1 reakcí na tento příspěvek přeprava motorek na vozíku napříč
Vozidlo které nedosahuje 3,5 t není třeba vybavovat tachografem!
Nařízení Evropského parlamentu a Rady. (ES) č. 3821/85 se vztahuje na řidiče
z povolání, a dopravce. Pokud tedy provozujete ve své firmě vozidlo, které není primárně určeno pro
přepravu nákladu (např. manažerské N1 atd.)a nejste pouze dopravce nebo řidič z povolání, není
třeba podléhat panice.
V Německu, jako jediné zemi Evropské unie, platí povinnost dodržovat doby řízení a odpočinku pro vozidla a soupravy od 2,8 tuny. V případě hmotnosti 2,8 až 3,5 tuny může být záznam proveden ručně (například do Kontrollbuch nebo na zadní stranu kotoučku).
V Rakousku platí pro používání tachografu stejné podmínky jako v ostatních zemích Evropské unie včetně České republiky. Pokud řidič při kontrole předloží doklad o soukromém používání vozidla , nepotřebuje záznamy o době řízení, nákladu a podobně, tedy je kontrolován stejným způsobem jako kterýkoli jiný motorista s osobním automobilem.
Upozorňuji ovšem, že kontrolní orgány v Německu (BAG) či Rakousku jsou poněkud úzkostlivé v případě soukromého používání očividně užitkových vozidel (odtahová nástavba, skříňová nástavba, dodávka naložená zbožím a podobně). Mikrobusy či obytné nástavby zpravidla ani nejsou z hlediska předpisů pro nákladní dopravu kontrolovány.
Takže jestli pojedou osobákem, tak je bagouni ani stavět nebudou.............tak bych to asi až tak moc nehrotil. Jen bych si pohlídal hmotnost, abych nebyl moc drahý na mýtě.
Já to neřeším - s jednou, nebo dvěma motorkami na vozíku se tam snad ani dostat hmotnostně nejde............s vozíkem O1 do 750kg.