bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: přeprava motorek na vozíku napříč
 
3.11.2022 v 22:15
Zdravím všechny co tahají min. 3 motorky na delší trasy na vozíku. Vlastním B-E a vozík do 1300kg - kola pod ložnou plochou , ložná plocha š.162cm x délka 260cm. U vozíku lze vyjmout všechny bočnice , takže vznikne rovná plocha. Koupil jsem 3ks žlaby s kolíbkovým dorazem (délka 206cm) firma VPP. Moje otázka zní ..... , jestli někdo z vás přepravuje motorky napříč na vozíku. S touto ložnou plochou by to bylo pohodlné co se týče nakládání a mezery mezi motorkami + pohodlným zakurtováním na obou bocích vozíku. Motorky budou oběma koly ve žlabu (předním v kolíbce). Žlab však bude z každé strany vyčuhovat z boku vozíku o 22cm. Samozřejmě na obě kola přijde reflexní vesta jako vyčuhující náklad z ložné plochy. Byly vyzkoušeny i varianty do pyramidy 3 vedle sebe , ale stále málo místa na kurtování a hlavně problém s naložením 3ks cestovních endur GS1250 , Multistrada V4 , Afrika Twin. Prosím o jakoukoli reakci jestli to není úplná blbost. Někde jsem viděl , že to takto lze , ale měly širší vozík. Zákon říká , že přesah šířky ložné plochy může být do 400mm.

1 reakcí na tento příspěvek přeprava motorek na vozíku napříč

5.11.2022 v 23:23 | Nahoru | #1
Všechna vozidla kategorií M2 a M3 a vozidla kategorie N, (N1) u nichž největší přípustná hmotnost, včetně připojeného přívěsu nebo návěsu, přesáhne 3,5 t, musí být vybavena záznamovým zařízením s registrací pracovní činnosti řidiče

Vozidlo které nedosahuje 3,5 t není třeba vybavovat tachografem!

Nařízení Evropského parlamentu a Rady. (ES) č. 3821/85 se vztahuje na řidiče
z povolání, a dopravce. Pokud tedy provozujete ve své firmě vozidlo, které není primárně určeno pro
přepravu nákladu (např. manažerské N1 atd.)a nejste pouze dopravce nebo řidič z povolání, není
třeba podléhat panice.

V Německu, jako jediné zemi Evropské unie, platí povinnost dodržovat doby řízení a odpočinku pro vozidla a soupravy od 2,8 tuny. V případě hmotnosti 2,8 až 3,5 tuny může být záznam proveden ručně (například do Kontrollbuch nebo na zadní stranu kotoučku).

V Rakousku platí pro používání tachografu stejné podmínky jako v ostatních zemích Evropské unie včetně České republiky. Pokud řidič při kontrole předloží doklad o soukromém používání vozidla , nepotřebuje záznamy o době řízení, nákladu a podobně, tedy je kontrolován stejným způsobem jako kterýkoli jiný motorista s osobním automobilem.

Upozorňuji ovšem, že kontrolní orgány v Německu (BAG) či Rakousku jsou poněkud úzkostlivé v případě soukromého používání očividně užitkových vozidel (odtahová nástavba, skříňová nástavba, dodávka naložená zbožím a podobně). Mikrobusy či obytné nástavby zpravidla ani nejsou z hlediska předpisů pro nákladní dopravu kontrolovány.

Takže jestli pojedou osobákem, tak je bagouni ani stavět nebudou.............tak bych to asi až tak moc nehrotil. Jen bych si pohlídal hmotnost, abych nebyl moc drahý na mýtě.
Já to neřeším - s jednou, nebo dvěma motorkami na vozíku se tam snad ani dostat hmotnostně nejde............s vozíkem O1 do 750kg.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přeprava motorek na vozíku napříč

5.11.2022 v 23:31 | Nahoru | #2
Brůča.> Ale proč to furt meleš dokola? Ten, kdo pojede s motorkama na přívěsu na dovolenou, jede soukromě a žádná povinost tachografu se na něj nevztahuje. A že jede soukromě snad bude jasné i tomu nejhloupějšímu policajtovi.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist