globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Notoricky tekoucí brzdy
9.1.2023 v 16:34
Zdar,
zakládám téma jako projev nejvyššího zoufalství, jelikož už nevím co s tím. Měnil jsem zpuchřelé hadice na předních brzdách za HEL pancéřky, a při té příležitosti jsem vyměnil i těsnění brzdových pístků ve třmenu, jelikož prachovky byly pěkný hnus. Jelikož ani pístky nebyly bůhví jaké, koupil jsem sadu i z pístky TRK. Při odvzdušnění jsem zjistil, že jeden třmen prolíná kolem pístku. Koupil jsem nové těsnění (tentokrát Tourmax), vyměnil. Problém se opakoval. Zkusil jsem nahodit staré pístky, vypadalo to ok. No a teď v půlce zimy přijdu do garáže a kapky brzdovky jsem našel pod oběma třmeny. Při montáži pístků jsem těsnění (obousměrné) vždy vykoupal v brzdovce, pístky šly dovnitř pěkně ztuha, vypadalo to, že to musí těsnit jako víno. Stalo se někomu něco takového?

Notoricky tekoucí brzdy

9.1.2023 v 16:44 | Nahoru | #1
plocha mezi těsněním a pistkem může být ok. Ale uložení těsnění ve třmenu. nemusí sedět.... bordel, oxidace.....

Notoricky tekoucí brzdy

9.1.2023 v 19:29 | Nahoru | #2
Ony ty pístky zas tak ztuha jít nemají. Možná máš oxidaci v drážce pro těsnění a tím to nesedí a netěsní jak má.

1 reakcí na tento příspěvek Notoricky tekoucí brzdy

9.1.2023 v 19:48 | Nahoru | #3
No, to by ještě mohlo. Drážky zabordelené byly, byla tam jakási strupovitá tvrdá hmota. Vyčistil jsem to, jak nejlíp jsem uměl, ale za prvé se tam člověk úplně nedostane, za druhé jsem měl strach, že tu drážku poškrábu. Nový třmen stojí strašně peněz.
Někde na youtubu jsem viděl, jak chlapík při výměně ještě mazal těsnění z vnější strany červenou vazelínou na gumu. Ale to mi přišlo jako blbost.

Notoricky tekoucí brzdy

9.1.2023 v 19:58 | Nahoru | #4
Ted v sobotu mne to ceka taky. Koupil jsem opravnou sadu,tak snad budu mit vetsi stesti,nez ty. Ja to budu cistit v ultrazvuku.

Notoricky tekoucí brzdy

9.1.2023 v 20:27 | Nahoru | #5
přesně jak píšou: vyčistit i drážku ve třmenu. namazat vazelinou pro tento účel určenou /používám TRW/. pístek
k musí jít zatlačit větší silou i rukou. j.

Notoricky tekoucí brzdy

9.1.2023 v 21:05 | Nahoru | #6
Rozdelanej trmen bez tesneni a pistku zaplav brzdovkou, aby byly ty drazky pro tesneni ponorene a nech to pres noc.. Nebo klidne celej vykuchanej trmen hod do brzdovky, ono to tomu eloxu neublizi.... (vyzkouseno).
Pak drazky vycistis treba zubnim kartackem, nebude treba to mechanicky nasilim drhnout s rizikem poskozeni....

Notoricky tekoucí brzdy

9.1.2023 v 21:48 | Nahoru | #7
já když dělal brzdy, přeleštil pístky, namazal gumičky přiloženou vazelínou, tak mi pístky zajely dovnitř pomalu gravitací, jak šly lehce. Máš je tam správně nasazené? Některé gumičky nejsou v průřezu obdélník, ale jednu stranu mají šiknou, stejně tak i drážka v třmenu může být šikmá
https://www.google.c...tDD5YQMygLegUIARDFAQ
https://www.google.c...tDD5YQMygEegUIARC1AQ

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Notoricky tekoucí brzdy

9.1.2023 v 22:35 | Nahoru | #8
i3ii: Sežeň silnější (průměr 1-2 mm) měděný drátek, ucvakni zešikma ať vznikne břit a tím drážky pořádně proškrábej. Měď není tak tvrdá aby poškodila brzdiče, přitom dokáže strhnout nalepený brordel. Fakt si dej záležet, drážky by se měly před vložením gumiček a prachovek blýskat. A bacha na správnou orinetaci gumiček, mívají břit k jedné straně a není jedno jak je vložíš. Pístky i gumičky před vtlačením namaž glycerínem nebo výše uvedenou řídkou vazelínou, ať nedojde ke stržení břitů. Chybami se člověk učí, tak to uděláš ještě párkrát a nakonec to bude OK

Notoricky tekoucí brzdy

10.1.2023 v 09:23 | Nahoru | #9
Vše bych rozebral a vyčistil Dremelem buď jemným ocelovým kartáčkem nebo takovým tím nekovovým. Hlavně tu část válce třmenu kde se pohybují pístky. Pak si dát bacha na to co psalCrestík. "O" kroužky bývají jednosměrné. Když jsou naopak tak je to špatně. Pístek pak musí jezdit jen lehkým zmáčknutím prstu.
TADY
TADY

1 reakcí na tento příspěvek Notoricky tekoucí brzdy

10.1.2023 v 12:10 | Nahoru | #10
D9ky všem za rady. Těsnící kroužky jsem prohlížel, ale myslím, že mají normální obdélníkový profil, jsou symetrické. Jak jsem psal, že šly pístky ztuha zatlačit, tak to bylo takové to prvotní překonání odporu. Drážku jsem čistil poctivě, pravda je, že na stranu směrem ven člověk nevidí, na to by bylo třeba zubařské zrcátko.
Nezbývá nic jiného než další rozborka.
Kroužky kupujete origo, nebo druhovýrobu?

(reakce na) Notoricky tekoucí brzdy

10.1.2023 v 13:15 | Nahoru | #11
i3ii> presne ako pises. Prierez maju obdlznik, alebo stvorec, ziadny brit tam nemaju. (Bmw, brembo, nissin na 100%) jedine prachovky maju v strede drazku. Namocit gumicky do brzdovky by som nerobil. Skor ako ti radia, vycistit dobre drazky. Dosadaciu plochu tesniaceho kruzku nejakym zahnutym drotom, alebo skrutkovacom. Ked som skladal spominane brzdice, tak vzdy aj drazku bez gumicky a aj potom gumicky v drazkach jemne pretrel vazelinou. Nikdy nic netieklo. Ta vazelina tomu pomoze si dobre sadnut a pripadne aj utesnit kym si to cele sadne na 100% pri jazde.

Naposledy editováno 10.01.2023 13:17:06

(reakce na) Notoricky tekoucí brzdy

10.1.2023 v 13:55 | Nahoru | #12
1100Virago> ja si taky myslim,ze tam budou dynamicke ,,o,,krouzky. Kazdopadne,bych zkontroloval i ty drazky na krouzky,jestli tam nekdo predtim neudelal vryp,jak tahal stare ven.

Notoricky tekoucí brzdy

10.1.2023 v 15:41 | Nahoru | #13
Ted jsem doma rozbalil tu sadu a trochu se zacinam obavat az to v sobotu rozeberu. Pocet krouzku sedi,ale proc jsou 4 rozmery,z toho 2 po jednom?




1 reakcí na tento příspěvek Notoricky tekoucí brzdy

10.1.2023 v 22:08 | Nahoru | #14
1 rozmer z toho mas gumicky, druhy rozmer prachovky a aj na jeden piestik zadneho strmena (preto je tam po 5ks) a 3-4 na zadny strmen. Ten ma jeden piestik ineho rozmeru. Takze nan.
Predne strmene maju rovnake piestiky a zadny ma velky a maly.

