globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zlepšení originálního tlumení
Mám zcela nový Triumph Street Scrambler 900, 2022. Všude v recenzích je to chválené i podvozkově, ale moje zkušenost je úplně opačná. Předek je v originálu nenastavitelný a zadek jen předpětí a z prodejny je nejvíc povolený. Mám 85kg. Jízda po záplatovaných silnicích je otřesně uskákaná, předek i zadek kope, úplně to postrádá filtrování takových těch menších nerovností. Pak jsem našel spoustu videí na YT, kde právě toto řeší a na tomto základě jsem pořídil do předních vidlic progresivní pružiny (opět bez možnosti dalšího ladění) a na zadek štelovatelné tlumiče s oddělenou nádobkou, mají i štelování odskoku, vše přímo od výrobce TEC na tento model. Nějaké zlepšení nastalo, ale čekal jsem rozhodně víc. Má někdo stejné zkušenosti? Zlepší se to po najetí více km? Díky, Josef
Edit 4/2023: Tak konečně spokojenost. V předních vidlích progresivní pružiny od TEC a řidší olej 5w. Zadní tlumiče nakonec nahrazeny od YSS Ecoline (tedy základní řada), nastavené předpětí 20mm. Nyní to funguje jak má, takže doporučuju.

Naposledy editováno 18.04.2023 12:48:26
Předchozí
1 2
Následující

Zlepšení originálního tlumení

15.11.2022 v 14:05 | Nahoru | #1
nezlepší, můžeš trochu podhustit gumy nebo si koupit afriku...to je kočár

Zlepšení originálního tlumení

Skvělá odpověď, děkuji! 15.11.2022 v 14:06 | Nahoru | #2
Existují firmy, které se tím zabývají viz např.:

tlumice-podvozek.cz/k-tech/

www.racetech.com

1 reakcí na tento příspěvek Zlepšení originálního tlumení

15.11.2022 v 18:34 | Nahoru | #3
TEC?! Tož hodně štěstí s tém pertinaxem! Snad jsi dobře pojištěný a máš sepsanou závěť...

1 reakcí na tento příspěvek Zlepšení originálního tlumení

15.11.2022 v 18:47 | Nahoru | #4
U nový motorky se mi zatím podvozek rozhybaval většinou tak prvních 500-1000.
Jestli máš najetý nižší stovky, ještě bych počkal.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zlepšení originálního tlumení

15.11.2022 v 18:55 | Nahoru | #5
sardel> No to jsem nečekal, zařídím se podle toho a budu to víc sledovat. Koupil jsem to u prodejce Triumphu s motorkou, takže případnou záruku bych uplatňoval tady. Při montáži jsem se snažil zachovat volnost obou uchycení v krutu, takže by ta pístnice neměla být namáhána na ohyb. Díky za info.

1 reakcí na tento příspěvek Zlepšení originálního tlumení

15.11.2022 v 21:45 | Nahoru | #6
Co říká prodejce?svezl se a říká že je to normální?Co se píše v testech motorky?Kontaktovat můžeš i ostatní zaevidovaný uživatele Tyhle motorky.

btw-já bych už nic bez vyzkoušení nekupoval, mám taky blbou zkušenost u novýho auta-špatně sladěný motor s automatem a 4x4 + Naprd adaptabilní podvozek.Nevyzkoušel jsem si to předem a pak 4 roky litoval…

edit:Teď jsem koukal na parametry tý motorky, zdvihy 120 vepředu a vzadu + ty twin schocks vzadu-To nebude nikdy dobře fungovat, to je horší odpružení jak na naháči s centrálem.To je Scrambler jenom názvem – Stal jsi se obětí marketingu...

Naposledy editováno 15.11.2022 22:02:54

(reakce na) Zlepšení originálního tlumení

16.11.2022 v 09:43 | Nahoru | #7
callowsick> Právě že to už mám za sebou a u originálních jsem žádné zlepšení nepociťoval, tak jsem je vyměnil.

(reakce na) Zlepšení originálního tlumení

16.11.2022 v 09:45 | Nahoru | #8
Fyro> I prodejce ví, že tlumiče u toho scramblera nejsou nic moc. Vyloženě zdvihem to není, dobré lze udělat i se zdvihem 120mm, to mám vyzkoušené osobně na svém druhém motocyklu (Zontes 310T).

