globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Elektrická moto MX/enduro
Poslední dobou se s elektrickými motocykly začíná trhat pytel....mediální prezentace, někomu při jízdě, někomu jen z nenávistného pohledu....
Nicméně, díky neunavnému EURO terorismu....se to čím dál přibližuje....
Co nato říkáte? Někde jsem zaslechl, že někdy od roku cca 2030 by měli junioři MX povinnost startovat na elektrických motorkách ...
Už se objevují první dětské kategorie , jako Mistrovství evropy E bajků letos v Lokti atd...

Za mě....pár lidí se možná v hrobě pootočí, ale pokud by to mělo pomoci od zavírání tratí a areálu z pohledu hluku, z pohledu hluku ježdění po lese atd....PROČ né...
Od kochací KTM Freeride, Sur-ron, Kuberg,..., nyní "závodnější" ALTA Motors , STARK VARG ....
Už je to 6 let co Josh Hill s E bajkem zatnul pár posměváčkům tipec s ALTOU...

ALTA Motors však pravděpodobně pohřbilo HD jejím úmyslným nákupem...?
Nyní se zdá, že E postupuje v tomto segmentu ..... zatím se nás to až tak nedotýká ......ale?
Samozřejmě s tím souvisí doba jízdy, dojezd.....


už se povozil i mistr světa SX 2022 Ken Roczen




Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektrická moto MX/enduro

28.12.2022 v 14:34 | Nahoru | #31
assassin> ze to nemá zadní brzdu na pedál, ale na riditku, viď?
To jsem zvedavej, jestli vyhraje zvyk z kola a bude ti to pohodlný, nebo ti to po MX a SM bude furt podvědomě cukat s pravou nohou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektrická moto MX/enduro

28.12.2022 v 16:27 | Nahoru | #32

Ariete píše: assassin> Od kdy se výkon elektromotoru uvádí v koních?



Ja to an ty kW klidne prepoctu, ale ono to cislo je stejne dost nic nerikajici - odbornikovi. Je to ciste marketing, aby mohli rict, ze maji jejsilnejsi krosku na trhu a proto to potrebuji srovnat s vykonem spalovaci krosky…

(reakce na) Elektrická moto MX/enduro

28.12.2022 v 16:31 | Nahoru | #33

callowsick píše: assassin> ze to nemá zadní brzdu na pedál, ale na riditku, viď?
To jsem zvedavej, jestli vyhraje zvyk z kola a bude ti to pohodlný, nebo ti to po MX a SM bude furt podvědomě cukat s pravou nohou



To je dalsi volitelna vec, ja jsem si dal zadni na nohu. Me ten setup co mivaji elektricky motorky nebo skutry nesedi - tzn zadni brzda vlevo a predni vpravo. Pokud mam obe brzdy na riditkach (mtb) potrebuju mit zadni vpravo…

Chci to hlavne jako stroj na trenink, jsem kopyto a vse potrebuju drilovat stokrat dokola, tzn wheelie musim jezdit hodinu denne nekolik mesícu, kladu musim prejet 1000x .. atd a to se spalovaci nemuzu, vsude na me po 10ti minutach zavolaj policajty nebo vezmou vidle… a na to abych nalozil motorku na vozejk a jel nekam mimo civilizaci nemam cas. Mam fyzicku na tech cca 1/2 hod denne, takze potrebuju trenovat za barakem a bez hluku…

Naposledy editováno 28.12.2022 16:33:42

1 reakcí na tento příspěvek Elektrická moto MX/enduro

28.12.2022 v 17:18 | Nahoru | #34
Tvl, tak na to se prijedu podivat

Naposledy editováno 28.12.2022 17:19:33

(reakce na) Elektrická moto MX/enduro

28.12.2022 v 17:21 | Nahoru | #35

Murkin píše: Tvl, tak na to se prijedu podivat



Kdyz to dorazi pujcim ti to na trati.
Jen jestli to nakonec dodaji… takovych smelych projektu uz bylo…


Naposledy editováno 28.12.2022 17:22:53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektrická moto MX/enduro

28.12.2022 v 17:22 | Nahoru | #36

assassin píše: yeuop> Motor je bezudrzbovej. Ale ty vykonejsi maji casto prevodovku (stalej prevod) a vodni chlazeni, takze nejaka udrzba tam je…
Zbytek motorky je stejnej, takze tlumice, retez, kola, brzdy… to vyjde na stejno.

Ja uz se tesim jako malej kluk, snad to do leta dorazi…



K teseni se pridavam, fakt jsem na to zvedavej...kor za ty penize...

E: jak rikas, hlavne aby to dodali...:)

Naposledy editováno 28.12.2022 17:23:58

(reakce na) Elektrická moto MX/enduro

28.12.2022 v 17:29 | Nahoru | #37
kokonhead> ..taky by bylo fajn, abych mel tou dobou volny tri kila

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektrická moto MX/enduro

29.12.2022 v 10:14 | Nahoru | #38

assassin píše: Ja to na ty kW klidne prepoctu, ale ono to cislo je stejne dost nic nerikajici - odbornikovi. Je to ciste marketing, aby mohli rict, ze maji nejsilnejsi krosku na trhu a proto to potrebuji srovnat s vykonem spalovaci krosky…


Tak se na těch 60 kW podíváme očima chytřejšího absolventa základní školy.
Pokud by při rychlosti 15 m/s (54 km/h) zabralo 60 kW, na zadním kole by byla síla 4000 N. Při hmotnosti stroje s jezdcem 200 kg by to mělo za následek zrychlení odpovídající 2 G. To bych snad ani nechtěl ....

Tyhle strojky jedou většinou s napětím 72 V, možná by šla baterka sestavit na něco kolem 80 V. 60 kVA při 72 V znamená proud 833 A. To tam používají zlaté dráty a kontakty? Divně mi to vychází i s těmi články samotnými. Když zkombinuju to nej, co se dá koupit v obchodě od Panasonicu, mohl bych dostat 10 A maximální proud, výkon 36 W a kapacitu 3,4 Ah pro článek. Pak ale potřebuju 80 článků paralelně pro ten proud a zároveň 20 článků po 3,6V v serii. To je dohromady 1600 článků. Jenže Stark Varg jich má v baterii jenom 400 ...


Ale třeba má Stark Varg nějaké zázračné články, vždyť dokáže do 400 článků uložit 6 kWh, zatímco Panasonic jenom 1,4 kWh (do 20 kg).
No a s tím výkonem mi to vychází na asi 15 kW. Jestli ty baterky a vodiče snesou nějakou vyšší krátkodobou špičku, tak kolik? 30 kW po dobu 2 sekund?
-edit - mám tam chybu o dva řádky výš, Panasonic uloží do 20 kg asi 4,9 kWh. Pak to může být s tou kapacitou v pořádku.

Naposledy editováno 29.12.2022 11:50:24

(reakce na) Elektrická moto MX/enduro

29.12.2022 v 10:51 | Nahoru | #39
Ariete> podle mě záleží jaké tam používají články, pač v tom začíná být trošku zmatek
Typy baterií

Elektrická moto MX/enduro

29.12.2022 v 11:15 | Nahoru | #40
Ariete: jak jsem psal, je to hodne o marketingu. Tech 60kW bude peak, bude to tam par vterin. 800A neni az takova tragedie, ja bezne pouštim pres 8AWG vodice 1200A - pri svařování článku. Jasne, je to jen několik milisekund - a svete div se, jde to krmit 5000mAh baterkou do RC modelu, ktera sice podle specifikaci takovej proud neda, ale krátkodobe to dokaze a je schopna takhle fungovat i docela dlouho.

I ty blby lifepo4 26650 články co pouzivam do baterek daji 60A - kratkodobe i 120A (na článek) tzn v paralelním zapojeni je proud kolem 800A zalezitost 7mi článku…

60kW nikdo na krosce nepotrebuje, ale jde o to, ze kdyz tam das motor 20kW tak nema rezervu výkonu ani momentu. Budes tam muset dat spojku a jezdit stylem jako na spalovaku, kterej tu rezervu taky nema. Tady to resi tak, ze tam daji mnohem vetsi vykon nez je treba, prestoze jde využit treba jen par sekund, ale je to prave tech par okamžiku kde na spalovaku spojkujes…

Ja jsem zatim jezdil jen na e-freeride a surronu, tak jsem taky zvedav. Kazdopadne znamej uz na tom vargu jel (byl mezi novinarema na představeni v Barceloně) a byl z toho celej pryc, jediny co kritizoval byla vydrz… ale to se dalo cekat. Ty výpočty co jsi tu ukazoval jsou mi jasne a nejde je zasadne obejít…

Btw 4kWh ma i současnej freeride od ktm a tech cca 19kW? Je tam vse mensi a baterie výměnná - proto ji nemuzou trápit většima proudama, neuchladi ji…

Jo a jeste detail - co vim tak ta baterie je 100S4P … tzn 100clanku v sérii, podle použitých článku to bude kolem 400V …
Vychazi to cca 3,7Ah na článek a 37A max proud. Takove články najdes.
Priklad :
https://eu.nkon.nl/s...-wrap-reclaimed.html

je to o neco vetsi clanek, 21700 misto beznych 18650, stark neuvadi ktere clanky pouziva, ale podle spec bych tipnul, ze ty 21mm … modelovat tech 400 clanku a nascalovat to do fotky z boku by se dalo, ale zas az tak moc casu tomu nedam

Naposledy editováno 29.12.2022 11:49:17

Elektrická moto MX/enduro

29.12.2022 v 11:51 | Nahoru | #41
Jeste k tomu napeti, kolem tech 72V byla alta, vychazeji tam pak vysoke proudy a problemy s chlazenim. Celkem s tim tenkrat bojovali…

Elektrická moto MX/enduro

29.12.2022 v 11:52 | Nahoru | #42
Mám tam chybu, o dva příspěvkyy výš - Panasonic uloží do 20 kg asi 4,9 kWh. Zapomněl jsem Ah vynásobit 3,6 V, aby z toho byly Wh.

