Naposledy editováno 01.02.2023 19:41:40
1 reakcí na tento příspěvek Staré legendy
1 reakcí na tento příspěvek Staré legendy

Staré jogurty 80-tých rokov ako moja GSX-R 1100 '86 je výborný ľahký stroj, na svoju dobu ale keď to porovnáme s R1 RN01 tak je to v podstate turistická motorka, pohodlnejší posed, pomalé riadenie, horšie tlmiče, 180 ideš za chvíľu ale ťažšie je to ubrzdiť, v zákrutách (Šturec, Černohorské sedlo a pod.) ťa naloží skúsený jazdec na modernom cendure alebo naháči s kratšou prevodovkou, nech si akokoľvek odvážny. Všetky tieto youngtimre najmä z 80-tych rokov majú brzdy katastrofické, raz som šiel na malej katane 400 a brzdy sotva stačili, nie to ešte na 1100!!
mám aj ZXR 750 H2 a to je nehorázne ťažká motorka.
Vynikajúca motorka je Ducna 748 (916 som nejazdil ale tiež bude skvelá určite) je lepšie použiteľná (naproti takmer nepoužiteľným litrom 80-tych v dnešnej premávke) oproti litrovým súčasníkom vrátane R1 a Fireblade, dvojcalček má vynikajúci apetít po otáčkach a výborný ergonomický posed. Ten motor ide krásne, ako KTM 890

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Staré legendy
Člověk od toho nemůže očekávat jízdní vlastnosti moderní motorky ani spolehlivost moderní motorky, ale pořád se na tom může fajně povozit.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Staré legendy
Naposledy editováno 02.02.2023 12:43:50
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Staré legendy
2stroke píše: Destroyer> kdy se ti stalo, že ti na motorce praskla brzdová hadice? Nevim o nikom, komu by se to kdy stalo....
Tak mně brzdová hadice praskla na 1150 GS když jsem naštěstí potřeboval jenom přibrzdit před kruhákem v Kutné Hoře. V první moment jsem nechápal co se děje - proč to nebrzdí a brzdová páčka jde až k rukojeti. A tak s každým dalším pokusem stříkalo na koleno výfuku víc a víc brzdovky a kouřilo to jako prase. Na blízké benzínce kam jsem přijel ke mně dokonce přiběhla obsluha s hasičákem.
Takže staré brzdové hadice opravdu nepodceňovat. A těch pár stovek obětovat.
Naposledy editováno 03.02.2023 00:16:26
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Staré legendy
Destroyer píše: JohnnyS08> ahoj, vnímam to podobne, len to trošku horšie vyznelo ako realita naozaj je. Povozíš sa samozrejme skvelo, popísal si to dokonale, nemôžeš čakať spoľahlivosť ale hlavne musíš jazdiť omnoho obozretnejšie ako na ktorejkoľvek novšej motorke (povedzme z druhej polovice / konca 90-tych), miestami si tieto staré motorky teda trošku nebezpečné, najmä v prípade že sú tam ešte staré gumené brzdové hadice a podobné pasce
On za to asi castecne muze zakladatel, ze to vsechno spatlal dohromady. Ale i v nadpisu je 916 a 888. 916 je motorka se strikackou z pocatku milenia, standardne vybavena dvema 320 kotouci a brembama s pancerovejma hadicema, upsidedown showa (v provedeni S s ohlinsem) vidlema a stelovatelnym hlavovym uhlem. Krom ABS a traction control maloktera moderni morotka nabidne tolik. Sice nema jednoho kone na kilo, ale zase ma slusnej kroutak ve strednich, takze v rukou sikovneho pilota urcite stale bude vic nez stacit nejmodernejsim strojum (neplati na velkych okruzich). 888 je sice starsi, ale krom stare vypadajici kapotaze je to nemlich to same. Jen ten servis je u techto stroju drazsi.
PS: A urcite je 916 divocejsi/rychlejsi, nez ten zakladatelem testovany Svartpilen 701.
Naposledy editováno 03.02.2023 15:32:16
DrDNA01 píše: On za to asi castecne muze zakladatel, ze to vsechno spatlal dohromady. Ale i v nadpisu je 916 a 888. 916 je motorka se strikackou z pocatku milenia, standardne vybavena dvema 320 kotouci a brembama s pancerovejma hadicema, upsidedown showa (v provedeni S s ohlinsem) vidlema a stelovatelnym hlavovym uhlem. Krom ABS a traction control maloktera moderni morotka nabidne tolik. Sice nema jednoho kone na kilo, ale zase ma slusnej kroutak ve strednich, takze v rukou sikovneho pilota urcite stale bude vic nez stacit nejmodernejsim strojum (neplati na velkych okruzich). 888 je sice starsi, ale krom stare vypadajici kapotaze je to nemlich to same. Jen ten servis je u techto stroju drazsi.
PS: A urcite je 916 divocejsi/rychlejsi, nez ten zakladatelem testovany Svartpilen 701.
Jen upřesním: 916 je z konce minulého milénia, představena byla na podzim 93 (jako model 94) a už před vánoci 93 jsem jí málem koupil v ČR. V roce 99 jí nahradila 996 vlastně, téměř do detailů totéž, jen větší objem. Jinak souhlas, pořád to je, svým způsobem, konkurence schopný bike, až na ergonomii, hlavně extrémní zalomení řídítek, je dnes už hodně nepochopitelné a snižuje agilitu ovládání...
Naproti tomu, HONDA představila už o dva roky dříve, na podzim 91, CBR900RR což byla předzvěst, moderních, lehkých a obratných bike s krátkým posezem a rovnějšími řídítky... a ne úplně pochopitelně, to "přidusila" bachratou 16kou př. kolem

