bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Ducati Multistrada 1000ds: spatne startuje, obcas zdechne
20.12.2022 v 21:09
Motorku mam zhruba dva roky, postupne me zlobi vic a vic. Jsou toho plna Ducati americka fora podobnych potizi, ale po cem postupne krok za krokem jit a co komu nakonec pomohlo z toho stejne neni dobre jasne. Stopro je to nejaka blbost {nebo vic blbosti} v elektrice, a ja si s tim proste chci poradit vicemene sam, nez to rezignovane cpat do servisu. Neni to nejak slozitej stroj.

Takze:
- spatne startuje. Starter dlouho toci toci {ma automatickej starter i sytic}, obcas to streli do sani, nechce to za boha chytit, kdyz se pritom vrksla trosickuku plynem, tak se to nakonec nejak chytne, nekdy to zase zdechne. Postupne se to v case zhorsuje, ted uz to parkrat vypadalo uplne na hrane, ze vybiju baterku a uz neodjedu. Puvodne mi prislo ze to dela jen studena, ted uz i s relativne ohratym motorem.
- Stavalo se, ze to obcas pri dojizdeni do krizovatky s vymacklou spojkou na volnobeh zdechne. Prislo mi, ze problem prestal, kdyz jsem resetoval TPS polohu.
- Novinka je, ze mi pripada, ze to na volnobeh bezi jen na jeden valec. Podle zvuku to tak bude. Kdyz se jede tak ale neni problem.
- Dalsi novinka je, ze uz se mi dvakrat stalo, ze to pri jizde na rovine konstatni rychlosti najednou chcipne. Zadne symptomy, proste najednou presne jako bych vypnul zapalovani, na plyn nereaguje. Doplachtim s vymacklou spojkou a zdechlym motorem ke strane, zastavim, vypnu zapnu klicek, zase to normalne chyti a pokracuju normalne dal, jako by se nikdy nic nestalo.

Jinak jakmile se jede a aspon trochu se to toci {obecne tyhle motory nemaji moc radi pod zhruba 3.000ot./min., to vim}, tak to jede celkem pekne a neni problem. I kdyz subjektivne mam pocit, ze to nebezi uplne idealne, ale dost mozna se mi to jen zda. Vykonu je dost, za plynem to jde slusne, rozhodne to nejede jen na jeden valec, to bych poznal...

Svicky jsou iridiove NGK, mezera jiskriste nastavena dle manualu. Po delsi jizde barva krasna cihlova na vsech.
Na tachaku je cca 35.000 km {dovoz Italie, u nas asi 3 majitele, verit tomu moc nejde, motor okyslej jakoby to jezdilo v zime}. Ventilove vule a nove pulkrouzky to pry melo cca pred 5.000 kilometry u Jirky Rianta [Officina Riantini].
Rozvodove remeny jsem menil, napnuti kontroloval a je spravne, nejsou volne.
Vymenil jsem novy palivovy filtr v nadrzi. Nemelo to na nic vliv.
Palivova mapa je Ducati Performance. Vyfuk svody bez kat. a koncovky Arrow. V airboxu nova vlozka KN.
Ocistil jsem kostry co jsem kde nasel, pridal jeste dalsi ukostreni na starter, na ridici jednotku, extra kabelem.
TPS poloha resetovana.
Do benzinu vzdy pridavam VIF aditivum.
Diagnostiku mam TuneECU, s motorkou komunikuje dobre.
Vypis chyb z ridici jednotky {po vymazani a jezdeni se znovu zopakuji}:
P0201 Injector 1 - circuit malfunction
P0202 Injector 2 - circuit malfunction
P0351 Ignition coil 1 - circuit malfunction
P0352 Ignition coil 2 - circuit malfunction
P0560 ECM power supply - circuit malfunction

Bude to asi chtit multimetr a merit a merit. Jenze po cem postupne jit, v jakem poradi, jake hodnoty hledat? Tohle neni moje silna stranka. Bude treba se to naucit.
Nechci chaoticky menit vsechno, aniz by to odstranilo pricinu. Tu je treba nejdriv odhalit.
Nebo preventivne vymenit par lacinych polozek?

Vsem moc dekuji za pripadne rady a postrehy.
Předchozí
1 2 3
Následující

Ducati Multistrada 1000ds: spatne startuje, obcas zdechne

20.12.2022 v 21:45 | Nahoru | #1
Indučky a vstřikovače spolu s palivovou pumpou jsou pověšené živým na jedno relé, šel bych po něm. Je spínané jednotkou. Takže buď vedení nebo jednotka.

