bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Proč výfuk někdy vpravo a někdy vlevo
13.11.2022 v 09:14
Ahoj. Mám skromný dotaz. BMW 1200GS - proč je u některých motocyklů na pravé straně a někdy na levé straně? Co tím BMW sleduje? Díky.

Proč výfuk někdy vpravo a někdy vlevo

13.11.2022 v 12:41 | Nahoru | #1
Protože se v roce 2013 změnila konstrukce motoru na vodou chlazený a vývod na kardan je na druhé straně tudíž výfuk je vpravo...

Proč výfuk někdy vpravo a někdy vlevo

13.11.2022 v 13:12 | Nahoru | #2
To zalezelo na tom, jestli byl hlavni konstrukter pravak nebo levak a zacal rysovat nakres podle svoji silny ruky...

1 reakcí na tento příspěvek Proč výfuk někdy vpravo a někdy vlevo

13.11.2022 v 16:04 | Nahoru | #3
Ty nalevo jsou na vývoz do Anglie

Proč výfuk někdy vpravo a někdy vlevo

13.11.2022 v 16:48 | Nahoru | #4
Snaží se předejít stereotypu.

Proč výfuk někdy vpravo a někdy vlevo

13.11.2022 v 17:04 | Nahoru | #5
Kuli hlukovejm limitum,takže záleží ze který strany chtej jet pak každoročně na GaPa,aby byl vejfuk vždycky víc směrem do trávy.Zbytek nadstandardní výbavy pro individualizaci mivaj pak už všichni stejnej..

1 reakcí na tento příspěvek Proč výfuk někdy vpravo a někdy vlevo

13.11.2022 v 19:57 | Nahoru | #6
s LC prišla revolúcia v odstránení gyroskopického efektu a tak spravili re-work prevodovky, mokrá spojka, a spočítali momentu zotrvačnosti a vyšiel z toho kardáň na druhej strane

Proč výfuk někdy vpravo a někdy vlevo

14.11.2022 v 20:28 | Nahoru | #7
Kecate blbosti. Prostě potřebovali na motosalon, nějak dokázat celoroční usilovnou práci.
BMW není ČZ kde ti nakopávačka/řadička při jisté úrovni opotřebovani/ zohýbání brnkala o potrubí.

Proč výfuk někdy vpravo a někdy vlevo

16.11.2022 v 07:45 | Nahoru | #8
Protože konstruktérům 30 let trvalo, než pochopili výhody mít tlumič výfuku na pravé straně.

(reakce na) Proč výfuk někdy vpravo a někdy vlevo

25.11.2022 v 08:28 | Nahoru | #9
titus>

(reakce na) Proč výfuk někdy vpravo a někdy vlevo

25.11.2022 v 12:25 | Nahoru | #10

Destroyer píše: s LC prišla revolúcia v odstránení gyroskopického efektu a tak spravili re-work prevodovky, mokrá spojka, a spočítali momentu zotrvačnosti a vyšiel z toho kardáň na druhej strane



V podstatě ano (teda jestli se dá souhlasit s pojmem "revoluce" pro princip použitý K-ček od počátku a u hondy ještě o pár let dřív).
Nicméně tipuju že důvodem pro umístění výstupní hřídele na levo byl spíš větší prostor na levé straně motoru danej tím že levý válec je víc vpředu než pravý. Vychází pak celkově kompaktnější konstrukce. Taky je asi výsledný těžiště toho celku víc v centru.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Potreboval bych radu jestli si nekd... BMW R 1200 GS fajgara 4 17.4.2024 v 10:19 MartasUS
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Zkušenost s firmou Mxtech BMW R 1200 GS RobocopCAP 20 5.4.2024 v 19:42 Anetoska
BMW R1200GS 2018 nebo R1250GS 2019 BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, BMW R 1300 GS Kohlstein 12 19.3.2024 v 10:03 Pedl
Hlučná spojka BMW R 1200 GS Cenda28 3 3.3.2024 v 21:06 yzf07


TOPlist