Téma: Dusove nebo bezdusove
26.12.2022 v 22:02
Planuji koupi dalsi (nove ) motorky. Mel jsem vcelku jasno jakou, ale ted me trochu zamotala hlavu nova Honda Transalp (a ta neni bezdusova).

Je me jasne ze nazory jsou ruzne, ale snazim se presvedcit sam sebe co vybrat.

Zadny velky teren nejezdim a neplanuju jezdit.

Jde me jen o to, ze opravit defekt bezdusovky me trva tak 15 minut, coz se neda rict o pneu s dusi :(.
Tak nejak se hrozim toho, ze v tu nejneprihodnejsi chvili a v tom nejblbejsim pocasi se budu hrabat v demontazi kola, sundavani plaste, lepeni a zpetne montaze.

PS. nechci tady rozebirat JAKOU MOTORKU, jen vyhody - nevyhody TL & TT

27.12.2022 v 05:50 | Nahoru | #1
Také jsem měl Transalpa. Je to přesně jak píšeš. Defekt nastal vždy v nejnevhodnějším místě, počasí i čase. Proto jsem si pak kupoval jen motorky na bezdušovkách. Od té jsem za 15 let nepíchnul ani jednou.
Hele, u motorky která tráví většinu času na asfaltu má duše podle mě jen nevýhody....

Naposledy editováno 27.12.2022 05:53:35

27.12.2022 v 07:06 | Nahoru | #2
Motorku jsem píchnul jen jednou. Přední kolo. Naštěstí jsem si vrutu všimnul, zašrouboval ho víc a dojel do pneuservisu.

Auto jsem za poslední 3 roky píchnul třikrát. Dvakrát jsem dofoukl a dojel kousek do pneuservisu. Jednou přehození kola na benzínce. Mám hlídání tlaku, takže jsem si naštěstí vsiml a odbočil, protože jinak výměna přímo na dálnici.

Za mojí osobu jedině bezdušovky, přesně z důvodů které uvádíš. Sundávat celé kolo a vyndávat duši je totální oser. Očekávanou poznámku od některých "radilů" aspoň se to naučíš fakt neberu.

27.12.2022 v 07:26 | Nahoru | #3
Čau, neprajem nikomuu defekt ani na bezdušovej ani na pneu s dušou. Ja som raz pichol zadnú na Ténére XT 600 Z. mal som tam obutú nejakú crosovú pneu, ale takú čo je určená len do terénu, čiže má mäkké bočnice. Veľmi ťažko sa po defekte s tým jazdilo, pneu , teda kolersá som mal s haltermi ale boky plášťov mäkké. Tie na cross čo majú homologizáciu na cestu majú bočnice už rvrdé , tie sa nehúžvajú ako tie origo crosové. Pichol so to pri prejazde cez nejaký zrezaný hrab a ten má hnusné pichliače a gumu som prepichol aspoň 10 x. No, k veci, dajú sa kúpiť tie spreje do pneu do bezdušovej, ale už existujú aj do dušovej pneu. Ja som to kúpil, primontoval do motorky a ....ako píšu vyššie potom som už nikdy nepichol tak nemôžem napísať , že je to OK. Možno sa niekto ozve, čo to vyskúšal. Ten sprej do dušovej pneu.

Naposledy editováno 27.12.2022 07:27:03

27.12.2022 v 10:20 | Nahoru | #4
Mám Afriku (2019) - najel jsem na ní 16 tis bez defektu. Jezdíme Balkán - Albánie,Bulgarsko...Vozím ten opravný sprej na dušovou variantu a pro jistotu duše. Výměna by trvala typuju dvě cigára. Nechává mě to absokutně klidným. Jestli se ti líbí Transalp, jdi do něj.

27.12.2022 v 20:05 | Nahoru | #5
Myslím, že s nějakýma bytelnýma pneu jako E-07 člověk zas tak snadno nepíchne. Nicméně nevýhody jsou jasné.
Jinak kdosi tu psal že nový Transalp bude stát 280 tyček, tak to bych i pokukoval po KTM 890 nebo jiných (ikdyž jsem Transalpa měl a jsem fanda Japonců, tak člověk musí zvážit všechny ohledy).