1 reakcí na tento příspěvek Ducati Multistrada 1000ds: spatne startuje, obcas zdechne

21.12.2022 v 07:06 | Nahoru | #2
Tak, máš tam mapu a překopaný sání i vejfuck. Pokud tomu někdo neudělal pořadně synchro, nebo je to přecpaný benzínem, nedivím se že to není ideální.
Já jsem po prvním mapování nemohl za tepla skoro nastartovat(studený super) protože to bylo překrmený.
Pokud to teplý chytlo, občas to taky zalilo jednu svíčku a nechtělo se tomu...
Dělal někdo poctivě sladění vzduchu?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Multistrada 1000ds: spatne startuje, obcas zdechne

21.12.2022 v 09:39 | Nahoru | #3
t_freedom> Mi řekni, že ten dvouventilovej vzducháč je tak háklivej. Motor ST3 v Elefantovi, úplně jiné sání i výfukové potrubí a s originální mapou bez problémů. Jediné co jsem řešil je korekce směsi od teploty vzduchu. Ital má pocit, že jak není venku dvacet, musí se to krmit o dvacet procent víc. Tak jsem to zrušil, protože za studenějších dnů AFR furt pod deset....
Navíc, ty chyby vypadají na výpadky napájení těch komponent. Kdyby šla indučka nebo výstup z jednotky pro ni, nehlásilo by to všechny čtyři věci co jsou na jednom okruhu.

(reakce na) Ducati Multistrada 1000ds: spatne startuje, obcas zdechne

21.12.2022 v 11:01 | Nahoru | #4
Anti> Řekl bych, že jde o zkušenosti s testastrettou v s4rs...

1 reakcí na tento příspěvek Ducati Multistrada 1000ds: spatne startuje, obcas zdechne

21.12.2022 v 11:17 | Nahoru | #5
Co ty svíce ? NGK jsou náchylné na ulití. Jakmile je jednou uliješ, budou sice pálit, ale už jsou v hajzlu.
Mně výměna svíc strašně pomohla.

(reakce na) Ducati Multistrada 1000ds: spatne startuje, obcas zdechne

21.12.2022 v 12:52 | Nahoru | #6
Anti> Taky se mi nezda, ze by to bylo az tak haklive. Mel jsem predtim vstrikovanou 900ss, prasacky vykuchane puvodni vyfuky, ruzny dalsi domorobo tuning, jedine co bylo stopro spravne na tom byly udelane ventilove vule, remeny, a vyvazeni podtlaku. Jezdila jak z pohadky ve vsech rezimech plynu, absolutne zadny problem tohoto typu co mam s Multistradou.
Taky bych laicky rekl, ze ty chyby musi evidentne znamenat nejaky problem v napajeni. Plus navic k tomu bych tam cekal jeste nejakeho sotka viz. pak nize.

Pochopil jsem to tedy tak, ze kdyz si tehda clovek k Multistrade 1000 krvave zaplatil Ducati Performance sadu, tak dostal:
- termignoni tlumic + decat svod
- DP palivovou mapu nahranou do puvodni jednotky {ale byly snad i primo jednotky oznacene DP.?}
- KN filtr do airboxu
- na airbox viko co nema ty deflektory na sani = vetsi diry do airboxu {tady se musim priznat ze ja tam ty deflektory nechal a chci nechat, protoze nesnasim kraval ze sani do palice a navic vykon na plne otevreny plyn me moc nezajima - tady by ale taky teoreticky mohl byt problem, ze DP palivova mapa pocita s mensim odporem na sani nez tam realne ted mam, tedy by na to byla prilis vysoko nastavena bohatost}
Toto mu tam tedy nasadili v Ducati autorizovanem servisu a tim to haslo {nebo to mel uz pri koupi na verzi 'S'}. Ze by se na tom jeste neco na miru odladovalo na brzde, dodatecne vyvazovaly podtlaky apod., to ne. Nebo se pletu [je to mozne, kdyztak mne prosim opravte]?

ALE NA DRUHOU STRANU, co jsem stravil mnoho a mnoho hodin procitani tech americkych for k temto vstikovanym Ducati vzduchacum, tak z toho jednoznacne vyplyva, ze to obecne haklive naopak je. Trochu blbe ventilove vule mimo toleranci, trochu volnejsi rozvodove remeny, blbe vyvazene podtlaky, nekde nejaka zoxidovana kostra v elektroinstalaci, trochu blbe svicky, a uz to dela vselijakou paseku.
Subjektivne z toho mam ten pocit i ja, ze staci fakt malicko neco mimo idealni stav, a uz se to chova vyrazne jinak nez by melo.

