globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290
Ahoj motorkáři,

rád bych věděl váš názor na kubaturu cestovní motorky. Chci vyměnit V-stromka 650 (2016) za nový silnější model. Na jaře si chci popůjčovat různé mašiny, co půjde. Na podzim jsem stihnul pouze HD PanAmerica 1250 a bylo to sado maso, pecka. Výběr motorky je o emocích, o peněžence, o názoru. Co by mne ale zajímalo, je kubatura. Jestli jít do těžké cestovní kubatury, kde mám v merku především nový Triumph Tiger GT nebo Rally 1200, Hondu Africa 1100 Twin, případně toho Harleye PanAmerica 1250, pokud by přidali quickshifter, nebo KTM 1290 Super Adventure, pokud by ubrali plastů. Nebo jít do kubatury 850-900 ccm, kde se nabízí spousta krásných mašin? Nádherná je třeba Moto Guzzi V85 TT, která má 850 ccm, ale nechápu, jaktože má výkon "jen" 56kW, když můj V-Strom 650 má 50 kW. Krásná je BMW 850 GS 70kW (velkou BMW nechci, je moc tlustá) nebo menší Honda Transalp, KTM 890 Adventure atd. atd.

Otázka zní takto. Pokud cestuji sám a vím, že manželka na to nevleze, nestačí na trajdání po Evropě ty menší kubatury? Zvláště mě zajímají názory vás, co máte ty menší 850-900 kubatury, jestli byste šli do větší (pomiňme peníze), a vás, co máte ty větší 1100-1290 kubatury, jestli byste napříště volili menší, řekněme praktičtější moto. Dejme tomu, že fakt neřešíme prachy a nepotřebujeme si honit ego s tou největší mašinou. Není výkon těch menších dostatečný, praktičtější, jsou přece lehčí, obratnější. Je tam nějaký problém? A jaký je důvod jít do té větší? Na té PanAmerice, když jsem to osolil, jsem myslel, že uletím. Přijde mi toho výkonu až moc. Určitě si to všechno vyzkouším, ale nyní už pátrám po zkušenostech vás, než se do toho zkoušení pustím.

Ještě poznámka: nemám ambice jezdit po kamenech v lese s těžkou, drahou mašinou. Ani by mne to drkotání nebavilo. Spíše vymetám zapadlé kouty světa, kde je maximálně nějaká šotolinka. Kdybych chtěl lítat po lese (a jak někdy vidím borce ne videích, jak se trápí s těžkýma bavorákama kdesi v potoku a na kamenité horské cestě), tak na to si určitě koupím jinou, lehčí enduro mašinu. Takže hlavně normální komunikace od NordKappu po Gibraltar.

Díky moc za názor i za tipy na další stroje, případně jakékoliv info k těm, co jsem uvedl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290

8.2.2023 v 08:54 | Nahoru | #1
Edien> Ahoj

Zaprvé popsat 900 ccm motorku na "jízdy okolo komína" je trochu drsný, asi stav doby? Můj zatím nejdelší jednodenní trip na 890 Adv byl 450km za den, žádná dálnice, vše okresky. Výkonu jsem měl mnohem víc, než jsem potřeboval. Ale zjistil jsem, že se snažím krčit pod windshieldem, protože je prostě moc nízkej. A z toho mě začaly bolet záda po cca 350km. Výsledkem tohoto pokusu bylo, že nemám problém s výkonem, sedačkou, řidítky, ovládáním, řazením atd. ale s malým štítkem (resp. blbě tvarovaným, řeší se to u 890 Adv řady na fórech, KTM v novém modelovém roce provedlo změny, snad je to teď lepší). BMW bylo v tomhle lepší, protože prostě mělo windshield obrovskej.

Tvůj problém s BMW chápu, sám jsem přemýšlel o BMW, ale prostě na mě nedělalo dobrý dojem koupit si GS. Navíc bych si ho teď nekupoval už jen proto, že má přijít nové velké GS a počkal bych si na něj. Přemýšlel jsem i o HD PanAm, ale jednak se mi moc líbilo svezení na 890 Adv a jednak jsem si řekl, že nebudu kupovat novou nevyzkoušenou věc v její první edici (nejsem nedobrovolný betatester). Navíc servis byl daleko a navíc jsem usoudil, že tak velkou motorku nevyužiju, a taky potom fakt, že 890 ADV je mnohem víc rošťácká a zábavnější.

Pokud jde o přední kolo a jeho velikost - musím říct, že na silnici nemám problém s drátovanou 21kou, nemyslím, že bych byl nějak zásadně méně obratný, pomalejší v překlápění atd., protože 890 Adv se řídí prostě suprově. Tam, kde rozdíl mezi 19 a 21 kolem poznáš spíš, je terén, kde větší kolo prostě je lepší. Pokud tě ale terén netrápí, resp. nemáš terénní ambice, 19 kolo v alu snese polní nebo lesní cestu v klidu a prostě není důvod pořizovat motorku s drátěnou 21kou, protože, byť to možná ani nepoznáš, je 19 kolo prostě menší, lehčí, obratnější. Navíc variace motorek s drátěnými koly bývají dražší a proč platit navíc, ne?

Proto jsem psal, že bych to, podle toho, co píšeš, viděl na něco pohodlného a silničně zaměřeného. Typicky 1290 Super Adv (19 kolo, bez výpletu), MultiCultistrada (19, bez výpletu), Tiger v GT variaci (19 kolo bez výpletu), PanAm (19 kolo bez výpletu), velký V-Strom (to samé) apod. a možná i něco ještě cestovnějšího, jako Versys, BMW 1250 RT apod. pokud je terén úplně mimo?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290

8.2.2023 v 15:19 | Nahoru | #2
CloudJumper> Ahoj, díky za info. Přesně to s tím nízkým štítkem jsem zažil na HD PanAmerice. To originál plexi je nízký pro 188 cm výšky a nutilo mne to v protivětru se pořád krčit do polohy o 5 cm níže, kde byl najednou klid a ticho. Už jsem zjistil, že na PanAm se dělají alternativní trochu větší plexi. Já nechápu, proč výrobci nedělají rovnou dvě, člověk si dokoupí a vymění si rychle, co momentálně potřebuje.

Koukám, že ta tvoje KTM 890 Adv R má prakticky stejný výkonový poměry jako Honda Africa 1100 Twin. To bude asi solidní poježdění. Kdybych byl fanda do úplných dálav - Maroko, Irán a takovýhle destinace, asi bych šel do těchto dvou. Ten výkon bohatě a v terénu to obě mašiny umí. Na ty poznávačky po Evropě mě to spíše táhne k těm větším, silnějším. Pokud bych jezdil po srazech, hradech, zámcích a do kempů, asi by stačila i silniční mašina (Versys apod.), ale když člověk rád na divoko táboří, tak sjet si někde dolů k moři nebo zajet na krátko do lesů, pak vítězí cenduro Ale jak už jsem psal, drkotat se celý den offroad mne nebaví a neplánuji to.

K tomu drátěnýmu kolu - ono se možná i hůře umývá. Ale velikostně asi bude stačit 19" na předek, v tom už mám jasno.

U Tigera 1200 GT ještě řeším, zda tu větší nádrž 30l nebo stačí 20l. Navíc má ta větší verze Tiger Explorer detekci slepých úhlů zezadu a ještě jakousi ptákovinu, což nepotřebuji. Nárůst ceny ja pak dalších tuším 40 kKč. U HD PanAmerica jsem zase nyní procházel diskuze někde ve státech a dost borců řešilo různý závady typu uvolněný šrouby apod. Tady místní prodejce prodává jen tu S verzi, ty levný "ne eS" verze se prý neberou. KTM 1290 Super Adventure S má z těch velkých silných motorek asi nejlepší cenovku. Ta je fakt lákavá, tak o 50 níže, než srovnatelný Tiger nebo PanAmerica. Z těch výkonově trochu níže položených pak ta Afrika (tu bych vzal určitě v automatu) a to tvoje KTM 890 Adv, taky vypadá moc dobře... Podle testů asi nepůjdu do velkýho Stroma, taky ne do drahé Multistrady. Problém je, že než si to člověk rozmyslí a vyzkouší, budou současný akční zimní nabídky pryč a pak to bude za plný kule. U PanAmeriky už vím, že model 2023 bude tak o 2000€ dražší, než současně nabízené modely 2022, při tom nic moc novýho nemá. No strašný, strašný je to rozhodování

P.S: budu nabízet brzy svůj Suzuki V-Strom 650 v plný palbě, ročník 2016, 52 tis. km najeto, nebourané, jako nový, s 3 GIVI kufry, domazáváním řetězu, vyhřívané hefty, tankvak 5l, kovový kryt motoru, Givi doplňky, Airflow plexi atd. atd...Mám tam nyní po metzelerkách, které nic moc nebyly, výborné zánovní gumy Pirelli Scorpion Trail II, ty jsou bomba. Kdyby měl někdo už nyní zájem, vymění se olej a může jet třeba do Portugalska - perfektní stav.
Je to ta modrá
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jaké kufry na TA750 Honda XL750 Transalp Roman2bk 9 Včera v 18:31 Petersky
Vzdálenost stupaček jezdce a spoluj... KTM 1290 Super Adventure bikerp 10 18.4.2024 v 15:16 truk
Výber cestovného endura [1, 2, 3] Yamaha Tenere 700, BMW F 850 GS, KTM 790 Adventure R... Metric 61 16.4.2024 v 08:33 Metric
Cukání plynu KTM 890 Adventure R Pizzy1 7 15.4.2024 v 17:08 crestik
TransAlp 750 delší zkušenosti [1 ... 4, 5] Honda XL750 Transalp Roman2bk 137 14.4.2024 v 13:54 JAVR


TOPlist