bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výběr a přestavba brzd na Zedovi 900
Zdravím,

rád bych se jako lajk zeptal, který má v plánu i trochu zainvestovat do svýho Zeda 900 a vyjet i sem tam na okruh. V budoucnu i pravidelněji.
Něco jsem se dočet ohledně účinnosti brzd a rozdíl mezi axiálními a radiálním uchycením, momentálně tam jsou čtyřpísty od Nissinu.
Do budoucna bych tam dal třmeny brembo a radiální brzdovou pumpu.
Otázka, má to smysl? Finance tolik neřeším jako ajťák
Případně bude stačit pouze pumpa?
Co byste mi doporučili?

Díky moc za každou radu

Naposledy editováno 31.10.2022 17:24:17

Výběr a přestavba brzd na Zedovi 900

Skvělá odpověď, děkuji! 31.10.2022 v 18:02 | Nahoru | #1
Nevím jak ti to v sérii brzdí, možná by pro začátek stačilo vyzkoušet nějaký závodní desky...

Výběr a přestavba brzd na Zedovi 900

31.10.2022 v 19:04 | Nahoru | #2
Díky. Pokud jde o couračku, tak jakž takž dobrý. Jakmile jedu trochu agresivní styl je ta dávkovatelnost a citlivost horší. Seděl jsem na Yamaze MT-09 SP, tam ty brzdy radiály Brembo jsou o něco lepší.
Čistě hypoteticky, pokud bych dal monoblok třmeny Bremba a závodní desky bude rozdíl znát? Nebo bych musel komplet i s pumpou včetně hadic?

Díky

Výběr a přestavba brzd na Zedovi 900

Skvělá odpověď, děkuji! 31.10.2022 v 19:33 | Nahoru | #3
Určitě to znát bude, jde ještě o poměr pumpa - třmeny. Hadice, když už to budeš dělat není taková položka

1 reakcí na tento příspěvek Výběr a přestavba brzd na Zedovi 900

31.10.2022 v 20:04 | Nahoru | #4
Monobloky se spravnou pumpou brzdi vic nez vetsina pilotů nejakou tu chvili dokaze. Ja zacal trochu brzdit az tak po dvou letech na okruhu…
Desky udělají hodne. Ale ty co super funguji na okruhu nejsou az tak super na silnici, protoze brzdi spravne az kdyz se zahreji… no a okruhovej setup je taky pro běžný jezdeni az dost ostrej…

Jen teda pokud to chces kupovat novy, tak brzdice kazdej cca 15? Pumpa pres 10, hadice naky tisícovky. Mozna by stalo za to dat k tomu i nejakou vyssi radu kotouču tzn 10-15-20 no a desky? Brembo z04 jsou za 4k na jeden brzdic :) takze jsme cca na 70k … jestli to ma na zeda cenu? Myslim, ze ne…

Naposledy editováno 31.10.2022 20:04:41

Výběr a přestavba brzd na Zedovi 900

Skvělá odpověď, děkuji! 31.10.2022 v 20:45 | Nahoru | #5
Dal bych lepší desky, opletený hadice jsou základ a na bazaru koupil radiální pumpu a fertig...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr a přestavba brzd na Zedovi 900

31.10.2022 v 21:49 | Nahoru | #6
assassin>Díky pouvažuji pouze zatím o deskách a pumpě.
V tom případě mi to cenově moc nevychází s verzí SE, která má právě brzdové třmeny Brembo M4.32 a je to cca o 30k víc oproti basic verzi a k tomu tam má ještě zadní tlumič Ohlins.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr a přestavba brzd na Zedovi 900

1.11.2022 v 00:35 | Nahoru | #7
Lbj23> No ja pocital race setup, kdyz jsi hodil do placu, ze to chces na okruh a prachy nehrajou roli …

U pumpy jde o hydraulickej a mechanickej prevod - na okruhu se jezdi neco jineho nez na silnici. Proto se casto dava pumpa brembo rcs, tam je hydraulickej prevod danej prumerem pistu, ale mechanickej prevod jde serizovat…

Tovarna diky tomu, ze nakupuje ve velkem ma jine ceny, nez kdyz si des koupit tlumic ty… a taky se casto lisi oem dily a jejich aftermarket protejsky.

Výběr a přestavba brzd na Zedovi 900

Skvělá odpověď, děkuji! 1.11.2022 v 12:45 | Nahoru | #8
šel bych taky cestou desek. Já mám na Zedovi seriový (vyjma pumpy ), odkroužil jsem celou sezonu a nemůžu si stěžovat, brzdí dobře a nevadnou.A jak už tady kolega psal, pořádně člověk stejně začne brzdit až časem. Raději bych tu investici projel v gumách atp.

Naposledy editováno 01.11.2022 13:03:57

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr a přestavba brzd na Zedovi 900

1.11.2022 v 17:13 | Nahoru | #9
assassin> laicky se zeptám, takže pumpa bude kompatibilní radiální (brembo atd..), i když mám spodek předek axiál Nissin?

