Ide o to že na štítku je Jawa 250/559 ale motor je 592 no to číslo motora sedi podla štítku ale pred číslom motora je 592 nie 559.
A celkovo podla fotiek viete povedať čo je original a čo nie ?
Nižšie prikladám fotky.
Ďakujem veľmi pekne.







1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250

Přední blatník z 350ky (asi z 360), zadní světlo z kejvačky. Řidítka s hrazdou.
Zajímavej je ten kryt s oválným tachometrem a spínačkou z panelky. Většinou se při instalaci "sportovních řidítek s hrazdou" jen zkrátily ty části co normálně kryjou řidítka ale tady je něco co bejvalo na sportkách (jenže u těch zas bejval kulatej tachometr).
E:podobný řidítka s hrazdou a takovým krytem měly některý vývozní verze (neckermann, jawa road king apod. )
Naposledy editováno 05.02.2023 16:38:25
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250
https://www.veteranf...117&idtop=319101
https://www.veteranp...ikace-a-rozdily.html
Petan69 píše: Já už to taky někde viděl. Může to být turecká výroba a nebo ...
https://www.veteranf...idtop=319101 [/quote]
Podle blatníku z toho dílu těch bakalářů to mělo asi předek z nějaký sportky. Ten byl evidentně na 19ku kolo.
Naposledy editováno 05.02.2023 19:48:46
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250
A ostatné veci sú odkiaľ takže to nieje 559?
592 vycházela z 559-04, svíčka kolmo, gumovej tlumič v zadním kole, panelkovou rozetu a kryt řetězu, hranatější nádrž , jiný zadní světlo. První verze měly přední blatník jako panelka pak později mělkej kterej se dostal i na 350ky typ 360. E - taky tam byl myslim malej vzduchovej filtr, 559 02 měla větší oválnej.
Odkud se ty řidítka s hrazdou, kryt, zadní světlo a motor vzaly na rámu z panelky je otázka pro předchozí majitele.
U toho horního krytu světla a řidítek se ještě dá polemizovat o možným továrním provedení pro vývoz kde to bylo podle požadavků distributora (může to být původem z 590) ale co se motoru týče tak to prostě někdo vyměnil. Možná sehnal 592 motor a použil ho jako náhradní díl. Jak docílil shody čísel netuším ale v 63-tím model 592 neexistoval (v tý době byly v produkci 559 a 590).
Naposledy editováno 05.02.2023 22:08:43
Jakub190 píše: Ale ako je potom možné že čislo motora sa zhoduje zo štitkom a čislo ramu taktiež ?
A ostatné veci sú odkiaľ takže to nieje 559?


ale číslo na motore mohol niekto naklepať tiež ? to by bolo vidno podla mna dosť.
takže je to skoro všetko 559 okrem predku hovoríte ?
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250
Můžeš to porozebírat a porovnat a uvidíš k čemu dojdeš. Bych se nedivil kdyby předek a motor byl 592, rám a plechy 559 a zadní blatník a kolo s krytem 353 nebo tak něco.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 3612, 3613] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 108381 | Dnes v 22:42 pech. |
Ultrazvuk - čištění karburátorů Pra... Jawa 250/559, Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 250/590, Jawa ... | vrbkys | 11 | 7.9.2023 v 15:10 Jenik789 |
Jawa 250/559 1965 Jawa 250/559 | Gallos | 21 | 24.8.2023 v 22:39 Dolin |
jawa 250 elektrika Jawa 250/559 | bestazbest | 8 | 7.7.2023 v 19:34 bestazbest |
Otvor mazání kyvné vidlice Jawa 250/559 | Mates284 | 6 | 26.6.2023 v 22:50 Mates284 |