2 reakcí na tento příspěvek přeprava motorek na vozíku napříč
innerorts außerorts Schnellstraßen Autobahnen
Belgien 50 90 120* (A: 90) 120* (A: 90)
Bosnien und
Herzegowina 50 80 80 80
Bulgarien 50 70 100
Dänemark 50 70 70 80 (B: 100)
Deutschland 50 80 80 (C: 100) 80 (C: 100)
Estland 50 70 90
Finnland 50 80 80
Frankreich 50 80 110*
(D: 100 A: 90)
130*
(D: 110* A: 90)
Griechenland 50 80 80
Großbritannien 48 80 96 96
Irland 50 80 80 80
Island 50 80
Italien 50 70 70 80
Kroatien 50 80 80 90
Lettland 50 (E: 20) 80 90
Litauen 50 90 (F,G: 70) 90 90
Luxemburg 50 75 90
Mazedonien 50 80 (F: 60) 80 80
Montenegro 50 80 80
Niederlande 50 80 90 (H: 80) 90 (H: 80)
Norwegen 50 80 80 (J:60) 80 (J: 60)
Österreich 50 80
(A: 70, K: 100)
80
(K: 100)
100
(A: 80)
Polen 50 (L: 60) 70 80 80
Portugal 50 70/80 (M) 80 100
Rumänien 50 70 (N: 50) 80 (N: 60) 90 (N: 70)
Schweden 40 80 (J: 40) 80 (J: 40) 80 (J: 40)
Schweiz 50 80 80 80
Serbien 50 80 80 80
Slowakei 50 90 90
Slowenien 50 90 (A: 80) 100 (A: 80) 100 (A: 80)
Spanien 50 70 80 90 (J: 80)
Tschechien 50 (O: 30) 80 (O: 30) 80 80
Türkei 40 80 (J: 70) 110 (J: 80)
Ungarn 50 70 70 80
*Mit einem in Deutschland zugelassenen Anhänger sollte auch im Ausland nicht schneller als 100 km/h
gefahren werden; Wohnanhänger sind in Deutschland bauartbedingt bis 100 km/h zugelassen; bei Unfällen mit höherer Geschwindigkeit muss mit Einschränkungen bei der Versicherungsleistung gerechnet
werden, wenn Wohnanhänger in Deutschland nur bis 100 km/h zugelassen sind.
A Gespanne über 3,5 t zGM
B nur mit dänischer Plakette möglich, erhältlich in
dänischen Prüfstellen
C für Gespanne mit Zugfahrzeug bis 3,5 t zGM
gem. 9. AusnahmeVO zur StVO
D Führerschein weniger als drei Jahre
E in Wohngebieten
F Führerschein weniger als zwei Jahre
G auf unbefestigten Straßen
H Gespanne mit Anhänger über 3,5 t zGM
J unter bestimmten Voraussetzungen
(technisch oder Gewicht)
K Gespanne mit Anhänger bis 750 kg zGM
L zwischen 23 und 5 Uhr
M je nach Beschilderung
N Führerschein weniger als ein Jahr
O 50 m vor Bahnübergängen
Je to sice v prasojazyce, ale komplet asi tam, kam by mohl normální Čech táhnout...........kromě místa kam ani slunce nesvítí.
Naposledy editováno 05.11.2022 20:06:42
Zdenalbenal píše: Páč to je o hmotnosti vozíku...
Když je celková hmotnost vozíku nad 750 kilo, musíš mět řidičák na těžký vozík...
A eště - pokud je tažné vozidlo neco jiného, než osobák, v dobách, kdy sem takovou možnost zkoumal, muselo mět tažné vozidlo (pokud byla souprava nad 3,5 tuny) tachograf...plus režim přepravy jak náklaďák - přestávky, zákaz jízdy v určitou dobu a podobné "radosti".
Jak je to teď nevím a radši to ani nechcu vědět...
Co to meleš za blbosti?