27.12.2022 v 20:30 | Nahoru | #6
Pedl> 280 je asi moc. Já jsem pro změnu četl, že bude o 500 eur dražší, než Hornet, který je za našich 190 klacků. Ale zase NC 750X je za 215 klacků (+1000 eur proti Hornetu) a Transalp by neměl být něco jako Hornet X, kde by 500 eur byl příplatek za to X ... Bude to stát 230

2 reakcí na tento příspěvek Dusove nebo bezdusove

27.12.2022 v 21:26 | Nahoru | #7

27.12.2022 v 22:55 | Nahoru | #8
Slávek-TDM> Asi to tak bude, beru svých 230 zpět. Viz. například ceny MT-07 185k vs T700 270k.

27.12.2022 v 23:03 | Nahoru | #9
Výsledkem bádání je ...., že připlácet si 85 táců za dvě duše je teda pěkná blbost.

28.12.2022 v 09:27 | Nahoru | #10
tak si ty ráfky nech předělat na bezdušáky vybírat motorku podle toho mi přijde fakt blbost .....jinak výměna duše mi zabere v lese max 20min i s nafouknutím.

Naposledy editováno 28.12.2022 09:28:38

28.12.2022 v 10:50 | Nahoru | #11
Už aby byla dostupná deaplikace,aplilepice a zpětná aplikace duše na henten IJOS

28.12.2022 v 14:43 | Nahoru | #12
Ono asi nejde tak o to umět duši vyměnit, ale třeba pro mě je vopruz tahat s sebou páky, duši (a to vozím jen přední 21 s tím, ze ji v nouzi nějak nahrnu do zadní 18). Knoty jsou proti tomu mini balíček.
No a taky ta nutnost sundat kolo, když máš jen boční stojan, musíš improvizovat…

Ideální asi fakt přidat tesnici pásku, vyměnit ventilek a provozovat jako bezduše. Jen bacha, že pro bezduše by měl mít ráfek vnitřní žebro.

28.12.2022 v 14:58 | Nahoru | #13
Ideální jsou v tomhle směru vyplétané ráfky a špice ven. Dobře to vypadá a máš bezdušovky. Ale to má bohužel málo motorek.

29.12.2022 v 10:50 | Nahoru | #14
ráfek pro bezdušovku musí být ok, rovný a na patce bez oxidu...v případě nutnosti výměny bezdušovky mimo civilizaci může vzniknout problém s jejím nafouknutím...u dušovky je to jiné, duše se rozpíná a plášť nakonec dotlačí až k patce

Naposledy editováno 29.12.2022 10:53:03

29.12.2022 v 14:30 | Nahoru | #15
Na africe mám duše a asi bych radši bezduše. Myslím že na opravu duše nefunguje nic vyjma výměny. Duše jsem kupoval raději zesílené 3mm, ale jestli to něčemu pomůže, nevím. U duše mám strach z rychlého úniku vzduchu.
Kdyby někdo měl tip, jak bezpečně předělat ráfek na bezdušový, sem s ním.

29.12.2022 v 15:00 | Nahoru | #16
ZdeněkS>

myslím že i na webike japan jsme jednou viděl sadu pro konverzi na bezduši...na youtube je k tomu dost videí
na cizím foru zkušenosti

Naposledy editováno 29.12.2022 17:00:40

29.12.2022 v 18:31 | Nahoru | #17
Já píchnul motorku jednou a bylo to zadní kolo u XT660, takže duše. Naplnil jsem kolo sprejem, sprej dokonce kolo dostatečně nafoukl a já mohl jet dál. Oprava trvala chvíli a vydrželo to minimálně 30 km než jsem to nechal řádně opravit. Při přezouvání bez kompresoru doma v garáži, můžeš dušové kolo nafouknout i pumpičkou. To u bezduše nemáš šanci.

1.1.2023 v 13:15 | Nahoru | #18
Zase je ale blbý, pokud bys nepořídil vyhlídnutou motorku jen kvůli ráfkům. Což zkusit hybridní řešení formou nějakýho plniče typu Ultraseal http://consygen.cz/...motocykly-p-32.html. Případně se podívat, jestli se nevyrábí nějaký samoopravný duše. Nikdy jsem neměl potřebu něco takovýho hledat, takže netuším, jestli takový duše vůbec existujou na motorky. Znám je jen z bicyklů.

