bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: TCI jednotka nebo snímače polohy
Ahoj všem, Mám problém u mojí Magny s tím že vynechávají válce ( hlavně ve větších rychlostech) původně jsem měl podezření na cívky ty jsou ale už nové, palivo teče do karbíků bez problémů, karburátor je čistý ( čištěný UTZ) časování OK ( kontrola strob, lampou). Takže už zbývá jen tranzistorová jednotka nebo snímače polohy, obojí se jeví po optické kontrole v pořádku,.Co by jste typli že to může být?

Díky za odpovědi.
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek TCI jednotka nebo snímače polohy

8.11.2022 v 09:26 | Nahoru | #31
to ze je vse zkontrolovany neni duvod verit, ze je vse ok karburatory no... ted by sem meli dorazit vsichni co v tematech karburatory adoruji jako super vec co se za prve nerozbije jako vstrikovani a kdyz, tak to opravis na ceste sroubovakem

u tehle zavad na starych strojich to v jednu chvili chce prepnout na vedecke a pracne postupy a zacit merit, pripadne pri podezreni na zavadu v ele zacit delat nahradni kratka zapojeni s eliminaci vseho co muze zlobit a neni nutne k provozu.

kazdopadne, ja pri podezreni na nefunkcnost palivove soustavy nacpu do vyfuku lambdu a merim bohatost smesi. ono kdyz clovek vi jaka je smes v okamziku kdy to zlobi tak to dost napovi...

samo idealni s motorkou prikurtovanou na brzde - clovek ma pak moznost sledovat a kontrolovat veci ktere pri jizde nezkontroluje...

no a to jsme bud u spickoveho vybaveni, nebo u draheho servisu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TCI jednotka nebo snímače polohy

8.11.2022 v 10:12 | Nahoru | #32
assassin> Jj, přesně tak No s tou Lambda je to u tohodle stroje těžký, jestli si vzpomínáš tak jsme zjistily že kvůli úzkým koncovkám laufů tam nevleze. Já věřím že tuhle záhadu vyřeším musím říct že takhle nastudovanou motku jako je Magna 87 jsem ještě neměl.

(reakce na) TCI jednotka nebo snímače polohy

8.11.2022 v 10:50 | Nahoru | #33
romel70> jj bohuzel je to pak mnohem vetsi pakarna.ono stejne je idealni priruba na kazdem svodu zvlast, nez se sejdou v kolektoru - muzes namerit/ladit kazdej valec zvlast.

ono na ty seriovy koncovky se pouziva jina odsavacka, ja mam jen pasivni a ta ma docela silnou rouru... jeste se da postavit aktivni, tam je vetracek a spaliny to z vyfuku do komory s lambdou odsava... ale ja jak me to nezivi tak jsem nemel potrebu ji poskladat, staci mi kdyz mam reseni co funguje na mejch motorkach :D

1 reakcí na tento příspěvek TCI jednotka nebo snímače polohy

8.11.2022 v 10:58 | Nahoru | #34
Hm, no stejnak mi jako nejsnazší v takový situaci přijde použít osciloskop a mrknout na VN napětí na svíčkách. Pokud to bez zátěže jde bez problémů vytočit tak to znamená že to není totální výpadek zapalování a dá se zkontrolovat jak se mění délka hoření jiskry a případně jak vypadá náběh napětí. Pokud je to i v těch vysokých otářkách v normě (delší než 300 us) a bez výpadků pak se dá usuzovat na problém jinde.
Z náběhů napětí se taky dá odvodit jak je na tom směs. To už by chtělo tu brzdu a pak by bylo vidět jaký jsou nároky na přeskokový napětí při zátěži před a při tom "výpadku". Pokud tam dochází ke značnému nárůstu napětí je to o tý chudý směsi atd.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TCI jednotka nebo snímače polohy

8.11.2022 v 11:12 | Nahoru | #35
combust> samo, tohle je idealni, ale osciloskop moc lidi nema a i tech par s nim casto neumi pracovat

(reakce na) TCI jednotka nebo snímače polohy

8.11.2022 v 12:09 | Nahoru | #36
assassin> šak si tu může někoho zkontaktovat - např. tenhle chtěl cosi měřit a pak si to tu sdílet

Naposledy editováno 08.11.2022 12:09:27

TCI jednotka nebo snímače polohy

8.11.2022 v 13:41 | Nahoru | #37
Pánové asi bych to s poděkováním všem zůčastněným zatím uzavřel Mám pár vodítek a první co udělám budou hladiny v karbíkách ( mám v tom praxi už ho z motky vyndaný za 20min, moje polovička říká že mě přihlásí na závody ) .

