Ty kraviny dole ani nemá cenu číst, je tam dohromady tak 10 přízpěvků k věci a závěr už znáte.
Vážení, moje motorka, mastodont 701 je hrozně těžká a nedá se reálně odlehčit. Tak přemejšlím, co si pořídit lehký enduro cca 115 kilo, hodit na něj brašny, vaky s benzínem a vyrazit na něm do vzdáleností tak 1-5 tkm od baráku po silnici a na místě krosit. Navedl mě na to nejdřív Jaro a teď jeden známej mě dohlodal tím, že o podobným stroji uvažuje. Něco lehkýho na cestování, protože už je starší a 701 je na něj moc vysoká a těžká. Vysoká by nevadila, ale těžká vadí.
Téma je myšlený vážně, nedělám si srandu. Jestli to nebude znatelně horší cestovat na něm, než na 701/690 tak by to stálo za zvážení. Sice na to tyhle stroje nebudou primárně určený, ale lehce potunit se to určitě dá.
Díval jsem se a v úvahu připadá tak exc 500, nebo swm 500. 300 tisíc x 180 tisíc nové stroje. Docela pálka a rozdíl.
Případně nějaký jiný duál enduro stroj.
Jenže zatím mi nikdo neřekl, jak to pojede po dálnici v rychlosti 100-110 kmh cruise speed. Spotřeba x opotřebení motoru x intervaly oleje. Ceny za generálkování motoru. Samozřejmě bych zgelovatěl a komplet překopal sedadlo a nějak pořešil držení bagáže na nosiči cca 25 kilo nákladu + 100 kg + vaky na benzín vepředu + já s oblečením. Větrnej štítek a relý masku a super drahý extra nádrže nechci, je to zbytečný. Možná jednu 5l přídavnou na přední vidle, jako to mám teď a na ní pořádný led reflektory pro noční krosení.
Jo a vibrace do řidítek, to je pro mě neznámá a srovnat můžu tak akorát se 701 kou, nebo 690kou novou. Ne se starým vibrátorem LC4.
Jestli máte nějaký poznatky k tématu tak sem s nimi. Přízpěvky typu: že se na tom nedá jet ani z prahy do brna raději ne.
Děkuji za pozornost.
Naposledy editováno 09.11.2022 23:13:11
1 reakcí na tento příspěvek uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...
Dělám to s okruhovkou zrovna tak, a je to jedině rozumné. Jasně, můžu nechat na supersportu světla, a dát tam gumy co víc vydržej a míň lepěj, a jsou street legal, a pak se svézt na okruhu, a zase ject třeba z Itálie 1000 km domu ale, stejně jako u tebe a lehkého endura je to blbost.
Takže buď se smíříš s tím, že máš gumy co zvládnou silnici i lehkej terén a rozumně i přesuny, a dtto bajk kterej je do těžkýho terénu prostě moc těžkej, a nebo tam dojedeš dodávkou, a vytáhneš lehonký endurko připravený do terénu.
Všechno jiný je kompromis kompromisu a ten stojí zaprd ....
(reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...
mira008 píše: Hoď nějaký video nebo fotky jak jedete ten 'těžkej " off ve dvou. Pro představu.
ve dvou se off nejezdí to jsem psal, a taky jsem psal, že jsme jezdili tety a ty byly v drtivý většině o ničem
chce to pozorně číst
Naposledy editováno 22.10.2022 17:41:36
1 reakcí na tento příspěvek uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...
mě baví cestovat a to všude a po vlastní ose, takže hledám nějakej kompromis ona i ta 701 není špatná, ale místama je moc těžká
(reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...
ZdendaZB píše: mě to dodávkou absolutně nebaví a nejde mi o to lítat v terénu ve stupačkách, to pak nic nevidíš, jen cestu před sebou
mě baví cestovat a to všude a po vlastní ose, takže hledám nějakej kompromis ona i ta 701 není špatná, ale místama je moc těžká
Rozumim, chces aby cesta byla cil (bavi te ject i tam), ale pak proste delas kompromis v gumach (co zvladnou tech 5000 km) a i v hmotnosti motorky, protoze dost vykony motory, co vazej par kilo a jsou street legal proste nejsou.
A sam bys mel vedet ze nehlede na hmotnost bajku, je poradna guma v terenu VIC nez par kilo. I kdyz sem jel na 80 kilovy trialce, kdyz se do rozmeklyho a uklouzanyho terenu trialovej vzorek nezakous, tak sem mohl tak akorat hovno. Ale meky ridky spunty sou na silnici o hovne, a husty mrnavy v jakymkoli mekcim terenu dtto.
Proste se nemuzu zbavit dojmu ze hledas neco co NEMUZE existovat.
(reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...
Na GSu mě vadí ojeté pneu - ono není moc co obout v 17" za špunty ( Mitas E09, MEFO Stone Master, nebo již mimo rozměr Mitas C02) - takže buď táhnout pneu s sebou a přezouvat, nebo se dostat do cílové destinace jinak.
A převážím takto i cesťáka...........a to spíše kvůli počasí (už mě nebaví jezdit v dešti a ve sněžení přes Alpy při jarním, nebo podzimním toulání). A třeba zrovna letos přišla zima dost brzo - takže jsem na Václava na S.Bernardu mezi Aostou a Martigny jezdil za pluhem.
Samozřejmě při letní dovolené je to jen na moto...........tam není důvod k převážení.
1 reakcí na tento příspěvek uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...
hmotnost kompletní skoro 140 kilo
výkon 40 koní
cena jako nová 690 nebo 701
a je to lehčí jen o 16 kilo, a to nemá smysl řešit, oproti 701 je to bezmotorová verze navíc pekelně drahá
Naposledy editováno 22.10.2022 19:45:34
(reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...
1 reakcí na tento příspěvek uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...
(reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...
ZdendaZB píše: jak na klice ?
CCM použilo motor z BMW G450X, což je taková overengineered zhovadilost, jejímž vznikem BMW ukázalo, jak moc rozumí teréním motorkám :)
Je tam pár konstrukčních perel, jedna z nich je spojka umístěná přímo na klikovej hřídeli.
Jo, a ta klikovka, ta se tomu točí obráceně (proti směru otáčení kol), což drtivou většinu uživatelů v jistý situaci překvapí / nasere - ale co jsem slyšel o tvým jízdním stylu, tak ty to řešit nemusíš...
Naposledy editováno 22.10.2022 20:25:12
třeba to má nějakou souvislost s tím, že cestovní endura mají boxerový mtory
no nespěchám to je pravda, jen někdy
Naposledy editováno 22.10.2022 20:30:14
a ten čep středem ozubenýho kolečka musí bejt taky docela zaděláno na problémy, ale zase se nenapíná řetěz při pohybu kyvky, což musí bejt supr

