pokud má někdo z vás nabíječku z Lídlu, nebo podobnou, tak jak dlouho se vám nabíjí baterka?
Právě, že mám takovou divnou zkušenost.
Když dám nabíjet baterku z jiné motorky, tak ty 4 čtverečky na displeji (v ikonce baterky) naskočí docela rychle, třeba za 5 až 20 vteřin (předpokládám, že ty 4 dílky jsou kapacita baterky). Pak ty volty začnou ukazovat méně (to si zas myslím, že je tím, že se nabíjecí proud přepne z vyššího nabíjecího proudu na nižší udržovací a tím pádem kleslo i napětí, tedy pokud se nepletu).
No a když dám nabíjet baterku Yuasa YTX12-BS, kterou jsem před lety koupil do V-Stromu 650, tak mi ty dílky naskakují za mnohonásobně delší čas, nejdříve svítí jen ten první
2.dílek naskočil skoro za hodinu
3.dílek se objevil mnohem později (za 5 hodin tam ještě nebyl, pak jsem šel spát)
4.dílek naskočil ještě později. Ráno, tedy po 15 hodinách, tam byl, takže naskočil někdy v rozmemí 6-15 hod.
Přitom takto to mám už déle, takto to ta baterka dělala už po koupi první zimu a je to každou zimu. Přitom v sezóně, když jsem Stromu jezdil, tak nikdy nebyl problém nastartovat.
Otázka - je to normální, nebo je ta baterka trochu divná? Když jiné dvě baterky z jiných 2 motorek ukážou ty 4 dílky hned, brzo (za 5 až 20 vteřin).
(obrázek nabíječky jsem si tady vypůjčil)
No a když už jsem tu napsal, tak 2.dotaz - jak často nabíjíte?
Já jednou za 1 nebo 2 měsíce přes zimu.
Baterku si na zimu odnesu domů, v garáži může být možná i pod nulou.
Naposledy editováno 20.11.2022 10:29:12
2 reakcí na tento příspěvek Jak dlouho se vám nabíjí baterka
No ale návod a ovládání jedním tlačítkem hrůza.. Napíchlí to tam můžeš nechat celoročně a s tym nabíjením.. Dojedu, nebo to napíchnu po dvou dnech odstavení a nabíječka asi 10s přemejšlí, ukáže nabito a přejde do udržování kde to provádí kde co.. U vyloženě vybitý baterky to nabíjí tak nějak jak má, 10s přemejšlí a pak ukáže jeden dílek a postupně nabíjí všemožnejma fíglama..
Baterku se sesypaným článkem to nezachránilo.. Zatim ju mám cca 3 roky, v mašině Vartu taky tři, v citronu 6let nějakou čínu z prvovýroby a na podzim to tam hvízdnu a dál neřeším a to sice auto nemá Start-Stop ale nabíjí jako by mělo, tzn "úsporně" jen na minimální hranici nabití, tuším na 12,4V.. Takže pak si pustíš rádio a auto tě odstaví po chvíli, že máš málo proudu.. Klasika by měla nabíjet někam k 12,8V.. Nabíjí se samo napětím větším, kolem 14V. A tohle Noco když to tam napíchnu na těch 12,4V nenabíjí, jen udržuje.. Asi to tak je v pořádku..
Kontakty můžeš u těchhle nabíječek dát klidně opačně, nic to neudělá, jen se rozvítí kontrolka.. Akorát pozor na nabíjecí proud, ta moje dává 5A, u náklaďáku OK, jen to nabíjí dva dny? Ale u mašiny to je moc, má se nabíjet 1/10 kapacity, snižuje to životnost.. Udržovací mód asi v pohodě, ale u toho nabíjení když zjistíš že to sotva chytlo si velkou nabíječkou tu baterku akorát zničíte.. Tam bude lepčí to nechat blafat a až se tak nějak dobije, pak ji teprv pichnout na nabíječku, nejlíp na udržování..
Kdyby ste viděli kolik baterek sme takle zničili na Volvech, co rok nový baterky, 10let si s tym švédi nevěděli rady.. Po nastartování to tam valilo 100A do zmrzlejch, vybitejch baterek a tak inženýři přišly s geniálním řešením eště zvednout nabíjecí napětí.. Komu vydrželi dva roky, tomu při nabíjení za jízdy chytly, nafoukly se nebo rovnou bouchly
Tak opatrně s tym nabíjením
Naposledy editováno 20.11.2022 11:53:44
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Motovýlet Suzuki DL 650 V-Strom | BTerier | 10 | 14.3.2024 v 15:44 biosák |
Znáte kurt linder - motocentrum - L... Suzuki DL 650 V-Strom | Stromowner | 23 | 16.2.2024 v 20:26 Edyk |
Osadenie Air-boxu Dl-650 Vstrom 2014 Suzuki DL 650 V-Strom | Bocik13 | 4 | 13.2.2024 v 16:49 Bocik13 |
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom | pepíno4 | 5 | 12.2.2024 v 19:03 elvis78 |
Kompresní poměr vs prémiový benzín [1, 2, 3] Suzuki DL 650 V-Strom | zahadnytajemny | 72 | 23.1.2024 v 09:43 Krautkopf |