globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290
Ahoj motorkáři,

rád bych věděl váš názor na kubaturu cestovní motorky. Chci vyměnit V-stromka 650 (2016) za nový silnější model. Na jaře si chci popůjčovat různé mašiny, co půjde. Na podzim jsem stihnul pouze HD PanAmerica 1250 a bylo to sado maso, pecka. Výběr motorky je o emocích, o peněžence, o názoru. Co by mne ale zajímalo, je kubatura. Jestli jít do těžké cestovní kubatury, kde mám v merku především nový Triumph Tiger GT nebo Rally 1200, Hondu Africa 1100 Twin, případně toho Harleye PanAmerica 1250, pokud by přidali quickshifter, nebo KTM 1290 Super Adventure, pokud by ubrali plastů. Nebo jít do kubatury 850-900 ccm, kde se nabízí spousta krásných mašin? Nádherná je třeba Moto Guzzi V85 TT, která má 850 ccm, ale nechápu, jaktože má výkon "jen" 56kW, když můj V-Strom 650 má 50 kW. Krásná je BMW 850 GS 70kW (velkou BMW nechci, je moc tlustá) nebo menší Honda Transalp, KTM 890 Adventure atd. atd.

Otázka zní takto. Pokud cestuji sám a vím, že manželka na to nevleze, nestačí na trajdání po Evropě ty menší kubatury? Zvláště mě zajímají názory vás, co máte ty menší 850-900 kubatury, jestli byste šli do větší (pomiňme peníze), a vás, co máte ty větší 1100-1290 kubatury, jestli byste napříště volili menší, řekněme praktičtější moto. Dejme tomu, že fakt neřešíme prachy a nepotřebujeme si honit ego s tou největší mašinou. Není výkon těch menších dostatečný, praktičtější, jsou přece lehčí, obratnější. Je tam nějaký problém? A jaký je důvod jít do té větší? Na té PanAmerice, když jsem to osolil, jsem myslel, že uletím. Přijde mi toho výkonu až moc. Určitě si to všechno vyzkouším, ale nyní už pátrám po zkušenostech vás, než se do toho zkoušení pustím.

Ještě poznámka: nemám ambice jezdit po kamenech v lese s těžkou, drahou mašinou. Ani by mne to drkotání nebavilo. Spíše vymetám zapadlé kouty světa, kde je maximálně nějaká šotolinka. Kdybych chtěl lítat po lese (a jak někdy vidím borce ne videích, jak se trápí s těžkýma bavorákama kdesi v potoku a na kamenité horské cestě), tak na to si určitě koupím jinou, lehčí enduro mašinu. Takže hlavně normální komunikace od NordKappu po Gibraltar.

Díky moc za názor i za tipy na další stroje, případně jakékoliv info k těm, co jsem uvedl.

1 reakcí na tento příspěvek Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290

Skvělá odpověď, děkuji! 5.2.2023 v 16:13 | Nahoru | #1
Mam KTM 890 Adv, predtim BMW GS1150. Vyzkousel jsem i par jinych, pred koupi 890 ADV.

Pokud mas strach z nedostatku vykonu, KTM 890, BMW 850, Tiger 900, obecne cokoliv v teto kategorii ma sily dost a dost, zejmena pokud jedes sam. Preci jen to vse okolo 100 koni. Nemam problem predjet cokoliv, co potrebuji, stacim na silnici mnoha silnicnim motorkam. V zatackach mam 21 predni kolo, coz je znat, ale vubec mi to nevadi, nebot v terenu se mi hodi a proto to prekousnu.

Vyhoda GS byla obrovske sedlo a giganticky predni stit, rozhodne vetsi pohodli. Nevyhoda byla nizsi vykon, zrychleni, obratnost, ovladani, atd. Ale 1150 GS mela cca 80 koni, moderni nadlitrovy cendura tenhle problem nemaji.