Naposledy editováno 01.01.2023 13:16:03

1.1.2023 v 22:23 | Nahoru | #19

4.1.2023 v 11:42 | Nahoru | #20

HAPO píše: Pro mě je teda lepší kolo s duší. Jednou defekt zadní E-07 - dojel jsem na prázdné cca 15 km - pouze pár menších trhlinek kolem figur dezénu a po výměně duše (byla trochu zežvékaná a s utrženým ventilem) fungovala dál. Pak E-09, opět zadní. I když jsem měl s sebou spray do bezdušové, který jsem plánoval do té duše po defektu fouknout, tak se mě nechtělo a ve dvou jsem dojel cca 60 km na prázdným kole. Duše samozřejmě na výhoz, pneu měla už zevnitř někde trhlinky i v boku a vzhledem ke zbytku dezénu sotva 2 mm, tak taky letěla do recyklace.... Nouzově bych na delší cestě se zánovní pneu aplikoval spray a pak jenom vyměnil duši, je to lepší (levnější), než vyhazovat zaprasenou TL pneu od pěny a dávat novou gumu....

Tak tohle je dobrý žblept....
Představ si, že lidi jezdí i dál než jen 60 km od baráku, kolik by těch duší museli táhnout, když by se po každém defektu měli na prázdném kole plazit do servisu a tím úplně zničit duši, dojebat bočnice a co až se utrhnou patky úplně a ráfek se bude v plášti protáčet? A už úplně nechápu, proč po použití spreje vyhazovat bezdušovou gumu?

Naposledy editováno 04.01.2023 11:43:46

4.1.2023 v 16:32 | Nahoru | #21

4.1.2023 v 17:22 | Nahoru | #22
Tubeless se snad opravuje zvenku knotama a ne sprejem.
Duše na Transalpu nebo na Africe tak trochu nechápu. Z důvodu bezpečnosti bych to nechtěl na ničem tak těžkém, co jezdí přes kilo.

4.1.2023 v 18:08 | Nahoru | #23

dave-lister píše: JiriBN> Protože vnitřek gumy je plný toho mlíka a blbě se na to lepí ten hříbek.

Doporučuji ti zajít se podívat do pneuservisu jaký je postup při použití hříbku

4.1.2023 v 19:46 | Nahoru | #24
JiriBN> Doporučuji ti někdy vyzkoušet, čistit vnitřek gumy od toho svinstva.

4.1.2023 v 20:40 | Nahoru | #25
dave-lister> O čištění jsi nic nepsal, pouze o lepení

5.1.2023 v 10:03 | Nahoru | #26
JiriBN> A potom musíš odbrousit od toho mlíka nasáklou vrstvu gumy, velice rychle se probrousíš na kostru. Prostě oprava možná je, ale je to nespolehlivé. Pár let zpět tu psal jeden uživatel o defektu na dovolené. Nejdříve to zalepil tím mlékem a pak to nechat opravit v pneuservisu. Pneunatika po několika opravách stále neudržela tlak, několikrát to musel cestou znovu opravovat až potom koupil novou pneumatiku.

5.1.2023 v 12:03 | Nahoru | #27
dave-lister> To mlíko se do žádný gumy nenasákne , odbroušení se dělá vždy z důvodu odstranění vrstvičky se separatorem z formy při výrobě, aby jsi se dostal na "čerstvou" gumu, na kterou se nanese vulkanizační roztok pod hribek. A pokud to někdo probrousí na kord tak je debil.
Od někoho, kdo se prezentuje jako firma Auto, moto opravy bych očekával jiné znalosti než jen, že někdo, někdy, někde psal

30.1.2023 v 19:10 | Nahoru | #28

Slávek-TDM píše: U Denara uz maji predbezne objednavky a uvadi cenu za holotu 275. Coz mi teda k naprosto jednoduchymu nenastavitelnymu podvozku s 200mm zdvihy pripada trochu dost

Dnes jsem viděl v cizině 10.700 eur, něco přes 255k našich.
edit - a koukám na honda.cz a tam mají 249.900 Kč

Nefunkcni ABS na zadnim kole Yamaha TDM 900 Valpen 9 30.1.2024 v 18:44 rtin
Norsko - pobrezni cesta 2023 Yamaha TDM 900 Valpen 7 29.12.2023 v 20:06 StB
Motocyklový olej 4T Yamaha TDM 900 Sidonius78 22 15.9.2023 v 10:36 jameseric
Svařování přímo na motorce Yamaha TDM 850, Yamaha TDM 900 Milzno 10 10.8.2023 v 09:22 mta
Obcas nejde nastartovat (TDM 900) Yamaha TDM 900 Valpen 5 21.7.2023 v 10:45 FruFru73