Naposledy editováno 03.02.2023 17:08:54
2 reakcí na tento příspěvek Staré legendy
PETARDAK píše: Jinak pro tazatele, pokud nejsi mechanik/šmoula/ferda mravenec, tak fakt není úplně jednoduché, moto staré, třeba 30 a více let, udržet v provozu ve slušné kondici. Gumové (a plastové) nejsou jen brzdové hadice, ale mrak jiných věcí z těchto materiálů, které prostě stárnu... preventivně vše nevyměníš a závady jsou mnohdy velmi překvapující.... a mj. dostupnost dílů je tristní a ne vše, je dohonitelné na ebay aj.....
No v dnešní době super eko recirkulace plastů na tom staré plasty špatně nebudou
Naposledy editováno 05.02.2023 13:21:50
2 reakcí na tento příspěvek Staré legendy
Naposledy editováno 16.02.2023 21:57:18
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Staré legendy
ruinin píše: Díky za krásné komentáře a vysvětlení. Jen mi teda nejde do hlavy, jak ta holka, která s tou hondou 750 four jezdí po Jižní Itálii - kde evidentně přinejmenším v létě pracovala, možná i žila, ji udržuje v top stavu, když jsou to tak nebezpečný a nevyzpytatelný stroje. O to víc mě štve, že jsem se s ní minule nedal do řeči. Ale třeba má garáž a je mechanik v sukni. V tý oblasti, o který je řeč, jsou teda sakra nutný bezvadný brzdy - tam všichni všechny manévry dělaj na poslední chvíli, jde o milimetry a o milisekundy, v podstatě takový MotoGP na zakroucených veřejných silnicích. No a s takovou špatně ovladatelnou zastaralou hondou by se v tom divokym italským provozu, kde je strašná spousta motorek a všichni jedou naplno, tak s tou starou hondou, fakt si neumím představit, jak tam do toho zapadá. Viděl jsem ji jen odjíždět a na první pohled bylo znát, že je na motorce naprosto suverénní, což ovšem neříká nic o stavu její motorky.
Ty stroje nejsou nebezpečný, záleží na dostupnosti náhradních dílu které se s věkem některých modelů snižují , na ochotě majitelů platit vysoké částky pokud se najde alternativa dílů. A co jsem viděl před lety v Roma kde jsem par měsíců pracoval garaze kde se opravuje jsou na každém rohu….
Pozrite sa na prvé GSX-R 750 alebo Hondu VF1000 s akého subtílneho materiálu majú tieto motorky rámy. Dôsledkom tejto nerovnováhy je aj zavedenie dobrovoľného obmedzenia na 100 koní.
Ďalšia skutočnosť ktorú netreba prehliadnuť je vek tých strojov, dnes majú toľko za sebou že už nemajú jazdné vlastnosti ako keď vyšli z fabriky. Česť výnimkám keď to niekto dokáže udržiavať v peknom stave samozrejme.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
motorky s investičním potenciálem [1, 2, 3, 4] Ducati 916 | ConteZoncolan | 108 | 1.2.2023 v 12:06 vilemx |
Ducati 748 / 916 jižní morava Ducati 748, Ducati 916 | alien83 | 2 | 12.1.2023 v 21:46 assassin |
Tuning Vašich Ducatek [1 ... 27, 28] Ducati 848, Ducati Monster S4R, Ducati 998, Ducati 9... | ducatista | 838 | 19.2.2018 v 08:34 Londoner |
Youngtimer [1, 2] Ducati 916 | RUTAN | 32 | 28.1.2017 v 11:23 Lála |
Ducati 916 Ducati 916 | Sk8etnies | 0 | 5.7.2016 v 08:15 Sk8etnies |