globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Varadero 125 - tlaky ve válcích
Čau,

nechával jsem dělat závit svíčky na Varaderu, přivezl jsem to ze servisu a dělalo to problémy. Cukal ve vyšších otáčkách a moc se mu nechtělo ani na volnoběh. Rozhodl jsem se to tedy hodit zpátky na reklamaci.

Dneska mi volali, že prý je všechno seřízené dobře (ještě aby nebylo, když to minulý rok seřizovali v jiném servisu). Ale prý naměřili malé tlaky na válcích. Na jednom 6 a na druhém 6,5. Je sakra vůbec možné, aby to s takovými tlaky jelo?
Říkali mi, že to má mít tlaky 13. Napadlo mě, že buď to má mít 13 dohromady a jsou to jen matláci, nebo když jsem ho tenkrát kupoval dotaženého z Rakouska tak někdo stočil tachometr tak o 50tis, jinak to snad není možné přece.

Ví někdo jaký tlaky válců má Varadero 125 mít? Já jsem prolezl celý internet i fóra a nic jsem nenašel. Díky za rady, dneska pro to jedu, tak bych chtěl alespoň něco vědět.

1 reakcí na tento příspěvek Varadero 125 - tlaky ve válcích

26.2.2023 v 18:06 | Nahoru | #1
Nevím z jakého důvodu by se měl kompresní tlak měřit jako absolutní, většinou se všechny takové tlaky v praxi měří jako relativní, o kolik jsou vyšší než atmosférický tlak.
Netvrdil jsem, že je nutné sundat karburátory a už vůbec né vstřikování (u toho je jen škrtící klapka a pokud je ovládaná lankem, tak stačí podržet plný plyn), akorát jsem napsal, že nevím jakým způsobem se zajistí dostatečné otevření šoupátka u rovnotlakého karburátoru, kde je šoupátko ovládané membránou a nevím, zda se při otáčkách motoru, které vyvine pouze startér, se to šoupátko dostatečně otevře, aby nebylo měření kompresního tlaku znehodnocené škrcením nasávaného vzduchu.

P. S. já bych karburátory samozřejmě nesundával, poradil bych si jinak, šoupátka bych nadzvedl pomocí vhodného nástroje, třeba plastového klínku vhodného tvaru, tak aby nedošlo k poškození šoupátka, ani vcucnutí toho nástroje dovnitř. Pokud mu "odborníci" změřili nepravděpodobné hodnoty, tak to možná měřili se zavřenými šoupátky i zavřenými škrtícími klapkami.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varadero 125 - tlaky ve válcích

26.2.2023 v 23:07 | Nahoru | #2
Maxipes_Fík>
1) No právě proto že udanou hodnotu dynamický komprese má výrobce uvedenou v kPa protože jsou tam rovnotlaký karburátory co maj nějakej vliv na plnění válce atd. Taky většina těch budíků je tak cejchovaná (lidi většinou zaměňujou bar a stupeň komprese). Navíc ty budíky měřej absolutní tlak. Aby měřil relativní tak by musel srovnávat rozdíly tlaků ve válci. Relativní kompresní poměr jako bezrozměrný číslo udává poměr mezi objemem prostoru nad pístem v dolní a horní úvrati. To má význam pokud někdo řeší změny a ladění a potřebuje spočítat kolik může ubrat apod. Pro diagnostiku je to ovšem ne zcela správně (ostatně jak jsem psal výše - v tomhle případě je kompresní poměr 11,8 ale pro měření je uváděno 13 barů).

2) Honda uvádí ty hodnoty právě proto že má stanovenej postup měření a to ne jen v případě tohodle stroje ale i dalších. Obecně se předpokládá že ten kdo se v tom bude vrtat bude mít jasno v pracovních postupech a principech činnosti. K tomu účelu je vydávanej "honda common service manual" kde jsou tyhle věci shrnutý. Šoupata u CV karburátorů se nechávaj bejt, řeší se jen dekompresor apod.

Naposledy editováno 26.02.2023 23:08:33
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nestartuje Varadero 125 Honda XL 125V Varadero Trollik1 6 13.4.2024 v 08:37 krokoš
Brzda přibržďuje za studena Honda XL 125V Varadero Namalorazce2408 7 19.3.2024 v 22:26 Slávek-TDM
Klepání od motoru po přidání víc ne... Honda XL 125V Varadero Moutindown 7 10.3.2024 v 22:57 Slávek-TDM
palivový filtr Honda XL 125V Varadero jardic 7 24.2.2024 v 23:13 Palucha
Rozebrání motoru Honda XL125 V Vara... Honda XL 125V Varadero Lokyn1 10 23.2.2024 v 21:42 Lokyn1


TOPlist