Ducati Multistrada 1000ds: spatne startuje, obcas zdechne

21.12.2022 v 13:01 | Nahoru | #7
Ducati neznám a tak se zeptám - má konkrétně tento model pro řízení vzduchu stepper motor? Ty starý celokovový dělají bordel.

Naposledy editováno 21.12.2022 13:04:20

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Multistrada 1000ds: spatne startuje, obcas zdechne

21.12.2022 v 13:06 | Nahoru | #8
Obdélník> Vymenit je samozrejme muzu, asi by to bylo takove to prvni co zacit menit za par korun jeste spolu s novou baterkou. Subjektivne se mi taky zda, ze motorka bezi bohata, protoze 'smrdi' {myslim ze to znate: jde to odhadnout i jen po cichu, kdyz benzinak bezi prilis bohate}

Jenze podle me v tom pricina tech problemu neni skoro zarucene.
Svicky jsou po vyndani vsechny prikladne 'cihlove', zadne cerne zakarbonovane. Akorat se mi teda zda ze jeden valec je asi bohatsi nez druhy podle nich, ale propastny rozdil to urcite neni.
Neslysel jsem teda o tom, ze kdyz se svicky jednou ulijou, tak je po nich. S jakymi neznackovymi hnusy a v jakem stavu normalne jezdily stare dvoutakty? Stare napecene svicky do horsich stroju jsme i cistili jemnym opiskovanim a pak fungovaly bez problemu dal. Na druhou stranu vim, tohle je Ducati a ta bude na vsechno hakliva asi o hodne vic.

Potrebuju ted urcit kroky a jejich poradi po cem postupne jit {a jak}. I kdybych si na to mel nakoupit nejaky novy vercajk.
Ja vim, snadno se rekne...

2 reakcí na tento příspěvek Ducati Multistrada 1000ds: spatne startuje, obcas zdechne

21.12.2022 v 14:08 | Nahoru | #9
Dal bych ty svíce, stojí pár kaček. A nešel bych do NGK.

(reakce na) Ducati Multistrada 1000ds: spatne startuje, obcas zdechne

21.12.2022 v 15:15 | Nahoru | #10

JamesM píše: ...Neslysel jsem teda o tom, ze kdyz se svicky jednou ulijou, tak je po nich. S jakymi neznackovymi hnusy a v jakem stavu normalne jezdily stare dvoutakty? Stare napecene svicky do horsich stroju jsme i cistili jemnym opiskovanim a pak fungovaly bez problemu dal....


Bejvávalo, ty co máš ty (závit M12) na tom ještě nebudou tak blbě, ale co mám já (závit M10) jdou po prvním uchlastání do kopru, a můžeš dělat co chceš. Jediné,které to zvládaly, jsou Championy RG4HC co se montovaly jako OEM. Ty fungovaly po vypálení dál. Jinak jsem odzkoušel Brisk,Denso, NGK i novější Championy a výsledek stejný...
Jak jsem psal, multimetr a změřit napájecí okruhy. Zkontrolovat pojistková pouzdra a konektory, relátka. Někde budou úbytky napětí které jednotka vyhodnotí jako poruchu. To je podle mě jediný způsob, jak vytvořit chybu obvodu na čtyřech komponentech.

Ducati Multistrada 1000ds: spatne startuje, obcas zdechne

21.12.2022 v 18:42 | Nahoru | #11
Mám na tom stroji celkem už přes 20 000 km.
Rozhodně vyrešit ty chyby s napájením komponent.

Tobě by to zdechávat před križovatkou na podřazení nemělo. Máš to vykuchaný a bez katu. Tim se to eliminovalo.
Mě to před křižovatkou zdechává vic mám to všechno v origu, ale je to taky mojím lemplovstvím a pouštěním spojky.

To startování mne netrápí, jen volnoběh po nastartování. Jak je studená má to tendenci zdechnout. Ale je zajímavé ze se to vzdy zhoršuje s časem od velkého servisu. Teď naposledy Jirka Riant, upravil vůle na ventilech trochu jinak a bylo to lepší.

Jinak letos mne nenechala ani v Norsku. A to bylo v taku přes 5 000km.