Zlepšení originálního tlumení

Skvělá odpověď, děkuji! 16.11.2022 v 09:54 | Nahoru | #9
To tlumení zase nemusi byt pro relativne pomalou jízdu zadne sci-fi. Zaklad je správná pruzina - k te se da dojit měřením SAGu (plnej internet návodu) tlumeni pak nemusi byt zadny Hi-tech, ale chce to aby treba vidlice byla s kartridzema. Ono se dost rozmaha šetření nakladu a i ne uplne levny motorky maji spis parodie na tlumic - obyc trubka s dírou - tzn tam nejsou “stelovatka” protoze tam ani nejdou udelat.

U tlumicu primo na kyvku bez prepakovani je problem, ze je tam z principu mala progrese. To neni moc vhodne pro motorku typu scrambler, protoze se očekává jízda v lehčím terénu. Pokud odpruzeni navrhnes tak, aby v terénu nechodilo po dorazech tak diky temer lineárnímu prubehu je odpruzeni pomerne necitlivé na malé nerovnosti (motorka na beznych cestách drnca)

Zlepšení originálního tlumení

16.11.2022 v 11:13 | Nahoru | #10
Jsem si právě myslel, že Scramblery jsou udělaný z výroby do lehčího terénu,To znamená zdvihy aspoň těch 150 mm. Tak jsem byl překvapenej že tam je takhle těch jenom 120. ( A ve spojení s twinShocks...-Podle mě překonaný řešení,Je to tam jen kvůli vzhledu)
Souhlas s tím, že dneska se asi nenarazí na nějaký vyloženě špatný motor, ale mnohdy problémem jsou podvozky a skutečně i U renomovaných výrobců.Mě třeba překvapila i ta KTM 790 adventure, jak to má divně nastavený zadní odpružení – tvrdý A divně sladěný s předkem.i Jindra na jednou stopou to fest kritizoval.

Jinak já bych se s tím laděním podvozku asi obrátil na nějaký specialisty.byli tady odkazy myslím na někoho u Prahy.Pro laika to není jednoduchý to naladit.
mám v plánu taky něco podobnýho řešit Na svým Vintage twin shocks enduru..

Naposledy editováno 16.11.2022 11:24:35

2 reakcí na tento příspěvek Zlepšení originálního tlumení

16.11.2022 v 13:37 | Nahoru | #11
to slovo "scrambler" je jen reklamní trik...to street bych ještě bral, odjet na tom o 2 street-ulice dál a vyfotit s u kafe na nějaký plakát...dobrý motor na zkurveneném nepohodlném podvozku

Zlepšení originálního tlumení

16.11.2022 v 14:12 | Nahoru | #12
Přesně tak, taky jsem si tím prošel Jen jsem zůstal koukat že i triumf voje ba wa svý zákazníky… Jsem si myslel že je to seriózní firma

Dneska už si to hlídám a podvozek mám u motorky na prvním místě ( v čechistánu velice důležitá věc) pak je motor a až někde na konci vzhled. Dříve jsem to měl bohužel obráceně, ale člověk se furt učí
Až nám třeba jednou ti naši český zloději postaví za naše daně kloudný vozovky tak to člověk nebude muset tak úzkostně řešit,Do tý doby musím jezdit Holt na Vysokým a těžkýmcenduru skloudným podvozkem,Nakonec i ten design,Se u tohodle typu motorek zlepšuje viz nový Transalp Nebo i ta afrika je v některých barevných kombinací ch pěkná.
Pěkný silnice jsou tady jen jedničky a ty jsou zase zarvaný kamionama,Z toho důvodu jsem dal pryč street triple, protože když najedeš na nějakou dvojku a trojku tak bys to nejradši zahodil a šel pěšky…Abych furt jen hledal pěkný silnice který tady dohromady žádný nejsou tak radši jezdím na cenduru nebo autem

Naposledy editováno 16.11.2022 14:26:47

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zlepšení originálního tlumení

16.11.2022 v 19:35 | Nahoru | #13
Jofré> Tomu říkáš scrambler?


TOHLE JE SCRAMBLER!