Výběr a přestavba brzd na Zedovi 900

1.11.2022 v 17:25 | Nahoru | #10
Jen dodám, že pokud budeš kupovat jetou Brembo RCS, tak pozor na čínský kopie, kterých tu je dost...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr a přestavba brzd na Zedovi 900

1.11.2022 v 17:29 | Nahoru | #11
Lbj23> Kompatibilní - to je otazka v jakem smyslu :) radialnich pump od bremba je mnoho typu. Maji ruzne prumery pistku, ruzne prepakovani na pacce - k tem trmenum je potreba vybrat tu spravnou. Aby vyšel hydraulicky prevod v nejakem intervalu - a v tom intervalu navic to závisí na preferencích pilota…

Nevim kolik uz jsi toho na okruhu najezdil, ale doporucuju tyhle upgrade delat az kdyz ti prijde, ze to potrebujes. Ono dost mozna časem prijdes na to, ze potrebujes jinou motorku a bude te stvat, zes nasypal balik do zeda…

Jinak pumpa jen tlaci kapalinu, da se rict, ze muzes pripojit kazdou pumpu ke kazdejm brzdicum - ale be vzdy to bude mit očekávaný vysledek.

Pancéřové hadice, desky a kapalina a pak nad tim badej dal az se trochu svezes…

Naposledy editováno 01.11.2022 17:31:20

(reakce na) Výběr a přestavba brzd na Zedovi 900

1.11.2022 v 19:08 | Nahoru | #12
assassin> Neřešil bych možná, kdybych nepřesedl na SPcko od Yamahy, kde ta dávkovatelnost a citlivost brzd byla znát oproti Zedovi.
Každopádně i tebou zmíněná varianta připadá v úvahu, že si vystačím s tím základním setupem co je z fabriky a přijde změna moto.

Výběr a přestavba brzd na Zedovi 900

1.11.2022 v 19:23 | Nahoru | #13
Tady si můžeš trochu počíst Brzdy

Ale Assassin ti radí dobře, udělej zatím tu nejjednodušší věc, vyměň desky popř. hadice a pak uvidíš. Pokud budeš jezdit po normální silnici a občas se svezeš na dráze,
tak je to zbytečný řešit, protože i na ty ostrý brzdy si nějakej čas zvykáš. A při těch prvních zkušenostech s okruhem budeš mít těch novejch věcí hodně najednou a pak je lepší tam jet s brzdama na který jsi zvyklý ze silnice. Protože ty závodní desky jednak potřebujou teplotu aby fungovaly a pak ten jejich účinek musí taky odpovídat gripu gum (ohřátá guma, dobrej asfalt atd. Protože nechceš mít kousavý brzdy když jedeš někam na kafe v 10 stupních. Řešil bych to až teprve jestli tě okruh chytí natolik, že to tam povezeš v dodávce. Závodní desky jsou jednak docela drahý a pak taky hovno vydržej, takže je zase škoda je hoblovat když jedeš pro rohlíky.

Výběr a přestavba brzd na Zedovi 900

1.11.2022 v 20:50 | Nahoru | #14
Každá Brembo pumpa (stejně jak ostatní Brembo racing díly) mají specialní QR kód právě kvůli originalitě.
Jednu RCS19 pumpu tu budu za týden mít za dobrou cenu, kdyby jsi chtěl.... je to samo sada včetně čídla na zadní brzdu. Sám ji jezdím.

Výběr a přestavba brzd na Zedovi 900

2.11.2022 v 14:25 | Nahoru | #15
Pancéřový hadice zlepší brzdy u každé motorky, ale se závodníma deskama jak píšou ostatní fakt opatrně. Měl jsem kdysi na autě desky pro autocross. Ty stačilo ohřát dvěma přibržděníma a pak už brzdily super a byly k neutahání. Vybíral jsem co na motorku. Originál desky měly krasně ostrý nástup, bohužel v létě vadly i na okresce natož okruh. Vybral jsem Brembo SC což měla být směs na okruh i silnici a ty mě zklamaly. Potřebovaly zahřát fakt důkladně. A pak tu teplotu držet, jinak brzdily až nebezpečně vlažně. 5 minut klidné jízdy a už to nebylo ono.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pneu pro Kawasaki Z900 [1, 2] Kawasaki Z900 zahadnytajemny 34 2.2.2024 v 13:33 docent
Z900 - rozvody, ventily Kawasaki Z900 zahadnytajemny 9 24.10.2023 v 23:51 SuperSic58
Kawasaki Z900 2023 Self-Diagnosis Kawasaki Z900 Jirrri 2 27.8.2023 v 21:56 Jirrri
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... pajovka 101 14.6.2023 v 06:32 t_freedom
Výběr moto Yamaha FZ1 N, Yamaha MT-09, Kawasaki Z900, Triumph S... ondrastoud 22 12.6.2023 v 08:30 jawatar


TOPlist