Už sa mi ju nepodarilo odvtedy naštartovať. Skúšal som vyčistiť karburátor, nový benzin, a prišiel som na to že zapaľovanie funguje, ale iskru hádže úplne inde než na hornej urati.
Problém je že to nastavovanie predzapalu na dyname sa dá posúvať len o pár milimetrov hore dole na urati, ale mne iskrí vtedy keď je piest je 20cm pod hornou uratou. Obávam sa že v novom hriadeli sa pootočil "kužeľ", tá príruba na rotor dynama ktorá sa otáča spolu s motorom.
V skutočnosti si nie som vôbec istý či je vôbec mozne aby sa v lyse niečo posunulo a ak hej tak neviem ako to mám opraviť keď doma nemám lys. Ako alternatívu zvažujem VAPE ktorý nezávisí od polohy dierky na kuželi ale iba sa pritiahne do závitu kde predtým bývalá vačka na dyname a potom sa tam samostatne nastavi predzapal.
Nejaký nápad čo to teda je a ako to opraviť?
Naposledy editováno 11.12.2022 22:13:49
1 reakcí na tento příspěvek Motorka hádže iskru keď je piest úplne dole v šachte namiest...
Potom namazat plsť u vačky pár kapkami oleje, aby se ti palec přerušovače neošoupal po pár kilometrech a šťastnou cestu. Pokud tento postup nezabírá, je už spousta možností co kontrolovat. Odtrh kladívka nastavený v HÚ by se dalším otáčením ve směru chodu motoru neměl dále zvětšovat. Zkus proměřit izolační stav pohyblivého kontaktu kladívka proti kostře - v rozpojeném stavu musí být spolehlivě odizolován od kostry, v sepnutém musí spolehlivě převádět. Ještě snad stav kondenzátoru, pokud máš jiný na zkoušku. Zkontrolovat napájení a kabeláž u zapalka, kontakt 1 od indukční cívky je kladívko, kontakt 15 je napájení od spínací skříňky. Máš li multimetr, měř napětí baterky při zapnutém zapalování - slabá baterka také působí problematický start a chod, pokud není v pořádku dobíjení, které by ji následně podpořilo.
(reakce na) Motorka hádže iskru keď je piest úplne dole v šachte namiest...
Béža píše: Najdi si horní úvrať, potom v této poloze nastav odtrh kladívka cca 0,5 mm - před tím bych zarovnal očistil kontakty přerušovače, aby na nich nebyly "pecky", např plochým jehlovým pilníčkem. Potom nastav polohu pístu 2,8 - 3 mm před horní úvrať..................
Tvůj návod je bez chybičky, jen ty míry jsou na 350-ku. On má 250-ku, takže tam bych doporučil 4-5 mm v závislosti na modelu
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 3868, 3869] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 116066 | Dnes v 06:03 Jirka4137 |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka | pornopoet | 3 | 9.3.2024 v 08:28 cmiral |
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka | Lithwick | 12 | 25.2.2024 v 12:11 udinar |
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 57 | 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR |