bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
21.10.2022 v 19:20
Nic lehčího než 701/690 na takový cesty neexistuje. Nejde sehnat a nevyrábí se.
Ty kraviny dole ani nemá cenu číst, je tam dohromady tak 10 přízpěvků k věci a závěr už znáte.

Vážení, moje motorka, mastodont 701 je hrozně těžká a nedá se reálně odlehčit. Tak přemejšlím, co si pořídit lehký enduro cca 115 kilo, hodit na něj brašny, vaky s benzínem a vyrazit na něm do vzdáleností tak 1-5 tkm od baráku po silnici a na místě krosit. Navedl mě na to nejdřív Jaro a teď jeden známej mě dohlodal tím, že o podobným stroji uvažuje. Něco lehkýho na cestování, protože už je starší a 701 je na něj moc vysoká a těžká. Vysoká by nevadila, ale těžká vadí.

Téma je myšlený vážně, nedělám si srandu. Jestli to nebude znatelně horší cestovat na něm, než na 701/690 tak by to stálo za zvážení. Sice na to tyhle stroje nebudou primárně určený, ale lehce potunit se to určitě dá.

Díval jsem se a v úvahu připadá tak exc 500, nebo swm 500. 300 tisíc x 180 tisíc nové stroje. Docela pálka a rozdíl.
Případně nějaký jiný duál enduro stroj.

Jenže zatím mi nikdo neřekl, jak to pojede po dálnici v rychlosti 100-110 kmh cruise speed. Spotřeba x opotřebení motoru x intervaly oleje. Ceny za generálkování motoru. Samozřejmě bych zgelovatěl a komplet překopal sedadlo a nějak pořešil držení bagáže na nosiči cca 25 kilo nákladu + 100 kg + vaky na benzín vepředu + já s oblečením. Větrnej štítek a relý masku a super drahý extra nádrže nechci, je to zbytečný. Možná jednu 5l přídavnou na přední vidle, jako to mám teď a na ní pořádný led reflektory pro noční krosení.
Jo a vibrace do řidítek, to je pro mě neznámá a srovnat můžu tak akorát se 701 kou, nebo 690kou novou. Ne se starým vibrátorem LC4.

Jestli máte nějaký poznatky k tématu tak sem s nimi. Přízpěvky typu: že se na tom nedá jet ani z prahy do brna raději ne.

Děkuji za pozornost.


Naposledy editováno 09.11.2022 23:13:11


(reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

22.10.2022 v 09:35 | Nahoru | #31
lukas.s> Ja ťa do prdele nepošlem a ja som ten, ktorý vnukol Zdendovi myšlienku ľahkeho endura na dlhe tripy. Takže mňa táto t€ma zaujíma tiež.

Odkazy sú hodnotné, ale znamená to niekedy preštudovať stovky strán. A prečo by niekto, kto to už má preštudovan€ nemohol podať aspoň výcuc z témy?

Ak,máš info, hoď to sem prosím.

2 reakcí na tento příspěvek uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

22.10.2022 v 09:35 | Nahoru | #32
Pri jizde dela hodne velkej rozdil v pocitu z lehkosti i jak velkej motor se tam toci.
Kdyz clovek porovna 4t EXC a temer stejne tezkeho dvoutakta tak mu pocitove ten dvoutakt prijde jako kolo… rozdil dela to, jak velka hmotnost se uvnitr motoru toci…

Ja jsem mel moznost stovnani 500,450 a 250 na trati a prestoze se hmotnosti zasadne nelisi tak 500 uz je docela tank…

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

22.10.2022 v 09:41 | Nahoru | #33

jaro27 píše:

Téma je o tom, ako by sa dalo ľahke enduro ( to jest do cca 120kg) použiť na dlhšie tripy.
S asfaltom chodte do riti tiež



Jak s asfaltem jděte do prdele, když v názvu je přesun po dálnici.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

22.10.2022 v 10:16 | Nahoru | #34
FJRPEPA> Niektorí cestovatelia spravia desiatky tisíc km po celom svete, ale reálne nezídu dole z asfaltu, alebo síce neasfaltovej no spevnenej cesty. Napríklad ja som síce nebol na Pamir hajvej, ale všetci čo tam boli hovoria, že je to totálne jednoduchá cesta - žiadne enduro. A takýto hĺtači kilometrov to prejdú na 250 kg strojoch a k tomu majú 100kg výbavy. A potom dávajú rady tým, čo chcú na motorke prejsť reálny enduro terén.

Prejazd po asfalte znamená, či je konkrétne ľahké enduro schopné presunu po diaľnici v rýchlosti 100-110 km/h tak, aby z jazdca nevytriaslo dušu a ako je to pri tom so životnosťou motora.
Na to môžu odpovedať tí, ktorí to reálne poznajú - jazdia takto, alebo tí, ktorí sa s tým stretli u kolegu, alebo niekde na fóre - proste majú k tomu nejaké informácie. Jazdci, ktorý na superdrsných endurách chodia obdivovať ľadovec do álp nech si založia vlastnú tému a masturbujú tam.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

22.10.2022 v 10:26 | Nahoru | #35
assassin> Je rozdiel na motorke naháňať sekundy či desatiny sekúnd a je rozdiel na tej motorke kochačkovo prechádzať krajinou. Mňa fakt nezaujímajú rotačné hmoty v motorke, lebo pri mojom použití mi je jedno, či tam rotuje hmota 300ccm piestu, alebo 700ccm piestu.

Ale keď som v Rumunsku ležal pod 200kg motorkou, bol som tam sám, bol som kdesi v riti v lese a nevedel som sa spod tej motorky dostať, tak ma nezaujímali rotačné hmoty motora, ale celková hmotnosť motorky.

Keď som na Ukrajine brodil rieku a zistil som, že som neodhadol hĺbku vody a voda mi atakovala sanie, tak som musel zliezť z motorky dole a ťahať - cúvať v tej vode naspäť. A logicky, keď mi voda pri vstupe do rieky stúpala, tak som s motorkou musel cúvať na breh do kopca. Behom 30 sekúnd som bol kompletne mokrý od potu.
Asi chápeš, že ma vtedy vôbec nezaujímali rotačné hmoty v motore, ale hmotnosť motorky.

Of road nie je šotolinová cesta. Ak niekto nebol reálne niekde v teréne mimo civilizáciu a sám, tak vlastne nechápe o čom je táto téma a bude tu dávať tipy na 200kg chujoviny.

(reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

22.10.2022 v 10:32 | Nahoru | #36

assassin píše: Pri jizde dela hodne velkej rozdil v pocitu z lehkosti i jak velkej motor se tam toci.
Kdyz clovek porovna 4t EXC a temer stejne tezkeho dvoutakta tak mu pocitove ten dvoutakt prijde jako kolo… rozdil dela to, jak velka hmotnost se uvnitr motoru toci…

Ja jsem mel moznost stovnani 500,450 a 250 na trati a prestoze se hmotnosti zasadne nelisi tak 500 uz je docela tank…



Zajímavý poznatek, taky jsem měl takový pocit vždycky a nevěděl čím to je. Díky

1 reakcí na tento příspěvek uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

22.10.2022 v 10:39 | Nahoru | #37
Je to složitý požadavek na motorku: jet někam Po asfaltu1000 až 5000 kilometrů a tam jezdit v podstatě hard enduro.Chápu to takto správně? Pokud jo tak to nemá řešení. Jedině fakt asi ladit tu exc 500.A myslím ladit i motor tzn. trochu ho asi uškrtit aby neměl takový servisní nároky..
+ Prostudovat poznatky ze světa,odkazy co dával lukass

Naposledy editováno 22.10.2022 10:43:24

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

22.10.2022 v 10:42 | Nahoru | #38

yeuop píše: jaro27> neboj, mongolsko a jine tadzikistany uz mam take za sebou...

A jinak kdybych ted vybíral ještě jednou motorku pro sebe, byla by to Yamaha T7. Deficit výkonu na dálnici bych nějak přežil, je ale mnohem lehci než afrika.
A take je dost levnejsi.



T7 je velkej a těžkej stroj, nepřipadá v úvahu a tady se taky neřeší styl cestování po asfaltu a dobrejch cestách. Na to stačí cokoliv.

Víš proč ti xtéčko stačilo ? protože si neměl peníze a navíc tě nezajímal terén, to nemyslím, ve zlým. Já taky neměl peníze a jezdil na dominátoru na e07. A za moc to teda nestálo ve srovnání se současným strojem.

Jinak všechny dvouválce i některý zbytečně těžký jednoválce nemají fakt mimo dobrý cesty cenu. Když se tam s nima bude jezdit tak dostanou takovej záhul, že se bude za chvíli všechno muset generálkovat, možná kromě samotnýho motoru a převodovky, ale jinak to tam hoří. Viz spojka na mým tigrovi v trialovejch pasážích. Už jsem to psal, opotřebení bylo hrozný. a měnil jsem každej rok lamely, tlumiče taky dostávaly co proto, plasty odřený od kamení, píšku a bláta, spodek motorky totálně obitej z prašnejch cest a od kamení. Všechno tam bylo ohledně kapotáže drahý, no prostě silniční vehikly to jsou, žádný teréní stroje. Tím mám na mysli t7, afriky, géesa, tigry a další...

Naposledy editováno 22.10.2022 10:51:11

(reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

22.10.2022 v 10:43 | Nahoru | #39

jaro27 píše: A tam ja spejem aj so 690...



To považuju za vrchol zoufalosti, i když jsi samozřejmě mocný endurysta. Vozit na káře motorku, která tam dojede sama a za chvíli a pak se tam s ní trápit. Na vozejk patří lehký endura s drapákama.

(reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

22.10.2022 v 10:44 | Nahoru | #40

lukas.s píše: Na ADVRider vím minimálně o dvou lidech, který provozujou EXC 500 ve tvým režimu (cesta kolem světa s minimem asfaltu).

Vzhledem k tomu, že mě s touhle radou stejně pošleš do prdele, jako vždycky všechny, ti tady už nechám jen odkazy a kdyžtak si počti.

https://rtwpaul.com/ktm-500-exc-build/
https://www.advpulse...ktm-500-exc/ [/quote]

Nikoho nikam neposílám, navíc je to přízpěvek k věci a to se cení.

Naposledy editováno 22.10.2022 10:47:00

uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

22.10.2022 v 10:46 | Nahoru | #41
A neřešte zadnice a zbytečně do sebe nerejte,řešte zajímavou tému, dneska jsem pacifista a každýho vulgáristu zpacifikuju, osobně a na dvě doby, čistě teoreticky

(reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

22.10.2022 v 10:58 | Nahoru | #42

yeuop píše: Tak nejak to vypada, ze hustokruti terenni jezdci jsou docela agresivní.



Ono se není čemu divit když sem píšete takový kraviny, starý těžký xtéčko, vokufrovaná afrika a podobný nesmysly, přitom všichni mají projetou celou afriku, pamír hajveje, byli ve vlafivostoku, v magadanu a stihly ty trasy za pár tejdnů na e07. Ale tohle fakt neřešíme. To nás absolutně nezajímá.

Asfalt končí tam, kde se začíná spojkovat, při výjezdu se zrychluje tep pilota a motorka chce spadnout. Brod je nad kolena, nebo hodně kamenitej a motorka jede minimálně za 6 litrů Tak bych definoval špatný cesty.

A né nějaký trapný bosenský šotolinky, kde si hrajete na relý jezdce, nebo projíždíte 60 kou cestu trošku zalitou vodou. To samý slavný tety. Mám projetý defakto všechny úseky v černohoristánu i albanistánu ve dvou s bagáží a kromě snad 3 úseků na pár metrů nemusel sesedat navigátor vůbec. Takže jakej terén, jakej off.

(reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

22.10.2022 v 11:02 | Nahoru | #43

yeuop píše: Fajn. Byl jsem sam v Pamirskych horach, v Kavkaze, v Karpatech, v Turecku. Nejsem absolutne żadnej krutej offroad jezdec, ba naopak - off road nesnasim, je to proste hrich. Ale musim rict, ze opravdu nevim, proc tomu tak je, ze zrovna ti off road7ovi jezdci tak nadávají všem ostatnim, kteri nejezdi ostry off road. Ja osobne to neumim, nebavi mne to. Hodnekrat jsem někde uvízl (a cekal na pomoc, jednou asi 5-6 hodin, to bylo v miste, kde uz vázne nikdo nebyl), položil to atd. Ale zebych někomu vnucoval, jak ma jezdit?
A jestli je to mysleno jako trolleni, tak ani to neumite



Prostě to shrneme, dojet do nějakýho pamíru, projet afriku nebo rusko po silnici(dobrý cestě) na silničních gumách (07 apod) je úplně o ničem. Z mýho pohledu nic zajímavýho, všude turisti, naprostá nuda To zvládně i naprostej začátečník, co z motorky nespadne před rozjetím a může jet na vokufrovaným géésu se smeťákem na sedadle.

Proč ale takovýhle chytráci hnojí do tématu o ostrým enduru na offroad cestování ? To fakt nechápu.

(reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

22.10.2022 v 11:05 | Nahoru | #44

Fyro píše: Je to složitý požadavek na motorku: jet někam Po asfaltu1000 až 5000 kilometrů a tam jezdit v podstatě hard enduro.Chápu to takto správně? Pokud jo tak to nemá řešení. Jedině fakt asi ladit tu exc 500.A myslím ladit i motor tzn. trochu ho asi uškrtit aby neměl takový servisní nároky..
+ Prostudovat poznatky ze světa,odkazy co dával lukass



Vidíš, že to řešení nakonec má. A není ani složitý, vzít exc500 nebo swm500, jestli to není nespolehlivej krám, nastavit na 40-50 koní, hodit nepromokavý vaky vyrobený na míru, na nádrž hodit vaky s benzínem a může se jet. V tom problém nevidím, jen jsem netušil jak je to se servis intervalama a výdrží motoru a jo a jestli to není vyloženej vibrátor jako dominátor nebo lc4.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

22.10.2022 v 11:07 | Nahoru | #45

yeuop píše: Peníze nemam ani ted
Teren furt nesnasim.



Tak proč opruzuješ v tomhle tématu ? Taky ti neprudím v tématech o tvým cestování, který považuju za absolutně nudný a o ničem, ale nechávám si to pro sebe jako plno ostatních čtenářů.
Je plno jinejch témat, kde se řeší vokufrovaný stroje se smeťákama, židličkama a stolečkama, ve kterým hotelu spát, kde je nějakej echtovní mostek přes potok a kde se dá zajít na to pravý domorodý jídlo po drsným celodenním offu po rozbitý silnici

Naposledy editováno 22.10.2022 11:15:02

1 reakcí na tento příspěvek uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

22.10.2022 v 11:20 | Nahoru | #46
hele Yeuope, tady nic nevyprovokuješ, mě to neoprudí ani nerozčílí, to se zbytečně snažíš, akorát to otravuje a zahnojuje zajímavý téma, pak do toho normální lidi ani nemají chuť psát, když to vidí

a to je problém místního fóra, všechno co je mimo stádo je pro vidláky buď provokace, nebo urážka, navíc většinou ani nechápou o čem se diskutuje, ale musí do toho hnojit svoje moudra a nesmysly

Naposledy editováno 22.10.2022 11:21:15

uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

22.10.2022 v 11:24 | Nahoru | #47
Jazdec vlastní 150kg stroj vhodný do terénu, ale chce poradiť ohľadom ešte ľahšieho stroja. Odpoveď príde od jazdca, ktorý síce obišiel pol sveta, ale vlastne po asfalte a masturbuje o tom, aký je jeho 220 kg stoj úžasný a poradí 185 kg stroj, po ktorom túži.