Proto myslim, ze hlavni vyhodou pro tebe bude vetsi pohodli na vetsich motorkach, ten rozdil vykonu samozrejme existuje, otazkou je, jestli pro tebe bude tak dulezity, kdyz i endura okolo 800-900 ccm maji sily hromadu a diky kroutaku nizko maji silu v nizkych otackach.

Pokud mas strach z prilis velke sily u 1290Adv, neboj, ten motor je krasne plynuly a naprosto bez problemu v nizsich rychlostech.

Z toho co pises si myslim, ze pohodli pro tebe bude dulezity faktor a tim padem jsou velka cendura vhodnejsi. A vzhledem k tomu, ze o terenu moc nepises, myslim, ze velka cendura s 19 prednim kolem budou to, co ti bude nakonec delat nejvetsi radost, pokud nemas zajem o cestaky jako zminovany Tracer, velky Versys apod.

Jako vzdycky plati, ze je treba zkouset.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290

6.2.2023 v 10:39 | Nahoru | #2
CloudJumper> Ahoj, díky za super rozbor. Já se pomalu dostávám přesně k tomu, co píšeš. Každej si musí motku navolit na svoje styly a potřeby. Na dlouhý přesuny po Evropě asi člověk uvítá silnější kubaturu, ale současně chápu, že ta kubatura 800-900 může být zcela dostatečná kolem komína. Teď mám V-Strom 650 a nemůžu si stěžovat, když jedu po lehku, že bych měl nedostatek výkonu na běžné předjíždění apod.

Jak už tady chlapi psali, je to také o rozložení toho výkonu a na cesty se hodí asi dobrý krouťák v nižším a středním pásmu, kde se člověk většinu času motá, a celkově dobrý výkon v celém rozsahu... O tom GS se všude píše, jak je to vychytaný, jaký to má super plexi, pohodlí, že je to nejlepší mašina ze všech v cendurech atd. Já to ale nechci čistě z pocitu. Je to moc mačo a strašně se mi nelíbí, jak je ta motorka široká. Navíc objektivně budu s těmi níže uvedenými o 100.000 níže.

Co bych se tě rád zeptal, jestli bys popsal, jak je to s tím 21" kolem ve předu. To, že je to v terénu lepší, o tom žádná, to je v každým testu řečeno, ale strašně by mne zajímalo, jestli prostě na silnici není to menší 19" přední kolo prostě lepší, pocitově, objektivně, a o kolik. Protože jestli by mělo být na silnici lepší než velký kolo, šel bych určitě do nižšího. Tiger 1250 se dělá v obou verzích 19 i 21 (ale zadní 18:), Afrika se dělá tuším jen ve 21 verzi předního kola, PanAmerica také jen 19. A tohle jsou moji favorité pro výběr v té vyšší kubatuře. Samozřejmě si to chci ještě vyzkoušet. Já to přední velký kolo asi moc nepotřebuji. S těžkou mašinou za půl míče opravdu nechci jezdit někde po kořenech v lese nebo po skalách, a popravdě mne to ani nebaví. Baví mne cruisovat po pobřeží po jakžtakž slušný cestě, baví mne asfaltky v horách, ale i okresky v zapadlých koutech Evropy. Terén a drkotání fakt ne. Díky za názor.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Vzdálenost stupaček jezdce a spoluj... KTM 1290 Super Adventure bikerp 10 Včera v 15:16 truk
Výber cestovného endura [1, 2, 3] Yamaha Tenere 700, BMW F 850 GS, KTM 790 Adventure R... Metric 61 16.4.2024 v 08:33 Metric
Cukání plynu KTM 890 Adventure R Pizzy1 7 15.4.2024 v 17:08 crestik
TransAlp 750 delší zkušenosti [1 ... 4, 5] Honda XL750 Transalp Roman2bk 137 14.4.2024 v 13:54 JAVR
jaké kufry na TA750 Honda XL750 Transalp Roman2bk 5 8.4.2024 v 20:33 Roman2bk


TOPlist