(reakce na) Ducati Multistrada 1000ds: spatne startuje, obcas zdechne

21.12.2022 v 20:44 | Nahoru | #12

Obdélník píše: Dal bych ty svíce, stojí pár kaček. A nešel bych do NGK.



Přesně tak.

Championy!!!

Ducati Multistrada 1000ds: spatne startuje, obcas zdechne

21.12.2022 v 23:20 | Nahoru | #13
Když se děje to "vypnu a zapnu klíček a zase to normálně jede", tak bych k tomu relé přidal i spínačku samotnou. Vypucovat pojistky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Multistrada 1000ds: spatne startuje, obcas zdechne

22.12.2022 v 06:56 | Nahoru | #14
JamesM> ...ono jde o to, jestli máš fakt DP mapu, nebo "nějakou " nakrmenou mapu co se dala někde stáhnout. Já netuším jak přesně to víš, nebo kdo ti co při prodeji navykládal.
Ale Anti má pravdu, že ty chyby by to asi neházelo.
Ohledně svící mám taky podobný zkušenosti, jednou ulitý už nejely... otázkou je, proč by se ulily...
Jezdilo to někdy dobře? V době kdys to vlastnil ty?

(reakce na) Ducati Multistrada 1000ds: spatne startuje, obcas zdechne

22.12.2022 v 10:17 | Nahoru | #15
t_freedom> Palivova mapa je 2219PU98 / Multistrada 1000DS / Ducati Performance
Vim to z TuneECU diagnostiky. Pri koupi se palivova mapa nijak neresila. Jestli mapu jeste nekdo nejak dodatecne upravoval netusim.

Ano, resit pricinu tech chyb urcite jako prvni. 'Jen' urcit vhodny postup

Dobre to jezdilo kdyz jsem to kupoval, jinak bych ji nekoupil {a je to muj 4. V2 vzduchac od Ducati, tak jsem nejake srovnani mel}. Mohl jsem prehlednout nejake pocatky toho pri koupi samozrejme, ale vcelku nebyl problem.
Od koupe je to zhruba dva roky, za tu dobu ujeto velmi zhruba 5.000km. Od te doby se to postupne zhorsovalo.
To obcasne chcipnuti na volnobeh pri dojezdu do krizovatky s vymacklou spojkou nebo na neutral se urcite minimalne zlepsilo po resetu TPS a asi i montazi tech vyfukovych svodu bez katalyzatoru, ty maji i vetsi prumer trubek nez puvodni s kat. a jsou snad od Termignoni [Arrow koncovky + DP palivovou mapu motorka mela uz pri koupi, ja postupne namontoval svody bez kat. a KN vlozku do airboxu].

Co se naopak od koupe rozhodne zhorsilo je mnohem horsi startovani hlavne studene, ale i castecne teple,
Jasne, asi by tomu trochu pomohl novy starter {netoci kdovijak rychle, ale to snad netocil ani na uplne nove motorce pokud vim, za me to jeste teda nejak hrozne neni} a asi hlavne baterka. Je tam obyc. Varta, nikdo nevi jak dlouho. Muzu ji proste preventivne vyhodit a dat novou {ale jakou, aby byla slusna?}, treba to vse vyresi vc. tech chyb, i to se nekdy stava a mozne to je.
Jen mi to proste na tu pricinu neprijde pravdepodobne.

Dalsi co se zhorsilo je to, ze to s nejvyssi pravdepodobnosti na volnobeh bezi na jeden valec a ma mechanicky takovej trochu divnej zvuk. Nevim k cemu to prirovnat, jakoby nepatrne netesnici svody k hlave, nebo jakoby clovek poslouchal hluk primo ze sani, tak asi. Muzu se mi to i jen zdat a muze to byt i jen tim ze druhy valec nezapaluje.
Kdyz se jede tak to pali stopro na oba a jede dobre.

Treti co se zhorsilo je, ze mi to uz dvakrat za jizdy konstatni rychlosti po rovine na janemvim ctvrt plynu znicehoznic chciplo. Stejne jako kdybych najednou vypnul zapalovani. Bez jakychkoliv symptomu predtim. Ihned potom to normalne nastartovalo a uz celej den dal jelo jakoby nic.
To se predtim nestavalo.

Posledni co se od koupe zhorsilo je, ze to jede tak nejak pocitove hur, rozhadaneji. Neni to nejak priserne, je to ciste subjektivni, ale prijde mi to tak.

Jeste k tem palivovym mapam dva poznatky:

1] obecne je DP mapa naladena dost do 'bohata', co jsem slysel a docetl jsem se jinde. Mozna az moc. Na druhou stranu ty motorky s tim tak v pohode jezdily a osobne bych byl i trochu radsi za nepatrne prilis bohate nastaveni nez spis do chuda. Motorka jeste nema lambda sondu, takze vlastne nema jak zjistit, jakou ma bohatost smesi. Pokud se nepletu, Multistrada 1100 {coz je ten samy motor jen s nepatrne zvetsenym objemem a mokrou spojkou} uz lambdu ma.

2] Co mi prislo velmi zajimave, tak pri tom dlouhem hledani a procitani americkych for k tehle problematice jsem nasel odkaz na jakehosi mechanika-tunera, ktery se potykal s problemy s volnobehem taky u 1000ds multistrady s DP pal. mapou. Kdyz to shrnu {a doufam ze spravne, uz je to X mesicu co jsem to cetl naposledy}, tak dosel k tomu, ze v DP mape je chyba v nastaveni bohatosti v urcitych rezimech, proste to nekdy dava nesmyslne malo benzinu a je to evidentne spatne zapsana hodnota. Pokud si dobre vzpominam, vyresil to upravou pal. mapy a pridanim predstihu [coz nevim jak provest].
Trochu by to vysvetlovalo, proc s tim volnobehem byva tak casto problem.

Odkaz tady: http://bradthebikeb...dling-ecu-based.html

(reakce na) Ducati Multistrada 1000ds: spatne startuje, obcas zdechne

22.12.2022 v 10:32 | Nahoru | #16
Obdélník> No jo, jenze jakou znacku a typ? Tohle je presne takove jak s olejema, filtrama, gumama, ... jedna baba povidala
Kazdej zarucene vi co je to nej, protoze si to tam sam namontoval a uz mu to rok a 3.000km funguje nebo ze znamy znameho rikal

Ja mam postupne od mechaniku naposlouchano zhruba tohle:
NGK top volba {proste co je Japonske, to je neco jako Toyota: overengineering, prisnejsi vyrobni tolerance nez ostatni apod.}
Denso trochu horsi, ale porad solidni
Bosch to boucha jak Bata cvicky a kvalitou uz davno neni co byval kdysi
Champion zabozrouti = spatne {osobne proti Francouzum nic nemam, az na ten jejich multikulti a socialismus}
Brisk dobrej tak leda do Favorita, kejvacky a pionyra

nevim jestli jsou jeste nejake dalsi znacky ke zvazeni, Beru?

Ale rad si necham poradit kdo ma s cim jakou dobrou nebo spatnou zkusenost

Na iridium osobne nejak moc nehraju, teoreticky by mely vydrzet o dost dyl, ale ja bych radsi menil casteji obycejne, dobrou znacku a typ a pohlidat si spravne nastavenou mezeru.
Vic elektrod nevim, nekdo rika ze to vic zatezuje zapalovaci civky

Ducati Multistrada 1000ds: spatne startuje, obcas zdechne

22.12.2022 v 10:54 | Nahoru | #17
Abych to jeste trochu zkomplikoval:
- nikdy nesviti kontrolka 'pecene kure'. Ani pri zapnuti zapalovani. Takhle to asi spravne byt nema. Cekal bych, ze z toho asi nekdo prede mnou odpojil zarovicku.
- Uplne chybi mikrospinac vymackle spojkove packy, nekdo ho odstranil. Kabliky od neho nikde nevidim. To je nejak spojene s tim mechanismem chcipnuti motoru pri rozjezdu s vyklopenym policajtem, ne? {cidlo neutralu + cidlo vyklopeneho policajtu, ktere se pry umi podelat a pak chcipat motor}
- Koupil jsem to s temi koncovkami Arrow a uz nahranou palivovou mapou Ducati Performance. Jelo a startovalo to urcite lip nez ted, to bych to jinak nekoupil, no a postupne se to zhorsovalo, behem pouze nekolika tisic kilometru az do toho stavu ted. Ja jsem postupne jen vymenil puvodni molitanovou vlozku v airboxu za nove KN {= ted by to naopak melo s mensim odporem v sani bezet 'chudsi a tedy blize tomu stavu jak to inzenyri zamysleli pri ladeni te palivove mapy'} a original svody s katem jsem nahradil termignoni bez kat. a vetsiho prumeru. Chvili se mi pak zdalo, ze to jede jeste lip nez kdy predtim.
- Realtime ukazatel % otevreni plynu s vyplym motorem na pripojene TuneECU diagnostice a po resetu TPS pri zcela zavrenem plynu presto ukazuje cca 3,2%, pri plnem plynu potom cca 84%. Nevim, jestli to takhle ma byt, ale prijde mi to divne. Ta diagnostika umi ukazat radu hodnot, ale nevim co na nich mam sledovat a jak spatrit pripadnou anomalii. Jde upravovat i palivova mapa, snad i pro kazdy valec zvlast, ale do toho hrabat nemuzu, kdyz presne nevim co vlastne delam.
- Na volnobeh to ma mechanicky takovej trochu divnej zvuk, nezni mi to uplne spravne. Nemyslim tim suchou spojku nebo rambajz z vyfuku. Jako by opravdu nepatrne netesnilo tesneni mezi hlavou a svodem, nebo jako hluk se sani, nebo tak neco {coz je klidne mozne}. Prikladam to asi tomu, ze mi prijde, ze na volnobeh to bezi jen na jeden valec. Jak jsem psal vyse, jak se jede, pali uz urcite oba a v trochu vyssich utackach to uz jede docela pekne, cim vic plynu a otacek tim lepsi.
- Nefunguje klakson a svetelna houkacka.

Kdyz shrnu co jsem postupne nacetl na tech americkych forech, tak tam podobne problemy {spatne starty nebo nahodne chcipnuti na volnobeh} s temito motory mela opravdu velka rada majitelu. I znamy ze stejneho mesta s Monsterem 1000[ds] v perfektnim stavu a s hromadou orig. priplatkoveho tuningu {mj. samozrejme vsechny tuningove vyfuky, palivove mapy, KN filtr atd.} ma ten problem s castym chcipanim pri dojizdeni na cervenou - proste si chudak radsi zvyknul turovat plyn, kdykoliv ma vymacklou spojku nebo neutral. Ventilove vule ma 100% v poradku a celkovy stav motorky je opravdu skvely, udrzovany a prd najeto.
Proto jsem psal, ze se mi zda, ze je ten motor proste hodne citlivej na jakekoliv vychylky mimo normu.
Tohle obcasne chcipani par lidem vyresil jen reset TPS, tak mu to nekdy udelam.

Po cem me napada jit, ale je to nahodile:
- kostry. Spatne kostry, vyresene nekdy i pridanim dodatecneho kabliku, nekterym jejich problemy uplne vyresily. Ja jsem ty kostry co jsem byl schopen najit vycistil a promazal, pripadne taky pridal kablik extra {RJ, starter}.
- Rele. Ale ktere, kde?
- Vyradit cidlo vyklopeneho stojanku? Je tam i cidlo na zmacklou spojkovou packu, a to uz nekdo odstranil, neni tam.
- Zmerit komprese. Odhalilo by to mozna i posunute casovani, spatnou ventilovou vuli, urcite podpaleny ventil.
- Vyvazeni podtlaku.
- Jeste mrknout na nastaveni casovani, jestli to neni skocene treba o zub. Ale jsem si jistej ze rysky sedely, kdyz jsem menil remeny. A ze jsem to vuci sobe sesadil presne tak jak to bylo predtim, no a to motorka pri koupi jezdila pekne.
- Zmerit jiskry - na jakou delku preskoci.
- Promerit odpory zapal. civky, kabely a fajfky. Jen nevim jak a jake hodnoty tam maji / nemaji byt.
- Vycistit skrtici klapky?
- Hledat prisavani falesneho vzduchu. To se hleda blbe bez toho mlhostroje na to urceneho
- Muzu premerit i ventilove vule, ale kdyby byly hodne spatne, melo by se to projevit pri mereni kompresi.?
- Nova baterka.
- Nove svice.
- Zkontrolovat palivovou mapu, upravit podezrele hodnoty.
- Zlobit pry umi i kabelaz u palivoveho cerpadla. Jenze jak tohle overit...
- Premerit dobijeni, stav baterky.
- Zlobici nejake senzory? Jake tam vlastne jsou? Senzor polohy vacky/kliky? Teplotni? Polohy plynu? Tady jsem docela bezradnej

Je to dohromady milion veci, nechci chaoticky zkouset co z toho mozna zabere. Podle tech chyb co hlasi RJ a podle symptomu by to melo jit seradit {a doplnit} o kroky ktere ma smysl delat jako prvni az po ty posledni.
A ty ktere nebudu vedet jak konkretne provest si dohledam, nebo mi treba poradite

Rekl bych ze snad v sobe baba ma zivota jeste az az, jen si s timhle ted poradit.
V2 vzduchace jsou pro me po mnoha predchozich motorkach urcite jasna volba, za tyhle prachy je to porad velmi dobre svezeni, nechce se mi premyslet o necem jinem. Navic takhle je to stejne i neprodejne. Takze dokupy to dat proste musim tak nebo onak. Do jara...

