globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: přeprava motorek na vozíku napříč
 
3.11.2022 v 22:15
Zdravím všechny co tahají min. 3 motorky na delší trasy na vozíku. Vlastním B-E a vozík do 1300kg - kola pod ložnou plochou , ložná plocha š.162cm x délka 260cm. U vozíku lze vyjmout všechny bočnice , takže vznikne rovná plocha. Koupil jsem 3ks žlaby s kolíbkovým dorazem (délka 206cm) firma VPP. Moje otázka zní ..... , jestli někdo z vás přepravuje motorky napříč na vozíku. S touto ložnou plochou by to bylo pohodlné co se týče nakládání a mezery mezi motorkami + pohodlným zakurtováním na obou bocích vozíku. Motorky budou oběma koly ve žlabu (předním v kolíbce). Žlab však bude z každé strany vyčuhovat z boku vozíku o 22cm. Samozřejmě na obě kola přijde reflexní vesta jako vyčuhující náklad z ložné plochy. Byly vyzkoušeny i varianty do pyramidy 3 vedle sebe , ale stále málo místa na kurtování a hlavně problém s naložením 3ks cestovních endur GS1250 , Multistrada V4 , Afrika Twin. Prosím o jakoukoli reakci jestli to není úplná blbost. Někde jsem viděl , že to takto lze , ale měly širší vozík. Zákon říká , že přesah šířky ložné plochy může být do 400mm.

přeprava motorek na vozíku napříč

5.11.2022 v 19:34 | Nahoru | #31
Tachograf sice ne, ale po překročení hmotnosti soupravy nad 3,5 tuny to je o placení mýtného a dálniční známky jako na náklaďák

2 reakcí na tento příspěvek přeprava motorek na vozíku napříč

5.11.2022 v 20:04 | Nahoru | #32
Tempolimits
innerorts außerorts Schnellstraßen Autobahnen
Belgien 50 90 120* (A: 90) 120* (A: 90)
Bosnien und
Herzegowina 50 80 80 80
Bulgarien 50 70 100
Dänemark 50 70 70 80 (B: 100)
Deutschland 50 80 80 (C: 100) 80 (C: 100)
Estland 50 70 90
Finnland 50 80 80
Frankreich 50 80 110*
(D: 100 A: 90)
130*
(D: 110* A: 90)
Griechenland 50 80 80
Großbritannien 48 80 96 96
Irland 50 80 80 80
Island 50 80
Italien 50 70 70 80
Kroatien 50 80 80 90
Lettland 50 (E: 20) 80 90
Litauen 50 90 (F,G: 70) 90 90
Luxemburg 50 75 90
Mazedonien 50 80 (F: 60) 80 80
Montenegro 50 80 80
Niederlande 50 80 90 (H: 80) 90 (H: 80)
Norwegen 50 80 80 (J:60) 80 (J: 60)
Österreich 50 80
(A: 70, K: 100)
80
(K: 100)
100
(A: 80)
Polen 50 (L: 60) 70 80 80
Portugal 50 70/80 (M) 80 100
Rumänien 50 70 (N: 50) 80 (N: 60) 90 (N: 70)
Schweden 40 80 (J: 40) 80 (J: 40) 80 (J: 40)
Schweiz 50 80 80 80
Serbien 50 80 80 80
Slowakei 50 90 90
Slowenien 50 90 (A: 80) 100 (A: 80) 100 (A: 80)
Spanien 50 70 80 90 (J: 80)
Tschechien 50 (O: 30) 80 (O: 30) 80 80
Türkei 40 80 (J: 70) 110 (J: 80)
Ungarn 50 70 70 80
*Mit einem in Deutschland zugelassenen Anhänger sollte auch im Ausland nicht schneller als 100 km/h
gefahren werden; Wohnanhänger sind in Deutschland bauartbedingt bis 100 km/h zugelassen; bei Unfällen mit höherer Geschwindigkeit muss mit Einschränkungen bei der Versicherungsleistung gerechnet
werden, wenn Wohnanhänger in Deutschland nur bis 100 km/h zugelassen sind.
A Gespanne über 3,5 t zGM
B nur mit dänischer Plakette möglich, erhältlich in
dänischen Prüfstellen
C für Gespanne mit Zugfahrzeug bis 3,5 t zGM
gem. 9. AusnahmeVO zur StVO
D Führerschein weniger als drei Jahre
E in Wohngebieten
F Führerschein weniger als zwei Jahre
G auf unbefestigten Straßen
H Gespanne mit Anhänger über 3,5 t zGM
J unter bestimmten Voraussetzungen
(technisch oder Gewicht)
K Gespanne mit Anhänger bis 750 kg zGM
L zwischen 23 und 5 Uhr
M je nach Beschilderung
N Führerschein weniger als ein Jahr
O 50 m vor Bahnübergängen