A ja som agrasívny. No dobre, ale viem čítať s porozumením, takže nie debilný.

Koľko prispievateľov v tejto téme prispelo na danú tému niečim konkrétne?

Som si všimol, že existuje téma "Zasierači vlákien", tak tým to odporúčam.

---------------------------------------------------------------------------------

Napríklad plánujeme ísť na Ural. To je 4000 km po asfalte a potom minimálne 500 km pravdepodobne enduro.
Vysvetlenie pre hlupákov: enduro nie je šotolinka ani pamir hajvej.
4000 km si pretrpíme ale potom to enduro potrebujeme prejsť relatívne v zdraví a šťastí. A to enduro je pre nás dôležitejšie ako 4000km asfaltu.

takže ešte raz, strčte si v tejto téme do riti 200kg sprostosti a založte si na ne svoje témy, kde ja neprispejem, lebo na tie 200kg sprostosti zaujímajú asi tak, ako to hovno čo ráno vyseriem.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

22.10.2022 v 11:27 | Nahoru | #48
ZdendaZB> To už jsme slyšeli mnohokrát, nejsme drsní, ale víme to.

Ale jo drsní jste, obvzláš na fotkách, kde děláš na každé fotce pozy s roztaženejma nohama a rukama s úklonem vpravo či vlevo. Takže drsní jste, ale hlavně jste kreténi, hlavně Ty, Jaro se projevuje celkem normálně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

22.10.2022 v 11:30 | Nahoru | #49

FJRPEPA píše: ZdendaZB> To už jsme slyšeli mnohokrát, nejsme drsní, ale víme to.

Ale jo drsní jste, obvzláš na fotkách, kde děláš na každé fotce pozy s roztaženejma nohama a rukama s úklonem vpravo či vlevo. Takže drsní jste, ale hlavně jste kreténi, hlavně Ty, Jaro se projevuje celkem normálně.



Ďakujem za príspevok k téme ľahkého endura vhodného na cestovanie. Ale poprosím ťa, ak budeš mať ešte nejaký taký podobný, strč si ho radšej do riti a nezasieraj to tu.

1 reakcí na tento příspěvek uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

22.10.2022 v 11:33 | Nahoru | #50
Kdysi jsem za velice hezké peníze koupil čínský stroj Asiawing 450. Hobloval jsem to v terénu i na asfaltu a za stejné peníze po cca šesti letech poslal dál. A po mých zkušenostech, až se někde objeví za slušnou cenu, klidně si jej pořídím znovu.
Stroj, který bych přirovnal k dualsportu. Měl jsem před tím Yamahu a ta byla samozřejmě v terénu podstatně lepší.........ale byl to opravdu jen terénní stroj.
Asiawing je v podstatě Honda CRF 450X z roku někde okolo 2005. Oddělené olejové náplně motor a převodovka by na tvé použití mohly být výhodou. Bohužel jen pětikvalt, ale zase s možností levného tunění - nádrže Acerbis, podvozek CRF, spojka Rekluse a pod. Myslím si, že po vyztužení - třeba podsedlovky z důvodu nesení batožiny, budeš stejně atakovat cca 150kg.
Oproti Yamaze to byl stroj s více "položenou" přední vidlí, což sice bylo trochu horší při pomalé jízdě, ale slušně směrově stabilní při vyšších rychlostech.
Dnes stroj se vstřikováním a s možností starter i nakopávačka - a takových už moc není.

To co hledáš neexistuje. Buď levnou "mrdku" a po dvou letech zahodit jako vylítanou a amortizovanou, nebo zaplatit i několikanásobně více za stroj, který si necháš třeba deset let.

A třeba já s vybavením hravě atakuji cca 150kg..........takže + stroj 150kg máme 300kg. Když vezmu stroj + 200kg, je to 350kg...........lehčím strojem ušetřím 14,3%. Třeba u mě by podstatnější úspora bylo přestat žrát - před třiceti lety jsem měl 80kg a dnes o cca 30kg více. A to by bylo v celku o 8,6% méně a nemusel bych utrácet - naopak bych mohl šetřit

(reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

22.10.2022 v 11:34 | Nahoru | #51

FJRPEPA píše: ZdendaZB> To už jsme slyšeli mnohokrát, nejsme drsní, ale víme to.

Ale jo drsní jste, obvzláš na fotkách, kde děláš na každé fotce pozy s roztaženejma nohama a rukama s úklonem vpravo či vlevo. Takže drsní jste, ale hlavně jste kreténi, hlavně Ty, Jaro se projevuje celkem normálně.

¨

Ale ale tak našemu Pepíčkovi vadí už i pózy s roztaženejma prstama, rukama i nohama, no tak to mě opravdu pobavilo. A když ho to tak děsně popuzuje, tak proč vůbec navštěvuje naše drsný témata o tom jediným a správným cestování ? Takovej hodnotnej přízpěvek od člověka, kterej nikdy nikde pořádně nebyl, ani na to nemá motorku a kdyby vjel do terénu tak to hned položí, zlomí si vobě nohy a motorku zničí. No a tenhle chytrák nám tady bude radit o lehkým enduru na cestování

Nechceš si raději zajít někam do restaurace na místní opravdovou a nefalšovanou domorodou specialitu, lehnout si na pláž vedle svýho milovanýho stroje a koukat po sukubách co se naparujou vokolo ? Udělat nějaký drsný foto v alpským průsmyku na svým směšným stroji a nehnojit tady do plodnýho tématu ? Hele mohl bys vyrazit s Yeuopem. Ten má taky silničku.

Naposledy editováno 22.10.2022 11:35:07

(reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

22.10.2022 v 11:45 | Nahoru | #52

Brůča. píše: Kdysi jsem za velice hezké peníze koupil čínský stroj Asiawing 450. Hobloval jsem to v terénu i na asfaltu a za stejné peníze po cca šesti letech poslal dál. A po mých zkušenostech, až se někde objeví za slušnou cenu, klidně si jej pořídím znovu.
Stroj, který bych přirovnal k dualsportu. Měl jsem před tím Yamahu a ta byla samozřejmě v terénu podstatně lepší.........ale byl to opravdu jen terénní stroj.
Asiawing je v podstatě Honda CRF 450X z roku někde okolo 2005. Oddělené olejové náplně motor a převodovka by na tvé použití mohly být výhodou. Bohužel jen pětikvalt, ale zase s možností levného tunění - nádrže Acerbis, podvozek CRF, spojka Rekluse a pod. Myslím si, že po vyztužení - třeba podsedlovky z důvodu nesení batožiny, budeš stejně atakovat cca 150kg.
Oproti Yamaze to byl stroj s více "položenou" přední vidlí, což sice bylo trochu horší při pomalé jízdě, ale slušně směrově stabilní při vyšších rychlostech.
Dnes stroj se vstřikováním a s možností starter i nakopávačka - a takových už moc není.

To co hledáš neexistuje. Buď levnou "mrdku" a po dvou letech zahodit jako vylítanou a amortizovanou, nebo zaplatit i několikanásobně více za stroj, který si necháš třeba deset let.

A třeba já s vybavením hravě atakuji cca 150kg..........takže + stroj 150kg máme 300kg. Když vezmu stroj + 200kg, je to 350kg...........lehčím strojem ušetřím 14,3%. Třeba u mě by podstatnější úspora bylo přestat žrát - před třiceti lety jsem měl 80kg a dnes o cca 30kg více. A to by bylo v celku o 8,6% méně a nemusel bych utrácet - naopak bych mohl šetřit



mě se nechce kupovat nic starýho, to je zdroj problémů, pořád něco děláš, nevíš kdo to kde rasoval atak.

každopádně když započítám nezbytnej tuning stroje, víc paliva, nářadí, nějaký díly, vařič, nosič, pořádný světlo apod. tak jsem určitě o10 těžší, teď to mám stejný + 23 kilo vybavení brašny , trochu jsem odlehčil a ubral, takže celková hmotnost stroje je 188 kilo a už to níž nepůjde ani omylem, samotnej stroj po tuningu má 165

tak hmotnost pilota dělá hodně, ale máš to na sobě a hejbeš s tím jednoduše a není tak znát, jenže když to máš na motorce tak už je to znát hodně, to máme ověřený

Naposledy editováno 22.10.2022 11:50:30

1 reakcí na tento příspěvek uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

22.10.2022 v 12:07 | Nahoru | #53
On to není starý stroj. Je to v současné době vyráběný stroj s dobou vzniku někde okolo r 2005. Já to tehdy koupil ještě nepřihlášené s nájezdem 800km za směšných 40 000 Kč, protože Čína
A za stejných 40 000 Kč jsem to poslal dál............oproti originálu s karburací Keihin, laděným výfukem, ventilátorem chladiče, Shova z Hondy podvozek, Rekluse spojka a pod.
Myslel jsem, že se se mnou bude terénem potulovat i bába, tak jsem koupil GS 1150, vyhodil nesmysly (kat, posilovač brzd a pod.), vyzdvyhal na max., předek z 19" na 21" ..............no, nechce v těžších pasážích chodit pěšky, tak jí vozím jen po asfaltu na cesťáku a GS rasuji sám. A to opravdu terénní stroj není ani náhodou.

1 reakcí na tento příspěvek uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

22.10.2022 v 12:18 | Nahoru | #54
Jenže vše je o penězích. Koupit SWM 500 a k tomu https://motorky.baz...rs-500-2015-2022.php
Mě GSo nestálo ani cenu Rallye kitu..........a proto mě až tak nebolí, když s ním fláknu někde o zem.

uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

22.10.2022 v 12:22 | Nahoru | #55
Ženský jsou děsně zpohodlnělý a navíc je motorky moc nebaví, to jsem taky pochopil. To je jak s tancováním, pořád melou jak bych chtěly tancovat, chodit ven, jezdit na kole, ale ve finále nechtějí, protože to je moc namáhavý, nebo jsou tlustý, atrofovaný a nedávají to. A vůbec, už postupně opouštím myšlenku velkýho a těžkýho stroje pro dva. To jsem se zase napálil

Ale zpět k tématu, chceš mi opravdu naznačit, abych si koupil tohle ? Nemám se toho bát, mě se to celkem líbí. Vypadá to drsně, jen bych asi překopal komplet sedlo.
http://www.shop.jbr....kt_det.php?id=420535

(reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

22.10.2022 v 12:25 | Nahoru | #56
Brůča.> Jo, Asiawing 450 mám v mrku už dlho a už dlho sa nič nedeje - aspoň tak to vnímam. Dokonca na CZ stránke sú v ponuke stále modely 2019. Asi pred rokom som tam písal, ale bez odpovede.

Inak, zvažoval som aj Apriliu RVX 550. Vraj fakt ostrý stroj. Ale zas sú len staré modely a vlastne nespoľahlivé. Pred časom tu jeden člen mal RVX v "motorkách" a v popise aj repas čo robil. A rozoberal celý motor a bolo to aj treba...

Chce to nový stroj. Chcelo by to aj aby tu prispel niekto, kto má doma SWM 500... Stará koncepcia motora mi nevadí ak je spoľahlivý. Vlastne asi len okrem LC4 od KTM tu vnímam len samé staré motory (jednoválcové).

(reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

22.10.2022 v 12:26 | Nahoru | #57

Brůča. píše: Jenže vše je o penězích. Koupit SWM 500 a k tomu https://motorky.baz...rs-500-2015-2022.php
Mě GSo nestálo ani cenu Rallye kitu..........a proto mě až tak nebolí, když s ním fláknu někde o zem.



Já ralý kit nepotřebuju, neřešil jsem to ani u 701, mě to připadá jako naprostá kravina. Štítek tě od větru vůbec neochrání, hází to všechno do helmy a je to mnohem horší s ním, než bez něj. Světla si tam dám podle sebe a nádrž nějakou 5l doplňkovou. cenově jsem úplně jinde a nemusím řešit při spadnutí nebo při průjezdu houštím, že ten čumák urazím nebo poškodím. Navíc ušetřím i nějaký to kilo a za zbylý peníze můžu nakoupit gumy, řetězy a volej a někam vyrazit.

Naposledy editováno 22.10.2022 12:28:18

uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

22.10.2022 v 12:58 | Nahoru | #58
Asiawing 450 ty ceny ND jsou dokonalý, jen jestli to vydrží, to by pak bylo opravdový off cestování

http://www.shop.jbr...._list.php?catid=8014

120 kilo + 15 kilo tuning včetně druhý nádrže, nosiče, posílení rámu vzadu, světel, nářadí, gelový sedlo, apod. k tomu 23 brašny s vybavením a jsme na 158 kilech což je prázdná hmotnost neupravený 701

Naposledy editováno 22.10.2022 13:17:48

uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

22.10.2022 v 13:48 | Nahoru | #59
No - nové nevím. Spíše nějakou výhodnou koupi.
Motor OK. Je to "hodné" a přitom slušný výkon. Trochu hlučné........nevím jak dnes s novým výfukem. Startování byl problém s dekompresorem........byla moc silná pružina na plunžru a starter občas nedosáhl "startovacích" otáček. U stříkačky už problémy nejsou. Brzdy průměr..........šlo to zlepšit sintrovanýma destičkama. Pružení - zadek jsem posiloval protože jsem "tlusťoch" a pasuje tam komplet Honda CRF. Předek chce komplet něco jiného........vydřou se poměrně brzo teflonová futra a vidlice při malých nerovnostech "kope" do rukou. Jezdil jsem lehčí převod, takže po asfaltu tak kolem "kila" a na zátah tak do 100km. Sedět se moc nedalo, sedadlo je štika, ale když se člověk občas postavil, šlo to. Vzadu jsem podsedlovku vařil - praskla zatěžováním.
Motor bez otevření, ventily se ani moc nehýbaly. Měnil jsem jen lamely na spojce, ale to je v terénu asi normální. Jednou i v Rumunsku v lese. Spojku jsem jeden čas jezdil Rekluse - pasovala tam rovnou z Hondy.
Jinak si standard - ložiska, občas nějaké lanko, plast, chladič, páčka............takové ty věci, co se v terénu "zkurví" ježděním. A ceny ND opravdu za hubičku a měli vždy téměř vše skladem.
Nevím jak teď, jejich web je trochu uspaný, tak nevím. Vzít na sebe risiko je člověk ochoten jen za určitých podmínek...........u mě to byla příjemná pořizovací cena

1 reakcí na tento příspěvek uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

22.10.2022 v 14:36 | Nahoru | #60
Hoď nějaký video nebo fotky jak jedete ten 'těžkej " off ve dvou. Pro představu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
KTM 350 EXC-F nebo KTM 500 EXC-F [1, 2] KTM EXC 350 F, KTM EXC 500 F kika. 42 16.3.2024 v 12:53 krokoš
KTM EXC-F 500 emulze v sání KTM EXC 500 F Vlastik177 9 18.1.2024 v 07:50 Anti
KTM EXC 300 TPI 2023 elektrika nezhasne KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... KoblaCZ 5 9.11.2023 v 10:56 Tadeas.
Výroba ošoupaného štítku na dovezen... KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... Olihňos 3 18.9.2023 v 20:36 Frantacz
SWM RS 500 R 2021 SWM RS 500 R KubAiS 18 7.12.2022 v 16:55 lopata75


TOPlist