Elektrická moto MX/enduro

29.12.2022 v 11:56 | Nahoru | #43
Jasny, zazraky se nekonaji, pro vetsinu beznych pilotu to proste nebude mit vydrz a treba profikum se na tom blbe skacou velky skoky … ale ja s tim pocitam. Moje fyzicka odejde driv nez baterky vargu a i tak si planuju sx-f nechat, takze se pripadne muzu "dojezdit" na spalovaku

Naposledy editováno 29.12.2022 11:57:23

1 reakcí na tento příspěvek Elektrická moto MX/enduro

29.12.2022 v 12:14 | Nahoru | #44
Našel jsem, že jsou tam články 21700 , to by mohlo znamenat +30 až 40 % na kapacitě proti mojí předchozí úvaze s články 18650.
Špičkový proud z odkazu od Slow je asi 15 A po dobu 5 s - výkon 400 článkové baterie je 21,6 kW / 5s.
Ohledně uspořádání článků a napětí jenom podotknu, že bych se nechtěl začít rozkládat opřený o 360V nebo 180V baterku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektrická moto MX/enduro

29.12.2022 v 12:21 | Nahoru | #45
Ariete> 21700 článek s odpovídajícími parametry jsem linkoval o par příspěvku vyse…

100s4p : 400V x (4x37A) = 59kW

(Články v odkazu maji 35A max, tam by to bylo 56kW)

Naposledy editováno 29.12.2022 12:24:46

Elektrická moto MX/enduro

29.12.2022 v 12:27 | Nahoru | #46
Taky jsem se dočetl, že piloti na Altách bojovali s přehříváním. Dokud je to hop a skok po rovině na mlatě, tak to fungovalo. Ale stačilo bahno nebo hlubší písek a začalo jim to omezovat výkon, že nevyjeli kopec.
Obrázek Alty Redshift MXR (120 kg váha) z dynamometru ukazuje hezká čísla, ale tam je potřeba počítat, že to měření trvá kolem pěti vteřin:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektrická moto MX/enduro

29.12.2022 v 12:34 | Nahoru | #47
assassin> Trochu uber, 100 článků v serii je 360 V a z 56 kW zůstane 50 kW.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektrická moto MX/enduro

29.12.2022 v 12:36 | Nahoru | #48
Ariete> 3,6V je nominální hodnota, tolik ma v podstate vybita baterka.

A ja jsem psal, predpokladam, ze jde o krátkodobý peak - ostatne vsechny doted testované vargy mely 44kW a jeste vetsinou byly na trati seskrceny na cca 90procent výkonu kvuli lepsi použitelnosti…

Plne nabita liion - 4,2A

Ten clanek z odkazu ma ve specsheetu 35A continuous … 45A s teplotni ochranou… tzn vykonova rezerva tam je:


Jinak me nemusis presvedcovat, ze baterky nejsou zadna zazracna technologie, vim to. Pocitam s tim, ze se zazrak nekona a ze (kdyz budu mit stesti) tak po najetych mth kdy bych na spalovaku musel delat za 2k E generalku budu menit na tomhle za 2k E akupack … jen neni jine reseni jak jezdít bez hluku a vlastnosti elektromotoru beru jako bonus…

Naposledy editováno 29.12.2022 12:51:43

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektrická moto MX/enduro

29.12.2022 v 12:50 | Nahoru | #49
assassin> OK, ty jsi tu přes baterky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektrická moto MX/enduro

29.12.2022 v 12:52 | Nahoru | #50

Ariete píše: assassin> OK, ty jsi tu přes baterky.



Pridal jsem jeste odstavec. Baterky jsou zlo. Ale zatim to jinak nejde… uvidime co budu rikat s realnymi zkusenostmi. Hodim sem pak nejake info…

(reakce na) Elektrická moto MX/enduro

28.6.2023 v 09:59 | Nahoru | #51
assassin> ahoj nějakej posun zdali už je moto doma či na cestě???
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Racceway E-babeta kde je kabel na o... [1, 2] Ostatní Elektromoto adampadam 39 6.6.2023 v 21:00 eMnatřetí
Sváření plastů v Praze a nejbližším... Cagiva Mito 125, Ostatní Elektromoto TRIBES 3 3.4.2022 v 17:19 Ditemejdanu
Elektro moto zakony atd Ostatní Elektromoto yumako 23 23.9.2019 v 11:37 Metric
výměna klávesnicového mikrospínače... Ostatní Elektromoto PETRREVNICE 13 5.9.2018 v 17:57 Hostmir


TOPlist