Je to sice v prasojazyce, ale komplet asi tam, kam by mohl normální Čech táhnout...........kromě místa kam ani slunce nesvítí.

Naposledy editováno 05.11.2022 20:06:42

(reakce na) přeprava motorek na vozíku napříč

5.11.2022 v 21:11 | Nahoru | #33

Zdenalbenal píše: Páč to je o hmotnosti vozíku...
Když je celková hmotnost vozíku nad 750 kilo, musíš mět řidičák na těžký vozík...
A eště - pokud je tažné vozidlo neco jiného, než osobák, v dobách, kdy sem takovou možnost zkoumal, muselo mět tažné vozidlo (pokud byla souprava nad 3,5 tuny) tachograf...plus režim přepravy jak náklaďák - přestávky, zákaz jízdy v určitou dobu a podobné "radosti".
Jak je to teď nevím a radši to ani nechcu vědět...


Co to meleš za blbosti?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přeprava motorek na vozíku napříč

5.11.2022 v 21:14 | Nahoru | #34

Gazda4 píše: Tak za prvé: nepsal jsem, že MUSÍ BÝT, ale většinou jsou (já osobně jsem se ještě v půjčovnách nesetkal s bržděným přepravníkem nad 750kg)

A za druhé: pokud si půjčíš přepravník O1 který má v papírech celkovou hmotnost 750kg tak ji nesmíš překročit i kdyby si za svým autem mohl tahat 12tun.


Půjčovny mají různé vozíky. Ty větší, logicky jsou bržděné.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přeprava motorek na vozíku napříč

5.11.2022 v 21:16 | Nahoru | #35

Borntobewild píše: Půjčovny mají různé vozíky. Ty větší, logicky jsou bržděné.



I tak se dá říct "spletl jsem se"

(reakce na) přeprava motorek na vozíku napříč

5.11.2022 v 21:23 | Nahoru | #36
Gazda4> Sorry, ale nerozumím řeči Tvého kmene. Kdo se splet a v čem?

2 reakcí na tento příspěvek přeprava motorek na vozíku napříč

5.11.2022 v 21:41 | Nahoru | #37
Od té doby, kdy sem se o ty věci zajímal, se asi neco změnilo (tachograf u tažného auta, keré néni osobní, ale dodávka - třeba) ale s tou hmotností přípojného vozidla nad 750 kilo neé.
Tam musíš mět rozšířený řidičák na těžký vozík...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přeprava motorek na vozíku napříč

5.11.2022 v 21:47 | Nahoru | #38
Zdenalbenal> S B můžeš řídit soupravu do 3,5t nebo vozidlo do 3,5t s přívěsem 750kg. Tzn. pokud má auto v techničáku celkovou hmotnost např. 2260kg, můžeš připojit přívěs o celkové papírové hmotnosti max 1240kg. Nad to si můžeš řp rozšířit na B96 do 4250kg nebo na BE na neomezenou hmotnost.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přeprava motorek na vozíku napříč

5.11.2022 v 21:49 | Nahoru | #39

Zdenalbenal píše: Od té doby, kdy sem se o ty věci zajímal, se asi neco změnilo (tachograf u tažného auta, keré néni osobní, ale dodávka - třeba) ale s tou hmotností přípojného vozidla nad 750 kilo neé.
Tam musíš mět rozšířený řidičák na těžký vozík...



Všechna vozidla kategorií M2 a M3 a vozidla kategorie N, u nichž největší přípustná hmotnost, včetně případně připojeného přívěsu nebo návěsu, přesáhne 3,5 t, musí být vybavena záznamovým zařízením s registrací pracovní činnosti řidiče (dále jen „tachograf“) podle nařízení Rady (ES) č. 3821/85.