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přeprava motorek na vozíku napříč
Gazda4 píše: Tak za prvé: nepsal jsem, že MUSÍ BÝT, ale většinou jsou (já osobně jsem se ještě v půjčovnách nesetkal s bržděným přepravníkem nad 750kg)
A za druhé: pokud si půjčíš přepravník O1 který má v papírech celkovou hmotnost 750kg tak ji nesmíš překročit i kdyby si za svým autem mohl tahat 12tun.
Půjčovny mají různé vozíky. Ty větší, logicky jsou bržděné.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přeprava motorek na vozíku napříč
Borntobewild píše: Půjčovny mají různé vozíky. Ty větší, logicky jsou bržděné.
I tak se dá říct "spletl jsem se"

2 reakcí na tento příspěvek přeprava motorek na vozíku napříč
Tam musíš mět rozšířený řidičák na těžký vozík...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přeprava motorek na vozíku napříč
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přeprava motorek na vozíku napříč
Zdenalbenal píše: Od té doby, kdy sem se o ty věci zajímal, se asi neco změnilo (tachograf u tažného auta, keré néni osobní, ale dodávka - třeba) ale s tou hmotností přípojného vozidla nad 750 kilo neé.
Tam musíš mět rozšířený řidičák na těžký vozík...
Všechna vozidla kategorií M2 a M3 a vozidla kategorie N, u nichž největší přípustná hmotnost, včetně případně připojeného přívěsu nebo návěsu, přesáhne 3,5 t, musí být vybavena záznamovým zařízením s registrací pracovní činnosti řidiče (dále jen „tachograf“) podle nařízení Rady (ES) č. 3821/85.
Stačí?
Naposledy editováno 05.11.2022 21:53:22
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přeprava motorek na vozíku napříč
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přeprava motorek na vozíku napříč
Pokud bude ten Jeep spadat do kategorie M1 tak ne.
Dodávka pokud bude spadat do kategorie N tak ano.
1 reakcí na tento příspěvek přeprava motorek na vozíku napříč
Poté to jaksi harmonizovali a "zjednodušili"

Dnes rozhoduje okamžitá hmotnost soupravy a pokud ne, tak je to zasej neco nového...
S tým tachografem to teda platí...aspoň neco...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přeprava motorek na vozíku napříč

A podle všeho tedy, připojím- li za dodávku 3,5t přívěs 750kg, mohu ji řídit s Béčkem, ale musím mít tachograf. Výjimka je, jezdím-li do vzdálenosti 100km od sídla a přepravuji věci, potřebné k vlastnímu podnikání.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přeprava motorek na vozíku napříč
Borntobewild píše: Zdenalbenal> S B můžeš řídit soupravu do 3,5t nebo vozidlo do 3,5t s přívěsem 750kg. Tzn. pokud má auto v techničáku celkovou hmotnost např. 2260kg, můžeš připojit přívěs o celkové papírové hmotnosti max 1240kg. Nad to si můžeš řp rozšířit na B96 do 4250kg nebo na BE na neomezenou hmotnost.
Jenže tazatel chce jet Multivanem, který má sám celkovou hmotnost 3,1t, jestli si dobře pamatuju, a za to dát 1,3t vlek, takže souprava 4,4t, a tím pádem pro něj platí všechny podmínky jako pro kamion. Snad kromě tachografu a povinných přestávek. Ale rychlosti, mýto, vjezd do centra měst, parkování…
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přeprava motorek na vozíku napříč
h) vozidly nebo jejich kombinacemi, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřesahuje
7,5 tuny a která se používají k neobchodní přepravě zboží.
Takže souprava do 7,5 tuny řešit nemusí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přeprava motorek na vozíku napříč
-že tam nemusí být tchg namontovaný
a nebo:
-že ho nemusíš užít?
Snowball píše: Jenže tazatel chce jet Multivanem, který má sám celkovou hmotnost 3,1t, jestli si dobře pamatuju, a za to dát 1,3t vlek, takže souprava 4,4t, a tím pádem pro něj platí všechny podmínky jako pro kamion. Snad kromě tachografu a povinných přestávek. Ale rychlosti, mýto, vjezd do centra měst, parkování…
Pokud to bude těch 4,4t tak ano...

