globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Motorka hádže iskru keď je piest úplne dole v šachte namiesto hornej u...
11.12.2022 v 09:15
Dobrý, mám doma Jawu 250 ktorú som dal pred rokom do pojazdného stavu. Je to kopa šrotu a motor bol zadrety keď som ju našiel. Vymenil som klukový hriadeľ a motor šiel. Previezol som sa na nej zo 10 krát a vždy šla. Naposledy keď som ju skúšal nakopnúť mi chytila asi na 8-krát čo sa zvyčajne podarí už na prvý alebo druhý, a hneď som si všimol že nejak zvláštne vrčí a často klepe/vynechá takt a potom naraz streli. Tak som ju vypol a odtlačil do garáže

Už sa mi ju nepodarilo odvtedy naštartovať. Skúšal som vyčistiť karburátor, nový benzin, a prišiel som na to že zapaľovanie funguje, ale iskru hádže úplne inde než na hornej urati.

Problém je že to nastavovanie predzapalu na dyname sa dá posúvať len o pár milimetrov hore dole na urati, ale mne iskrí vtedy keď je piest je 20cm pod hornou uratou. Obávam sa že v novom hriadeli sa pootočil "kužeľ", tá príruba na rotor dynama ktorá sa otáča spolu s motorom.

V skutočnosti si nie som vôbec istý či je vôbec mozne aby sa v lyse niečo posunulo a ak hej tak neviem ako to mám opraviť keď doma nemám lys. Ako alternatívu zvažujem VAPE ktorý nezávisí od polohy dierky na kuželi ale iba sa pritiahne do závitu kde predtým bývalá vačka na dyname a potom sa tam samostatne nastavi predzapal.

Nejaký nápad čo to teda je a ako to opraviť?

Naposledy editováno 11.12.2022 22:13:49

Motorka hádže iskru keď je piest úplne dole v šachte namiest...

11.12.2022 v 09:41 | Nahoru | #1
zdar, klika se ti jen tak neotočí jedině že by byl ten motor tak strašně vylágrovanej, že by nešel seřídit. to píšeš že je klikovka nová, co ložiska gufera a tak?.tipuju protočenej nebo blbě nasazenej rotor a vačku.sundej zapalování, zkontroluj a seřiď odtrh a předstih a musí to jet, není to kosmická loď

2 reakcí na tento příspěvek Motorka hádže iskru keď je piest úplne dole v šachte namiest...

11.12.2022 v 10:32 | Nahoru | #2
Vymenil som klubový hriadeľ
keď je piest 20cm pod hornou uratou

Nerozumím? Co tím myslíš?

(reakce na) Motorka hádže iskru keď je piest úplne dole v šachte namiest...

11.12.2022 v 10:54 | Nahoru | #3
mito7> taky jsem to nepochopil zdvih jak lokomotiva a prevod kardanem asi

1 reakcí na tento příspěvek Motorka hádže iskru keď je piest úplne dole v šachte namiest...

11.12.2022 v 11:21 | Nahoru | #4
Najdi si horní úvrať, potom v této poloze nastav odtrh kladívka cca 0,5 mm - před tím bych zarovnal očistil kontakty přerušovače, aby na nich nebyly "pecky", např plochým jehlovým pilníčkem. Potom nastav polohu pístu 2,8 - 3 mm před horní úvrať. Kladívko by se mělo sepnout. Pak již jen posouváním nastavovací destičky v drážkách, hledáš okamžik rozepnutí kladívka - cigaretovým papírkem, nebo žárovkou, podle gusta a výbavy. v poloze rozepnutí utáhnout a fertig.
Potom namazat plsť u vačky pár kapkami oleje, aby se ti palec přerušovače neošoupal po pár kilometrech a šťastnou cestu. Pokud tento postup nezabírá, je už spousta možností co kontrolovat. Odtrh kladívka nastavený v HÚ by se dalším otáčením ve směru chodu motoru neměl dále zvětšovat. Zkus proměřit izolační stav pohyblivého kontaktu kladívka proti kostře - v rozpojeném stavu musí být spolehlivě odizolován od kostry, v sepnutém musí spolehlivě převádět. Ještě snad stav kondenzátoru, pokud máš jiný na zkoušku. Zkontrolovat napájení a kabeláž u zapalka, kontakt 1 od indukční cívky je kladívko, kontakt 15 je napájení od spínací skříňky. Máš li multimetr, měř napětí baterky při zapnutém zapalování - slabá baterka také působí problematický start a chod, pokud není v pořádku dobíjení, které by ji následně podpořilo.

Motorka hádže iskru keď je piest úplne dole v šachte namiest...

11.12.2022 v 13:13 | Nahoru | #5
Máš na klice kolíček který určuje polohu rotoru?

1 reakcí na tento příspěvek Motorka hádže iskru keď je piest úplne dole v šachte namiest...

11.12.2022 v 15:58 | Nahoru | #6
A to je takový problém sundat rotor a kouknout se jestli se hřídel pootočila? Pokud se otočila jednou, udělá to zas. Jestli máš díru na kolíček na správném místě, protočilo se něco jiného.

Motorka hádže iskru keď je piest úplne dole v šachte namiest...

11.12.2022 v 21:51 | Nahoru | #7
Neměnil si vačku, nedal si tam z Pionýra, ta "pálí" jinde...

(reakce na) Motorka hádže iskru keď je piest úplne dole v šachte namiest...

11.12.2022 v 22:16 | Nahoru | #8
mito7> Kľukovy hriadeľ, tam mám chybu

Tým 20cm pod uratou proste myslím že keď hodí iskru tak piest není na hornej urati ani tesne pred/po, jednoducho piest je dade dole v piči na spodku motora. A keď je piest na hornej urati tak vtedy sa kladivko práveže spojí namiesto odpojenia. Nerozumiem čo sa stalo ale podľa mňa sa jednoducho celý klin s dierkou na rotor posunul a neviem čo s tým mám robiť

Naposledy editováno 11.12.2022 22:16:59

Motorka hádže iskru keď je piest úplne dole v šachte namiest...

12.12.2022 v 06:34 | Nahoru | #9
Pak to má jediné řešení: Klika ven a nalisovat osu s abnormálním rozměrem-větším přesahem.
Edit: Jo a Jawa 250 má zdvih 75mm jestli si dobře pamatuju

Naposledy editováno 12.12.2022 06:35:45

Motorka hádže iskru keď je piest úplne dole v šachte namiest...

12.12.2022 v 08:29 | Nahoru | #10
Já teda nejsem slovák, ale co je to "pod uratou". A to jsem sloužil celé 2 roky na slovensku.
A netočíš s tím na druhou stranu? pokud se ti kontakty v horní úvrati spojí, tak při opačném směru točení se ti rozpojí.

Naposledy editováno 12.12.2022 08:31:34

Motorka hádže iskru keď je piest úplne dole v šachte namiest...

12.12.2022 v 13:04 | Nahoru | #11
Pod úvratí.

Pokud se neprotočil rotor dynama (v tom případě by byl střihnutý kolíček určující polohu), tak se protočil čep samotný. Pokud lze tak reklamovat, pokud nelze tak dát klikařovi na opravu.

Motorka hádže iskru keď je piest úplne dole v šachte namiest...

13.12.2022 v 06:54 | Nahoru | #12
Již to tu zaznělo. Především sundat rotor, a zkontrolovat kolíček. Ještě se nám jednou stalo, zrovna v maďarsku u kežmaroku, když se 634 kousla (zadřela), tak se protočil o kousek čep v setrvačníku.

Štelovat kladívka, "neznámo" kde, je blbost. Když v HU otevřený nebudou (evidentně) Jak radil Béža..

(reakce na) Motorka hádže iskru keď je piest úplne dole v šachte namiest...

14.12.2022 v 09:58 | Nahoru | #13

Béža píše: Najdi si horní úvrať, potom v této poloze nastav odtrh kladívka cca 0,5 mm - před tím bych zarovnal očistil kontakty přerušovače, aby na nich nebyly "pecky", např plochým jehlovým pilníčkem. Potom nastav polohu pístu 2,8 - 3 mm před horní úvrať..................


Tvůj návod je bez chybičky, jen ty míry jsou na 350-ku. On má 250-ku, takže tam bych doporučil 4-5 mm v závislosti na modelu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka hádže iskru keď je piest úplne dole v šachte namiest...

3.1.2023 v 13:32 | Nahoru | #14
Anti>

takto vyzera os hriadeľa ked je piest na hornej uvrati

a takto vyzera moj rotor

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka hádže iskru keď je piest úplne dole v šachte namiest...

3.1.2023 v 15:10 | Nahoru | #15
FakedKetchup> Pak je to jasné, protočená hřídel. Nezbyde ti nic jiného než to rozdělat a vyřešit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka hádže iskru keď je piest úplne dole v šachte namiest...