No a potom sem napíšu co se změnilo.

Zatím všem moc díky

(reakce na) TCI jednotka nebo snímače polohy

8.11.2022 v 14:33 | Nahoru | #38

romel70 píše: combust> Supermagna z r. 87-88 mají podtlakový ventil. Každopádně při zkoušce kdy jsem z karburátoru odpojil hadičku přívodu paliva z ventilu a nastartoval tak benzin stříkal proudem otázka je jestli se takhle chová při zátěži? Možná jde z motoru při zátěži menší podtlak a proto benzinu proudí méně ale při měření byla komprese válců v normě. Co se týká přívodu paliva tak mě napadá snad jen přihnout plošky na plovácích v karbecech aby tam šlo více paliva.

No a samozřejmě všechno kolem toho je nový nebo vyčištěný a 100x zkontrolovaný ( hadičky , podtlak. ventil, ventil v nádrži atd.)



Já myslím, že ty karburátory nebudou dobře seštelovaný, když mluvíš o 'přihnutí plíškú na plovácích". A co membrány, nejsou děravý?

TCI jednotka nebo snímače polohy

14.11.2022 v 08:15 | Nahoru | #39
¨Takže v sobotu jsem vyzkoušel Magničku aaa??PARÁÁDA jela jako blesk ( takovou ji neznám ). A čím to tedy bylo? Přihnutím plíšků u plováků z 9mm na 7mm- blbý dva milíře a napouštěcí ventilky se neotevíraly na 100% !! Nejvtipnější je že přímo v origo manuálu HONDA je uvedeno 9mm, v debatách na Magna forech je ale evidentně 7mm správně, dokonce všechny Magny od r. 82 mají uvedeno 7mm jen r.87-88 má 9,5mm což je evidentně špatně. Minulý majitel měl Magnu v servisu u Sarkányho- prý mu čistil karburátor, no asi ho udělal blbě.Takže když to shrnu: Po dvou letech bádání, investic do např. podlakového palivového ventilu apod. to byla takováhle kokotina.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TCI jednotka nebo snímače polohy

14.11.2022 v 09:12 | Nahoru | #40

assassin píše: romel70> To neni to same, v zátěži samozrejme ten motor potrebuje více paliva…


Čím ten atmosférickej motor s karburátorem zjistí, že je v zátěži a jak přidá palivo na rozdíl od neutrálu? Tohle jsem už slyšel mockrát, ale nevím jak se může ta potřeba paliva zátěží u tohoto motoru změnit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TCI jednotka nebo snímače polohy

14.11.2022 v 09:35 | Nahoru | #41
mito7: Zkus držet motor vytočený na například 5000 otáčkách na neutrál a udělej si na rukojeti plynu značku v jaké poloze byla. Pak motorku rozjeď a drž stejné otáčky při nejvyšším kvaltu - a zjistíš, že musíš mít plyn otevřený víc, aby ty otáčky držely. Proč asi?

(reakce na) TCI jednotka nebo snímače polohy

15.11.2022 v 13:45 | Nahoru | #42
1100Virago> Nepochopili jsme se, myslím při plném plynu.

TCI jednotka nebo snímače polohy

15.11.2022 v 14:52 | Nahoru | #43
Zaklad prohlidky pri tehle problemech - plati pro karburatorove verze:

Kouknou na svicky, je na nich videt jestli je smes chuda - typickej problem nizky hladiny v pl. komore, nebo ucpanyho odvzdusneni pl. komory (prepadu) popr. malych trysek (pokud je otevreny ssani/vyfuk). Nekdy nedoteka palivo dost rychle pak je treba se kouknout jestli neni ucpany sitko, zasranej kohout nadrze, prohnuta hadicka paliva , nebo podtlak v nadrzi - ucpany odvzdusneni/vicko.