Stačí?

Naposledy editováno 05.11.2022 21:53:22

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přeprava motorek na vozíku napříč

5.11.2022 v 21:54 | Nahoru | #40
Gazda4> Tzn. potáhneš-li 3,5t přívěs za jeepem, tachograf mít nemusíš, pokud za dodávkou, tak musíš? A vztahuje se to i na dodávku 3,5t s přívěsem 750kg, kterou můžeš řídit s béčkem?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přeprava motorek na vozíku napříč

5.11.2022 v 22:00 | Nahoru | #41
Borntobewild> Neumíš číst?
Pokud bude ten Jeep spadat do kategorie M1 tak ne.
Dodávka pokud bude spadat do kategorie N tak ano.

1 reakcí na tento příspěvek přeprava motorek na vozíku napříč

5.11.2022 v 22:10 | Nahoru | #42
V oné mnou zmíněné době platilo krom teho vozíku do 750 kilo na Béčko třebas to, že když mělo auto napsané vozík 1.200 kilo tak nemohls tahnůt vozík 1.600 kilo, aj když byl prázdný.
Poté to jaksi harmonizovali a "zjednodušili" .
Dnes rozhoduje okamžitá hmotnost soupravy a pokud ne, tak je to zasej neco nového...
S tým tachografem to teda platí...aspoň neco...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přeprava motorek na vozíku napříč

5.11.2022 v 22:12 | Nahoru | #43
Zdenalbenal> Rozhoduje okamžitá hmotnost...

(reakce na) přeprava motorek na vozíku napříč

5.11.2022 v 22:12 | Nahoru | #44
Gazda4> Tak já jsem našel jen, že tento předpis byl zrušen předpisem č. 165/2014
A podle všeho tedy, připojím- li za dodávku 3,5t přívěs 750kg, mohu ji řídit s Béčkem, ale musím mít tachograf. Výjimka je, jezdím-li do vzdálenosti 100km od sídla a přepravuji věci, potřebné k vlastnímu podnikání.

přeprava motorek na vozíku napříč

5.11.2022 v 22:18 | Nahoru | #45
Tyjó, to aby měl obyč člověk krom řidičáku snáď eště postgraduál na Vysokej škole dopravnej v onéj Žilině .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přeprava motorek na vozíku napříč

5.11.2022 v 22:21 | Nahoru | #46

Borntobewild píše: Zdenalbenal> S B můžeš řídit soupravu do 3,5t nebo vozidlo do 3,5t s přívěsem 750kg. Tzn. pokud má auto v techničáku celkovou hmotnost např. 2260kg, můžeš připojit přívěs o celkové papírové hmotnosti max 1240kg. Nad to si můžeš řp rozšířit na B96 do 4250kg nebo na BE na neomezenou hmotnost.


Jenže tazatel chce jet Multivanem, který má sám celkovou hmotnost 3,1t, jestli si dobře pamatuju, a za to dát 1,3t vlek, takže souprava 4,4t, a tím pádem pro něj platí všechny podmínky jako pro kamion. Snad kromě tachografu a povinných přestávek. Ale rychlosti, mýto, vjezd do centra měst, parkování…

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přeprava motorek na vozíku napříč

5.11.2022 v 22:28 | Nahoru | #47
Gazda4> Tak už jsem to našel. Tyvole. kvůli takovejm jako ty za zabývám píčovinama, zatímco bych mohl dělat něco užitečnýho. Výjimka pro tachograf:
h) vozidly nebo jejich kombinacemi, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřesahuje
7,5 tuny a která se používají k neobchodní přepravě zboží.
Takže souprava do 7,5 tuny řešit nemusí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přeprava motorek na vozíku napříč

5.11.2022 v 22:42 | Nahoru | #48
Borntobewild> ta výjimka spočívá v čem?
-že tam nemusí být tchg namontovaný
a nebo:
-že ho nemusíš užít?

(reakce na) přeprava motorek na vozíku napříč

5.11.2022 v 22:43 | Nahoru | #49

Snowball píše: Jenže tazatel chce jet Multivanem, který má sám celkovou hmotnost 3,1t, jestli si dobře pamatuju, a za to dát 1,3t vlek, takže souprava 4,4t, a tím pádem pro něj platí všechny podmínky jako pro kamion. Snad kromě tachografu a povinných přestávek. Ale rychlosti, mýto, vjezd do centra měst, parkování…



Pokud to bude těch 4,4t tak ano...

