globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výměna hlavy a válce
27.11.2022 v 21:19
Čau mám takový technický dotaz jak je složité vyměnit válec a hlavu? sundat to zvládne každej ale dát to tak aby to fungovalo je věc druhá.
Tak zní moje otázka jak správně otočit vačku o proti zapalování?
A hlavně nebude dělat problém když použijí hlavu, válec a rozvody z 140 a vyměnim to místo původní 125?
A jestli vadí že na 140 mám olejové chlazení a na 125 je vodní?
Ale to bych asi nějak zbastlil jako každý správný kutil??
Každá rada dobrá a klasické kecy že su vůl že mě to napadá si nechte ??

Výměna hlavy a válce

27.11.2022 v 22:02 | Nahoru | #1
jestli ti to jezdí,tak se na to radši vyser..

Výměna hlavy a válce

27.11.2022 v 22:29 | Nahoru | #2
A jestli nejezdi, tak taky.

2 reakcí na tento příspěvek Výměna hlavy a válce

28.11.2022 v 08:21 | Nahoru | #3
No to sice jezdí, ale mohlo by líp?? je to slabý a čekat na silnější se mi nechce tohle mi přijde jako nejlevnější způsob protože mám vše v dílně?

Výměna hlavy a válce

28.11.2022 v 08:33 | Nahoru | #4
Jako jestli chces davat vetsi valec tak je ti doufam jasne ze budes muset resit karburator a vyfuk? A jestli se ptas jak nastavit vacku tak souhlasim s kolegama vyser se na to!

(reakce na) Výměna hlavy a válce

28.11.2022 v 09:01 | Nahoru | #5

Raziim píše: No to sice jezdí, ale mohlo by líp?? je to slabý a čekat na silnější se mi nechce tohle mi přijde jako nejlevnější způsob protože mám vše v dílně?



Vzhledem k tomu, jak si položil ten dotaz, tak pochybuju, že to potvém zásahu pojede líp

Výměna hlavy a válce

28.11.2022 v 09:10 | Nahoru | #6
Kecy si nechám, ale vůl seš. Vyser se na to a jdi se raději učit.

Výměna hlavy a válce

28.11.2022 v 09:47 | Nahoru | #7
Neser se do toho co funguje :D

(reakce na) Výměna hlavy a válce

28.11.2022 v 10:19 | Nahoru | #8

Raziim píše: No to sice jezdí, ale mohlo by líp?? je to slabý a čekat na silnější se mi nechce tohle mi přijde jako nejlevnější způsob protože mám vše v dílně?


Takové dotazy jsou tu časté ale prakticky vychází z neznalosti techniky. Taky jsem si jako malej myslel, že by šel dát velkej motor do malýho auta za víkend s pomocí lepící pásky, šak je to taky auto ne?
Pokud chceš jezdit rychleji, kup si NSR nebo jiný dvoutakt, který můžeš otevřít. Já bych ale doporučil opačnou terapii:
Zkus půl roku chodit jen pěšky a uvidíš, jak ti pak to CBRko příjde jako parádní svezení.

Výměna hlavy a válce

28.11.2022 v 10:28 | Nahoru | #9
Pokud by jsi byl schopný takovou věc udělat, nebudeš se tady ptát.
Pokud chceš osadit jiný válec a hlavu,bylo by fajn si nejdřív zjistit základní věci jako rozteč šroubů co drží ten válec s hlavou k bloku,orientaci mazacích kanálů a třeba jestli souhlasí pozice prostoru pro rozvodový řetěz.
A pokud si myslíš,že touhle výměnou se přivalí ohromné stádo koní,tak se dost pleteš. Neznám ten válec 140 ale pokud je to vzducháč/olejáč na rozdíl od 125 vodníka,tak je možné že výkon bude ještě horší.

Výměna hlavy a válce

28.11.2022 v 10:33 | Nahoru | #10

Ale to bych asi nějak zbastlil jako každý správný kutil??


Když si tak věříš, směle do toho!

Každá rada dobrá a klasické kecy že su vůl že mě to napadá si nechte ??


To jsi no.

Výměna hlavy a válce

28.11.2022 v 15:36 | Nahoru | #11
A to ještě nenapadl ani sníh

Výměna hlavy a válce

28.11.2022 v 19:52 | Nahoru | #12
Pokud se chceš něco naučit a zajímá tě to, proč ne, jen bych použil nějakou sadu pro tvůj model něco takového

Výměna hlavy a válce

29.11.2022 v 19:32 | Nahoru | #13
Nezjišťuj proč to jezdí, ale zjišťuj až proč to nejezdí! ?

