bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Varadero 125 - tlaky ve válcích
Čau,

nechával jsem dělat závit svíčky na Varaderu, přivezl jsem to ze servisu a dělalo to problémy. Cukal ve vyšších otáčkách a moc se mu nechtělo ani na volnoběh. Rozhodl jsem se to tedy hodit zpátky na reklamaci.

Dneska mi volali, že prý je všechno seřízené dobře (ještě aby nebylo, když to minulý rok seřizovali v jiném servisu). Ale prý naměřili malé tlaky na válcích. Na jednom 6 a na druhém 6,5. Je sakra vůbec možné, aby to s takovými tlaky jelo?
Říkali mi, že to má mít tlaky 13. Napadlo mě, že buď to má mít 13 dohromady a jsou to jen matláci, nebo když jsem ho tenkrát kupoval dotaženého z Rakouska tak někdo stočil tachometr tak o 50tis, jinak to snad není možné přece.

Ví někdo jaký tlaky válců má Varadero 125 mít? Já jsem prolezl celý internet i fóra a nic jsem nenašel. Díky za rady, dneska pro to jedu, tak bych chtěl alespoň něco vědět.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varadero 125 - tlaky ve válcích

26.2.2023 v 23:07 | Nahoru | #1
Maxipes_Fík>
1) No právě proto že udanou hodnotu dynamický komprese má výrobce uvedenou v kPa protože jsou tam rovnotlaký karburátory co maj nějakej vliv na plnění válce atd. Taky většina těch budíků je tak cejchovaná (lidi většinou zaměňujou bar a stupeň komprese). Navíc ty budíky měřej absolutní tlak. Aby měřil relativní tak by musel srovnávat rozdíly tlaků ve válci. Relativní kompresní poměr jako bezrozměrný číslo udává poměr mezi objemem prostoru nad pístem v dolní a horní úvrati. To má význam pokud někdo řeší změny a ladění a potřebuje spočítat kolik může ubrat apod. Pro diagnostiku je to ovšem ne zcela správně (ostatně jak jsem psal výše - v tomhle případě je kompresní poměr 11,8 ale pro měření je uváděno 13 barů).

2) Honda uvádí ty hodnoty právě proto že má stanovenej postup měření a to ne jen v případě tohodle stroje ale i dalších. Obecně se předpokládá že ten kdo se v tom bude vrtat bude mít jasno v pracovních postupech a principech činnosti. K tomu účelu je vydávanej "honda common service manual" kde jsou tyhle věci shrnutý. Šoupata u CV karburátorů se nechávaj bejt, řeší se jen dekompresor apod.

Naposledy editováno 26.02.2023 23:08:33

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varadero 125 - tlaky ve válcích

27.2.2023 v 16:47 | Nahoru | #2

combust píše: Maxipes_Fík>
1) No právě proto že udanou hodnotu dynamický komprese má výrobce uvedenou v kPa protože jsou tam rovnotlaký karburátory co maj nějakej vliv na plnění válce atd. Taky většina těch budíků je tak cejchovaná (lidi většinou zaměňujou bar a stupeň komprese). Navíc ty budíky měřej absolutní tlak. Aby měřil relativní tak by musel srovnávat rozdíly tlaků ve válci. Relativní kompresní poměr jako bezrozměrný číslo udává poměr mezi objemem prostoru nad pístem v dolní a horní úvrati. To má význam pokud někdo řeší změny a ladění a potřebuje spočítat kolik může ubrat apod. Pro diagnostiku je to ovšem ne zcela správně (ostatně jak jsem psal výše - v tomhle případě je kompresní poměr 11,8 ale pro měření je uváděno 13 barů).

2) Honda uvádí ty hodnoty právě proto že má stanovenej postup měření a to ne jen v případě tohodle stroje ale i dalších. Obecně se předpokládá že ten kdo se v tom bude vrtat bude mít jasno v pracovních postupech a principech činnosti. K tomu účelu je vydávanej "honda common service manual" kde jsou tyhle věci shrnutý. Šoupata u CV karburátorů se nechávaj bejt, řeší se jen dekompresor apod.



Takže ještě jednou:
1. nevím co máš na mysli a co má na mysli výrobce pod pojmem "dynamická komprese", ale že by se kompresní tlak udával v kPa proto, že jsou přítomny rovnotlaké karburátory, to je asi nesmysl, že?, sice je to chvályhodné, používání jednotek vycházejících ze soustavy SI, ale klidně to může být uvedeno v jiných jednotkách tlaku, na funkci to nemá vliv, převést nějaké jednotky tlaku na jiné není moc náročné.
2. všechny běžné tlakoměry jsou cejchované v jednotkách tlaku (ať už v jakýchkoli), včetně budíku k měření kompresního tlaku.
3. neznám žádné lidi, co, cituji: "většinou zaměňujou bar a stupeň komprese" (to ale neznamená, že takoví nejsou), bar je stará jednotka tlaku a kompresní poměr jsi definoval správně, akorát nevím proč píšeš relativní?, relativní k čemu?, k jinému kompresnímu poměru jiného motoru?, nebo stejného motoru, ale jiného válce?
4. viděl jsi někdy běžný budík, co měří absolutní tlak?, takový by musel ukazovat v malé nadmořské výšce kolem 200 m tlak okolo 100 kPa pořád, aniž bys do něj musel foukat. Problém bude v tom, že zřejmě nechápeš význam slova "relativní", to znamená poměrný, v případě tlakoměru je to tak, že přístroj, který má vstup na přívod média, u kterého má měřit tlak, otevřený do okolního atmosférického vzduchu a při tom jeho ručička ukazuje na nulu (digitální přístroj ukazuje přímo nulu), tak takový tlakoměr měří relativní tlak, vzhledem k atmosférickému tlaku.
5. ke Tvému bodu 2), Hondou stanovenej postup je mi celkem uprdele, protože Hondu nemám. To, že ten kdo se v tom bude vrtat a ještě za to chtít peníze, bude postupovat podle dílenské příručky, to by se mělo dát obecně předpokládat, ale jak je vidět, tak realita je jiná.
6. tak triviální úkon, jako je změření kompresních tlaků se dá provést i bez pracného luštění cizojazyčné dílenské příručky, když má člověk jasno v tom co dělá a nějaké zkušenosti v oboru. Skutečně má ta dvouválcová stopětadvacítka dekompresor? nebo to bylo to bylo myšleno obecně, u větších motorů?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nestartuje Varadero 125 Honda XL 125V Varadero Trollik1 6 13.4.2024 v 08:37 krokoš
Brzda přibržďuje za studena Honda XL 125V Varadero Namalorazce2408 7 19.3.2024 v 22:26 Slávek-TDM
Klepání od motoru po přidání víc ne... Honda XL 125V Varadero Moutindown 7 10.3.2024 v 22:57 Slávek-TDM
palivový filtr Honda XL 125V Varadero jardic 7 24.2.2024 v 23:13 Palucha
Rozebrání motoru Honda XL125 V Vara... Honda XL 125V Varadero Lokyn1 10 23.2.2024 v 21:42 Lokyn1


TOPlist