Naposledy editováno 10.01.2023 22:09:10

1 reakcí na tento příspěvek Notoricky tekoucí brzdy

11.1.2023 v 09:22 | Nahoru | #15
Ahoj,mě by v tento okamžik nejvíc zajímalo , kdo má vlastně pravdu ohledně kroužků. Jsou tam symetrické teda a nebo asymetrické ???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Notoricky tekoucí brzdy

11.1.2023 v 09:40 | Nahoru | #16
dasto> aha? to mne nenapadlo,ze to je i na zadek,ptz v objednavce je ,,opravna sada predni brzdy,, na zadek to bylo zvlast.

(reakce na) Notoricky tekoucí brzdy

11.1.2023 v 12:53 | Nahoru | #17
kalous72> na nic ine to nevychadza. Pochybujem, ze by niekto daval navyse taky material, ako su gumicky na piestiky. Este je mozne, ze sa dodavatel sekol a dostal si zlu objednavku. Mozno bude niekto smutny, ked dostane len 8 kruzkov a caka 12

(reakce na) Notoricky tekoucí brzdy

11.1.2023 v 13:00 | Nahoru | #18
otapa> ono je to tak. Ked vyberies piestiky, vyzera to, ze su gumicky s britom. Realne ked vyberies gumicku, tak ma prierez bud stvorec, alebo obdlznik. Ten klam na pohlad do brzdica sposobuje to, ze drazka je frezovana sikmo, aby bol spodny okraj gumicky viac vytlaceny do priestoru smerom k piestiku.
Je to celkom logicke. Takto na gumicku posobi aj tlak kvapaliny a tesni to o to viac.
Gumicky su hladke a prachovky maju v strede drazku.

1 reakcí na tento příspěvek Notoricky tekoucí brzdy

11.1.2023 v 19:36 | Nahoru | #19
Jakou používáte vazelínu na zpětnou montáž?
E: v případě, že není v příbalu...

Naposledy editováno 11.01.2023 19:37:27

Notoricky tekoucí brzdy

11.1.2023 v 20:56 | Nahoru | #20
Tu co doma mam. Aktualne cervenu na loziska. Grafitovu nie.

Notoricky tekoucí brzdy

11.1.2023 v 22:01 | Nahoru | #21
Olej či vazelínu je fuk.. Zásadní je báze, a to minerální či silikon.. Z důvodu agresivity na pryžové součásti.

Naposledy editováno 11.01.2023 23:41:13

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Notoricky tekoucí brzdy

12.1.2023 v 15:10 | Nahoru | #22

honzabiker píše: Jakou používáte vazelínu na zpětnou montáž?
E: v případě, že není v příbalu...



Léta letoucí používám pasty od ATE

Na pístky:

Na vodíci čepy plovoucích třmenů:

(reakce na) Notoricky tekoucí brzdy

13.1.2023 v 06:57 | Nahoru | #23
Pavlas> Díky

Notoricky tekoucí brzdy

16.3.2023 v 12:35 | Nahoru | #24
Aby měl příběh brzd konec, tak doplňuji.
Skutečně byl tam bordel, taková světle šedá až bílá usazenina, v drážce, kam oko nevidí. Prolínání bylo tedy způsobeno tím, po vyčištění vše OK. I pístky šly dovnitř mnohem snáz.
Díky tedy všem za tipy a snahu pomoci, Viragovi za tip na měděný drát.
Co mě lehce znepokojuje, že je v některých místech v prostoru otvorů pro pístky povrch zčernalý. Na omak je to sice hladké, ale aby to nebyla nějaká forma koroze.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pomalejší reakce na plyn Kawasaki Zephyr 750 JohnCoat 5 28.5.2023 v 09:10 Marfy.VFR
Poškozené brzdové pístky Kawasaki Zephyr 750 i3ii 10 15.6.2022 v 10:28 i3ii
Kawasaki Zephyr Kawasaki Zephyr 750 duffest 6 8.10.2021 v 21:14 peta.hvezda
Do motoru zase tece benzin z nadrze Yamaha XJR 1200, Yamaha XJR 1300, Yamaha XJ 600, Kaw... Mufiozo 10 31.5.2021 v 06:36 Destroyer
Ladění karburátorů na Zephyrovi 750 Kawasaki Zephyr 750 ZephyrLuke 24 3.2.2021 v 15:59 Mnozka

TOPlist