Výměna hlavy a válce

29.11.2022 v 21:52 | Nahoru | #14
pozor na sady např. tu co tu postnul ferfi. Zde se jedná akorát o změnu vrtání, zdvih se nemění, protože součástí sady není jiný klikový hřídel a ojnice. Je to sice relativně snadné na namontování - nahodit jiný válec a vrátit původní hlavu je celkem jednoduché, ale zpravidla už na stěně válce není dost "masa" a je otázka životnost takového motoru.
Lepší jsou sady, kde se mění všechno včetně klikovky, ale to už vyžaduje půlení celého motoru a je otázkou co udělá s původní spojkou zvýšený kroutící moment.
Jinak když už to mechanický prestavis jakkoliv, tak pak nastává skutečný horor v podobě ladění (karburátoru). A bez hlubokých znalostí a vybavení to zpravidla skončí s "digitálním řízením výkonu", to znamená buď to nejede vůbec (0) nebo jen plný plyn (1).

1 reakcí na tento příspěvek Výměna hlavy a válce

29.11.2022 v 21:58 | Nahoru | #15
vyladit přechodové stavy karburátoru je fakt v domácích podmínkách mimořádně složité. Musíš si uvědomit, že změnou objemu se úplně změní proudění přes karbec, abys to nějak dal dohromady, tak musíš třeba upravit vzduchovou cestu (otevřený filtr), ale tím zchudne směs, takže větší trysku, pak to zas nepůjde za plynem, jindy to začne střílet do výfuku a nakonec zjistíš, že to jede stejně jako předtím, akorát je debilnejsi reakce na plyn, tak začneš přemýšlet o jiném karbeci, zase další sada trysek, jiná příruba... no a nakonec po roce, dvou experimentů a chudší třeba o 25 000 Kč zjistíš, že nejlepší byla původní 125, kterou tam zase vrátíš.

(reakce na) Výměna hlavy a válce

30.11.2022 v 10:59 | Nahoru | #16

Johny_Servis píše: vyladit přechodové stavy karburátoru je fakt v domácích podmínkách mimořádně složité. Musíš si uvědomit, že změnou objemu se úplně změní proudění přes karbec, abys to nějak dal dohromady, tak musíš třeba upravit vzduchovou cestu (otevřený filtr), ale tím zchudne směs, takže větší trysku, pak to zas nepůjde za plynem, jindy to začne střílet do výfuku a nakonec zjistíš, že to jede stejně jako předtím, akorát je debilnejsi reakce na plyn, tak začneš přemýšlet o jiném karbeci, zase další sada trysek, jiná příruba... no a nakonec po roce, dvou experimentů a chudší třeba o 25 000 Kč zjistíš, že nejlepší byla původní 125, kterou tam zase vrátíš.



Tento kit co poslal Ferfi je pro ročník 2007 - 2010 a tento model je samozřejmě již vybaven Vstřikováním Keihin, proto je ke kitu dodaná komplet CDI jednotka co je již přemapovaná. Samozřejmě je tam nějaká základní mapa, ale ta by se dala upravit na míru motorovou brzdou. Co se týče výměny válce či celé pístní sady. Na skůtrech jsem jich v životě už pár vyměnil a zatím všichni jezdí bez nějakých problémů. Změna vrtání je opravdu minimální, hlavní rozdíl je spíše ve tvaru pístu a hloubce horního můstku pístku. Jednou jsem přestavoval i nějakou NSR na větší objem a nárůst výkonu byl po naladění opravdu znatelný. Ale cenovka za ladění, kit, filtr apod byl opravdu vysoká, ale kluk to měl na nějaké závody tak to prostě zaplatil.

Jinak samozřejmě sdílím tvůj názor, na tyto úpravy se patří opravdu vykašlat. Má to cenu tak možná u scooteru ve městech na kterých jezdí lidé co mají řidičák skupiny B a nehodlají si dělat papíry na motorku.

Výměna hlavy a válce

30.11.2022 v 11:05 | Nahoru | #17
pokial moto dobre jazdi tak sa na to vy er
zmysel ma sa v tom vrtat len v pripade ak je motor vyjazdeny
to znamena oprave sa nevyhnes a samozrejme bavi ta sa v tom vrtat
inak ako ti chlapy pisali cele to rozvrtas a nasleduju tieto
moznosti
nepojde to,
pojde to este
horsie,
v lepsom pripade rovnako,
velmi mala sanca ze to bude lepsie

Výměna hlavy a válce

2.12.2022 v 22:19 | Nahoru | #18
Vodní a olejový chlazení vymontuj a dej tam kapalinový chlazení. Stačí šroubovák a kus drátu, je to snadný jak vzít dítěti bonbón. A nebo se na to vyser a kup si Ducati Panigale z Lega.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda cbr 125 r Honda CBR 125R Dominik07 7 Včera v 13:54 Thomsonson
Jakou 125 CCM vybrat Honda CBR 125R, Honda PCX 125, Yamaha NMAX 125 Giant13 17 22.4.2024 v 20:57 MP3KV
Blinkry Honda CBR 125R ProFicK 1 24.3.2024 v 02:08 tompok76
Utahovací momenty Honda CBR 125R Hondapcx125 4 18.3.2024 v 15:12 assassin
Vrzání Honda CBR 125R Hondapcx125 10 5.3.2024 v 09:23 Gahan37


TOPlist