Naposledy editováno 05.11.2022 22:45:13
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přeprava motorek na vozíku napříč
Gazda4 píše: Borntobewild> ta výjimka spočívá v čem?
-že tam nemusí být tchg namontovaný
a nebo:
-že ho nemusíš užít?
Řekl bych, že nemusíš ani jedno. Jinak by to moc nedávalo smysl.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přeprava motorek na vozíku napříč
Borntobewild píše: Řekl bych, že nemusíš ani jedno. Jinak by to moc nedávalo smysl.
Proč by to nedávalo smysl?
Pokud si jedeš pro vlastní potřebu tak tchg používat nemusíš. Digitál přepneš do režimu "OUT" a do analogu dáš kluzák.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přeprava motorek na vozíku napříč
Prostě s jakýmkoli autem do 3,5 s přívěsem s celkovou soupravy do 7,5tuny, kterým nepřepravuješ komerční zboží, tachograf prostě neřešíš
1 reakcí na tento příspěvek přeprava motorek na vozíku napříč
Vozidlo které nedosahuje 3,5 t není třeba vybavovat tachografem!
Nařízení Evropského parlamentu a Rady. (ES) č. 3821/85 se vztahuje na řidiče
z povolání, a dopravce. Pokud tedy provozujete ve své firmě vozidlo, které není primárně určeno pro
přepravu nákladu (např. manažerské N1 atd.)a nejste pouze dopravce nebo řidič z povolání, není
třeba podléhat panice.
V Německu, jako jediné zemi Evropské unie, platí povinnost dodržovat doby řízení a odpočinku pro vozidla a soupravy od 2,8 tuny. V případě hmotnosti 2,8 až 3,5 tuny může být záznam proveden ručně (například do Kontrollbuch nebo na zadní stranu kotoučku).
V Rakousku platí pro používání tachografu stejné podmínky jako v ostatních zemích Evropské unie včetně České republiky. Pokud řidič při kontrole předloží doklad o soukromém používání vozidla , nepotřebuje záznamy o době řízení, nákladu a podobně, tedy je kontrolován stejným způsobem jako kterýkoli jiný motorista s osobním automobilem.
Upozorňuji ovšem, že kontrolní orgány v Německu (BAG) či Rakousku jsou poněkud úzkostlivé v případě soukromého používání očividně užitkových vozidel (odtahová nástavba, skříňová nástavba, dodávka naložená zbožím a podobně). Mikrobusy či obytné nástavby zpravidla ani nejsou z hlediska předpisů pro nákladní dopravu kontrolovány.
Takže jestli pojedou osobákem, tak je bagouni ani stavět nebudou.............tak bych to asi až tak moc nehrotil. Jen bych si pohlídal hmotnost, abych nebyl moc drahý na mýtě.
Já to neřeším - s jednou, nebo dvěma motorkami na vozíku se tam snad ani dostat hmotnostně nejde............s vozíkem O1 do 750kg.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přeprava motorek na vozíku napříč
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přeprava motorek na vozíku napříč
Ale klidně ti půjčím Boxera v plechu a plato..............samozřejmě auto vybavené tachografem..............a až vyrazíš na dovolenou, můžeš se s BAGounama v Německu dohadovat o tom, že jedeš soukromě. A můžeš při tom oznámit policistovy, že když vidí naložené na vleku motorky, tak je to snad jasné že jedeš na dovolenou a musí mu to dojít - jinak je hloupý.
Ať si každý z mých příspěvků "vyzobne" to, co se ho bude týkat.............že se snažím podat informace kompletní snad není na škodu.
Rozhodně nebylo smyslem příspěvku tě nějak "naštvat"...........tak pokud se tě to netýká (nejezdíš s vozíkem, nebo nemáš dodávku s tachografem, nebo nejsi přes váhu), mávni nad tím rukou a buď nad věcí.



Che: Řekneš taky něco k tématu? nebo vůbec netušíš, o čem to vlákno je?

Naposledy editováno 06.11.2022 08:21:38
Borntobewild píše: Gazda4> Protože když vlastníš auto N1, a takových lidí je poměrně dost, a chceš si půjčit přívěs a jet na vejlet s motorkama, tak si snad jenom proto nenecháš montovat do auta tachograf a pravidelně ho kalibrovat.
Prostě s jakýmkoli autem do 3,5 s přívěsem s celkovou soupravy do 7,5tuny, kterým nepřepravuješ komerční zboží, tachograf prostě neřešíš
Brůča už ti odpověděl.
Brůča. píše: Borntobewild> Ale klidně ti půjčím Boxera v plechu a plato..............samozřejmě auto vybavené tachografem..............a až vyrazíš na dovolenou, můžeš se s BAGounama v Německu dohadovat o tom, že jedeš soukromě. A můžeš při tom oznámit policistovy, že když vidí naložené na vleku motorky, tak je to snad jasné že jedeš na dovolenou a musí mu to dojít - jinak je hloupý.
To bude asi i nejlepší řešení...

Na co to tady vysvětlovat, ať se přesvědčí sám a dohaduje se...

Jak to skončí oba víme...