Pokud je v palivu vse ok, tak na 95 procent problem tohoto razeni byva senzor/snimac na klice nebo vysokonapetova cast tj. tandem, Civka - VN Kabely-Svicky. Taky mrknout jetli neni nekde odpojena kostra.
ECU zapalovani odchazi jen vyjimecne a pokud vubec, tak umre jako celek.....

Naposledy editováno 15.11.2022 14:55:41

TCI jednotka nebo snímače polohy

15.11.2022 v 15:15 | Nahoru | #44

mito7 píše: 1100Virago> Nepochopili jsme se, myslím při plném plynu.


V zásadě je tomu motoru fuk jestli jde do zátěže nebo ne, množství směsi je samozřejmě daný podtlakem v difuzoru a mírou zdvižení šoupěte. Takže s otevřenou škrtící klapkou, po tom co se šoupě vytáhne úplně nahoru to bude žrát při stejných otáčkách stejně se zátěží jako bez ní.
Jenže jde o to ten režim udržet po takovou dobu aby se to projevilo (např. poklesem hladiny v karburátoru). Při schopnosti motoru akcelerovat je to bez zátěže poněkud krátká doba než se to dostane na max. otáčky.

TCI jednotka nebo snímače polohy

15.11.2022 v 15:28 | Nahoru | #45
Ano, díky za odpověď, přesně takhle jsem si to vysvětloval, ale spousta lidí tvrdí, že se zátěží je spotřeba vyšší.

Naposledy editováno 15.11.2022 15:28:39

1 reakcí na tento příspěvek TCI jednotka nebo snímače polohy

15.11.2022 v 15:39 | Nahoru | #46
Evidentne moc nechápeš co se mysli pod pojmem bez zátěže a se zátěži.

Plnej plyn na neutral … to zkousis casto?

Jakou spotřebu maji tvoje stroje na neutral bez zátěže?

Naposledy editováno 15.11.2022 15:42:36

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TCI jednotka nebo snímače polohy

30.11.2022 v 10:50 | Nahoru | #47

assassin píše: Evidentne moc nechápeš co se mysli pod pojmem bez zátěže a se zátěži.

Plnej plyn na neutral … to zkousis casto?

Jakou spotřebu maji tvoje stroje na neutral bez zátěže?


To je otázka na koho?

(reakce na) TCI jednotka nebo snímače polohy

30.11.2022 v 10:59 | Nahoru | #48
mito7> na tebe, ale muzes ji brát jako řečnickou…

(reakce na) TCI jednotka nebo snímače polohy

30.11.2022 v 15:49 | Nahoru | #49

assassin píše: romel70> To neni to same, v zátěži samozrejme ten motor potrebuje více paliva…


Ale stále jsi mně nevysvětlil jaký je rozdíl ve spotřebě paliva při plném otevření klapky bez zátěže a se zátěží.
V karburátoru je podtlak a průtok vzduchu a tím dané množství benzínu, a jak ten karburátor pozná, že je na klice zátěž a přidá benzín?
Vysvětli mně to teoreticky, nemusíme to zkoušet. Samozřejmě spotřeba za čas.

TCI jednotka nebo snímače polohy

30.11.2022 v 16:13 | Nahoru | #50
Plnej plyn sis tam nadefinoval ty - ostatne to je stav v jakem se motor nema vubec používat, proc ho tedy definovat?

Ale pokud po tom tak toužis - tak nezatizeny motor na plny plyn bude tocit max mozné otacky dane omezovacem.

Zatizenej motor - samo zalezi jak velka zátěž, ale dejme tomu zátěž takova, ze motor točí poloviční otacky. Takze je tam poloviční průtok. Tímto jsme dokazali, ze motor na plny plyn bez zátěže ma dvojnásobnou spotřebu, nez motor na plny plyn se zátěži

Naposledy editováno 30.11.2022 16:21:08
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
VF 700 C supermagna Honda VF 700C jilkovimz 11 7.11.2022 v 14:24 romel70
Vyskakující rychlot Honda VF 700C TomAdamov 4 19.1.2019 v 11:47 TomAdamov
sevis Praha Honda magna VF 700/750 ... Honda VF 700C Zedicus 0 30.11.-0001 v 00:00 Zedicus


TOPlist