(reakce na) Zlepšení originálního tlumení

16.11.2022 v 19:35 | Nahoru | #14
CRF1000> Já to taky tak beru, nechci jezdit v terénu, ale mělo by to pobrat ty naše záplatovaný cesty 3. a 4. třídy.

(reakce na) Zlepšení originálního tlumení

16.11.2022 v 19:39 | Nahoru | #15
Ariete> No, zdvihy to má stejný, jen hustý chlupatý gumy. To u mně taky není scrambler. Ale jak jsem už řekl, neočekávám od toho plavnou jízdu v terénu jako na krosce se zdvihama 300mm, chci jen, aby se to chovalo jako motorka na silnici a horší silnici. A to tak prostě s původními tlumiči není.

1 reakcí na tento příspěvek Zlepšení originálního tlumení

16.11.2022 v 19:42 | Nahoru | #16
Ale teď trochu vážně. Vem Scramblera a navštiv odborníka přes koženku. Teprve až budeš mít pod prdelí 10 cm molitanu, stane se Scrambler Scramblerem. To tenké prkno, které nazývají sedlem, nedokáže odfiltrovat drncání našich silnic.

Zlepšení originálního tlumení

16.11.2022 v 23:54 | Nahoru | #17
Měl jsem u nové motorky podobný problém! Ze začátku byla motorka tvrdá jak šutr a zlepšení nepřišlo jak tu někdo psal po 500-1000 Km, ale až po 2000-3000Km. Také jsem musel znovu převážit obě kola, na předním kole byla nevyváženost 15g a zadek jsem neměl vyvážený vůbec. Už kdysi jsem se v diskusi dohadoval s lidma, že prý se zadek u motorky nevyvažuje, ale mě nevyvážené zadní kolo kopalo do předku. Když jsem vyvážil obě kola, bylo po vibrování. Dej tomu trochu času, reklamovat to můžeš vždy, máš na to min 2 roky

2 reakcí na tento příspěvek Zlepšení originálního tlumení

17.11.2022 v 09:03 | Nahoru | #18
Ducati Scrambler 800 je taky úplný shit podvozek. Dělal jsem jak přední, tak zadni. Nedalo se na tom skoro jezdit. To ta KTM 790 je sice tvrdá, ale celkem to funguje, a v terénu to kupodivu funguje taky.
Asi by mohl být dobrej podvozek až na Triumphu SCR 1200 XE a nebo na Ducati Desert Sledu.

(reakce na) Zlepšení originálního tlumení

17.11.2022 v 10:45 | Nahoru | #19

Palomoto píše: Ducati Scrambler 800 je taky úplný shit podvozek. Dělal jsem jak přední, tak zadni. Nedalo se na tom skoro jezdit. To ta KTM 790 je sice tvrdá, ale celkem to funguje, a v terénu to kupodivu funguje taky.
Asi by mohl být dobrej podvozek až na Triumphu SCR 1200 XE a nebo na Ducati Desert Sledu.



Jo tyhle dvě zmiňovaný budou skutečný Scramblery,Vzhledem i podvozkem,Na dezert sleda jsem četl spoustu testů a tam prý podvozek funguje dobře

Naposledy editováno 17.11.2022 10:46:40

Zlepšení originálního tlumení

17.11.2022 v 10:48 | Nahoru | #20
ale zpátky k tématu,Jak se dá mizerný twin shocks podvozek vylepšit? Jiný zadní tlumiče, jiný přední pružiny a cartridge,máte někdo konkrétní zkušenosti?

Naposledy editováno 17.11.2022 10:49:42

Zlepšení originálního tlumení

17.11.2022 v 13:15 | Nahoru | #21
Mne výměna vždy pomohla. Ale bral jsem buď Wilbers, nebo Hyperpro. A vybíral jsem progresivní podle parametrů. Je super když výrobce uvádí jak je originál a pak rozsah u progresivní se da vybrat podle toho.

(reakce na) Zlepšení originálního tlumení

17.11.2022 v 19:49 | Nahoru | #22
CRF1000> Já to taky tak beru, tedy jako street. Nejsem žádnej blázen, abych od toho čekal zázraky a navíc terén mě neláká. Bohužel naše asfaltové silnice nejsou nic. moc

(reakce na) Zlepšení originálního tlumení

17.11.2022 v 19:52 | Nahoru | #23
Ariete> No ani 20cm vrstva molitanu pod zadkem ti nezlepší kopance do řídítek a jízdní vlastnosti to nepozvedne. Když ti kola nekopírují povrch, ale odskakují, je po jízdě.