Diky vsem.

Ducati Multistrada 1000ds: spatne startuje, obcas zdechne

22.12.2022 v 11:07 | Nahoru | #18
Strašné. Grafomaniak, který neumí psát.

1 reakcí na tento příspěvek Ducati Multistrada 1000ds: spatne startuje, obcas zdechne

22.12.2022 v 11:30 | Nahoru | #19
Napojit se skopem a podívat se co se děje. Co se řj nelíbí.

Ducati Multistrada 1000ds: spatne startuje, obcas zdechne

22.12.2022 v 11:41 | Nahoru | #20
Jak jsem psal, NGK pokud je uliješ, což se stane raz dva, když startuješ a nejde to a pořád dokola startuješ, tak pak NGK jsou mrtvý. Budou dál pálit, ale nepravidelně a jen tak jak si samy budou chtít.
Jinak NGK jsou velmi dobré, ale nesmíš je ulít.

Brisk - skvělé svíčky, které skupují Němci a Rakušáci a cpou je do svých mašin. Doby, kdy Brisk byl odpad jsou dáávno pryč. A navíc nejsou náchylné k ulití.

(reakce na) Ducati Multistrada 1000ds: spatne startuje, obcas zdechne

22.12.2022 v 12:03 | Nahoru | #21

Kocoure píše: Napojit se skopem a podívat se co se děje. Co se řj nelíbí.


A na co se chceš napojit? Na výstup vstřiku, indučky, snímače?
Není jednodušší vycházet z toho co vyplivne diagnostika?

Ducati Multistrada 1000ds: spatne startuje, obcas zdechne

22.12.2022 v 13:39 | Nahoru | #22
Jestli má v diagnostice skutečný hodnoty, tak je to krok před napojením skopu.
Otázka zda dokáže čtečka načítat i při startu a jakou má rychlost vzorkování. Tedy jestli vůbec zvládne log.
S tím skop problém nemá, možná je to i rychlejší postup.

Naposledy editováno 22.12.2022 13:46:46

Ducati Multistrada 1000ds: spatne startuje, obcas zdechne

22.12.2022 v 13:55 | Nahoru | #23
Jednotka zvládá online připojení se zobrazováním všech hodnot. Stačí mobil nebo tablet na řídítkách. Taky tak občas jezdím.

Ducati Multistrada 1000ds: spatne startuje, obcas zdechne

23.12.2022 v 09:35 | Nahoru | #24

Realtime ukazatel % otevreni plynu s vyplym motorem na pripojene TuneECU diagnostice a po resetu TPS pri zcela zavrenem plynu presto ukazuje cca 3,2%, pri plnem plynu potom cca 84%. Nevim, jestli to takhle ma byt



tohle mi příjde divný... měl bys při resetu nastavit něco, co říká "návod" k tý mapě (není to asi dogma, možná dle průtoků to bude něco kolem) a pak udělat "simsalabim" a udělat z toho nulu ... prostě při zavřeným plynu necháš klapy lehce přiotevřený a pak řekneš jednotce - tohle je zero, to je zavřený plyn.
Dělá se to hlavně kvůli plynulýmu přechodu ze zavřenýho do otevřenýho plynu. Volnoběh se pak dá dohonit lehce bypasama .

Tím že reálně je tam fuga a ty řekneš mapě " to je nula" vlastně posouváš tabulku bohatosti a předstihu, oproti reálný hodnotě otevření klapek.
Jestli máš na zavřeným plynu na diag. 3,2°a na plnej 84° ...to mi úplně ok nepříjde.

