Takze:
- spatne startuje. Starter dlouho toci toci {ma automatickej starter i sytic}, obcas to streli do sani, nechce to za boha chytit, kdyz se pritom vrksla trosickuku plynem, tak se to nakonec nejak chytne, nekdy to zase zdechne. Postupne se to v case zhorsuje, ted uz to parkrat vypadalo uplne na hrane, ze vybiju baterku a uz neodjedu. Puvodne mi prislo ze to dela jen studena, ted uz i s relativne ohratym motorem.
- Stavalo se, ze to obcas pri dojizdeni do krizovatky s vymacklou spojkou na volnobeh zdechne. Prislo mi, ze problem prestal, kdyz jsem resetoval TPS polohu.
- Novinka je, ze mi pripada, ze to na volnobeh bezi jen na jeden valec. Podle zvuku to tak bude. Kdyz se jede tak ale neni problem.
- Dalsi novinka je, ze uz se mi dvakrat stalo, ze to pri jizde na rovine konstatni rychlosti najednou chcipne. Zadne symptomy, proste najednou presne jako bych vypnul zapalovani, na plyn nereaguje. Doplachtim s vymacklou spojkou a zdechlym motorem ke strane, zastavim, vypnu zapnu klicek, zase to normalne chyti a pokracuju normalne dal, jako by se nikdy nic nestalo.
Jinak jakmile se jede a aspon trochu se to toci {obecne tyhle motory nemaji moc radi pod zhruba 3.000ot./min., to vim}, tak to jede celkem pekne a neni problem. I kdyz subjektivne mam pocit, ze to nebezi uplne idealne, ale dost mozna se mi to jen zda. Vykonu je dost, za plynem to jde slusne, rozhodne to nejede jen na jeden valec, to bych poznal...
Svicky jsou iridiove NGK, mezera jiskriste nastavena dle manualu. Po delsi jizde barva krasna cihlova na vsech.
Na tachaku je cca 35.000 km {dovoz Italie, u nas asi 3 majitele, verit tomu moc nejde, motor okyslej jakoby to jezdilo v zime}. Ventilove vule a nove pulkrouzky to pry melo cca pred 5.000 kilometry u Jirky Rianta [Officina Riantini].
Rozvodove remeny jsem menil, napnuti kontroloval a je spravne, nejsou volne.
Vymenil jsem novy palivovy filtr v nadrzi. Nemelo to na nic vliv.
Palivova mapa je Ducati Performance. Vyfuk svody bez kat. a koncovky Arrow. V airboxu nova vlozka KN.
Ocistil jsem kostry co jsem kde nasel, pridal jeste dalsi ukostreni na starter, na ridici jednotku, extra kabelem.
TPS poloha resetovana.
Do benzinu vzdy pridavam VIF aditivum.
Diagnostiku mam TuneECU, s motorkou komunikuje dobre.
Vypis chyb z ridici jednotky {po vymazani a jezdeni se znovu zopakuji}:
P0201 Injector 1 - circuit malfunction
P0202 Injector 2 - circuit malfunction
P0351 Ignition coil 1 - circuit malfunction
P0352 Ignition coil 2 - circuit malfunction
P0560 ECM power supply - circuit malfunction
Bude to asi chtit multimetr a merit a merit. Jenze po cem postupne jit, v jakem poradi, jake hodnoty hledat? Tohle neni moje silna stranka. Bude treba se to naucit.
Nechci chaoticky menit vsechno, aniz by to odstranilo pricinu. Tu je treba nejdriv odhalit.
Nebo preventivne vymenit par lacinych polozek?
Vsem moc dekuji za pripadne rady a postrehy.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Multistrada 1000ds: spatne startuje, obcas zdechne
Máš tam něco k tématu?
V podstatě jde o tohle...
Tím že reálně je tam fuga a ty řekneš mapě " to je nula" vlastně posouváš tabulku bohatosti a předstihu, oproti reálný hodnotě otevření klapek.
Potřebuješ dle základního nastavení posunout hodnotu mapy na nějakou hodnotu otevření klapek v zakladu. Takže tam klidně můžeš nastavit 7° a zresetovat, ale budeš mít dost pravděpodobně cuk v přechodu plynu. Začneš tedy od toho co říka manuál k mapě... nastavte x a zresetujete... pokud bude problém, budeš laborovat jestli dáš v reálu míň nebo víc a zresetuješ...podle toho jak se to bude chovat při jízdě. Volnoběh, pokud to jde dobře, pak doladíš bypasama na hrdlech. Před tím vším bys měl udělat jakous takous synchronizaci otevření klapek se zavřenejma bypasama...
Naposledy editováno 23.12.2022 17:23:36
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Multistrada 1000ds: spatne startuje, obcas zdechne
Nevím, proč se mě ptáš na to, kolik jsem dělal ECU od MM, ale pokud to chceš vědět, tak to nejde spočítat, mě to živí, dělám s tím každej den. Všechny ECU od MM znám, měl jsem je minimálně na diagnostice, když ne na opravu...možná jen nějakej starej předpotopní model ne...
Právě se mi ten postup nějak nezdál, možná jsem to jen špatně pochopil, ale vždycky, když někdo začal vymejšlet něco k podobný tématice, tak to nikdy neskončilo nijak dobře...kolik jsem těch jednotek musel dávat do základu a přenastavovat po kdejakým kutilovi, aby to zase fungovalo, viz. špatně udělaný synchronizace, hrabání se v základní pozici klapek, apod.
Výraz manuál k mapě neznám, nikde v manuálu jsem nic podobnýho neviděl, aspoň ne u Ducati, ale pokud tam něco takovýho je, tak jsem asi nečetl dost pozorně
Jakous takous synchronizaci se zavřenejma bypasama - nezlob se na mě, ale tohle zní hrozně, možná to myslíš správně, ale mě to zní jako metoda pokus omyl, jako kdybys moc nevěděl, jak to přesně funguje a jak se tohle má dělat...zkus to takhle udělat, když je tam stepper a pak sleduj, jaký chyby se tam vnáší, když ho prakticky obejdeš...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Ducati - diagnostika - reset servis... Ducati Multistrada 1000 | Zbyša | 13 | 15.11.2023 v 19:08 rob456 |
Kolínko Ducati Multistrada 1000 | MAJK_TORTELINA | 13 | 2.7.2023 v 13:46 assassin |
Centrální stojan Multisranda 1000 Ducati Multistrada 1000 | -KAR- | 1 | 9.4.2023 v 08:16 Milo_CBR900RR |
Ducati suchá spojka 48Z [1, 2] Ducati Multistrada 1000 | 33.petr | 32 | 7.2.2023 v 19:17 33.petr |
Palubovka - déšť Ducati Multistrada 1000 | tuareg21 | 18 | 2.2.2023 v 11:14 V_i_c_i |