(reakce na) Zlepšení originálního tlumení

17.11.2022 v 19:52 | Nahoru | #24
Palomoto> Myslím, že na Triumph Scrambleru 1200 je asi podvozek v pohodě, ale nejel jsem na tom.

Zlepšení originálního tlumení

17.11.2022 v 19:55 | Nahoru | #25
Taky dost zalezi na tom jak kdo jezdi (jak rychle) a na co je stavěné to odpruzeni. Nejde udelat (bez elektroniky) aby to zehlilo ve velkých i nízkých rychlostech. Ja jsem treba se svym upraveným podvozkem spokojenej, krasne to zehli i nase okresky, ale az kdyz se jede rychleji - 130+, takze kdo je zvyklej se pohybovat pomaleji tak by moji motorku zhodnotil, ze vubec nefunguje…

1 reakcí na tento příspěvek Zlepšení originálního tlumení

18.11.2022 v 08:09 | Nahoru | #26
Díky všem, zdá se že jsem to vyřešil ke své spokojenosti. Dodaný set progresivních pružin s distančními trubkami do vidlic byl o 12mm delší než originální sestava, takže to bylo moc našponované. Navíc ty jejich distanční trubky měly slabou stěnu a dodané podložky mezi pružinu zase menší průměr, takže se to tak posouvalo mezi sebou až se plastové distanční trubičky otřepaly. Vyrobil jsem kratší o 12mm se silnější stěnou a dal původní podložky a světe div se, už to funguje. Takže předek OK. Zadní tlumiče jsem musel o 7mm přišponovat a odskok jsem naladil na polovinu rozsahu a je to taky OK, nekope. Takže teď jsem spokojený a jezdím. Zároveň sleduju stav (rada od Sardela), i když si myslím, že citované zlomené nebo vyvaklané zadní tlumiče jsou dílem špatné montáže (natvrdo stažená oka uchycení nebo dokonce vyosení).

Zlepšení originálního tlumení

18.11.2022 v 09:46 | Nahoru | #27
Na český silnice jedině enduro.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zlepšení originálního tlumení

18.11.2022 v 12:10 | Nahoru | #28
Jofré> Nedělal bych ukvapené závěry. Menším předpětím se tuhost pružiny nezmenší. Zatím jsi jenom spustil předek níž. To by tam muselo být předpětí tak velké, že by při statickém zatížení vůbec nepropružilo, aby se to začalo chovat rozdílně. Sag s jezdcem by měl být kolem 30 mm.

1 reakcí na tento příspěvek Zlepšení originálního tlumení

18.11.2022 v 12:56 | Nahoru | #29
Nez zacnes nakupovat jiny tlumice a investovat do toho hromadu penez, zkusil bych nejdriv kontaktovat nejakyho podvozkovyho guru. Nekoho, kdo se zabyva opravama a ladenim tlumicu. Takovej clovek ti nejlepe rekne co a jak s tim pujde udelat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zlepšení originálního tlumení

18.11.2022 v 16:09 | Nahoru | #30
Dr.fík> to někdy zkus, já se jednou zeptal Vangelade a podle nej pokud nedáš vše komplet jiný, tak se dobře nesvezeš, protože originál je vždy špatný. Tak 50 až 100tis. to vyřeší

Naposledy editováno 18.11.2022 16:09:56
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Triumph Classics [1 ... 4, 5] Triumph Thruxton 900, Triumph Bonneville 800, Triump... WildOne 136 15.11.2023 v 09:41 Rachus
Triumph servis Praha Triumph Street Scrambler xhoum 11 16.1.2021 v 13:37 poulie
Problémový držák rz Triumph Street Scrambler xhoum 12 23.12.2020 v 11:57 cuir
Rumunsko 2019 [1, 2, 3, 4] Triumph Street Scrambler Dokturek 92 20.12.2019 v 11:36 Leos2
strom vs scrambler [1, 2] Suzuki DL 650 V-Strom, Triumph Street Scrambler 8enil 31 24.9.2019 v 13:56 dundee5


TOPlist