no a výhoda spojky na klice, kromě toho, že se rychle točí ?
Naposledy editováno 22.10.2022 20:35:50
1 reakcí na tento příspěvek uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...
Při cestování otravuje servisní interval 10 Mh.
Po 1600km Marokem mi praskla řadící osa, naštěstí při řazení 1. takže jsem zbývající 80km pouští měl dost času přemýšlet jak to opravím.
Boční dekl motoru nesunáš kvůli rámu, motor ven, kyvka je v ose, kyvka ven, chladič ven, taková parádní enduro motorka. To mě totálně nasralo.
Ale vzpomínky vesměs kladné, jinak jezdila bez problémů jen se základní údržbou.

výměna kolečka 25 minut pro zkušenýho

Druhak, hmotnost spojky částečně supluje setrváky na klice, který tak můžou bejt o něco menší/lehčí.
Proč se to točí navopak - teoreticky by motorka měla bejt líp ovladatelná díky nižším gyroskopickejm momentům, v praxi asi spíš chtěli, aby se klienti zrakvili na skocích a po rehabilitaci si koupili boxera nebo tak něco...
(reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...
Brůča. píše: Jinak jsem na G450X jezdil. Díky točení kliky proti točení kol se to necpe tak ochotně na záda, a má to neskutečně dlouhou kyvku, která to eliminuje ještě více. Vyjelo to neskutečné stoupáky a nechtělo tě to přeskočit přes hlavu.
jj, to je pravda, obráceně točící se klika cpe předek dolu, takže to při akceleraci nejde tolik na záda. U MX by to bylo asi fajn, na enduru se to IMHO tolik nevyužije. Naopak je nanic, když chceš přizvednou přední kolo, lízneš spojku, přidáš plyn a ono...nic.
Že by se to ve výjezdech chovalo nějak výrazně odlišně od konkurence jsem nezaznamenal.
Ano, na skocích to po zaklapnutí šlo brutálně na čumák, ale šlo si na to zvyknout. Horší byla geometrie posedu - dole to mělo hrozně široko od sebe stupačky, nahoře to bylo hubené a měl si nohy tak nějak divně do X a blbě se držela v kolenou.
No nic - toto je špatná cesta - zapomeň.
je to k popukání, motorkari jsou proti tomu o ničem
http://www.offmoto.c....php?id=7077&p=7
nejdřív kriminálka a pak pohádka, trpaslíci jsou všude

Naposledy editováno 22.10.2022 21:33:36

https://www.motorkar...p;pgr=2#goto10479874
.
Niekto tu písal o Aprílii RXV 450 , to je nebezpečné, lebo na nich praskali valce, a ešte k tomu je to dvojvalec dva karbeci , všetko kupuješ dva krát, ale krásna motorka, keby som nekúpil tú husku tak idem po tú Apríliu. Lenže, lenže ja si to môžem dovoliť, lebo enduro používam ako druhú motku na blbnutie. Na jazdenie mám ešte cestnú . No aj tak som od júla (VI mesiac) v depresii. Posledné noci sa mi už sníva ako jazdím na endure, už mi z toho prepína.
A k téme, podľa mojej mienky ZdendaZB vymýšľa pixloviny, má to najlepšie čo mohol vymyslieť, má to aj vymakané a žene nech kúpi tú KTM 500 , sú tu aj články a cestopisy čo na tom jazdili po svete.
PS: ešte som zabudol, serú sa na tom rotory altíku. Debil tam navrhol skrutky M6 čo držia voľnobežku o rotor a nedal to zalepiť Loctitom. Po čase sa tie skrutky povolia a ...rozjebú všetko a si pekne v riti. Ja som svoje polepil, mne zas prdla kľuka, pre zmenu.
Naposledy editováno 22.10.2022 23:09:12
Změřil jsem, kam zasahuje kolo při max. zdvihu a podle toho jsem snížil celou zadní část (světlo, blatník, podběh a hlavně nosič, který jsem i natočil víc do vodorovna). Tím jsem dostal kufr o dost níž, což je výrazně znát.
Tipuji, že máte zbytečně vysoké motorky. Proto, i když jsou lehké, stále nejste spokojeni.
Jak jsem psal o malém Dominu a ty jsi na to reagoval negativní zkušenosti s 650, tak ty motorky jsou úplně jiné. 250 je zmenšená nejen objemem, ale i koly (19 a 16”), výškou i délkou. Modelář by napsal 1 : 1,25. Díky tomu, ze to je rozměrově prcek, a navíc jediná těžká část je motor posazený dole, tak je to prostě lehké kolo, které se ovládá snadněji, než o dvacet kilo lehčí, ale vysoký motokros.
Nebyla by tohle cesta? Snížit zdvih a také podsedlák?
Samozřejmě, že v terénu to nevyužiju, ani omylem, ale tam to není potřeba. Tam je zase potřeba co nejmenší hmotnost. Proto máme co máme. Nění jiná možnost a o ostrých endurech na cestování jsme ze začátku vůbec neuvažovali. Bohužel. Já chtěl zároveň i motorku pro dva a bytelnej rám, aby to sneslo náklad a nemusel jsem se bát, že něco praskne jako na ostrých, když se zatíží.
No a světlá výška je taky potřeba, když přejíždíš větší kameny, nebo brodíš. Brody jsou většinou kamenitý, až na některý výjímky a občas tam sedneš. Pak máš teréní zlomy na cestě, občas musíš přejet koleje, tam to taky hodně pomůže. Takže snižovat motorku určitě ne. To raději seskočím a zatlačím, když nemám jistotu. Mně to vůbec nevadí, aspoň zbytečně nepadám. Navíc mi 2 centimetry sedla zvedl gel a trochu se mi rozšířilo sedlo, daň za neskutečný pojhodlí. Takže na špičkách. Nedá se nic dělat, ale je to tak.
Zdvihy taky použiješ i na rozbitejch cestách když se ti podaří trefit díru i na asfaltu, nebo když jedeš po houpavý gruntovce, kde ty tlumiče fakt pracujou a to hodně. Neřeš nějaký šotolinky, tam je to jiná.
A sedlo, opět, při prudkým a pomalým výjezdu sedím skoro na řidítkách a bych se nepřevrátil a hodně to pomáhá, motorka je stabilnější. Vem si, že na zadním kole sedí 30 kilo nákladu včetně nosiče. Motorka je lehká a není na to dělaná. Takže musíš jít co nejvíc dopředu. To samý, když potřebuješ jet v písku pomalu, sedneš až k řidítkům a motorka jede znatelně líp. Časem jsem si vyzkoušel techniku pomalýho ježdění rychlýho seskočení a zatlačení

Akorát nechápu, jak chceš snížit podsedlák, když to je všechno zapasovaný do rámu.
Naposledy editováno 22.10.2022 23:31:25
Kolem 80. let díky vyšším zdvihům přišla éra nahoru stoupajících sedel a do nebe trčících nosičů. Stal se z toho designový prvek, takže kromě čoprů je povinnost navrhnout zadní světlo v úrovni přístrojovky.
ale ta světlá vejška se mi líbí, dřív jsem pořád někde chytal, teď je to mnohem lepší, ale určitě by se dajo jezdit i s menší vejškou i s menšíma zdvihama i se slabým motorem, ale proč se vracet nazpět
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
KTM EXC 300 TPI 2023 elektrika nezhasne KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... | KoblaCZ | 3 | 11.1.2023 v 11:35 Rischwon |
SWM RS 500 R 2021 SWM RS 500 R | KubAiS | 18 | 7.12.2022 v 16:55 lopata75 |
Lehké expediční enduro [1, 2, 3] KTM EXC 300, KTM 690 Enduro, Husqvarna TE 449, KTM E... | Ariete | 73 | 5.11.2022 v 10:34 Earthshaker |
KTM EXC 350/450/500 [1 ... 4, 5] KTM EXC 350 F, KTM EXC 500 F, KTM EXC 450 F | Loki | 138 | 25.10.2022 v 20:41 ZdendaZB |
Kolik foukat kola na KTM EXC KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... | KoblaCZ | 10 | 2.6.2022 v 15:44 doktorM |