Téma: Poprvé…
Tak dnes moje “poprvé” někdy to přijít “muselo?” Sice jsem dal 9000km bez nehody, ale dnes ráno cestou do práce. Za zatáčkou zbytky pneu na silnici, v protismeru kamion, nejdriv jsem to chtel prejet, pak jsem zabrzdil ale málo, načež jsem sjel na krajici a zaparkoval jsem ve škarpě. V tom měkkém marastu se zapíchlo přední kolo a bylo vymalováno. Naštěstí jsem nejel rychle a nic se mi nestalo.

Předem díky za rady, že jsem měl něco udělat jinak. Budu mít dost času přemýšlet, než bude opravená nebo se to vyřeší jako totálka.

Přeju všem mnoho km bez nehod. A zároveň díky plechovkářům. Za půl hodiny jich zastavilo alespoň 60% projíždějících a nabízeli pomoc.

1 2

4.1.2023 v 09:05 | Nahoru | #31
PetrL3> On myslí kratichvosta. A vlastně to je taky blbost, páč ten prokazatelně šukal lesní kurvu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poprvé…

4.1.2023 v 09:36 | Nahoru | #32

4.1.2023 v 09:40 | Nahoru | #33
Johny_Servis> Nemyslím si, že se každému musí stát chyba. Jen kdo víc jezdí, tak má větší pravděpodobnost, že se něco přihodí. Jízda na silnici není hra, kterou hraješ sám. Několikrát mi nedal někdo v autě přednost, nevšiml si mě při napojování, musel jsem dobrzdovat za kamionem, kterému tam někdo vjel atd. Situací, kdy se může něco stát je prostě zákonitě víc, když častěji jezdíš. A jsem rád, že chyba, která se stala dopadla "jen" takhle. Já na motorku sednul až ve 34. Do té doby jsem se na to prostě necítil.
A tu teorii klidně zveřejní. Předpokládám, že v ní bude něco o tom, že tím si spousta lidí obhajuje svou neschopnost řídit motorku.

4.1.2023 v 09:44 | Nahoru | #34
puffybodie> Tak teoreticky vím, jak to funguje, jak je "snadné" udržet rotující kolo na silnici atd.. ale jak říkáš. Je potřeba zkoušet a trénovat. Často jezdím ve městě, tak tu pomalou jízdu a manévrování mám bez ztráty kytičky. Dostal jsem několik tipů na osobní rozvoj jízdních dovedností, tak si to nadělím k narozeninám.

4.1.2023 v 09:56 | Nahoru | #35

KyBLeR píše: Gahan37> Havko mám, servisák říkal, že záleží jak na tom bude rám, až to odstrojí. Všechno se dá opravit, ale nechám to na tom, kdo tomu rozumí. Zena má svůj stroj. Nejraději bych zůstal na tom, na čem jsem. Ted uz jen čekat na verdikt.

Nechci srovnávat nehody , ale rám jako takový by mohl být v pořádku , většinou to odnese předek, plasty a podsedlovka….já teď jezdím na Cbr co udělalo i salto do příkopu a rám ok, podsedlovka hnutá o 1cm a jezdí to dobře….takže krom výsledné ceny v nových dílech to bude ok

Poprvé…

4.1.2023 v 10:20 | Nahoru | #36
Jednou jsem na motorce přejel za zatáčkou ztracenou stavební podlážku. Vůbec jsem nepřemýšlel nad vyhnutím, byla skoro přes celý pruh. Jen jsem brzdil a těsně před ní přestal, aby se odlehčilo přední kolo. Rána jako prase a jel jsem dál. Pak jsem zastavil a koukal, jestli není boule na gumách. Nestalo se vůbec nic. Od té doby vím, že motorka zvládne i menší orloskok v docela velký rychlosti.

Skvělá odpověď, děkuji! 4.1.2023 v 11:32 | Nahoru | #37
Ako dosť dobrú prípravu na jazdenie na motorke sa mne osvedčilo jazdenie na MTB (horské kolo).

edit: Doplním jednu vec, čo si myslím že mohla predísť tejto situácii ako takej. Nebudem tvrdiť že tak mal postupovať autor témy, ale za seba to riešim takto: na motorku neleziem v tomto období, pretože okrem iného chlad spôsobuje, že človek nereaguje ako za bežných motoschodných podmienok. Prosto v zime je človek stuhnutý, len tú jazdu odtrpí. Nevyváži to ani nižšia spotreba voči autu pri potrebe dochádzať do práce a pod. K tomu prirátam ranné hodiny, človek ešte neprebratý, málo svetla, hustejšia premávka... dalo sa tomu predísť aj týmto spôsobom.

Naposledy editováno 04.01.2023 15:19:09

1 reakcí na tento příspěvek Poprvé…

12.1.2023 v 15:25 | Nahoru | #38
KyBLeR:

Loni na jaře jsem to taky pustil do škarpy. O dost hlubší než u tebe.
V Yamaze změřili rám a vše OK. Odřené plasty, škráblý výfuk a ohnutá řadička. Já dopadl hůř... zlomené oba kotníky, šrouby.

Nepřipadá mi, že bys to měl mít na totálku. Pokud není něco s rámem tak to asi totálka nebude. U mě vyměnili všechno odřené a hotovo. Tedy ještě, že mám havarijku. Uff, ta cena mě docela překvapila. Kdybych neměl, asi jezdím s odřenou motorkou.

25.2.2023 v 22:58 | Nahoru | #39
Jirka_CV> tyo, nechtěl bych na letišti pípat ? ale hlavně, že můžeš jezdit dál.
Moto nakonec totálka, ale asi proto, že jsem se nějak domluvil se servisákem a rozhoduje, co je na papíře, že…
Už mám u našich v garáži totožnou, jen to přepsat.

1 reakcí na tento příspěvek Poprvé…

Skvělá odpověď, děkuji! 26.2.2023 v 08:00 | Nahoru | #40
Tak si kúp nejakú teoretickú prípravu nasucho o defenzívnej jazde, prelúskaš to kým sa oteplí

26.2.2023 v 20:14 | Nahoru | #41
marna> vidim to na nejaky kurz.
1 2
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... pajovka 101 14.6.2023 v 06:32 t_freedom
Ekonomická totálka - tipy [1, 2] Honda CBR 650F KyBLeR 38 14.2.2023 v 11:59 dave-lister
sháním díly - plasty CB 650 F (2016) Honda CBR 650F Rozina11 0 17.8.2022 v 13:37 Rozina11