Naposledy editováno 05.11.2022 22:45:13

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přeprava motorek na vozíku napříč

5.11.2022 v 22:47 | Nahoru | #50

Gazda4 píše: Borntobewild> ta výjimka spočívá v čem?
-že tam nemusí být tchg namontovaný
a nebo:
-že ho nemusíš užít?


Řekl bych, že nemusíš ani jedno. Jinak by to moc nedávalo smysl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přeprava motorek na vozíku napříč

5.11.2022 v 22:50 | Nahoru | #51

Borntobewild píše: Řekl bych, že nemusíš ani jedno. Jinak by to moc nedávalo smysl.



Proč by to nedávalo smysl?
Pokud si jedeš pro vlastní potřebu tak tchg používat nemusíš. Digitál přepneš do režimu "OUT" a do analogu dáš kluzák.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přeprava motorek na vozíku napříč

5.11.2022 v 23:07 | Nahoru | #52
Gazda4> Protože když vlastníš auto N1, a takových lidí je poměrně dost, a chceš si půjčit přívěs a jet na vejlet s motorkama, tak si snad jenom proto nenecháš montovat do auta tachograf a pravidelně ho kalibrovat.
Prostě s jakýmkoli autem do 3,5 s přívěsem s celkovou soupravy do 7,5tuny, kterým nepřepravuješ komerční zboží, tachograf prostě neřešíš

1 reakcí na tento příspěvek přeprava motorek na vozíku napříč

5.11.2022 v 23:23 | Nahoru | #53
Všechna vozidla kategorií M2 a M3 a vozidla kategorie N, (N1) u nichž největší přípustná hmotnost, včetně připojeného přívěsu nebo návěsu, přesáhne 3,5 t, musí být vybavena záznamovým zařízením s registrací pracovní činnosti řidiče

Vozidlo které nedosahuje 3,5 t není třeba vybavovat tachografem!

Nařízení Evropského parlamentu a Rady. (ES) č. 3821/85 se vztahuje na řidiče
z povolání, a dopravce. Pokud tedy provozujete ve své firmě vozidlo, které není primárně určeno pro
přepravu nákladu (např. manažerské N1 atd.)a nejste pouze dopravce nebo řidič z povolání, není
třeba podléhat panice.

V Německu, jako jediné zemi Evropské unie, platí povinnost dodržovat doby řízení a odpočinku pro vozidla a soupravy od 2,8 tuny. V případě hmotnosti 2,8 až 3,5 tuny může být záznam proveden ručně (například do Kontrollbuch nebo na zadní stranu kotoučku).

V Rakousku platí pro používání tachografu stejné podmínky jako v ostatních zemích Evropské unie včetně České republiky. Pokud řidič při kontrole předloží doklad o soukromém používání vozidla , nepotřebuje záznamy o době řízení, nákladu a podobně, tedy je kontrolován stejným způsobem jako kterýkoli jiný motorista s osobním automobilem.

Upozorňuji ovšem, že kontrolní orgány v Německu (BAG) či Rakousku jsou poněkud úzkostlivé v případě soukromého používání očividně užitkových vozidel (odtahová nástavba, skříňová nástavba, dodávka naložená zbožím a podobně). Mikrobusy či obytné nástavby zpravidla ani nejsou z hlediska předpisů pro nákladní dopravu kontrolovány.

Takže jestli pojedou osobákem, tak je bagouni ani stavět nebudou.............tak bych to asi až tak moc nehrotil. Jen bych si pohlídal hmotnost, abych nebyl moc drahý na mýtě.
Já to neřeším - s jednou, nebo dvěma motorkami na vozíku se tam snad ani dostat hmotnostně nejde............s vozíkem O1 do 750kg.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přeprava motorek na vozíku napříč

5.11.2022 v 23:31 | Nahoru | #54
Brůča.> Ale proč to furt meleš dokola? Ten, kdo pojede s motorkama na přívěsu na dovolenou, jede soukromě a žádná povinost tachografu se na něj nevztahuje. A že jede soukromě snad bude jasné i tomu nejhloupějšímu policajtovi.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přeprava motorek na vozíku napříč

6.11.2022 v 00:05 | Nahoru | #55
Borntobewild> Co se plašíš? Číst snad umíš. Myslím, že nic dokola nemelu.................ale mohu se mýlit. V jednom z mých příspěvků dávám info o povolených rychlostech tak jak to má být (což ty jsi poskytl informaci mylnou), a v dalším info o tachografu.

Ale klidně ti půjčím Boxera v plechu a plato..............samozřejmě auto vybavené tachografem..............a až vyrazíš na dovolenou, můžeš se s BAGounama v Německu dohadovat o tom, že jedeš soukromě. A můžeš při tom oznámit policistovy, že když vidí naložené na vleku motorky, tak je to snad jasné že jedeš na dovolenou a musí mu to dojít - jinak je hloupý.

Ať si každý z mých příspěvků "vyzobne" to, co se ho bude týkat.............že se snažím podat informace kompletní snad není na škodu.

Rozhodně nebylo smyslem příspěvku tě nějak "naštvat"...........tak pokud se tě to netýká (nejezdíš s vozíkem, nebo nemáš dodávku s tachografem, nebo nejsi přes váhu), mávni nad tím rukou a buď nad věcí.

(reakce na) přeprava motorek na vozíku napříč

6.11.2022 v 05:12 | Nahoru | #56
Brůča.> S lidma jako Borntobestupid nemá cenu ztrácet čas dal sem si ho do ignoru a mám klid

přeprava motorek na vozíku napříč

6.11.2022 v 08:12 | Nahoru | #57
Tvl. Psychiatr samouk tu ještě chyběl. To, že máš někoho v ignoru znamená, že ho ignoruješ, ne, že se do něj sereš a pochlebuješ jeho názorovým oponentům
Che: Řekneš taky něco k tématu? nebo vůbec netušíš, o čem to vlákno je?

Naposledy editováno 06.11.2022 08:21:38

(reakce na) přeprava motorek na vozíku napříč

6.11.2022 v 10:35 | Nahoru | #58

Borntobewild píše: Gazda4> Protože když vlastníš auto N1, a takových lidí je poměrně dost, a chceš si půjčit přívěs a jet na vejlet s motorkama, tak si snad jenom proto nenecháš montovat do auta tachograf a pravidelně ho kalibrovat.
Prostě s jakýmkoli autem do 3,5 s přívěsem s celkovou soupravy do 7,5tuny, kterým nepřepravuješ komerční zboží, tachograf prostě neřešíš



Brůča už ti odpověděl.

(reakce na) přeprava motorek na vozíku napříč

6.11.2022 v 10:46 | Nahoru | #59

Brůča. píše: Borntobewild> Ale klidně ti půjčím Boxera v plechu a plato..............samozřejmě auto vybavené tachografem..............a až vyrazíš na dovolenou, můžeš se s BAGounama v Německu dohadovat o tom, že jedeš soukromě. A můžeš při tom oznámit policistovy, že když vidí naložené na vleku motorky, tak je to snad jasné že jedeš na dovolenou a musí mu to dojít - jinak je hloupý.



To bude asi i nejlepší řešení...
Na co to tady vysvětlovat, ať se přesvědčí sám a dohaduje se...
Jak to skončí oba víme...

přeprava motorek na vozíku napříč

6.11.2022 v 16:49 | Nahoru | #60
Zdar pánové , tak to jsem netušil , že vznesený dotaz na kurtování motorky napříč přinese tuto výživnou debatu , bohužel mimo vznesené téma. Čísla , předpisy, limity ......... vše ok to beru , ale v reálu pojedete jako asi všichni v průměru 120 km/h po dálnici a budeš předpokládat že za rohem na tebe nebude čekat policajt s váhou. A když jo , tak je to prostě smůla a snad to okecáš. Ale to je život. Prostě se z toho nesmíš po.....t!!! Já to takhle mám i v životě. Přesto díky za všechny postřehy a doporučení. Jo jinak, někdo se tu na vlákně divil, na ložnou plochu 162cmx260cm jsem dostal 3 adventure motorky (2 dopředu na boky a třetí posunutou 0,5m dozadu uprostřed. Všechny moto směrem vpřed. Foto přiložím až v lednu , až budeme vyrážet směr Andalusie.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist