A s omezením a s A neomezeně jsou spotřební zboží.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zabehnutie N400

24.2.2023 v 06:15 | Nahoru | #10
kasssy> tak ďalšiu jazdu nechať aspoň 10minut? Alebo aky čas je optimálny?

(reakce na) Zabehnutie N400

24.2.2023 v 07:33 | Nahoru | #11
Barbar23>Nechat ji stát nastartovanou na stojanu 10 minut je blbost. Nechej to nastartované tak minutu než si nasadíš helmu a rukavice a pak ji zahřej klidnou jízdou pár km.

1 reakcí na tento příspěvek Zabehnutie N400

24.2.2023 v 08:10 | Nahoru | #12
Další jízdu 15,5 minuty nejlépe dnes mezi 17:00 a 17:15:30. Další jízda pak už bude stačit 13 minut ale jen o víkendu před západem. Jezdit zásadně max 3 ulice od garáže, tzn. krouživě kolem bloků. Pokud se podaří trasa ve tvaru osmičky, tak to je vůbec nejlepší pro záběh, odstředivé síly v motoru se vzájemně vyrovnají a vyruší, motor tak nezruší

Naposledy editováno 24.02.2023 08:11:11

Zabehnutie N400

24.2.2023 v 08:26 | Nahoru | #13
Ještě je fajn si sednout na sedadlo spolujezdce ať se rozloží rovnoměrně váha na obě kola. Jo a plynem točit jen levou rukou a spojku mačkat maličkém pravé nohy. Už je dlouhá zima a chybí to….

(reakce na) Zabehnutie N400

24.2.2023 v 08:28 | Nahoru | #14

Animals21 píše: Stejne uz to mas zajety … ohrat a nesrat se s tim … zajeto je po 20km. Co by se tam jako 1500km zajizdelo??



Stačí se podívat na nějaké naučné video z výroby, jak tomu tam dají pokouřit. Ten záběh většinou potřebuje sám pilot, aby to nerozštípal na druhém kilometru.
(Pokud teda nějaký lesní tvor nerozhodne jinak ... , sorry)

2 reakcí na tento příspěvek Zabehnutie N400

Skvělá odpověď, děkuji! 24.2.2023 v 09:00 | Nahoru | #15
Vídím že s niektorými jedincami tu závisť riadne cloumá že si chalan kúpil novú motorku

Ináč gratulujem k peknému strojčeku, Kawasaki sú super stroje!

Dostal si k motorke nejaké brožúry, tam to máš presne napísané ako máš jazdiť - do koľko otáčok sa máš pohybovať do akého počtu odjazdených km. Čo si to nevieš nájsť?

Odhadujem že teraz prvé stovky km tam máš povolených max okolo 5000 ot min, aspoň prvých 500 km.

Upresnenie:
Prvých 200 km máš jazdiť do 4000 ot/min.
201-350 km do 6000 ot/min
Potom až do dosiahnutia 1000 km máš jazdiť kľudnejšie.

Jasné?

https://www.kawasaki...023&lang_code=EN

Naposledy editováno 24.02.2023 09:20:47

1 reakcí na tento příspěvek Zabehnutie N400

Skvělá odpověď, děkuji! 24.2.2023 v 09:46 | Nahoru | #16
Motorku ... ohrej, minutka na stojanku nez se dostrojis, a pak 2-3 kilacky volnou jizdou. Pak jed normalne, men otacky, jezdi chvilku po meste, chvilku po okreskach, hodne rad...

Motor bude pruzny, dobre se tocit, a neublizis mu vytacenim za studena nebo podtacenim.

A uzivej novej stroj. Bat se ze motoru ublizis, kdyz to chvilku vytocis nad "nejake konkretni otacky" je blbost. Jde o to neskocit na dalnici, nedat tam sest plnej, a nedrzet, to hodinu.

(reakce na) Zabehnutie N400

24.2.2023 v 09:56 | Nahoru | #17
marna> ďakujem za normálnu odpoved :) ja som veľa veci kukal ale narazil som na názory aj také že v manuáloch otáčky na zabech sú debilina a mal by clovek využívať cele spektrum otáčok len nie tomu dávať do červená. Tak som bol celkom zmäteny lebo všade bola ina odpoved.

(reakce na) Zabehnutie N400

24.2.2023 v 09:57 | Nahoru | #18
Ozzy_> ďakujem za radu :)

Naposledy editováno 24.02.2023 09:57:48

(reakce na) Zabehnutie N400

24.2.2023 v 16:25 | Nahoru | #19

CB600 píše: Další jízdu 15,5 minuty nejlépe dnes mezi 17:00 a 17:15:30. Další jízda pak už bude stačit 13 minut ale jen o víkendu před západem. Jezdit zásadně max 3 ulice od garáže, tzn. krouživě kolem bloků. Pokud se podaří trasa ve tvaru osmičky, tak to je vůbec nejlepší pro záběh, odstředivé síly v motoru se vzájemně vyrovnají a vyruší, motor tak nezruší



soudruh zelí má recht, dost bych se divil, kdyby tam po tom ceresu ve fabrice ještě bylo co k zajíždění a pokud už, tak určitě tak jak píše Ozzy, ne nějakým tejráním lehce nad volnoběhem.

(reakce na) Zabehnutie N400

24.2.2023 v 17:48 | Nahoru | #20

marna píše:
Upresnenie:
Prvých 200 km máš jazdiť do 4000 ot/min.
201-350 km do 6000 ot/min
Potom až do dosiahnutia 1000 km máš jazdiť kľudnejšie.

Jasné?


Zvýšením těch otáček na dvojnásobek se dá zkrátit záběh na polovinu! A nedělám si prdel.

Zabehnutie N400

24.2.2023 v 17:50 | Nahoru | #21
Aj životnosť motora na tretinu, nie?

Zabehnutie N400

24.2.2023 v 17:58 | Nahoru | #22
Často sa dá Praha-Brno po diaľnici 2x a tisícka km je za nami za jedno poobedie.

Hlavná otázka je zodpovedaná. Len by ma zaujímalo, či fakt v návode nie je nič napísané /či sa to majiteľovi nechce čítať, prípadne to Kawa neuvádza/. Prečo je potreba to diskutovať s konštruktérmi iných moto značiek na nete .

2 reakcí na tento příspěvek Zabehnutie N400

Skvělá odpověď, děkuji! 24.2.2023 v 18:41 | Nahoru | #23
Kdyz nastartujes, nech motorku bezet, nasad helmu, rukavice, nasedni a jed prvnich par kilaku klidne, motor (a pneu)se zahreje nejlepe jizdou.
Zabehnuti motoru dle pokynu vyrobce, je to jen 1000 kilaku, ubehne ti to jako voda. To, ze motor je uz zabehnuty od vyrobce je castecne pravda, ale kdyz obcas vidis olej po prvni vymene, zjistis, ze z motoru se vyplavi jeste spousta bordelu. Neni duvod zbytecne riskovat, zvlast kdyz je to jen par kilaku. Navic uvidis, ze te to to nauci ovladat motorku a szit se s ni.
Nadruhou stranu se neboj, ze otacky sem tam prekrocis, hlavne ke konci zabihaciho cyklu. Naopak, musis motor naucit, ze ma fungovazt i v otackach, takze ke konci zajizdeciho cyklu se doporucuje zahraty motor i vytcet (pri jizde). Dulezite je casteji radit kvuli otackam.
Vyhni se vytaceni motorky pri stani a podtaceni motoru, dokud neni zahraty, nedavej mu zbytecnou zatez.
Dobre zajety motor prida hruba stejne vykonu jako 2 Sparco nalepky nebo jedna nalepka Pirelli.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zabehnutie N400

24.2.2023 v 19:46 | Nahoru | #24

CloudJumper píše: Nadruhou stranu se neboj, ze otacky sem tam prekrocis, hlavne ke konci zabihaciho cyklu. Naopak, musis motor naucit, ze ma fungovazt i v otackach, takze ke konci zajizdeciho cyklu se doporucuje zahraty motor i vytcet (pri jizde).



To je BLBOSŤ Kawasaki ani žiadny iný výrobca nedoporučuje prekračovanie povolených otáčok.
Platí to, čo je napísané v návode.

Ďalšia blbosť je že motor je už "čiastočne" zabehnutý od výrobcu - nie je. A ty to zjavne nemáš ako vedieť, voľná tvorba vycucaná z prstu.

Zabehnutie N400

24.2.2023 v 19:58 | Nahoru | #25
Dubnický mototerorista už zase začíná perlit.

Zabehnutie N400

24.2.2023 v 21:00 | Nahoru | #26
Spadol z oblakov bohužel na hlavu...

(reakce na) Zabehnutie N400

25.2.2023 v 09:16 | Nahoru | #27
Barbar23> aby nedošlo k omylu. Tím, že je 5 minut málo má ohřátí motoru jsem nemyslel stání na místě, ale jako jízdu. Jak bo psáno výše: nastartovat, nechat 1-2 minuty vrčet a vyrazit v klidným tempu. Je třeba se vyvarovat startum bez jízdy, nebo tomu, ze se pujdes každý den projet po ulici 100 metrů tam a 100 zpátky. Když už vyrazíš, tak ať je to v řádu 10 kilometrů.... A to platí jak u nového, tak u starého... u všech studených motorů pak může v motoru kondenzovat vlhkost....

(reakce na) Zabehnutie N400

Skvělá odpověď, děkuji! 25.2.2023 v 11:33 | Nahoru | #28
marna> Trochu si prekroutil moje slova, pridal neco, co jsem nerekl, potom dodal neco co si myslis, a pak me obvinil ze sireni blbosti, aniz bys podal dukazy o nepravde toho, co jsi mi vlozil do ust. Rika se tomu demagogie.

Takze kdyz mam ted obrazek o tve osobnosti, chapu, ze dalsi diskuze, tedy vymena argumentu na zaklade faktu a zkusenosti, bude MARNA.

A vzhledem k tomu, ze o diskuzi se siriteli jedne jedine pravdy, typicky internetovych demagogu jako ty, se neda mluvit, pripomenu jen stare moudro: Hadat se na internetu je jako paralympiada. I kdyz vyhrajes, jsi porad retard.

Proto necham demagoga "vyhrat" a doufam, ze zakladatel threadu, ktery se na toto forum obratil pravdepodobne proto, ze ho zajimaji zkusenosti a znalosti starsich a zkusenejsich motorkaru, udela vlastni nazor na to, co mu rikame, co jsme zazili, vyzkouseli a zjistili.

(reakce na) Zabehnutie N400

25.2.2023 v 17:55 | Nahoru | #29
Ale neříkej? Pre také prípady že sa niekto k svojim výrokom nepriznáva je tu tá funkcia citácie a úmyselne som ju v predošlom príspevku použil, aby si sa z toho nevylhal

Aj toto si predtým napísal ty sám:

CloudJumper píše: (...) To, ze motor je uz zabehnuty od vyrobce je castecne pravda, (...)



A v skutočnosti je tvoj postulát enormná hlúposť, lebo to nemôže byť "čiastočne pravda". Buď je zabehnutý alebo nie je, a vezmi jed na to že nie je. Keď si nebol vo fabrike tak si vysleduj niečo o postupoch na výstupe výrobnej linky a kontrole kvality a k nejakému poznaniu sa hádam dopracuješ
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kontrolka mazání - výměna oleje [1, 2] Kawasaki Ninja 400 Thomas18 35 19.4.2024 v 00:02 Weisner
N400 neni priestor pre motolekarnicku [1, 2] Kawasaki Ninja 400 Barbar23 44 6.3.2023 v 12:57 Maxipes_Fík
Pomoc s výběrem moto pro ženu Kawasaki Ninja 650, Suzuki GSX-S750, Kawasaki Ninja ... Prsk0 13 4.3.2023 v 17:04 Krleš70
Prva jadza na ninja 400 Kawasaki Ninja 400 Barbar23 18 3.3.2023 v 19:50 Ozzy_
Je Kawasaki Ninja 400 dobrá Kawasaki Ninja 400 Barbar23 11 17.2.2023 v 18:01 Guzo


TOPlist