Jinak začal bych tím,, že bych tomu dal silnou baterku a neladil to na nějaký chcíplotině

2 reakcí na tento příspěvek Ducati Multistrada 1000ds: spatne startuje, obcas zdechne

23.12.2022 v 11:07 | Nahoru | #25
"all the open loop ecu 1000 motors are 3 degrees. all the closed loop 1000 motors are 3.4 ime."
Zdroj

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Multistrada 1000ds: spatne startuje, obcas zdechne

23.12.2022 v 13:58 | Nahoru | #26
Anti> Ano, viz. na tom podle me fakt zajimavem odkaze co jsem uz prikladal vyse:

'...The MTS1000 was the first Ducati with an idle control valve ("stepper motor", etc). Being a 2003 model, it was also the first with the 5AM ecu, in this instance the 103 hardware version. When they came out, I recall being told that the throttle opening, as displayed by the diagnostic software, was "throttle opening plus idle control valve equivalent". So when you check the throttle opening angle cold you might see 4.5 degrees, and hot 3.5 degrees or so. Confusing at best, but when that's what you've got to deal with, that's what you do. '

Jestli to spravne chapu, potvrzuje to co pises a tech 3,2% co ukazuje diagnostika pri zavrenem plynu je +/- v poradku.
Otazka je tech 84% pri plnem. Ale to me ani nejak netrapi, kdo z nas a na jakej mzik realne jezdi v provozu na uplne naplno otevrenej plyn...

Kdyz se to dosud pokusim shrnout, tak ted:
- nove svicky, protoze pokud byly nekdy ulite, je po nich. Doporucujete Brisk.
- Novou baterku. S jakyma mate dobre zkusenosti, aby to par let bylo dobre? Nechci usetrit 500,- a mit neco ne moc dobreho.
- Nejlepe i nova ta 'hlavni' rele. Nekde jsem se docetl, ze jsou tam dve, nekde u ridici jednotky / baterky, ktera proste odchazi a je dobre je obcas menit dokonce preventivne.

To uz jsou docela nejake rozumne kroky, nestoji to moc, neni to moc prace prohodit, a mohlo by to dost mozna vyrazne pomoct.

Jeste se zeptam: nemate tip na nejaky eshop, kde na tohle dobre objednavaji dily? Ta rele, ruzna cidla, regulator dobijeni, ale treba i tesneni na vyf. svody a jina tesneni, zapalovaci civky, pulkrouzky na ventily, komplet spojka, ... proste takova ta mene typicka spotrebka na to.
A nekoho rozumneho nejlepe v okoli Prahy, kdo by pretesnil tlumic rizeni Gubellini?

Diky moc.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Multistrada 1000ds: spatne startuje, obcas zdechne

23.12.2022 v 15:23 | Nahoru | #27
Anti> a není to tak, že máš nastavit těch 3+ stupně a pak resetnout na '0' v diag ?

(reakce na) Ducati Multistrada 1000ds: spatne startuje, obcas zdechne

23.12.2022 v 15:24 | Nahoru | #28
JamesM> ... stein-dinse

Ducati Multistrada 1000ds: spatne startuje, obcas zdechne

23.12.2022 v 15:29 | Nahoru | #29
Položka 21
Buď dát dotaz, nebo sehnat jinde, osobně bych koupil nějakou náhradu se stejnou konfigurací vývodů. Něco takového...
Já tu někde budu mít originály, letos jsem koupil celou elektroinstalaci i s jednotkou z litrové Multistrady.
t_freedom: Nejspíš ano. Nejsem si jistý, zatím jsem dělal jen elektronický reset v programu. Tak nějak to píše bikeboy.org. Mě ukazuje program něco podobného, ale neřeším, nemám problém.

Naposledy editováno 23.12.2022 15:36:17

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Multistrada 1000ds: spatne startuje, obcas zdechne

23.12.2022 v 15:50 | Nahoru | #30
JamesM> Brisky NEKUPUJ. Škoda peněz. Osobně VYZKOUŠENO

Baterku LifePol4 Až jí budeš mít v ruce,tak si na mě vzpomeneš a plastový kastlík na baterku ti poděkuje

Naposledy editováno 30.05.2023 23:33:20
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ducati - diagnostika - reset servis... Ducati Multistrada 1000 Zbyša 13 15.11.2023 v 19:08 rob456
Kolínko Ducati Multistrada 1000 MAJK_TORTELINA 13 2.7.2023 v 13:46 assassin
Centrální stojan Multisranda 1000 Ducati Multistrada 1000 -KAR- 1 9.4.2023 v 08:16 Milo_CBR900RR
Ducati suchá spojka 48Z [1, 2] Ducati Multistrada 1000 33.petr 32 7.2.2023 v 19:17 33.petr
Palubovka - déšť Ducati Multistrada 1000 tuareg21 18 2.2.2023 v 11:14 V_i_c_i


TOPlist