3.1.2023 v 16:28 | Nahoru | #16
Anti: Podle čeho poznáš, že je to protočené?

Já stejně tipuju, že tam má blbou vačku z něčeho jiného.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka hádže iskru keď je piest úplne dole v šachte namiest...

3.1.2023 v 16:40 | Nahoru | #17

1100Virago píše: Anti: Podle čeho poznáš, že je to protočené?

Já stejně tipuju, že tam má blbou vačku z něčeho jiného.



První fotka co vyflusl Google. Dírka na kolíček by měla směřovat k horní úvrati/čepu ojnice

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka hádže iskru keď je piest úplne dole v šachte namiest...

3.1.2023 v 16:51 | Nahoru | #18
Anti: Ano, já na to koukal do katalogu dílů - je to tam taky kolíčkem nahoru. Ale on má tu fotku otočenou o 90 stupňů vpravo, koukni na spojkové lanko a zářez v karteru. Takže ten kolíček k úvrati plusmínus míří, rozhodně to není pootočené o tolik, aby jiskra byla 20 cm pod úvratí.

Motorka hádže iskru keď je piest úplne dole v šachte namiest...

3.1.2023 v 20:39 | Nahoru | #19
Psal, že normálně jezdil a pak to z ničeho nic nešlo nastartovat takže blbá vačka asi ne.

(reakce na) Motorka hádže iskru keď je piest úplne dole v šachte namiest...

6.1.2023 v 19:17 | Nahoru | #20

1100Virago píše: Anti: Ano, já na to koukal do katalogu dílů - je to tam taky kolíčkem nahoru. Ale on má tu fotku otočenou o 90 stupňů vpravo, koukni na spojkové lanko a zářez v karteru. Takže ten kolíček k úvrati plusmínus míří, rozhodně to není pootočené o tolik, aby jiskra byla 20 cm pod úvratí.



ano obrazok sa z nejakeho dovodu otocil

kolik ukazuje priblizne na hornu uvrat tak akoby mal, prilozil som aj obrazok dynama - je tam nieco inak ako by malo ?

1 reakcí na tento příspěvek Motorka hádže iskru keď je piest úplne dole v šachte namiest...

6.1.2023 v 20:34 | Nahoru | #21
Na dynamu se to asi neprotočí.... Co vačka, sedí na zářezu v rotoru?

(reakce na) Motorka hádže iskru keď je piest úplne dole v šachte namiest...

7.1.2023 v 12:13 | Nahoru | #22

Anti píše: Na dynamu se to asi neprotočí.... Co vačka, sedí na zářezu v rotoru?



praveže sedí, nechapem kde je problem..

1 reakcí na tento příspěvek Motorka hádže iskru keď je piest úplne dole v šachte namiest...

7.1.2023 v 17:43 | Nahoru | #23
Neměl by ten kolíček mířit podél toho mazacího kanálu?

(reakce na) Motorka hádže iskru keď je piest úplne dole v šachte namiest...

7.1.2023 v 19:45 | Nahoru | #24
Anti>
Asi som na to prišiel. Spomínam si že než som rozoberal rotor tak mi vačka šla nejak ťažko dole, tak som zatlačil tu zarážku ktora ju drzi na mieste dozadu a vtedy povolila a vytiahol som vacku von. Teraz som si uvedomil že je dosť možné že celý čas bola ta vačka nezaistená, voľne sa pohybovala v jamke v rotore. Takže som to znovu zložil a vypadá to tak, že teraz keď sa dívam do hlavy motora tak vidím, že keď je piest hore tak sa mi ramienko odpája. Takže asi to bolo toto. Dik vsetkym za pomoc.

No a je tu ďalší problém. keď som zhadzoval rotor tak bol kurevsky dotiahnutý, tak som musel stlačiť brzdu a celou silou sa oprieť do račne. Niečo povolilo ale nebol to šrób, pravdepodobne prešmykla spojka a neviem teraz či som ju nejak nezničil. Podarilo sa mi ho nakoniec zhodiť tak že som namiesto konštantnej sily sa radšej náhle oprel do račne a vtedy povolilo.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3868, 3869] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116048 Dnes v 06:53 FJRPEPA
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka pornopoet 3 9.3.2024 v 08:28 cmiral
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka Lithwick 12 25.2.2024 v 12:11 udinar
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 57 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR


TOPlist